[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:10

Pepperrr schreef:
Shenavallie schreef:
Mij is ooit verteld dat het deksel van een kist het begeeft onder de druk van de aarde, zodat de natuur verder z'n gang kan gaan met het lijk. Ik wil hoe dan ook niet begraven worden, moet er niet aan denken. Of het moet een natuurlijke begraving zijn, zoals ze dat heel vroeger deden, maar ik wil absoluut niet in een occassion-graf met zo'n afschuwelijke doodskist. Gewoon hoppa de grond in, in een jutenzak desnoods, maar het liefst het vuur in. Lekker warm. :D


Whahaha op de brandstapel :))

_O- Goeie! Ik denk dat ik daar in de Middeleeuwen sowieso al op beland was, ha ha! :')

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Christiene
Berichten: 7714
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:24

Wist ook niet dat als je bij elkaar begraven word. Je gewoon de tweede persoon boven op de andere kist zet.

The end

Onali
Berichten: 18431
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:35

Christiene schreef:
Wist ook niet dat als je bij elkaar begraven word. Je gewoon de tweede persoon boven op de andere kist zet.


Ja, dat is een restgraf en is goedkoper. Afhankelijk van de begraafplaats worden er 4 tot 6 mensen boven elkaar/ naast elkaar begraven.
Een steen is dan ook niet altijd mogelijk en vaak worden mensen zonder financiële middelen ook zo begraven.

Heb ooit een keer zo'n begrafenis via de gemeente bijgewoond van een cliënt van mij.
Ging heel respectvol, maar het was in en intriest. Alleen de buurman, een collega en ik waren aanwezig.

Black is the colour of my true love's hair

Sanet
Berichten: 7914
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:15

Mijn opa ligt in een familie graf, daar liggen al 3 kinderen van hen die op jonge leeftijd gestorven zijn. Oma haar as wordt daar tot bij begraven.. want oma moet wel gecremeerd, want het graf is vol :D

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:01

Dat is nog een reden dat ik niet begraven wil worden: je ligt met meerdere in één gat. En voor hetzelfde geld met iemand die niet zo'n zuiver verleden heeft... Het is het idee voor mij.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

beert
Berichten: 2413
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:08

Mijn opa wilde bewust een anoniem graf, die had er verder niet zoveel mee. Dus ook geen steen. Mijn oma vond dat wel heel erg en toen zij overleed, had ze op de steen laten zetten "echtgenote van.... " Zodat mijn opa stiekem toch een steen had.

Ik vond het wel creatief gevonden :-)

Cinnepin
Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:22

sureido schreef:
Cinnepin schreef:
gewoon een betonnen iets toch? Althans dat is wat ik gezien heb bij begrafenissen...

Hoe bedoel je betonnen iets? Gewoon zand hoor. :)



Ja ze graven een diep graf en zetten ze als ze de kist laten zakken betonnen wanden in....ik weet alleen niet of ze die weer weghalen erna...heb vaker een kist de grond in zien gaan....helaas. En daarna ook nog even in het gat gekeken als de kist gezakt is...:+

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:28

Oh ik heb nog nooit betonnen platen erin zien gaan als ik een kist heb laten zakken. Maar wij gaan daarna weg want vaak wilt de familie dan nog afscheid nemen.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:37

Cinnepin schreef:
Ja ze graven een diep graf en zetten ze als ze de kist laten zakken betonnen wanden in....ik weet alleen niet of ze die weer weghalen erna...heb vaker een kist de grond in zien gaan....helaas. En daarna ook nog even in het gat gekeken als de kist gezakt is...:+


Dat zijn Schotten die erin gezet worden zodat het niet dichtvalt als het gegraven is, na de begrafenis bij het sluiten van het graf gaan die er weer uit

Ailill
Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:38

Je bedoelt schotten, toch :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Steeph
Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:45

Schotten met een hoofdletter, om het luguber te houden :')

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Ailill
Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:46

Don't touch the Scots!

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Kaitlyn
Berichten: 9725
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:12

:')

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Onali
Berichten: 18431
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:22

:')

Black is the colour of my true love's hair

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:23

_O- _O-

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:38

Bij mijn volgende werkdag ga ik hier op letten :+

Christiene
Berichten: 7714
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:00

Onali schreef:
Christiene schreef:
Wist ook niet dat als je bij elkaar begraven word. Je gewoon de tweede persoon boven op de andere kist zet.


Ja, dat is een restgraf en is goedkoper. Afhankelijk van de begraafplaats worden er 4 tot 6 mensen boven elkaar/ naast elkaar begraven.
Een steen is dan ook niet altijd mogelijk en vaak worden mensen zonder financiële middelen ook zo begraven.

Heb ooit een keer zo'n begrafenis via de gemeente bijgewoond van een cliënt van mij.
Ging heel respectvol, maar het was in en intriest. Alleen de buurman, een collega en ik waren aanwezig.

Weet dat zo familieleden al gereserveerd hebben.zeg maar

The end

Cinnepin
Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:15

Ja ik denk dat ik die schotjes bedoel inderdaad

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:01

In diezelfde context: mijn vriend vroeg: ‘wordt je moeder eigelijk begraven of gecrimineerd?’

‘Ze is niet ineens een crimineel geworden maar ze wordt begraven, niet gecremeerd..’ 8-)

Ergens wist ie dat er iets niet klopte :=

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:06

:')

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:12

Sterkte met het verlies marocje :(:)
Fijn dat jullie er nog wel een beetje humor in kunnen houden.
Dat vond ik bij het overlijden van mn vader ook zo mooi, hoe verdrietig we ook waren, we hadden om de haverklap de slappe lach vanwege allemaal foute grappen en herinneringen. Is voor mij heel waardevol om op terug te kunnen kijken :)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Ailill
Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:17

Zo zal ik geen graf hebben, denk ik. Hoop wel terug te komen als boom en dan een bordje:

Heb je nu je zin?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:27

Ik weet eigk ook niet hoe ik opgeruimd wil worden...

Iig niet op een begraafplaats waar je tussen honderd andere lichamen ligt. Ik hou van rust en stilte. Liefst word ik ergens in the middle of nowhere begraven.

En anders gecremeerd en wil ik dat mijn as op een mooie, rustige omgeving wordt uitgestrooid...

Maar ik hoop dat dat nog heel lang gaat duren :))

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Ailill
Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:33


Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

GeneralFlynn
Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:46

Oo wat een mooi idee. :j

WWG1WGA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, aliida, anji, Ashleytjuhh, Bowo, CupCakes_, fohadie, GrapeshotBot, MayoNeighs, Roosch, Shenavallie, SjakieXX, Talindos, Verara, Winged, xAlice, Zil en 132 bezoekers