[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:03

Varekaj schreef:
Exact dat dus. En als het ongewenst is, dan is dat al pijnlijk genoeg vaak voor het stel in kwestie. Vind niet dat je daar dan als buitenstaander nog eens extra zout op moet gaan gooien door het op te rakelen en wie weet met een treffende opmerking die mensen nog meer verdriet te bezorgen.

Precies. Als je close genoeg bent met iemand voor diegene om het er met je over te hebben, zoeken ze je zelf wel op voor steun of om hun verhaal te doen. In elk ander geval is het gewoon een no-go onderwerp imo.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:25

Ik heb afgelopen week ook redelijk pittig nieuws gekregen bijvoorbeeld. Ik kan open kaart spelen maar wie A zegt moet dan wel B zeggen als mensen er op latere termijn naar gaan vragen. Je geeft ze als het ware "toestemming" om zich ermee te bemoeien lijkt het wel.
Dus ik kies er bewust voor om maar een hele beperkte kring erover te informeren (mijn eigen familie weet zelfs van niks) omdat ik geen zin heb om plots publiek bezit te gaan worden ofzo. Is het nodig dat er anderen ook geïnformeerd worden dan zal dat heus wel gebeuren.

Soms geeft wijselijk je mond houden een immense rust voor jezelf én je omgeving. Ongeacht over welk onderwerp het ook gaat.

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:31

Pagina 500 *\o/*

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:31

Dammie schreef:
MarcoBorsato schreef:
Nou jongens/meisjeshoek herken ik dan weer niet, ook niet uit mijn jeugd en ik denk dat de kinderen het wel prima hadden maar het was zo ongemakkelijk want ik ken die mensen niet goed en ik praat niet graag over de geboorte van mijn dochter maar die sfeer hing er.

Ik snap nooit waarom vertellen over de conceptie, met details over standjes, niet netjes is, en details over de levering van de baby, met details wel.
Voor alle duidelijkheid : ik hoef beide niet te weten.


Nou seks vs bevallen is voor mij niet hetzelfde, maar allebei bespreek ik met vriendinnen en niet op een feestje.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:45

Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:46

Brrrrr, ik wil bevallingen echt niet bespreken met wie dan ook :x.

Ik heb tot voor kort in de kantine de bar gedaan, als in drankjes inschenken en zo, daar kwam een stel vaste klanten waarvan de dochter recent bevallen was en ik heb ongewenst alle ins en outs gehoord :x. Ik en alle andere gasten wisten van voor tot achter hoe t gegaan was, hoe erg ze uitgescheurd was, hoeveel ontlasting er mee kwam, viel me nog mee dat er geen foto's getoond werden.

Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld en had last van plaatsvervangende schaamte voor de dochter :').

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:55

Bambi1995 schreef:
Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?

Ja, ik kan ook niet faken. Ik wens mensen dan succes/sterkte/veel plezier ermee etc. Een felicitatie kan ik niet over m'n lippen krijgen. In geval er sprake was van een hechte band voelt zoiets voor mij als een verlies. Bedoel, als ze in een claimende relatie komen dan bestaat de kans dat ze daar vroeg of laat weer uitstappen, maar een kind zuigt ze helemaal mee in dat wereldje met ouders, clubjes en andere kinderbezigheden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:58

_San87_ schreef:
Brrrrr, ik wil bevallingen echt niet bespreken met wie dan ook :x.

Ik heb tot voor kort in de kantine de bar gedaan, als in drankjes inschenken en zo, daar kwam een stel vaste klanten waarvan de dochter recent bevallen was en ik heb ongewenst alle ins en outs gehoord :x. Ik en alle andere gasten wisten van voor tot achter hoe t gegaan was, hoe erg ze uitgescheurd was, hoeveel ontlasting er mee kwam, viel me nog mee dat er geen foto's getoond werden.

Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld en had last van plaatsvervangende schaamte voor de dochter :').

Wat heftig! Ik zou mensen die zoiets tegen mij gaan vertellen wijzen op de privacy van hun dochter die ze zo grof aan 't schenden zijn tegen een barvrouw nog wel!
Aan de andere kant: hoe weten zij al die gore in en outs? Heeft dochter hen die smerige details ongecensureerd zelf verteld of hebben ze er boven op gestaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:05

elnienjo schreef:
Wat heftig! Ik zou mensen die zoiets tegen mij gaan vertellen wijzen op de privacy van hun dochter die ze zo grof aan 't schenden zijn tegen een barvrouw nog wel!
Aan de andere kant: hoe weten zij al die gore in en outs? Heeft dochter hen die smerige details ongecensureerd zelf verteld of hebben ze er boven op gestaan?

