Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:29

Wat een droplul zeg... Hopelijk komen jullie tot een fatsoenlijke deal voor beide partijen.

Afbeelding

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:40

Bloempje13 schreef:
Dat is het! :-)

Haha ja Prrrr, dat klopt. Ze hadden als voorstel o.a. dat hij ongeveer de godganse inboedel mee zou nemen, waaronder behoorlijk wat dingen van wel serieuze waarde. En als we niet tijdig tot een akkoord zouden komen dan nam hij gewoon alles mee en zouden we later nog wel tot overeenstemming komen. En oh ja, zijn dure spullen mogen voor niks mee, de dingen die logischerwijs bij mij blijven (ponies) mag ik aftikken. Truukjes als heel veel kleine spulletjes uitschrijven en dan aan mij toebedelen, dure dingen samenvatten en 1 regeltje aan zichzelf toebedelen, zodat het natuurlijk net lijkt of ik heel veel "mag houden". Zelf een leuk bedrag voor alimentatie berekend. En dat allemaal gewoon meedelen van "nou, zo gaat het dus worden". Het is echt niet te geloven.


Wat the actual fück? Is hij als baby op z'n hoofd gevallen ofzo?

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:27

Maak overal in ieder foto's van en film alles wat er staat.
Geen idee of je er iets mee kunt maar stel hij neemt van alles mee.
Weet je wat er in huis stond ook voor de rechtzaken later.

Wat zegt je advocaat hiervan?

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:49

Niet toegeven, de uitgangspositie goed hebben is zó belangrijk. Je draait het niet snel terug...
Succes!

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 16:36

MarcoBorsato schreef:
Bloempje13 schreef:
Dat is het! :-)

Haha ja Prrrr, dat klopt. Ze hadden als voorstel o.a. dat hij ongeveer de godganse inboedel mee zou nemen, waaronder behoorlijk wat dingen van wel serieuze waarde. En als we niet tijdig tot een akkoord zouden komen dan nam hij gewoon alles mee en zouden we later nog wel tot overeenstemming komen. En oh ja, zijn dure spullen mogen voor niks mee, de dingen die logischerwijs bij mij blijven (ponies) mag ik aftikken. Truukjes als heel veel kleine spulletjes uitschrijven en dan aan mij toebedelen, dure dingen samenvatten en 1 regeltje aan zichzelf toebedelen, zodat het natuurlijk net lijkt of ik heel veel "mag houden". Zelf een leuk bedrag voor alimentatie berekend. En dat allemaal gewoon meedelen van "nou, zo gaat het dus worden". Het is echt niet te geloven.


Wat the actual fück? Is hij als baby op z'n hoofd gevallen ofzo?


Soort van wel, ja, treurig genoeg maar je krijgt er nogal schadelijk gedrag mee blijkbaar...

linnie050 schreef:
Maak overal in ieder foto's van en film alles wat er staat.
Geen idee of je er iets mee kunt maar stel hij neemt van alles mee.
Weet je wat er in huis stond ook voor de rechtzaken later.

Wat zegt je advocaat hiervan?


De laatste mededelingen is ze nog niet van op de hoogte, ik spreek haar over een week weer, dan is ie ook terug van zn welverdiende vakantie met vriendin, dus dan heeft ie weer tijd om te reageren :+

Idd Amalarab, ik heb ook laten weten dat ie de dingen waar ik akkoord op heb gegeven gerust mee mag nemen, maar de zaken waar geen overeenstemming over is die blijven in huis. Anders krijg je het echt nooit meer terug.
Laatst bijgewerkt door Bloempje13 op 17-01-20 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:37

Ja en weet je, voor hem klinkt wat hij voorstelt ontzettend logisch. Jij bent degene die zo onredelijk is en moeilijk doet. Hij is best makkelijk hoor, jij doet moeilijk.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 16:39

Suzanne F. schreef:
Ja en weet je, voor hem klinkt wat hij voorstelt ontzettend logisch. Jij bent degene die zo onredelijk is en moeilijk doet. Hij is best makkelijk hoor, jij doet moeilijk.


Ja precies, hij is echt het slachtoffer in dit verhaal! Dat vindt ie ook echt ja.

BigOne
Berichten: 38223
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:21

Vraag hem of hij voor een half jaar zijn pillen wil slikken zodat hij normaal kan reageren }>

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 01:37

bigone schreef:
Vraag hem of hij voor een half jaar zijn pillen wil slikken zodat hij normaal kan reageren }>


Nou ja, dat is het poedersuiker, je wilt zoveel opmerkingen maken maar je kunt de boel niet laten escaleren.

Ach wat een banketstaaf toch. En z'n vriendin heeft echt het verstand van een stoeptegel.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 09:05

Nee ik probeer mn Karmapunten maar steeds te scoren ;)

Maar ohoh soms...

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:09

Oh ik wacht er al heel lang op, maar ik heb geduld. Ik ga er vanuit dat karma bestaat en dat je alles een keer terugkrijgt. Heb ik zelf ook ervaren dus ik ga er zeker vanuit dat dat voor de andere partij ook geldt.
Gewoon je eigen koers volgen en zorgen dat je jezelf altijd recht kan blijven aankijken, sta achter de dingen die jij wilt en het beste vindt. En heb geduld.

