Paarden hebben & partner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 21:38

In dit topic ben ik erg benieuwd naar jullie meningen.. Hoe staan jullie hierin?

Ik heb afgelopen tijd regelmatig gesprekken gevoerd met vriendinnen/vrienden over het onderwerp 'samen zijn met een paarden meisje'. Hier kwam ook wel uit dat veel mensen afknappen op vrouwen die een paard bezitten.. Veel partners voelen zich niet op nummer 1 geplaatst. Ook zie ik veel in mijn omgeving dat de paarden meiden geen partner hebben.

Hoe staan jullie hierin? Accepteren jullie partners wel de paardenhobby? Of hoe vinden jullie daarin balans? Hoe wordt er mee omgegaan?

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:40

Jahoor. Mijn vriend vind het zeker oké. Nou heb ik geen eigen paard maar een lease paard, maar hij stimuleert mij om weer te rijden om lekker te ontspannen en tijd voor mezelf te hebben.

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:41

Mijn partner heeft niks met paarden.. dus extra goed plannen en overleggen ( gelukkig staan ze aan huis dus klim ik als de kids in bed liggen nog wel eens op het paard baby foon mee en gaan

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 21:42

snorkel1986 schreef:
Mijn partner heeft niks met paarden.. dus extra goed plannen en overleggen ( gelukkig staan ze aan huis dus klim ik als de kids in bed liggen nog wel eens op het paard baby foon mee en gaan


Handig! :)

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:43

Mijn man voelt zich inderdaad niet op nummer 1 geplaatst. Dacht dat dat iets was dat bij ons mis liep, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dat vaker gebeurt? Als we ruzie hebben is dat 9 van de 10 keer over de tijd die naar de paarden gaat.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 21:44

Deoro schreef:
Mijn man voelt zich inderdaad niet op nummer 1 geplaatst. Dacht dat dat iets was dat bij ons mis liep, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dat vaker gebeurt? Als we ruzie hebben is dat 9 van de 10 keer over de tijd die naar de paarden gaat.


Haha ja het gebeurd veel vaker.. ;) Niet alleen bij jou. Ik kan erover mee praten..

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:46

De eerste reactie van mijn vriend was 'Oh, ze heeft een paard' (via een app, foto met paard kwam later pas tevoorschijn). Hij heeft, gelukkig, me toch een kans gegeven en na mijn uitleg dat ik een meisje met een paard ben ipv een paardenmeisje vond hij het oké! Hij gaat wel eens mee, maar niet vaak. Zou het wel leuk vinden als hij vaker meeging, maar dit is ook prima. Hij beseft dat het paard vóór hem gaat in de meeste situaties. Mijn paard is wel met pensioen, dus kom er minder én minder lang dan toen ik nog reed. Scheelt ook wel denk ik.

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:47

Heb zelf den partner met ook een hobby die veel tijd kost.
(Vissen)
Nou is het grote verschil wel dat je die hobby zo een week links zou kunnen laten liggen en de paarden toch elke dag zorg nodig hebben.
Gelukkig accepteert mijn partner het en begrijpt het ook (misschien wel nog belangrijker in dit hele verhaal)
En zo zal je mij niet zo snel horen wat betreft zijn hobby of evt. extra vakantie zonder mij om te vissen.
We overleggen uiteraard wel dit soort dingen.

Ik denk dat het moeilijk is als je samen met iemand bent met geen of weinig hobby’s

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:47

Mijn vriend vindt het gelukkig hartstikke leuk en gaat ongeveer 2 keer per week wel mee. Tijd is nooit een probleem maar nu kan ik ook vaak gaan als hij aan het werk is vanwege verschillende werktijden. Hij moedigt me altijd aan om lekker te gaan rijden, vindt het geen probleem om mee te wandelen een rondje buiten en helpt ook nog met uitmesten van de stal :D

Ik vind mezelf best een geluksvogel!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:48

Mijn vriend heeft ook niks met paarden. Vind ik niet erg, lekker tijd voor mezelf.
Ik wil 4 dagen minimaal heen en overleg vaak welke dagen hem uitkomt. Nu ga ik maandag iig ivm dressuurles, woensdag sport hij dus ga ik sowieso, vrijdagmiddag ben ik vrij en 1 dag in het weekend doen we sowieso wat voor onszelf.
Mochten we de andere avonden niks hebben overleg ik dat even.
Ik heb zo nooit klachten gehoord