Ze vertelden het niet specifiek aan mij, maar aan mensen die aan de bar zaten, waarbij ik kon meegenieten en uiteindelijk bij het gesprek betrokken werd omdat ik op gegeven moment 'gadver' zei.

En ze waren er inderdaad bij. God knows why.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:19

elnienjo schreef:
Bambi1995 schreef:
Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?

Ja, ik kan ook niet faken. Ik wens mensen dan succes/sterkte/veel plezier ermee etc. Een felicitatie kan ik niet over m'n lippen krijgen. In geval er sprake was van een hechte band voelt zoiets voor mij als een verlies. Bedoel, als ze in een claimende relatie komen dan bestaat de kans dat ze daar vroeg of laat weer uitstappen, maar een kind zuigt ze helemaal mee in dat wereldje met ouders, clubjes en andere kinderbezigheden.


Beetje zielig vind ik dat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:21

MarcoBorsato schreef:
elnienjo schreef:

Ja, ik kan ook niet faken. Ik wens mensen dan succes/sterkte/veel plezier ermee etc. Een felicitatie kan ik niet over m'n lippen krijgen. In geval er sprake was van een hechte band voelt zoiets voor mij als een verlies. Bedoel, als ze in een claimende relatie komen dan bestaat de kans dat ze daar vroeg of laat weer uitstappen, maar een kind zuigt ze helemaal mee in dat wereldje met ouders, clubjes en andere kinderbezigheden.


Beetje zielig vind ik dat.

Het zit wel diep, idd.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:24

Bambi1995 schreef:
Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?


Ik herken dat awkward gevoel maar ik feliciteer mensen gewoon met een ‘wat leuk voor jou/jullie’. Ik zou niet weten waarom niet, zeker als het mensen zijn die dicht bij me staan ben ik blij voor hen.
Dat staat toch verder los van mijn eigen keuze/opvattingen mbt kinderen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:28

Mars schreef:
Bambi1995 schreef:
Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?


Ik herken dat awkward gevoel maar ik feliciteer mensen gewoon met een ‘wat leuk voor jou/jullie’. Ik zou niet weten waarom niet, zeker als het mensen zijn die dicht bij me staan ben ik blij voor hen.
Dat staat toch verder los van mijn eigen keuze/opvattingen mbt kinderen.

Hier hetzelfde :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:39

Ik feliciteer ook gewoon altijd, bijna nooit heel enthousiast ofzo, maar dat ben ik van nature ook niet :') Maar voor sommige mensen die ik ook echt goed ken kan ik juist wel oprecht blij zijn omdat ik weet dat het een grote wens van hun is. En als hun daarmee dan gelukkig zijn dan ben ik dat ook voor hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:51

Mars schreef:
Bambi1995 schreef:
Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?


Ik herken dat awkward gevoel maar ik feliciteer mensen gewoon met een ‘wat leuk voor jou/jullie’. Ik zou niet weten waarom niet, zeker als het mensen zijn die dicht bij me staan ben ik blij voor hen.
Dat staat toch verder los van mijn eigen keuze/opvattingen mbt kinderen.

Daarnaast: mijn vrienden zijn ook blij voor mij in dingen waar zij zelf niet voor zouden kiezen. Mijns inziens hoort dat ook gewoon bij een vriendschap, blij kunnen zijn voor een ander zonder dat je dezelfde keuze zou maken. Je kunt moeilijk verwachten dat mensen hun leven inrichten naar de wensen van een ander. := Het is ook niet zo dat de gemiddelde, fulltime werkende volwassene al hun vrije tijd doorbrengt bij vrienden op de bank, of dat elke ouder 24/7 aan hun kroost vastgeplakt zit. Mijn ouders hadden ook nog gewoon een sociaal leven buiten mij en mijn zusje om, óók met kinderloze vrienden.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:54

elnienjo schreef:
Bambi1995 schreef:
Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?

Ja, ik kan ook niet faken. Ik wens mensen dan succes/sterkte/veel plezier ermee etc. Een felicitatie kan ik niet over m'n lippen krijgen. In geval er sprake was van een hechte band voelt zoiets voor mij als een verlies. Bedoel, als ze in een claimende relatie komen dan bestaat de kans dat ze daar vroeg of laat weer uitstappen, maar een kind zuigt ze helemaal mee in dat wereldje met ouders, clubjes en andere kinderbezigheden.


