[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:22

Kesje schreef:
https://www.oudersvannu.nl/nieuws/6-din ... nd-hebben/

Supergezellig joh, een kindje nemen samen!

Oprecht, een aantal van de punten die ze aanstipt zijn wel degelijk grotere problemen. Vrouwen worden inderdaad automatisch als gezinsmanager gezien, worden aangekeken als kindlief ziek is en zijn blijkbaar een magisch orakel van alle kennis over kinderen. Enerzijds komt dat door vet hard ingesleten rollenpatronen (ja nu nog steeds) maar ook doordat mannen helemaal niet wordt geleerd zorgzaam te zijn.
En ja dat moet je overleggen van tevoren en ja dat kan mevrouw ook doen nu het kind er is (slash had ze moeten doen voor het kind er was) maar je kunt ook weer niet van iemand verwachten dat ie een gehele maatschappelijke status quo even eigenhandig verandert :+

Edit: https://www.oudersvannu.nl/baby/opvoede ... orte-kind/ brrrr ik moet er echt niet aan denken. Ik wil dat mijn partner echt mijn partner is en daar mag niemand gezellig bij :+ Al helemaal niet als het mijn seksleven (tijdelijk) ruineert.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:28

Die kerel lijkt me inderdaad gewoon een lamzak eerlijk gezegd :o
Als mijn man automatisch er van uit zou gaan dat ik alles wel zou doen denk ik dat ik in staking ga :D

Ik heb trouwens al vaker gehoort dat moeders elkaar haast afmaken als je aangeeft dat de vader ook gewoon snachts eruit kan want dan krijgt je kind uiteraard een reuze bindingsprobleem 8)7
Soort zelfverheerlijking vind ik dat ‘ :o

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:40

Ik heb vorige week van mijn moeder te horen gekregen dat ik weer tante word en heb wijselijk mijn mond gehouden om oorlog in de tent te voorkomen. :x
Situatie is nl zo dat mijn (half)zusje terug thuis kwam wonen met 2 kinderen nadat haar relatie over was, een tijdje later zwanger was van diezelfde kerel en nu, 2,5 jaar later weer zwanger is van zijn kind maar nog steeds thuis woont bij onze moeder.
In een flat met 2,5 slaapkamer.
Met 3 en straks 4 kinderen. 8)7
Ik had haar eruit getrapt, fijn dat ze 'oeps, zomaar ineens zwanger' (door geen of incorrect gebruik van anticonceptie) kinderen blijft krijgen maar dan gaat ze maar gezellig bij die vent wonen. :Y)

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:42

Oh my.. :n

Elsa7
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-07-17
Woonplaats: Onder mijn favoriete meeleessteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:20

Ik hoop dat deze nog niet gedeeld is. :')


Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:22

Wauw :')

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:22

Jeetje.....hoe is het mogenlijk....klinkt bijna als een TV programma.

Dat je moeder dat vol houdt zeg.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:29

Allemachtig das een heftige situatie lor1, inderdaad hoe houdt je moeder het vol? En zijn er mensen die hier oprecht blij op reageren gezien de situatie?

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:00

Het zal je verbazen maar ik ben de enige die niet staat te juichen. :+
Zal ook komen omdat er al 3 jongens lopen en het dit keer een meisje is.

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:05

lor1_1984 schreef:
Ik heb vorige week van mijn moeder te horen gekregen dat ik weer tante word en heb wijselijk mijn mond gehouden om oorlog in de tent te voorkomen. :x
Situatie is nl zo dat mijn (half)zusje terug thuis kwam wonen met 2 kinderen nadat haar relatie over was, een tijdje later zwanger was van diezelfde kerel en nu, 2,5 jaar later weer zwanger is van zijn kind maar nog steeds thuis woont bij onze moeder.
In een flat met 2,5 slaapkamer.
Met 3 en straks 4 kinderen. 8)7
Ik had haar eruit getrapt, fijn dat ze 'oeps, zomaar ineens zwanger' (door geen of incorrect gebruik van anticonceptie) kinderen blijft krijgen maar dan gaat ze maar gezellig bij die vent wonen. :Y)



Poe hey, nou zeg dat wel!

Relatie is over, maar toch nog 2x zwanger raken. Het lijkt wel een soap :')

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:38

Die van duolingo kende ik nog niet :P

En heftig lor1!

Hier waren net twee asociale kleine meisje aan het buitenspelen bij mijn studentenwoning. Ze hebben de plastic tuinstoel van mijn bovenbuurvrouw kapot gegooid vanaf de balustrade van de 1e verdieping.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:59

Niobe schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb vorige week van mijn moeder te horen gekregen dat ik weer tante word en heb wijselijk mijn mond gehouden om oorlog in de tent te voorkomen. :x
Situatie is nl zo dat mijn (half)zusje terug thuis kwam wonen met 2 kinderen nadat haar relatie over was, een tijdje later zwanger was van diezelfde kerel en nu, 2,5 jaar later weer zwanger is van zijn kind maar nog steeds thuis woont bij onze moeder.
In een flat met 2,5 slaapkamer.
Met 3 en straks 4 kinderen. 8)7
Ik had haar eruit getrapt, fijn dat ze 'oeps, zomaar ineens zwanger' (door geen of incorrect gebruik van anticonceptie) kinderen blijft krijgen maar dan gaat ze maar gezellig bij die vent wonen. :Y)



Poe hey, nou zeg dat wel!