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:48

Gewoon een kerel zoeken die zelf een paard heeft :j die ben ik iig tegen gekomen, en nog steeds happy mee :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:51

Fout topic :D
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 10-10-19 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:54

Mijn vrienden (vrijgezelle mannen) hebben allemaal oppervlakkig interesse in paarden en mijn man rijd zelf ook al van kind af aan. Nooit enig probleem mee gehad :Y)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:55

Mijn vriend heeft er nooit een punt van gemaakt maar nu ik zelf mijn hobby op een heel laag pitje heb staan merk ik pas hoeveel ik altijd weg was. Ik kan me, nu ik eigenlijk niks meer met paarden doe, heel goed begrijpen dat er mensen zijn die een paardenmeisje laten lopen. Sommige hebben echt niet door dat er meer in het leven is dan een paard. Zo heb ik zelf ook jaren geleefd hoor en heb er echt geen spijt van maar ben wel blij dat ik nu tijd over heb voor andere zaken.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:57

Varekaj schreef:
Goh... goeie vraag. Er zal wel verschil zijn qua

veiligheid als je 3800kg weegt ipv 3500 maar met een chassis dat oorspronkelijk 4000 mocht hebben, dan 3800 wegen op een chassis dat maar tot 3500 voorzien is. De ene kan dat "overbeladen" prima hebben. De andere niet.
Daar gaan ze ongeacht rijbewijs vast wel naar kijken als ze je staande houden.

Iig vind ik die B-gebakjes vaak maar wiebelige korte, hoge karretjes.



Foutje :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:58

Deoro schreef:
Foutje :D


Aangepast ;)

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:58

Gizeppie schreef:
Deoro schreef:
Mijn man voelt zich inderdaad niet op nummer 1 geplaatst. Dacht dat dat iets was dat bij ons mis liep, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dat vaker gebeurt? Als we ruzie hebben is dat 9 van de 10 keer over de tijd die naar de paarden gaat.


Haha ja het gebeurd veel vaker.. ;) Niet alleen bij jou. Ik kan erover mee praten..



Oh nee, dat vind ik rot voor je. Speelt het erg bij jullie? Hier toch wel regelmatig helaas.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:00

Mijn man vindt paarden niet super interessant, al vindt hij het soms wel leuk om mee te gaan naar stal. Mijn pony vindt hij ook wel leuk.
Ik ben ongeveer 4 a 5 dagen per week op stal en vind het heerlijk om dan even iets voor mezelf te doen en te hebben na mijn fulltime baan doordeweeks. Mijn man vindt dat geen probleem en gaat dan gewoon zelf iets doen wat hij leuk vindt. Ik snap eerlijk gezegd ook het probleem nooit zo goed. :o denk dat het heel gezond is om allebei ook een eigen hobby te hebben en wat zonder elkaar te doen.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:00

Ik werk niet met lijstjes. Ik ben dol op mijn dieren en als ze mij nodig hebben zit ik naast ze te waken. Ze krijgen al mn geld als het nodig is en iedereen krijgt voldoende aandacht en liefde. Mijn hart is groot genoeg.
Toen ik mijn partner leerde kennen kende hij niks van de paardensport maar de liefde naar dieren was erg groot. Als een van de eerste dates nam ik hem mee naar de opfokweide van mijn (toen) 1,5 jarige hengst. Zo kwam mijn partner in aanraking met paarden en hij vond het gevoel en de dynamiek die de groep gaf echt geweldig. We gingen daarna elke week samen.
Toen mijn paard 3-4 jaar was heeft mijn partner rijlessen genomen op mijn oude manege van mijn oude trainer en op mijn oude manegeliefde. Haha, zo prachtig. Hij pakte het heel snel op en na een paar lessen was hij door de basis heen. Hij moest eigenlijk de groep in maar hij wilde liever niet als 30 jarige man tussen 11 jarige meisjes hobbelen :')
Ik ben 4x per week op stal, minimaal en bij goed weer train ik ook 4x per week.
Mijn partner gaat mee als ik ga springen of op buitenrit (op de fiets).
Ooit, als we zelf ruimte hebben wil hij ook een eigen paard aanschaffen en samen buitenritten maken.

Hij baalt ervan dat ik af en toe naar paard ruik, maar hij wast met liefde mijn vieze paardenjassen/broeken/dekjes etc.

