[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:33

Sanet schreef:
Maar bij mijn vader toen hij nog diabeet was, kon je de hypo’s ook echt wel ruiken.
Hele specifieke geur is dat..

Beetje ammoniak geur toch?

fjordjes
Berichten: 11966
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:35

Ik dacht juist aceton

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:36

Dat is bij een hyper en niet bij een hypo.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

fjordjes
Berichten: 11966
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:39

Oja klopt

Sanet
Berichten: 7851
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:06

Ik kan het niet goed omschrijven, maar ik kon het altijd al ruiken als ik thuis kwam. Geen land mee te bezeilen dan, alsof hij stom dronken was. Het lukte me dan soms om hem banaan te eten. Maar altijd heel gedoe… echt niet leuk.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:46

Opstoppen doen we, gelukkig, al lang niet meer. Gassen moete niet lichaam kunnen verlaten anders blaas je binnen de kortste keren op tot een ballon. Als wij komen controleren we of de overledene een inco aan heeft en of deze schoon is. Zo niet dan verschonen we die. Nadat een overledene verzorgd is wordt er niks meer gedaan, behalve in de kist leggen na een thuisopbaring. Inco's, kleding, opvulling (zoals een handdoek op de buik omdat iemand heel erg ingevallen is en de ribben heel erg uitsteken) blijven gewoon bij de overledene. Alles wat niet mee de grond of oven in mag, een pacemaker bijvoorbeeld, verwijderen we tijdens de verzorging.
Als gebitsprotheses niet meer passen of kwijt zijn dan gebruiken wij meestal een mondvormer, dat brengt ook een mooi resultaat. Soms zijn er nog wel voortanden maar vallen de wangen erg in, dan gebruiken we wat fluffstroken omdat een beetje op te vullen

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Suzanne F.
Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:50

Wat erg eigenlijk dat je zo wordt opgevuld, vastgenaaid, dichtgestopt en nog een luier om krijgt ook.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Rivendell
Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:22

Noisy een pacemaker zit toch in het lichaam? Moet je de huid dan open maken?
Ik wil zelf niet opgebaard worden. Als de natuurlijke orde gevolgd wordt, ben ik één van de laatste van de familie en zullen er dus weinig mensen over zijn.
Ik wil niet bekeken worden. Ik wil ook geen poespas van opvullen etc.
Gewoon hup in de kist en in de oven

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Sanet
Berichten: 7851
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:31

Bij welk geloof is dat, dat je binnen 24 uur of voor zonsondergang begraven moet zijn?
Opzich niet eens een gek idee, dan hoeft dit niet allemaal….

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

c_alsemgeest
Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:35

Rivendell schreef:
Noisy een pacemaker zit toch in het lichaam? Moet je de huid dan open maken?
Ik wil zelf niet opgebaard worden. Als de natuurlijke orde gevolgd wordt, ben ik één van de laatste van de familie en zullen er dus weinig mensen over zijn.
Ik wil niet bekeken worden. Ik wil ook geen poespas van opvullen etc.
Gewoon hup in de kist en in de oven


Ik vind het juist wel mooi... :')
Heb veel overleden mensen gezien, werk en nog veel meer privé. En het is echt mooi hoe ze mensen toonbaar maken.
Mijn vader zag er na zijn dood ook echt niet heel prettig uit, maar ze hadden echt goed werk verricht.
Wanneer je zulke dingen niet wil kan je het ook vast laten leggen (al heb je met een pacemaker etc geen keuze natuurlijk... die moet er wel uit).

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 23:33

Heb sinds begin dit jaar een zoontje met diabetes maar leer/lees hier voor het eerst dat je dat zou kunnen ruiken? Een hyper én een hypo dus? Direct of na een tijdje?

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 23:37

Sanet schreef:
Bij welk geloof is dat, dat je binnen 24 uur of voor zonsondergang begraven moet zijn?
Opzich niet eens een gek idee, dan hoeft dit niet allemaal….


Bij geloven in landen/regio’s waar de temperaturen buiten zo hoog zijn dat de overledene snel begint te vergaan en een gezondheidsrisico vormt. In die gebieden zijn ze ook geen fan van varkensvlees, kreeften, krab, etc.. ook producten die in hoge temperaturen supersnel levensgevaarlijk worden. Dat is het moment waarop praktische redenen worden opgenomen in de religie en omgekeerd.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 23:48

veerledec schreef:
Heb sinds begin dit jaar een zoontje met diabetes maar leer/lees hier voor het eerst dat je dat zou kunnen ruiken? Een hyper én een hypo dus? Direct of na een tijdje?


