Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:06

Jnien schreef:
Áls Bo al n bokker zou zijn en ze zou dit topic lezen, kan ze het ook hartverwarmend lezen! Men gaat uit van zijn eigen referentiekader. Maar joh, draai het eens om.. dit bericht kan voor haar ook een omslagpunt zijn: ‘jeetje, dat iemand zoveel om mij geeft.. ik ben dus toch de moeite waard!’
Kom op.. geef eens een positieve draai aan zo’n mooi bericht!
TS.. je bent een kanjer!


Zo mee eens!
_/-\o_

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:05

Wat fijn TS dat je haar hebt kunnen bereiken. Gelukkig heeft Bo veel lieve mensen om haar heen.

Mocht het toch weer even niet zo goed met Bo gaan, dat hoort er bij. Herstellen en verwerken van groot verdriet gaat met vallen en opstaan.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:04

Jnien schreef:
Áls Bo al n bokker zou zijn en ze zou dit topic lezen, kan ze het ook hartverwarmend lezen! Men gaat uit van zijn eigen referentiekader. Maar joh, draai het eens om.. dit bericht kan voor haar ook een omslagpunt zijn: ‘jeetje, dat iemand zoveel om mij geeft.. ik ben dus toch de moeite waard!’
Kom op.. geef eens een positieve draai aan zo’n mooi bericht!
TS.. je bent een kanjer!

Dit dus. Helemaal mee eens.

TS, je bent echt goed bezig. _/-\o_ Je laat je vriendin zo weten dat ze niet alleen is en dat er mensen zijn die om haar geven. <3 Beetje liefde in de wereld is zo belangrijk!

Helaas verder geen tips.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:26

Wat fijn dat Bo mee gaat naar buiten.
Ik hoop dat ze zich minder slecht gaat voelen.
Al vrees ik dat behalve liefde ook behandeling nodig gaat zijn.

Anoniem

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:42

Zo'n vriendin als jij wens ik iedereen toe. Topper!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 09:08

Het weekendje mer Bo was super , zij vond dat het ook gezellig was. Al zijn we geen koeien gaan knuffelen, dat komt de volgende keer wel. Ik kan er ook niet elke na Bo toe al zal ik dat wel willen , ik heb ook mijn eigen dingen mijn gezin en mijn paarden en om na Bo te gaan vraagt ook heel veel tijd en energie. Na het weekendje eventjes wat rustiger aan gedaan met het contact en Bo laat weer niks van haar horen. Nu maar weer eens goed gaan nadenken wat onze volgende stap is met Bo.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:57

Wat fijn dat het goed is gegaan. Hou je verwachtingen laag word je ook niet teleurgesteld!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 00:12

Even benieuwd hoe het nu gaat.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 08:51

Het was de bedoeling dat ik in de carnavalsvakantie weer terug zal gaan na Bo, maar zover is het niet van gekomen. Ik kreeg last van mijn rug en zat aan de tramadol/paracetamol en mocht een halve week geen auto rijden. ( net op de dag toen mijn ouders hun 50 jaar trouwdag vierden met familie en vrienden.)

Het contact ligt nu op een heel laag pitje , als ik Bo een appje stuurt of bel reageert ze weer niet. Ook contact gehad met het vriendinnetje van ons die achter bij Bo woont , zij krijgt ook geen contact en we weten beide nu even niet wat we nu nog kunnen doen. We hebben besloten om het even te laten hoe het nu is .

Aankomende weekend zijn mijn jongens bij mij ouders dan ga ik weer na Bo toe. Daar blijf ik heel het weekend lang.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:37

Ik vind het zo knap hoe je, je inzet, maar pas je wel op jezelf, TS? Je doet zo je best, maar je kunt iemand niet eigenhandig volledig uit het slop trekken zonder er aan onderdoor te gaan. Ze zal zelf moeten gaan inzien dat ze de hulp echt nodig heeft. Lukt het nog steeds niet om haar professionele hulp te bezorgen?