Ik voel me ook gelukkig nooit gepushed dat ik moet opschieten op stal of dattie optijd wil eten (behalve als we uiteten gaan). Ik kan echt doen wat ik wil. Dat is zo fijn.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:03

Varekaj schreef:
Deoro schreef:
Foutje :D


Aangepast ;)


*D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:05

Vriend heeft hier 0,0 met paarden, die geeft een feestje voor de hele stad als ik ermee zou ophouden. Hij is door werk ook weinig thuis.

Dus discussies over tijd die in de paarden kruipt (en geld) en wat er voor mij op 1 komt... been there done that. Als ik iets op mijn bord krijg heeft het daar ontzettend vaak mee te maken.
In ieder geval balanceer ik met regelmaat op een slappe koord om er een goed evenwicht in te houden.

Wanneer ik ziek ben bijvoorbeeld mag ik het alsnog zelf oplossen. Hij zal nooit meegaan naar stal, laat staan helpen. Hij vraagt wel altijd hoe wedstrijd is gegaan en is oprecht blij als ik een keertje bovenin eindig.

Belangrijk is wel dat als hij thuis is van werk hij vaak alleen zit. Iedereen werkt fulltime van onze vrienden, ik werk parttime. Ergens dus wel begrijpelijk dat hij de weinige tijd samen niet helemaal wil zien vervliegen omdat ik naar stal moet.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:08

Varekaj schreef:
Vriend heeft hier 0,0 met paarden, die geeft een feestje voor de hele stad als ik ermee zou ophouden. Hij is door werk ook weinig thuis.

Dus discussies over tijd die in de paarden kruipt (en geld) en wat er voor mij op 1 komt... been there done that. Als ik iets op mijn bord krijg heeft het daar ontzettend vaak mee te maken.
In ieder geval balanceer ik met regelmaat op een slappe koord om er een goed evenwicht in te houden.

Wanneer ik ziek ben bijvoorbeeld mag ik het alsnog zelf oplossen. Hij zal nooit meegaan naar stal, laat staan helpen. Hij vraagt wel altijd hoe wedstrijd is gegaan en is oprecht blij als ik een keertje bovenin eindig.

Belangrijk is wel dat als hij thuis is van werk hij vaak alleen zit. Iedereen werkt fulltime van onze vrienden, ik werk parttime. Ergens dus wel begrijpelijk dat hij de weinige tijd samen niet helemaal wil zien vervliegen omdat ik naar stal moet.


Dat herken ik wel. Mijn man werkt 7 dagen per week en baalt als ik weg ben. Het probleem is dat ik die 7 dagen van open tot sluit als 'oproep' werk in onze zaak en dus niet weg kan, wat maakt dat zijn vrije uren over blijven om naar stal te gaan. Geld zeurt hij (nog?) niet over, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik alles een beetje naar beneden afrond zeg maar :=

Dat slappe koord beschrijft het perfect.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:10

Ik ben vanaf dag 1 heel duidelijk geweest dat er niet over (paarden)hobbies gezeurd wordt. Het kost veel tijd en als dat niet beviel dan gingen we het niet eens proberen.
Ik ben zelf degene die op den duur besloten heeft om niet meer echt iedere avond te gaan.

silmitan
Berichten: 262
Geregistreerd: 16-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:11

Mijn man heeft niets met paarden maar vindt het heel normaal dat ik mijn passie heb en daar veel tijd aan wil besteden. Hij was destijds degene die de doorslag gaf, toen ik twijfelde of ik een eigen paard zou aanschaffen. Hij kan zich er nog steeds over verbazen hoe graag ik met deze hobby bezig ben en hoeveel tijd ik daarvoor over heb.
Zijn passie is reizen, en daar heb ik niets mee. We laten elkaar vrij hierin. Hij gaat regelmatig alleen op reis, wat ik prima vind en anderzijds besteed ik de tijd aan mijn paard zoals ik dat wil. Lijkt mij een normale zaak in een goede relatie dat je elkaar de tijd en ruimte gunt om bezig te zijn met je eigen ding. Het is dan ook nooit een discussiepunt.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:12

Hmm, ik herken dit niet eigenlijk. (Behalve dat mn vent de zondag pyjama dag mist haha) Wat is de reden om er ruzie over te hebben? Omdat je dan te weinig tijd voor hem hebt wellicht? Maar dat is dan toch ook bij een andere drukke hobby, druk sociaal leven of drukke baan?