Vooraf/vlak ervoor. Maar ik weet niet bij welke van de 2. Moet je even opzoeken. Ik weet wel dat er hulp honden zijn die dat kunnen. Ook bij aankomende epilepsie-aanvallen en paniek aanvallen/psychoses (PTSS/PTSD).

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 00:14

Hyper ruik je, inderdaad een chemische aceton achtige lucht. Als je het ruikt is er al sprake van een te hoog suikergehalte.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Sanet
Berichten: 7851
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 00:24

Mijn vader was zelden Hyper en heel vaak Hypo. Heeft toch een geur, of misschien dat het dan zijn zweet was, wat een afwijkende geur had? Ik weet het niet…

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Captain
Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 06:35

Sanet schreef:
Bij welk geloof is dat, dat je binnen 24 uur of voor zonsondergang begraven moet zijn?
Opzich niet eens een gek idee, dan hoeft dit niet allemaal….


Ik zeg altijd dat ik dit ook zo wil. Ik hoef niet gewassen of opgebaard. Gewoon direct de kist in en in de grond. Maar nee, je mag niet eerder dan na 36 uur begraven worden. Tenzij je toestemming hebt van.. de [***]/burgemeester? Heeft geloof ik iets te maken met eventueel onderzoek naar de doodsoorzaak.

_Reneee
Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:28

Ik vind het hele opbaren hier in Nederland ook best vreemd. Hoe vaak ik wel niet hoor van mensen die “even gingen kijken”. Ook gewoon bij mensen die ze eigenlijk niet kenden, puur nieuwsgierigheid.

Heb dan ook vastgelegd dat ik niet opgebaard wil worden. Dan leg me die 36 uur maar in de koeling, geen punt. Maar er hoeft niemand aapjes te komen kijken :+

Er staat vandaag een artikel in de Volkskrant over mensen die het Middel X innamen en sterven. Ook vrij luguber: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2a50fca/

DuoPenotti
Berichten: 28854
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:36

Dat kan ik helaas niet lezen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:37

Ik heb liever dat ze me herinneren hoe ik was toen ik leefde

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Sanet
Berichten: 7851
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:49

Ik ben mijn beide oma’s verloren vorig jaar.
Maar bij beide niet de behoefte gehad om ze na hun overlijden te zien. Ik onthou ze liever hoe ze waren. Lief en warm en zacht en gezond enzo.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 09:51

Sanet schreef:
Bij welk geloof is dat, dat je binnen 24 uur of voor zonsondergang begraven moet zijn?
Opzich niet eens een gek idee, dan hoeft dit niet allemaal….

Dat is de Islam. Zij doen ook een rituele wassing van te voren. Wij zijn daar ook niet bij, mogen daar zelfs niet bij zijn. Als we de overledene op komen halen is het hoofd ook altijd toegedekt.

Opbaren is een heel persoonlijk iets. De één wil het wel, de ander niet. Ik persoonlijk vind het wel mooi om te doen al is het maar voor de nabestaanden zodat zij goed afscheid kunnen nemen voor hun rouwverwerking.

Als je al een beetje een idee hebt van wat en hoe je het wil na je dood, dan maak dat alsjeblieft kenbaar aan je dierbaren en leg het vast. Ik hoor zo vaak dat mensen niet goed weten wat ze moeten doen omdat er nooit over gesproken is.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:15

Ik kwam nog een interessant plaatje tegen. Het is een nephand waarbij ze de verschillende stadia van ontbinding laten zien.
Bij de vinding die ik had zat de ontbinding bij de overledene tussen bloat en active decay. De handen en onderarmen waren advanced decay.
Spoiler:
[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:18

Foto's maken van de opgebaarde persoon leid ook tot ruzies heb ik al gemerkt in de familie. Voor de een een herinnering de ander kan dat echt niet hebben dat er foto van is.
Mij ook te luguber.

The end

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:23


Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:27


Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, AhrefsBot, capriz, Corelli, Dagmar80, Esther, Forbiddenpie, Froukje, Jasia, Lanoca, MiVita, MyrtheJ, NoorW, plutolover, YandexBot en 67 bezoekers