Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:53

Wat knap dat jij kan achterhalen wie jansje 73 is en wie Bo is. Ik heb geen idee waar jansje woont hoe haar echte naam is en wie haar vrienden zijn.

Het verbaast me altijd hoever mensen gaan met uitspitten van dingen.

Ik hoop in ieder geval voor TS dat Bo de juiste hulp krijgt,je zo zorgen maken om een vriendin is zeker niet tof en je vriendin mag blij zijn met iemand zoals jij in haar leven.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:04

+1 ik vind dat TS dit heel netjes doet en het is sowieso niet eens gezegd dat het bijv iemand van Bokt is. Dus vind de reactie wat overdreven in dit geval. Ik kom wel eens gekkere dingen tegen hier. Complete telefoonnummers open en bloot bijv.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:21

BarbaLala schreef:
Dit topic wordt wel heel erg persoonlijk.
Ondanks dat er geen naam genoemd wordt is denk ik voor bekenden goed te achterhalen om wie dit gaat, en ik denk niet dat "Bo" blij zou zijn met een topic als deze als ze dit te lezen krijgt.
Ik zou not amused zijn als er over mij zo'n openbaar topic met schuilnaam was gemaakt.
Ik snap de goede intenties van TS, maar persoonlijk vind ik dit te ver gaan inhoudelijk en ik heb dan ook een Tem geplaatst.

Wil je nu een sticker?

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:24

Chocopasta schreef:
BarbaLala schreef:
Dit topic wordt wel heel erg persoonlijk.
Ondanks dat er geen naam genoemd wordt is denk ik voor bekenden goed te achterhalen om wie dit gaat, en ik denk niet dat "Bo" blij zou zijn met een topic als deze als ze dit te lezen krijgt.
Ik zou not amused zijn als er over mij zo'n openbaar topic met schuilnaam was gemaakt.
Ik snap de goede intenties van TS, maar persoonlijk vind ik dit te ver gaan inhoudelijk en ik heb dan ook een Tem geplaatst.

Wil je nu een sticker?

Nou nou nou, waar slaat dit nou weer op? Iemand geeft gewoon iets aan....

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:24

Laten we vooral proberen om de positiviteit erin te houden. De basis van dit topic is dat TS zich met hart en ziel inzet voor het welzijn van haar vriendin. Het heeft helemaal geen zin om te discussieren over het wel of niet bespreken ervan want daar veranderen we niets aan.

TS, ik vind je een kei van een vriendin, eentje die ik iedereen zou gunnen.
Ik hoop zo voor jou en Bo en alle anderen die zich voor haar inzetten dat ze weer uit haar dal kan klimmen. Ze klinkt als iemand die dit enorm waard is.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:40

Voor mensen die de betrokken mensen (oppervlakkig) kennen, kan het inderdaad over de grens zijn. Ook al is de bedoeling van TS heel oprecht en heeft ze dit topic geopend om wat steun en advies te krijgen.
Ik denk dat het goed is in ieder geval de nog persoonlijke informatie weg te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:40

BarbaLala schreef:
Dit topic wordt wel heel erg persoonlijk.
Ondanks dat er geen naam genoemd wordt is denk ik voor bekenden goed te achterhalen om wie dit gaat, en ik denk niet dat "Bo" blij zou zijn met een topic als deze als ze dit te lezen krijgt.
Ik zou not amused zijn als er over mij zo'n openbaar topic met schuilnaam was gemaakt.
Ik snap de goede intenties van TS, maar persoonlijk vind ik dit te ver gaan inhoudelijk en ik heb dan ook een Tem geplaatst.


Dankzij jou weet ik nu dat het dus blijkbaar een bokker betreft. Wat ben jij geweldig bezig met de anonimiteit van mensen te respecteren _/-\o_

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:55

TS, super dat je je vriendin wilt helpen.
Wat betreft inhoud van je bericht, dat heb je redelijk anoniem gedaan. Maar als iemand dit over mij zou typen met zoveel details zou ik niet blij zijn als ik dit tegen kwam. Ik dacht dat ik de enigste was die dit wat ver vond gaan, maar ik zie nu meer reacties. Ik zou hier inderdaad mee oppassen.
Je actie om haar te helpen is superlief.
En ik snap dat je je verhaal graag wilt delen met mensen.
Ik wil je nog veel succes wensen!