Ik vind jouw reacties vaak zo ongezond negatief. Dit heeft niks te maken met bewust kinderloos maar dat is gewoon puur misgunnen in mijn ogen.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:56

Je gaat toch niet de bevalling van je dochter in de kantine bespreken.Ik vertel het zelf niet eens aan familie hoe het was.De details dan.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:19

Ik vind het ook geen faken als ik mensen feliciteer met een zwangerschap. Ik ben oprecht blij voor ze ook al heb ik zelf niks met kinderen. Het is iets wat zij graag willen en als die wens dan uit komt is dat toch fantastisch. Ik gun het ze van harte. Dat staat helemaal los van het feit dat ik er zelf niet aan moet denken. Juist mooi toch dat iedereen verschillend in het leven staat en andere dingen ambieert.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:26

Bloodymary schreef:
Ik vind het ook geen faken als ik mensen feliciteer met een zwangerschap. Ik ben oprecht blij voor ze ook al heb ik zelf niks met kinderen. Het is iets wat zij graag willen en als die wens dan uit komt is dat toch fantastisch. Ik gun het ze van harte. Dat staat helemaal los van het feit dat ik er zelf niet aan moet denken. Juist mooi toch dat iedereen verschillend in het leven staat en andere dingen ambieert.

Dit inderdaad, blij zijn voor een ander. Mensen zijn ook blij voor mij als een van mijn wensen uitkomt.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:43

Ik feliciteer ook gewoon en kan oprecht blij zijn voor de kersverse ouders in de meeste gevallen.
Kraamvisite, baby vasthouden etc hoeft van mij niet zo nodig, bevallingsverhalen aanhoren is afhankelijk van hoe close ik ben met de moeder in kwestie.
Oppassen enkel in nood aub, kind meenemen op visite bij mij liever niet, maar in het park ofzo afspreken is helemaal prima.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:29

Ik had deze in de bus:

"Ja mijn geboortekanaal was dus niet breed genoeg, want dat is van bot of ja, soort kraakbeen maar dat verweekt maar dat was bij mij niet week genoeg dus ik moest heel hard persen".

Ik heb niet bemoeid. Maar ik moest wel even fanatiek door mijn neus ademen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:35

Dus......

Ik kan mensen prima feliciteren met een zwangerschap. Als zij daar gelukkig van worden, dan ben ik voor hun gewoon enthousiast. Betekent niet dat ik opeens ook zin heb in zo'n worm :+

Vandaag lekker brak een dierenambudienstje gedraaid. Paar keer de zwaailampen aan voor kinderen. Ben de rotste niet :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:43

Zwaailampen aandoen is altijd leuk toch ghehe.

Ik kan wel oprecht blij zijn. Collega van mij is over een maand uitgerekend. Heb haar nog even geappt gisteren. Ken niemand die zo stressloos en nuchter door het leven gaat. Maakt zich nooit druk ergens om. Dus ben benieuwd of het opeens zo'n loedermoeder wordt. Heeft trouwens de tijd volledig uitgezeten als fulltime medewerker in de horeca met daarnaast een schoonmaakbaan. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:54

Een collega van mij toen ik jaren geleden in een hotel werkte, was drie weken na de bevalling alweer aan het werk in de huishouding. Ze verveelde zich thuis. :)) Die was ook zo lekker nuchter, ook de manier waarop ze met haar baby omging.

Laurora

Berichten: 2640
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:16

Bambi1995 schreef:
Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?

Dat heb ik ook wel een klein beetje. Ik misgun het anderen absoluut niet, laat ik dat even voorop stellen. Maar het voelt altijd heel dubbel, dat ik moet feliciteren terwijl mijn hoofd zegt "ah wat ontzettend banketstaaf voor je."
ik kan gelukkig heel goed doen alsof, dus ik felicteer de zwangere en/of partner enthousiast en ik kan het ook nog opbrengen om op een later moment te vragen hoe het gaat met de zwangerschap/kleine wurm.
echter voelt een aangekondigde zwangerschap altijd als een soort verlies, maar dat heeft er bij mij mee te maken dat de mensen in mijn omgeving die kinderen hebben gekregen opeens nergens meer aan meedoen (van verjaardagen en feestjes tot familie weekenden, de kinderhebbenden zie je niet meer.)
ik vermoed dat dit anders is als het om mijn beste vriendin zou gaan. Ik dènk dat ik haar kind zelfs wel een soort van een klein beetje leuk zou kunnen vinden :D