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:46

Ik weet niet of het al eerder genoemd is en hoe dat is ingericht in jullie gemeente, maar je hebt speciaal hulpverlening voor zogenaamde zorgmijders. Hier in de buurt heet het bijvoorbeeld oggz.
Want ondanks dat je keihard je best doet en zo te horen heel erg lief en betrokken bent, is je vriendin ook professionale hulp gegund. Want inderdaad, dit red je niet in je eentje.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 08:28

Het weekend met Bo was weer gezellig, ik had niks laten weten dat ik kwam omdat Bo niet meer reageerde op mijn appjes en belletjes. Als Bo niet meer reageerd op appjes of belletjes dan gaat het weer niet goed met haar en dat was ook zo, dat zei ze zelf ook en mijn antwoord daarop was daarom ben ik nu weer hier dit weekend.

Ik was nogal laat bij haar en moest nog zelf eten,we hebben het een en ander nog besproken voordat ik eten voor mij ( Bo had al gegeten) kon gaan halen. Het werd me ook erg duidelijk al binnen 5 minuten toen ik bij haar was dat het nog slechter met haar gaat. Ik heb dan ook niet al teveel doorgevraagd aan Bo over het een en ander. Maar wel zo nu en dan er wel tussendoor. En nog snel wat boodschappen gedaan voor in huis, want volgens Bo was er niks meer in huis en dat was ook zo.Ik heb heel veel lekkere dingen gekocht voor Bo en daar zat ze wel van te smullen.

Wel kwam Bo erachter dat zij dringend hulp nodig heeft en dat ziet zij er nu ook in. Dat is natuurlijk als super goed van haar, maar het volgende is dat zijzelf nu de stappen verder moet gaan zetten om hulp in te schakelen en ik tegen haar gezegd dat zer super veel mensen zijn die haar kunnen helpen. Alleen is Bo bang voor de dokter. En daar ligt nu ook het probleem dat Bo dat wel gaat doen. Zover is zij nog niet.

Ook werd het mij wel duidelijk dat Bo schijt heeft aan andere mensen die proberen haar de goede weg in de drukken, maar niks neemt ze aan. Er is nu ook weer een ander probleem bij gekomen en ik weet ook gewoon niet meer wat we nu nog kunnen doen voor Bo.

Een goede vriend van Bo was ook nog geweest dat had ik hem gevraagd om te komen al was die er maar kort ( 20 minuten) ook hij kreeg er niet veel uit en zei ook tegen mij dat kan haar niks meer schelen. Met ons andere vriendinnetje die daar vlakbij woont neem ik vandaag weer contact op en we moeten ook gaan beslissen wat we nu nog willen met Bo.

Toen in daar net binnen was zei ze al dat ze echt niet meer wilde en het liefst haar broer achterna gaat. Vanaf het begin dat we met Bo bezig zijn geweest had ik haar autootje mee genomen ( in overleg met haar ouders om zeker van te zijn dat Bo geen rare dingen met haar autootje kon gaan doen) , ik kan niet eeuwig in haar autootje blijven rijden en die had ik dan ook gisteren weer aan haar terug geven, dit wel met ouders besproken en in de hoop dat ze geen rare dingen er mee gaat doen.

Wat nu verder er ons maar bij neer gaan leggen en kijken hoe het afgaat lopen met Bo. Ik weet het ook niet meer van hoe nu verder. Dit bespreek ik vandaag met ons vriendinnetje en goede vriend.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:37

Het probleem is natuurlijk dat zij steeds verder wegzinkt in een depressie, en ze ziet het in. Maar dat betekent hoogstwaarschijnlijk niet dat zij de huisarts gaat bellen. Waar zijn haar ouders in dit verhaal?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:07

Wel een goed weekend gehad dus :-) Wat fijn dat je er bent als steun :-)

Dit stukje haal ik er even uit:

jansje73 schreef:
Wel kwam Bo erachter dat zij dringend hulp nodig heeft en dat ziet zij er nu ook in. Dat is natuurlijk als super goed van haar, maar het volgende is dat zijzelf nu de stappen verder moet gaan zetten om hulp in te schakelen en ik tegen haar gezegd dat zer super veel mensen zijn die haar kunnen helpen. Alleen is Bo bang voor de dokter. En daar ligt nu ook het probleem dat Bo dat wel gaat doen. Zover is zij nog niet.

