[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:42

Sizzle schreef:
Een vriendin van mij probeert ook dagelijks mede hondenbezitters er op te wijzen dat voor iedere drol een plastic zakje ook niet heel geweldig is. Zij loopt altijd rond met een krant, of verzameld meerdere drollen per zakje tijdens een wandeling.
Dan kun je uiteraard ook met het tegenargument komen dat een hond bezitten per definitie ook slecht is voor het milieu.

Je hebt ook hondenzakjes die recyclebaar zijn, ook van een papiersoort dacht ik, maar die zijn best duur.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:43

Zal je hond maar een halfslappe drol produceren, sijpelt lekker door het krantje heen :')

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:44

Je hebt inderdaad ook afbreekbare zakjes, het zou super zijn als ze die beschikbaar stellen bij de poepafvalbakken ipv plastic.

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:47

Huidieren hebben is ook slecht voor het milieu, maar ja, wat niet :=

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:53

Ik heb van die kinderbekers van kunststof voor het picknicken etc, die zijn herbruikbaar en steviger dan wegwerpbekertjes. :)
Dat stevigere wegwerpspul (bestek vd Aldi bijvoorbeeld) gebruik ik overigens vaker dan één keer, das ook prima afwasbaar en herbruikbaar.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:53

Maar hoe pakt ze dan de 2e drol op als er al 1 in het zakje zit.
Je loopt toch niet met een schepje rond...

*krijg hier wat beeld bij*

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:57

Geen idee, jarenlange schep ervaring denk ik.
Ik heb geen hond en laat ook niet vrijwillig andermans honden uit :D

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:11

Mando schreef:
Maar hoe pakt ze dan de 2e drol op als er al 1 in het zakje zit.
Je loopt toch niet met een schepje rond...

*krijg hier wat beeld bij*


Dat kan wel. Mijn moeder gebruikte altijd een poepgrijper met een zakje er in en omheen geslagen daar deed ze altijd twee drollen in. Wel vervelend dat je constant in de geur van poep loopt, omdat je wacht tot je hond nog een keer moet poepen :\

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:15

Is papier met pfas coating echt zoveel beter dan plastic? Punt blijft wel dat je afvalproductie stopt na een jaar of 90 wanneer je je niet voortplant, terwijl ook zuinig verbruik maar door blijft gaan wanneer er volgende generaties blijven komen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:39

karev schreef:
Breekt even onder de meeleest steen vandaan..

Vandaag zegt een vriendin(hoogdrachtig) van mijn partner dat wij beter papieren bekertjes kunnen gebruiken IPV plastic(inde kantine van onze loods). Was beter voor het milieu.

Ik kijk haar aan en zeg: mwah denk dat wij wel compenseren door geen kind op de wereld te zetten waar eten voor geproduceerd moet worden, achteraan gesjeesd moet worden naar school, zwemles , op deze toch al overbevolkte aardkloot,noem het maar op.. stil was ze.


Ik vind dat zo'n dooddoener. Dus niks is meer de moeite waard zolang mensen zich blijven voortplanten? Dat gaat toch nooit stoppen, dus ik zou je erbij neerleggen en kijken naar de dingen die je wél kan veranderen. Vind dat overigens voor alle mensen die het kinderloos argument gebruiken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:53

Composteerbare zakjes heb ik idd ook
Gewoon een paar in mijn jas zak
Is die tweede drol ook geregeld ;)
Hoewel ik meestal langs routes loop waar ik het mag laten liggen
Das nog een stuk handiger, Maar dan moet je Maar net die luxe hebben

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:37

karev schreef:
Breekt even onder de meeleest steen vandaan..

Vandaag zegt een vriendin(hoogdrachtig) van mijn partner dat wij beter papieren bekertjes kunnen gebruiken IPV plastic(inde kantine van onze loods). Was beter voor het milieu.