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:26

je had dan ook gewoon kunnen temmen zonder dit verhaal erbij te vermelden BarbaLala.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:56

Bokt is niet de hele wereld he... oké bij een aantal paardenmensen bekend en dat is t ook...
Kans is ook heel groot dat Bo niet op bokt zit.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:13

nergens wordt er gezegd dat het om een bokker gaat; forum is openbaar he; iedereen kan hier topics lezen.

Verder ben ik het wel met BarbaLala en XxLMMxX eens; niet netjes om dit zo te bespreken op een openbaar forum. Ik zou verre van amused zijn als ik in 'Bo ' haar schoenen stond en ik kwam erachter dat op een of ander forum mijn sores besproken wordt. We waren wel vriendin af geweest dan.

Super dat je haar wil helpen en hard je best doet, maar moet dit nu echt op een forum gesmeten worden? Het is wel een heel erg persoonlijk iets namelijk. Je gooit dr op een forum in dr slechste periode van dr leven...help dr gewoon anoniem en laat dit topic verwijderen. Wel zo respectvol naar 'Bo '


Verder hoop ik wel dat je haar uit dit diepe dal kan halen en wens je op dat vlak dan ook zeker alle succes toe.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:49

Vind het wel bijzonder dat eerst iedereen het allemaal goed etc vind en 1 iemand zegt iets en ineens draait het de andere kant op.
Als je nou is gewoon de reactie van ts af wacht hoe zij er tegenaan kijkt en het vervolg erop is dat toch prima

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:53

tja ik lees het topic vanavond pas, dus niet zo raar dat ik dan ook nu pas reageer.

en het gaat er niet om hoe ts er tegen aan kijkt; het topic gaat tenslotte niet over haar. Het gaat erom hoe 'Bo' hier wel eens tegen aan zou kunnen kijken als ze ooit dit topic onder ogen krijgt, omdat iemand dr bv inlicht over het topic.

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:29

LukieBradley schreef:
Vind het wel bijzonder dat eerst iedereen het allemaal goed etc vind en 1 iemand zegt iets en ineens draait het de andere kant op.
Als je nou is gewoon de reactie van ts af wacht hoe zij er tegenaan kijkt en het vervolg erop is dat toch prima


Precies dit _/-\o_ hoe voorspelbaar....

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:34

Als Bo al een bokker is en ze zit zo diep dan zal ze echt niet aan het bokken zijn. Beetje achterlijk dat er altijd mensen zijn die gaan spitten en vervolgens over privacy en niet netjes van de ts beginnen. Meld het via pb i.p.v. de redder te gaan spelen . Ts top dat je zo je best doet en ik hoop dat het lukt om je vriendin weer de goede weg op te krijgen.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:40

Stille meelezer hier: Als er inderdaad goed nagedacht is over het plaatsen van dit topic en wie dit mogelijk kan lezen/herkenbaarheid; Als ik in een dergelijke situatie zou zitten zou ik ook de wanhoop nabij zijn en raad gaan vragen. Als alles op zijn pootjes terechtkomt kan het topic alsnog verwijderd worden, maar heeft het zijn doel wel gediend.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:45

Wat jammer dat dit topic ineens een andere draai krijgt. Ik vind dat ts het goed heeft gedaan en juist knap om hulp te vragen. Ik denk ook dat ze door dit topic juist handvaten heeft gekregen over op welke manier ze zou kunnen handelen.
Ts ik hoop dat alles goed gaat!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:56

xxCYNNxx schreef:
tja ik lees het topic vanavond pas, dus niet zo raar dat ik dan ook nu pas reageer.

en het gaat er niet om hoe ts er tegen aan kijkt; het topic gaat tenslotte niet over haar. Het gaat erom hoe 'Bo' hier wel eens tegen aan zou kunnen kijken als ze ooit dit topic onder ogen krijgt, omdat iemand dr bv inlicht over het topic.

Mij lijkt het een goed idee om dan alle topics te schrappen die over mensen gaan,want er zouden zomaar mensen herkend kunnen worden.....

