[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
lor1_1984
Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:53

Relaxed schreef:
Ik kreeg net commentaar van een vriendin dat ik de deur niet open deed voor st Maarten... Dat doe ik al jaren niet :n ze vond het onvriendelijk.. Euh ik scheld ze niet uit en jaag ze niet weg :+

Er staat nergens in de wetten ofzo dat je verplicht bent om je deur te openen voor galmende koters. :Y)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:53

Ik vergeet telkens dat het Sint Maarten is. Vanmiddag zei ook al iemand het tegen mij. Maar ik krijg toch geen kinderen aan de deur in het appartementengebouw voor studenten. Ook al wonen er wel kinderen hier. Dit is nu het 4e jaar dat ik er woon en dit jaar is er weer niet aangebeld.

Als ze wel bij mij zouden aanbellen doe ik wel de deur open, ook al vind ik het vervelend om naar het zingen te moeten luisteren. Maar als kind vond ik het zelf ook leuk om Sint Maarten te doen. En was ik teleurgesteld als er niemand thuis was, vooral als het veel huizen waren. Volgend jaar woon ik misschien wel ergens waar kinderen Sint Maarten doen.

Hilli
Berichten: 22946
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:58

Wij zijn gaan indoorsnowboarden om Sint Maarten mis te lopen. Op zich is het niet erg om de deur open te doen voor de 8 buurkindjes uit de straat, maar er wonen dan ineens 28 van die snotneuzen/grijpgraagjes extra in de straat en die gun ik het niet.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:00

Ben bij mijn ouders gebleven , die hadden maar 2 aan de deur .

Heb soms echt de neiging mijn 6 jarige neefje wat aan te doen , ze aten ook mee bij mijn ouders. Eten op zijn bord geschept en opeens stampt ie van tafel en gaat op de bank liggen :? . Boos roepen je bent mijn drinken vergeten heit |o , later ging ie van tafel en zus en mijn ma van hop aan tafel dus ik al geïrriteerd want hij stond naast mij te prutsen en van nou aan tafel. Hij direct boos en ik was maar een stomme dikzak |o , na een afkoeling op de trap kwam ie terug. Bakje vla tijd , hij bakje aan zijn mond en naar binnen schuiven >;) , was het eindelijk op wou ie het andere type vla ook ^) . Eindelijk op was het tijd voor lampion aanzetten , hij stuiterde met zijn lampion en zo blij dat hij toen met zijn broer en vader weg was. Kan mij zo irriteren aan hem , fiets off is zijn stopwoord momenteel :roll:

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:05

Ik ga altijd weg met st Maarten, maar had vanavond geen zin om weg te gaan. Licht uit gedaan in de keuken en op de oprit en bel uit..

Bloodymary
Berichten: 4529
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:14

Hier komen ze helemaal niet aan de deur. Wel een lampionnenoptocht en vuren maken. Dat aan deur komen is denk ik meer gewoonte boven de rivieren?

Niobe
Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:15

lor1_1984 schreef:
Relaxed schreef:
Ik kreeg net commentaar van een vriendin dat ik de deur niet open deed voor st Maarten... Dat doe ik al jaren niet :n ze vond het onvriendelijk.. Euh ik scheld ze niet uit en jaag ze niet weg :+

Er staat nergens in de wetten ofzo dat je verplicht bent om je deur te openen voor galmende koters. :Y)


Nou inderdaad zeg, dat zou wat zijn.

Ik doe sowieso ‘s avonds de deur niet open, levensgevaarlijk tegenwoordig :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:25

Voordeel van een woningblok met videofoon: daar bellen ze niet aan :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:34

Sint maarten is niet echt een ding bij ons gelukkig. Maar ik zou anders gewoon de bel eraf halen.

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:27

Hier gelukkig ook niet :+

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Niobe
Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:29

Ik zag ergens in een buurtapp dat je je huis kon opgeven als aanbelplek hier in de buurt, maar volgens mij is het hier nooit echt een ding geweest

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:51

[ img ]

Dit is wel wat voor jullie :D
Mijn moeder vind sint maarten geweldig, dus zij mag lekker naar de deur :')

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

lor1_1984
Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 00:16

Volgens mij doen ze hier een optocht ipv langs de deuren lopen.
Wel zo rustig dus. :))

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Mars
Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 00:30

Hier (omgeving Rotterdam) wordt niks aan st Maarten gedaan, heerlijk! Maar ik hou sws niet van gebedel aan deuren of het nu voor snoep, kinderpostzegels of wat dan ook is.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Lisette0
Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 01:21