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:16

Indd laat je niet uit de kast lokken want dat gebruikt hij ongetwijfeld tegen je. Rustig blijven en geduld hebben.
Ik vind het knap hoe je het allemaal aanpakt

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 09:17

Zo denk ik er ook over. Heel veel mensen zeggen bv “nou ik zou dit zeggen/doen” maar ik zeg altijd, ik wil gewoon echt niet zo zijn of worden.

Thanks :)

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:18

belle_boef schreef:
Indd laat je niet uit de kast lokken want dat gebruikt hij ongetwijfeld tegen je. Rustig blijven en geduld hebben.
Ik vind het knap hoe je het allemaal aanpakt


Precies. En leg je erbij neer dat het toch altijd jouw schuld is. Jij hebt het altijd gedaan en het komt door jou. Prima, dat weet je dus hoef je je daar niet meer over op te winden.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 20:41

Nog iemand met fiscale kennis hier? We zouden nog fiscaal partners zijn het afgelopen jaar en hij zou de voorlopige teruggaaf die we maandelijks terugkregen (stond op zijn naam) delen. Dat ging 3 maanden goed. Maar 3x raden :+
Kan ik daar nog via mijn eigen aangifte weer wat mee?

BigOne
Berichten: 38223
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:30

Kan je advocaat dit niet vorderen? Of zelf naar de belastingdienst bellen en hopen dat ze er een antwoord op hebben. Van dit jaar is het wel geregeld?

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 23:32

Heb via pb al antwoord!
Wat n gedoe steeds zeg. Maar d’r komt een keer een einde aan en dan geef ik n groot feest en dan mogen jullie allemaal komennnn

*\o/* *\o/* *\o/*

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:36

Ik denk dat we daar allemaal naar uit kijken.

Fijn dat je een antwoord hebt gekregen

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:16

Bloempje13 schreef:
Nog iemand met fiscale kennis hier? We zouden nog fiscaal partners zijn het afgelopen jaar en hij zou de voorlopige teruggaaf die we maandelijks terugkregen (stond op zijn naam) delen. Dat ging 3 maanden goed. Maar 3x raden :+
Kan ik daar nog via mijn eigen aangifte weer wat mee?


Ik lees al een tijdje mee. Mensen lief, wat een toestanden zeg. Ik wens je veel sterkte toe.

Fiscaal: Ik denk dat het lastig wordt. Als je fiscaal partner was in de periode waarin je de voorlopige teruggaaf kreeg, en het bankrekening nummer was toen niet veranderd denk ik dat het lastig wordt om het van hem te krijgen. Je zal het -gok ik- niet via de belastingdienst kunnen vorderen. Het is immers al uitbetaald.
Doe je zelf je IB aangifte over 2019? Of heb je een adviseur. Wellicht kan je adviseur nog een truc bedenken?
Je kan niets aftrekken, in mindering brengen of zoiets denk ik, het is immers wel uitbetaald. Niet aan jou helaas, maar uitbetaald is het wel.
Sterkte overal mee.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 01:43

Ow da's dan weer minder als dat zo is. Hij had het moeten delen volgens afspraak, maar is daar dus mee gestopt.

Ingewikkeld zeg. Maar het was eerst altijd op onze gezamenlijke rekening gestort en daarna naar zijn prive. Ik laat me wel goed adviseren bij mn aangifte in ieder geval!

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:03

Bloempje13 schreef:
Ow da's dan weer minder als dat zo is. Hij had het moeten delen volgens afspraak, maar is daar dus mee gestopt.

Ingewikkeld zeg. Maar het was eerst altijd op onze gezamenlijke rekening gestort en daarna naar zijn prive. Ik laat me wel goed adviseren bij mn aangifte in ieder geval!


Als je ooit een alimentatie zaak krijg kan je dit misschien terugvorderen? Als je kan aantonen dat het zo gegaan is en jij er recht op hebt?

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:46

TS, ik heb niet alles teruggelezen, maar ik meende dat jullie getrouwd zijn, en nu zullen gaan scheiden, toch? Dan hoef je in feite alleen te zorgen dat je een goede administratie bijhoudt, en je advocaat te verzoeken je te helpen ervoor te zorgen dat er een eerlijke verdeling/ verrekening komt. Het stel waar ik eerder over vertelde had precies dit zelfde (man liet belastingteruggaaf ineens op eigen rekening storten en vrouw zag daar iets van). Inmiddels gescheiden, eindafrekening opgesteld en alles verdeeld/ verrekend. In het geval van dat stel werd er overigens gekozen voor verkoop van de - gezamenlijk aangekochte - woning. Dat maakt verrekening natuurlijk wel iets gemakkelijker uitvoerbaar.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:49

Ah, dat is goed nieuws GreaseMonkey

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 16:07

Ja wij moeten idd nog verrekenen, maar zijn ook nog in onderhandeling, dus dat is allemaal nog n beetje onzeker hoe dat gaat lopen. Maar ik mis nu toch n best al bedrag op mn betaalrekening zeg maar en dat zou toch fijn zijn als dat gewoon geregeld kon worden. T is toch weer geld!

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:23

En ik gok zo dat even overleggen en er om vragen niet aan de orde is.