Relatie is over, maar toch nog 2x zwanger raken. Het lijkt wel een soap :')

Ja nou... het was uit, toen weer aan, toen weer uit, toen weer aan en hoe het nu zit weet ik niet. :+

Ik vind het vooral ontzéttend respectloos naar onze moeder, die vangt haar En haar kinderen op, zorgt ervoor dat ze een dak boven hun hoofd hebben, past op wanneer nodig etc en als dank krijgt ze nog twee 'oeps, zomaar ineens zwanger' erbij.
En ze eruit zetten doet ze niet want 'je zet geen kinderen op straat', maar dat die kinderen vaders hebben waar ze terecht kunnen gaat er niet in.
En maar zeiken dat de woningbouw ze geen urgentie geeft terwijl mijn zusje al eens eerder met urgentie een woning heeft gehad en dat toen compleet verpest heeft door een dikke huurachterstand te maken (maar wel lekker stappen en dure dingen kopen etc :roll:). :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:00

Top... een puber met 4 koters dus eigenlijk :roll:

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:02

Nou idd :+

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:25

Een 29jarige puber dan. :+

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:38

lor1_1984 schreef:
Een 29jarige puber dan. :+

Ze bestaan. Mijn schoonzus ook helaas. Als is zij 27

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:12

Tjee Lor1, wat een verhaal. En wat lief dat je moeder je zus toch onvoorwaardelijk -zo komt het op mij over- steunt.

Vrouwen en gezinsmanager zijn... soms vertrouwen ze de man ook gewoon niet in hun zorg of zijn zo kieskeurig dat ik prima begrijp dat de man het laat zitten. Je doet het toch nooit goed...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:45

Hilli schreef:
Vrouwen en gezinsmanager zijn... soms vertrouwen ze de man ook gewoon niet in hun zorg of zijn zo kieskeurig dat ik prima begrijp dat de man het laat zitten. Je doet het toch nooit goed...

Denk dat dat van twee kanten komt. Een man wil misschien er wel tegenin gaan (misschien kunnen we toch een X proberen ipv Y) maar omdat je niet altijd al als een soort van zorgzaam wordt gezien (zoals vrouwen) denk je misschien eerder "nou ze zal het wel weten" oid.
Kortom - veel werk aan de winkel, voor individuen maar ook voor de maatschappij in het algemeen! :j

Jeeee lor :wow: 29!? Ik ben 28 en het idee dat ik nu 3 kinderen zou hebben... mijn god. Relatie-technisch gezien zouden die dan ook bij ergens tussen de 1 en 3 vaders vandaan moeten komen (1 tot 4 als je die laatste meerekent) _O-

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:50

Mega voordeel van mijn labeltje: lekker weinig exen en geen libido in between.

Lijkt me allebei alleen maar lastig :')

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:40

Magrathea schreef:
Jeeee lor :wow: 29!? Ik ben 28 en het idee dat ik nu 3 kinderen zou hebben... mijn god. Relatie-technisch gezien zouden die dan ook bij ergens tussen de 1 en 3 vaders vandaan moeten komen (1 tot 4 als je die laatste meerekent) _O-

Wanneer nummer 4 geboren wordt is ze nog steeds 29. :+

'Grappige' is dat ik ong 2-2,5 jaar terug in het oude topic een opmerking heb geplaatst dat ik verwachtte dat ze binnen twee jaar vast nog een kind zou hebben en nog steeds bij mijn moeder in zou wonen. :Y)
Zat er niet ver naast iig. :')

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:48


Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:10


Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:16

Ach, met een heel elftal in een appartementje heb je ook geen stookkosten meer! :)*

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:00

Relaxed schreef:
https://www.telegraaf.nl/vrouw/47773218 ... d-verwacht

Ja joh, geen nagel om je kont te krabben, laten we voor een vijfde gaan :roll:



We zaten dat programma te kijken en op het moment dat ze zei dat de 5e er aan kwam en dat als er 4 kunnen eten er ook 5 kunnen eten, hebben we het afgezet. Verschrikkelijk!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:24

Ik vraag mij af, als anticonceptie gratis zou geweest zijn, of ze dan ook zouden kiezen voor 5 kinderen.

oke, sommige mensen zijn gewoon te dom om goede keuzes te maken. Maar bij mensen die écht in geldnood zitten.
De nuvaring kost mij 43 euro, dat is goed voor drie maand, dus 11 euro per maand. Ik kan mij wel voorstellen dat voor mensen die écht krap zitten, die 11 euro er niet meer af kan. Condooms kosten ook geld, en andere preventiemiddelen (voor het zingen de kerk uit enzo) zijn vaak niet afdoende. Ze kunnen natuurlijk wel aan onthouding doen, maargoed, een ongelukje is snel gebeurd...

(en nu absoluut niet om ze goed te praten hoor, kinderen maken terwijl je financieel zo slecht zit vind ik absoluut niet ok. Maargoed)