[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Janine1990
Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

[18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 18:29

Moderatoropmerking:
WAARSCHUWING! LET OP!
De titel is 'Bijzonder luguber' om een reden. Dit topic bevat verhalen en links die schokkend kunnen zijn.




In dit fantastische topic van bokker Offline [STW] Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur zag ik dat ik wel wat medestanders heb als het gaat om bijzondere, lugubere zaken.

Het lijkt me leuk om dit soort dingen hier te delen, zodat we in het topic van Offline niet te ver afdwalen en iedereen gewoon zijn/haar vragen blijft stellen.

Bijzonder luguber is natuurlijk niet het meest smerige beeld tonen, daar hadden we vroeger Rotten.com voor :r Maar voor de bijzondere, ietwat freaky en macabere dingen.

Een prachtig voorbeeld vond ik de foto die bokker Aillil toonde van een zelfmoord eind jaren 40.

Zelf ben ik erg gefascineerd door de Catocomben van de Capucijnen. Geheel anders dan de catacomben in Rome, zijn deze catacomben op Sicilië nog gevuld met menselijke resten. Op geheel natuurlijke wijze geconserveerd. Velen doen denken aan het schilderij 'de schreeuw', ook ligt daar het wereldberoemde meisje Rosalia Lombardo die ogenschijnlijk elk moment haar ogen weer open kan doen.
Een plek die ik graag nog eens zou bezoeken.

Iets dichterbij heb je het kerkje van Wieuwert, ook erg interessant. Hier liggen Nederlandse mummies.

Nou goed, ik zou zeggen, brand los... Vertel interessante weetjes... noem maar op...

LET OP
Moderatoropmerking:
Na jullie input hier [FZ] Modereren in uitzonderlijke topics hebben wij overlegd over het modereren in dit topic. We hebben besloten om in dit topic de 'jeugdjournaal-grens' die we op Bokt hanteren grotendeels los te laten. Vanaf nu is er dus meer toegestaan dan eerder in het topic. We willen jullie vragen je hieraan te houden:

- Lugubere verhalen of beelden die geen 'nachtmerrie-materiaal' zijn mogen normaal gepost worden
- Nare/grafische verhalen of beelden in spoilertags met vooraf een korte omschrijving
- Gruwelijke verhalen of beelden (alles wat overduidelijk ver voorbij de jeugdjournaalgrens gaat) als linkje met een korte omschrijving, evt met duidelijke waarschuwing erbij als het écht heftig om te zien is

Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.

Neem bij twijfel het zekere voor het onzekere, een spoilertag/linkje aanklikken is een kleine extra moeite en voorkomt dat meelezers die van 'luguber light' houden onnodig nare beelden te zien krijgen.

Wat niet is toegestaan is het plaatsen van extreme, heftige beelden uitsluitend voor 'shock value', waar geen interessant verhaal achter zit maar wat alleen gruwelijk is om te zien. Het topic is bedoeld om lugubere dingen te delen, niet als verzamelplek voor de meest schokkende beelden die je online kunt vinden.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:32

Ik volg hier. Ben zelf altijd gefascineerd door dat soort dingen, vind het topic van Offline ook mega leerzaam en interresant.

Ik volg bijvoorbeeld een heel aantal programma’s op ID,

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:34

De catacomben in Parijs!
Ik vond het erg mooi en indrukwekkend, maar ook erg luguber en benauwend, wetend dat ik daar stond ten midden van duizenden geleefde levens.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

ryukapple
Berichten: 1774
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:43

Etruskische necropolissen nabij rome vallen hier denk ik ook wel onder. Vond ikzelf erg gaaf

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

miss_lizje
Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:48

Ik volg. In Parijs door de catacomben gelopen en vond dit zeer indrukwekkend. De genoemde catacombe in OP staat ook nog op mijn lijstje.

[/list][/size]

Offline
Berichten: 1030
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:01

wat leuk!! Ik volg ook!

Ik vond het Egyptisch museum erg interessant :j
Daar lagen mummies waarbij ze vroeger de hersenen via de neus eruit haalde %)
Echt heel apart om te zien...

Daarnaast ben ik bij de Maya tempels geweest in Mexico wat ook als graf functioneerde .

Ook een erg interessant verhaal! :j

Grand Prix dressuur
Voor lessen stuur een PB
Geef lessen in Nederland en Mexico
Instagram: tahneeroxii

RyanneZarita
Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:11

Ik volg ook!

Ben op Sicilie 2x in de Catacombe geweest. Ben nu wel benieuwd naar die foto ts....

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

Cinnepin
Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:11

google op mh17...klik op afbeeldingen...luguber genoeg?

Frensie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:15

Cinnepin schreef:
google op mh17...klik op afbeeldingen...luguber genoeg?


Oké had ik niet moeten doen...

http://www.paardenhondinbalans.nl
Osteopathie voor dieren
Sunny (Far Ute Rising Sun, 2013)
Zoey (LC Tecum Zodiac Sign, 2019)

Cinnepin
Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:17

Frensie schreef:
Cinnepin schreef:
google op mh17...klik op afbeeldingen...luguber genoeg?


Oké had ik niet moeten doen...



ja op sommige foto's zie je dus de lichamen...

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78492
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:17

Catacomben in Parijs, in Wenen. In China in de buurt van Kashgar ook bij een oud dorp geweest waar mummies lagen. En de versteende van Pompei.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Janine1990
Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 19:17

Cinnepin schreef:
google op mh17...klik op afbeeldingen...luguber genoeg?


Het ging hier over bijzonder luguber, niet smerig luguber :P

Maar ik weet al dat ik dit ga googlen straks... :o

Janine1990
Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 19:18

Offline schreef:
wat leuk!! Ik volg ook!