Ik kijk haar aan en zeg: mwah denk dat wij wel compenseren door geen kind op de wereld te zetten waar eten voor geproduceerd moet worden, achteraan gesjeesd moet worden naar school, zwemles , op deze toch al overbevolkte aardkloot,noem het maar op.. stil was ze.

Mwah ik denk dat ze eerder stil was omdat het een behoorlijk nare opmerking is om te maken tegen een zwangere. Wat wil je dan dat ze doet, zeggen "weet je karev je hebt gelijk", om zich vervolgens naar de dichtstbijzijnde abortuskliniek te haasten? :o

Ik ben absoluut vóór dat mensen wel eens wat beter mogen nadenken voor ze een kind op deze wereld zetten, maar dan zie ik evengoed de meerwaarde van zo'n opmerking tegen een zwangere niet.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:55

Ach en zo heeft ieder zijn eigen mening en vorm van humor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 01:51

karev schreef:
Ach en zo heeft ieder zijn eigen mening en vorm van humor.

Is natuurlijk de beste verdediging: "het is maar een grapje." -O- Ik vind het best een kinderachtige opmerking; alle beetjes helpen immers en om een suggestie over papieren in plaatst van plastic bekertjes te pareren met "ja, maar jij plant je voort, dus je opmerking is niet valide," vind ik gewoon een zwaktebod.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 08:14

Dat mag je vinden.

Het is gewoon krom. Wij "moeten" wel om het milieu denken door papier IPV plastic te gebruiken, maar een kind op de wereld zetten, wel gewenst niet gepland, we zien wel wat er op ons pad komt, soms overkomt het je,is daarentegen wel ok. En ondertussen zelf ook niet milieubewust zijn.
Dus als je dan mij wilt corrigeren in dat papier beter is voor het milieu, ja dan vind ik dat even een bijzondere opmerking..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:08

karev schreef:
Dat mag je vinden.

Het is gewoon krom. Wij "moeten" wel om het milieu denken door papier IPV plastic te gebruiken, maar een kind op de wereld zetten, wel gewenst niet gepland, we zien wel wat er op ons pad komt, soms overkomt het je,is daarentegen wel ok. En ondertussen zelf ook niet milieubewust zijn.
Dus als je dan mij wilt corrigeren in dat papier beter is voor het milieu, ja dan vind ik dat even een bijzondere opmerking..

Ben ik het mee eens. Ik zou een zwangere met wereldverbeteringsneigingen ook op haar nummer zetten in elk geval en vragen of ze al uitwasbare luiers heeft aangeschaft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:22


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:38


Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:47

karev schreef:
Dat mag je vinden.

Het is gewoon krom. Wij "moeten" wel om het milieu denken door papier IPV plastic te gebruiken, maar een kind op de wereld zetten, wel gewenst niet gepland, we zien wel wat er op ons pad komt, soms overkomt het je,is daarentegen wel ok. En ondertussen zelf ook niet milieubewust zijn.
Dus als je dan mij wilt corrigeren in dat papier beter is voor het milieu, ja dan vind ik dat even een bijzondere opmerking..


Misschien zei ze het op een nare toon dat het in je verkeerde keelgat schoot, dat zou ik wel snappen.

Maar verder vind ik het niet echt een slimme comeback ofzo.

Waarom gaan kinderen toch altijd onder hetgene liggen waar ze mee aan het klooien zijn? Peuter in de supermarkt, er gebeurt niks geks en toch eindigt 'ie onder zo'n klein wagentje. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:02

Ik heb in mijn zoektocht naar lekker broodbeleg zuivelspread van de Jumbo ontdekt, zoooo lekker :9. Ik eet nu die met bieslook, jammie.

We gaan straks met de paarden naar het strand, ik hoor de gillende kindjes al weer :'). We zijn ooit eens ruim 2 km achtervolgd voor een stuk of vier kids dat de paarden maar wilde aaien en nogal hardleers was omdat we t niet wilden hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:03

MarcoBorsato schreef:
karev schreef:
Dat mag je vinden.