Hier ook niks (Twente), nog nooit wat van meegekregen ook. :=

Toby =^.^= Mara

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110623
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 02:28

Ik heb weinig met kinderen, maar nu ik in Noord-Brabant woon mis ik toch wel het Sint-Maarten vieren hoor :D
Vond het stiekem altijd wel gezellig! Hier hebben ze Halloween maar daar heb ik dan weer niets mee.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

heidy_wilco
Berichten: 4475
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 04:05

Ik ben opgegroeid met Sint Maarten (Groningse hier) en ik vond het altijd geweldig om langs de deuren te gaan als kind. Als ik ooit ergens ga wonen waar er wel grote kans is dat er kinderen langskomen met Sint Maarten, zal ik wel gewoon de deur voor hun opendoen, want ik weet hoe jammer wij het vonden als iemand niet thuis was. Ach, het is hooguit een minuutje per groepje dat ze stil staan, want de liedjes worden ook steeds korter :P

*pum**pum**pum**pum**pum*

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 07:26

In West Brabant wordt St. Maarten niet gevierd. Wel is halloween meer in opkomst, maar volgens mij gaan ze ook niet langs de deuren maar worden er vooral spooktochten georganiseerd in het weekend voorafgaande aan halloween.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110623
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 07:31

Hier gaan ze met Halloween wel langs de deuren :j

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:14

Hier ook vooral spooktochten en erg weinig langs de deuren gaan. Ook niet met sinterklaas, kerst of 3 koningen. Heb het idee dat dat al een aantal jaar afneemt.

Ik zag op FB een kind van 2-3 wat van de ouders een drumstel heeft gekregen van sint. Zij vinden het prachtig dat kindlief "zich muzikaal kan ontwikkelen en er helemaal weg van is".
Ik had gelijk spontaan medelijden met de buren en bedacht me dat zoiets goddank niet naast ons woont. Je zal zulke buren maar hebben in een rijwoning.

Prairy
Berichten: 9050
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:02

Oh daar zou ik ook echt niet vrolijk van worden... Ik had in het nieuwbouw appartementencomplex (dat dus echt goed geisoleerd was, je hoorde bijna nooit iets) iemand die schuin boven mij een drumstel had.

Man wat irritant is dat!

Stybba
Berichten: 3015
Geregistreerd: 14-12-03

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:58

Ik ben opgegroeid in Noord Limburg en als kind ook gewoon Sint Maarten gevierd (of Sinte Merte zoals het hier in het dialect genoemd word). Lampionnen maken op school voor de lampionnen tocht, verhaal in de kerk, groot vuur, langs de deur voor snoep...
Ik woon er nog steeds, maar nooit kinderen aan de deur gehad, ook niet met Halloween.

Britta31
Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:06

Bij ons een Sint Maarten optocht.Compleet met voorop St Maarten op het paard.Een moeder met een super bomproof fries.De moeder met een oude brandweer helm op en een sinterklaas mantel aan.Ik kan alle liedjes nog dromen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Mars
Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:26

Varekaj schreef:
Hier ook vooral spooktochten en erg weinig langs de deuren gaan. Ook niet met sinterklaas, kerst of 3 koningen. Heb het idee dat dat al een aantal jaar afneemt.

Ik zag op FB een kind van 2-3 wat van de ouders een drumstel heeft gekregen van sint. Zij vinden het prachtig dat kindlief "zich muzikaal kan ontwikkelen en er helemaal weg van is".
Ik had gelijk spontaan medelijden met de buren en bedacht me dat zoiets goddank niet naast ons woont. Je zal zulke buren maar hebben in een rijwoning.


Dan heb je als ouders ook geen verstand of sociaal besef. Ja kinderen maken geluiden, maar een drumstel?? Daar zou je als buur idd niet blij van worden, kun je als ouder toch zelf wel bedenken zou je zeggen :=

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:55

Voor muzikale ontwikkeling koop je toch zo'n xylofoontje of een keyboardje? Of een melodica als het echt moet? Watheeft een kind van 3 aan een drumstel :o

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, _Anouck, diemth, DonnaMay, EmptyWords, EsmeeKKK, Fayyah19, Femke_Tweety, GoogleAdsense, Kabayo, marleen_88, Mo_86, Molfre, MoniqueT, noox, scappa, soesie, Vitas, xAlice, xTammyy, YvonneV, zonneglans en 200 bezoekers