Ook werd het mij wel duidelijk dat Bo schijt heeft aan andere mensen die proberen haar de goede weg in de drukken, maar niks neemt ze aan. Er is nu ook weer een ander probleem bij gekomen en ik weet ook gewoon niet meer wat we nu nog kunnen doen voor Bo.


Meestal werkt het inderdaad averechts als iemand adviezen gaat geven (dan doe je toch dit, of, als ik jou was zou ik, en je moet gewoon...) en al helemaal als iemand ook nog dichtbij je staat. Dan is vaak de reactie van mensen 'hakken in het zand en vooral het tegenovergestelde'.
Wat je daar voor zegt, dat ze zelf ziet dat ze hulp nodig heeft, dat is iets waar je op uit kunt bouwen. In het gesprek kun je haar dan vragen wat voor soort hulp ze zelf aan zat te denken, waar ze mee geholpen zou zijn, gewoon open het gesprek in gaan :-) Ideeën die ze zelf aandraagt zijn een stuk beter uit te voeren dan zaken die anderen vinden dat goed zijn. Als het op gegeven moment haar eigen idee is ipv dat het voelt alsof iemand anders haar ergens heen drukt dan is de kans van slagen veel groter :-)

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:42

Van mijn psycholoog heb ik destijds een aantal tips gekregen voor de mensen in mijn omgeving maar ook voor mezelf om met mijn depressie om te gaan.
Wellicht heb je er iets aan.

Afbeelding

Afbeelding

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:51

Hey! *kruipt onder meeleessteen vandaan* hoe gaat het nu met jou en Bo?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:18

Hee ts hoe gaat het? En met je vriendin?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 08:57

Tja wat moet ik zeggen, 14 dagen geleden (in het weekend) ging het echt mis. We wisten dat het wel zal kunnen gebeuren maar dit was ook een schreeuw om hulp van ons. Ze is wel in het ziekenhuis geweest en zit nu weer thuis. Wel met hulp maar voor hoe lang dat nog duurt vragen we ons wel af.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:06

Oh jeetje, heb je zelf een idee van wat haar écht zou helpen?
Als ik het verhaal zo terug lees zou ik eerder denken aan een opname ergens ofzo. Zodat er voldoende toezicht en begeleiding is.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 07:55

zefiros schreef:
Oh jeetje, heb je zelf een idee van wat haar écht zou helpen?
Als ik het verhaal zo terug lees zou ik eerder denken aan een opname ergens ofzo. Zodat er voldoende toezicht en begeleiding is.



Dat zal wel het beste zijn voor haar , maar helaas dat gaat niet gemakkelijk hier in NL. We hoopten echt toen ze nog in het ziekenhuis was dat ze werd opgenomen, maar niet dus.Nu is het weer afwachten hoe het allemaal gaat lopen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:50

O jeetje...is ze lang in het ziekenhuis geweest? Hebben ze vanuit daar dan geen behandelplan opgesteld of heeft je vriendin een beetje verdoezeld wat er aan de hand is?

Voor jou ook lastig!! Dit te zien vanaf de zijlijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:52

Wat heftig TS, Heb je nu nog wel contact met haar of gaat dat ook moeizaam?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 07:44

Cayenne schreef:
Wat heftig TS, Heb je nu nog wel contact met haar of gaat dat ook moeizaam?


Er is wel contact tussen ons maar dat is nu wel rustig. Als ik nu een appje stuur krijg ik daar wel een app op terug op dezelfde dag, maar iets uit haar eigen appen dat zal ze niet vaak doen , wel als ik er om vraag hoe het is gegaan bij een gesprek.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:32

Zo sneu dat ze niet de juiste behandeling kan krijgen nu, heb je uitzicht op wanneer dat wel kan of een alternatieve vorm van zorg voor haar. Bv therapie oid?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 08:01

zefiros schreef:
Zo sneu dat ze niet de juiste behandeling kan krijgen nu, heb je uitzicht op wanneer dat wel kan of een alternatieve vorm van zorg voor haar. Bv therapie oid?


Dat is ook zo wij stonden er ook van te kijken dat ze nu wel echt hulp zal krijgen. Al eventjes niks meer van haar gehoord alleen krijg ik steeds van vrienden te horen ( vriendenkring is groter geworden) dat ze weer terug is waar ze was en weer bijna tot niks meer van zich laat horen.