Het is gewoon krom. Wij "moeten" wel om het milieu denken door papier IPV plastic te gebruiken, maar een kind op de wereld zetten, wel gewenst niet gepland, we zien wel wat er op ons pad komt, soms overkomt het je,is daarentegen wel ok. En ondertussen zelf ook niet milieubewust zijn.
Dus als je dan mij wilt corrigeren in dat papier beter is voor het milieu, ja dan vind ik dat even een bijzondere opmerking..


Misschien zei ze het op een nare toon dat het in je verkeerde keelgat schoot, dat zou ik wel snappen.

Maar verder vind ik het niet echt een slimme comeback ofzo.

Waarom gaan kinderen toch altijd onder hetgene liggen waar ze mee aan het klooien zijn? Peuter in de supermarkt, er gebeurt niks geks en toch eindigt 'ie onder zo'n klein wagentje. :')

Soort Darwin-idee?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:04

In het wild was ie dood geweest, iets met survival of the fittest en natuurlijke selectie?

Zag gisteren zoiets op FB ook voorbij komen, een meme dat je bij peuters 90% van de tijd bezig bent om te voorkomen dat ze zichzelf doden en 10% om hen te kalmeren met uitleg waarom ze dat niet mogen doen en dat het mama zijn daarom een fulltime job is.

Nou, als je dan even bedenkt hoeveel peuters de lagere school niet zouden halen... dan lijkt me dat moeder natuur anders toch een mooi staaltje beperking van overbevolking had voorzien.


Zag zonet ook een foto op FB van een kind dat nét geboren is in een glazen doorzichtig bad. Ik heb geen zin meer in ontbijt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:06

Varekaj schreef:
In het wild was ie dood geweest, iets met survival of the fittest en natuurlijke selectie?

Zag gisteren zoiets op FB ook voorbij komen, een meme dat je bij peuters 90% van de tijd bezig bent om te voorkomen dat ze zichzelf doden en 10% om hen te kalmeren met uitleg waarom ze dat niet mogen doen en dat het mama zijn daarom een fulltime job is.

Nou, als je dan even bedenkt hoeveel peuters de lagere school niet zouden halen... dan lijkt me dat moeder natuur anders toch een mooi staaltje beperking van overbevolking had voorzien.


Zag zonet ook een foto op FB van een kind dat nét geboren is in een glazen doorzichtig bad. Ik heb geen zin meer in ontbijt.

Dat laatste is wel handig als je wil afvallen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:07

Ik was gisteren op een kinderverjaardag van vrienden van mijn partner. Wat. Een. Hel.

Ben na een half uur gewoon gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:15

MarcoBorsato schreef:
Ik was gisteren op een kinderverjaardag van vrienden van mijn partner. Wat. Een. Hel.

Ben na een half uur gewoon gegaan.

Zelfs als kind had ik al een hekel aan kinderverjaardagen... helemaal als je dan in de meisjeshoek geduwd werd en van die moekes-in-spe had die per se al het kleine krijsgrut ook op sleeptouw wilden nemen waarover ze lekker konden moederen, terwijl ik het liefst gewoon met de jongens rondcrosste op de skelter. :') Was er tenminste ook geen constant gejank.

_San87_ schreef:
Ik heb in mijn zoektocht naar lekker broodbeleg zuivelspread van de Jumbo ontdekt, zoooo lekker :9. Ik eet nu die met bieslook, jammie.

We gaan straks met de paarden naar het strand, ik hoor de gillende kindjes al weer :'). We zijn ooit eens ruim 2 km achtervolgd voor een stuk of vier kids dat de paarden maar wilde aaien en nogal hardleers was omdat we t niet wilden hebben.

Misschien is het vandaag wel te koud om met de kinderen langs het strand te gaan wandelen. <<)