Echt dit gaat toch nergens meer over.
Zou het de vroege lente zijn die mensen zo raar laten reageren -O-

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:13

beatje als jij het verschil niet ziet tussen bv het bespreken van die leuke jongen die een bokker in de trein tegen kwam of een bokker die wel heel veel details vertelt over iemand die duidelijk in een diepe depressie zit, tja sorry, maar dan zijn we wel uitgepraat.

maar goed; ik ontstip dit topic dus have fun met het openlijk bespreken van iemand die in een heel diep dal zit en ongetwijfeld echt niet blij wordt als ze er ooit achter komt dat ze met zoveel detail is besproken op een openbaar forum.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:19

Of ze leest het over een poosje zelf en realiseert zich hoe erg ze er aan toe was en hoeveel mensen direct naast haar zich grote zorgen maakte. Hoeveel mensen die ze niet kent hoopte dat het beter werd en aan haar dachten. Dat kan een mens ook heel veel goed doen.
Ik weet niet om wie het gaat, Ts niet en het meisje niet.
En toch kijk ik elke dag of er nieuws is.
Ik hoop zo dat iemand haar het licht kan laten zien, want echt waar, over een poosje is dat het echt waard. Ik ben niet gelovig, dus ik bedoel het niet perse zo. Het licht als zijnde een uitweg naar een prettiger bestaan.
Zeker met lieve zorgzame mensen om je heen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 21:15

Helaas had ik van de vrijdagavond tot aan vanavond weer geen wifi waardoor ik niet kon lezen en reageren op mijn topic. Nu hopen dat mijn wifi het nu langer blijft doen.

Spijtig genoeg om te lezen dat mijn topic een hele andere wending krijgt, dat was wat ik niet heb gevraagd, ik vraag om steun en advies en wat ik nog meer kan doen. Ik weet ook heel erg goed dat dit wel heel erg persoonlijk is en moet ook erg goed na denken wat ik hier schrijf. Dat valt ook niet mee, is lastig maar ook moeilijk , van wat kan je wel hier op zetten en wat weer niet. Mijn topic is heus niet de enige topic hier op Bokt die heel erg persoonlijk is , hier zijn er meer van en ook onder een SA. Bovendien is Bo geen Bokker. Ik weet hoe Bokt kan reageren al is er maar eentje die er over begint , bij andere topic's gaat het ook erg ver.

Om terug te komen op mijn topic waar het overgaat , afgelopen zaterdag was ik bij Bo en het was gezellig. Aankomende weekend ben ik daar heel het weekend lang. En we gaan leuke dingen doen met elkaar en ook op bezoek gaan bij kennissen van, gaan koeien knuffelen en hier en daar koffie drinken bij mensen die mij ook steunen en tegen mij zeggen wat zet jij je erg goed in voor Bo. Ik heb ook vrienden die mij bellen om te vragen hoe het nu met Bo is en gaat, bij de ouders geweest die mij ook een hart onder de riem steken in al wat ik doe en wat ik al voor elkaar heb gekregen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:38

Lastige van bokt...doordat men anoniem is is het makkelijk te reageren wat soms erg jammer is. Trek het je niet aan ts je bent juist goed bezig en zoals ik lees ook iets positiefs....wat fijn. Daardoor zal er bij jou ook wel iets van opluchting zijn denk ik?

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:41

Wat een mooi mens ben jij, ts! Het is niet in woorden uit te drukken hoe waardevol jij bent voor Bo nu, volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:48

Je bedoelingen zijn goed TS, Bo heeft geluk met jou als vriendin. Ook al staat het op een forum, er zijn genoeg "vrienden" die deze dingen niet zullen doen, je hebt haar in ieder geval deels al uit haar isolement gehaald en ik hoop dat het met de hulp van o.a de huisarts nu beter met haar zal gaan.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:38

Áls Bo al n bokker zou zijn en ze zou dit topic lezen, kan ze het ook hartverwarmend lezen! Men gaat uit van zijn eigen referentiekader. Maar joh, draai het eens om.. dit bericht kan voor haar ook een omslagpunt zijn: ‘jeetje, dat iemand zoveel om mij geeft.. ik ben dus toch de moeite waard!’
Kom op.. geef eens een positieve draai aan zo’n mooi bericht!
TS.. je bent een kanjer!