Ik vond het Egyptisch museum erg interessant :j
Daar lagen mummies waarbij ze vroeger de hersenen via de neus eruit haalde %)
Echt heel apart om te zien...

Daarnaast ben ik bij de Maya tempels geweest in Mexico wat ook als graf functioneerde .

Ook een erg interessant verhaal! :j


Hier heb ik echt al zoooo lang zoooooooooooooooooo veel vragen over...

For starters: HOE DAN?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:19

Leuk, hou hier ook wel van.
Ik heb ooit ergens gelezen dat een deel van de begraven mensen omgedraaid in de kist ligt. Dus met gezicht naar beneden. Hoe kan dit?

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:20

Janine1990 schreef:
Offline schreef:
wat leuk!! Ik volg ook!

Ik vond het Egyptisch museum erg interessant :j
Daar lagen mummies waarbij ze vroeger de hersenen via de neus eruit haalde %)
Echt heel apart om te zien...

Daarnaast ben ik bij de Maya tempels geweest in Mexico wat ook als graf functioneerde .

Ook een erg interessant verhaal! :j


Hier heb ik echt al zoooo lang zoooooooooooooooooo veel vragen over...

For starters: HOE DAN?!


Ik heb laatst op youtube een documentaire zitten kijken. Dan namen ze een speciaal werktuig en dat sloegen ze met een hamer via je neus naar binnen. Ze deden het voor op een schapenkop...

Ik ben laatst in Pompeii geweest, en die gipsen afgietsels van de lichamen zijn idd heel bijzonder om te zien.

Ik mag sowieso al die licht lugubere dingen wel, dus dit is een leuk topic :D

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:20

Myrthe3 schreef:
Leuk, hou hier ook wel van.
Ik heb ooit ergens gelezen dat een deel van de begraven mensen omgedraaid in de kist ligt. Dus met gezicht naar beneden. Hoe kan dit?


Ze waren bang voor vampiers, en dachten dat als je vampiers met hun gezicht naar beneden begroef, ze de weg naar buiten niet meer konden vinden

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

miss_lizje
Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:22

De bodyfarm in Amerika vind ik ook heel interessant om over te lezen (inclusief plaatjes).
De afbeeldingen van mh17 zijn wel hard, het verbaast mij eigenlijk meer dat deze zonder filter (gezichtsfilter ivm herkenbaarheid) zo op internet mogen zwerven.

[/list][/size]

Avalanche
Berichten: 15878
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:23

Interessant. Ik volg. Ik heb zo even niks, maar ik vermoed dat er genoeg voorbij zal komen :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Wolkje
Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:24

Ik kan jullie aanraden om op Instagram iemand te volgen die Hexenkult heet.
Maakt mooie foto's, en vaak met uitleg en verklaringen erbij. Geeft vaak ook uitgebreid antwoord op vragen.

tralalalaaaaa :+

Cinnepin
Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:25

miss_lizje schreef:
De bodyfarm in Amerika vind ik ook heel interessant om over te lezen (inclusief plaatjes).
De afbeeldingen van mh17 zijn wel hard, het verbaast mij eigenlijk meer dat deze zonder filter (gezichtsfilter ivm herkenbaarheid) zo op internet mogen zwerven.



Verbaasd mij ook, gewoon via google....Ieder kind kan erbij

speurneusc
Berichten: 5361
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:25

Myrthe3 schreef:
Leuk, hou hier ook wel van.
Ik heb ooit ergens gelezen dat een deel van de begraven mensen omgedraaid in de kist ligt. Dus met gezicht naar beneden. Hoe kan dit?


Miss met dragen naar de rustplaats een beetje heen er weer geschud. Over de foto's van mh17, ligt een jongen naakt op een halve afgezakte boxer na, hoe kan dat dan? Op een vlucht heb je kleren aan? Zijn deze geroofd?

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:27

speurneusc schreef:
Myrthe3 schreef:
Leuk, hou hier ook wel van.
Ik heb ooit ergens gelezen dat een deel van de begraven mensen omgedraaid in de kist ligt. Dus met gezicht naar beneden. Hoe kan dit?


Miss met dragen naar de rustplaats een beetje heen er weer geschud.


Kisten hadden (en hebben) niet voldoende ruimte om een lichaam om te draaien door te "schudden". Je komt klem te zitten op de schouders.
Het was echt gewoon een middel tegen vampiers.

speurneusc schreef:
Over de foto's van mh17, ligt een jongen naakt op een halve afgezakte boxer na, hoe kan dat dan? Op een vlucht heb je kleren aan? Zijn deze geroofd?


Nee, deze kleren zijn in de val van het lichaam af gerukt/gescheurd door de wind.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Cinnepin
Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:28

speurneusc schreef:
Myrthe3 schreef:
Leuk, hou hier ook wel van.
Ik heb ooit ergens gelezen dat een deel van de begraven mensen omgedraaid in de kist ligt. Dus met gezicht naar beneden. Hoe kan dit?


Miss met dragen naar de rustplaats een beetje heen er weer geschud. Over de foto's van mh17, ligt een jongen naakt op een halve afgezakte boxer na, hoe kan dat dan? Op een vlucht heb je kleren aan? Zijn deze geroofd?



Heeft geloof ik met de kracht te maken, dat scheurt gewoon de kleren van je lijf af..

Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:29

Wat ik altijd super interessant vind is murder cases. Past dat hier ook?

Korter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110617
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:29

Ik vind het een beetje respectloos om de foto's van MH17 hier te noemen, al snap ik waarom het is genoemd.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Corien_, Danielleeee_, Froukje, goesju, GoogleAdsense, meintje, Schuur_, Stybba, Travel_me, WendyKtH en 180 bezoekers