Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:51

Zijn de begeleiders (weet even het woord niet meer) op de hoogte dat jij niet meer wil reageren op berichten die niet opgesteld zijn door je ex, maar door zijn vriendin? Als dat bij hen ook duidelijk is dan is dat dilemma met "je niet aan de afspraken houden" in ieder geval minder. Het is dan zelfs zo dat HIJ zich niet aan de afspraak houdt door haar te laten mailen/smsen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:53

Tja eenieder heeft het recht om een ander het woord voor hem/haar te doen dus daar zou ik me niet al te druk over maken (en ik begrijp echt dat het irritant is dat zij zich ermee bemoeit maar dat doet ze toch wel, of híj het nou schrijft of zij). En aangezien het uit zijn naam komt vind ik dat je dus wel gewoon hier inhoudelijk op moet reageren, het komt immers niet van haar mail of nummer. Hier tegenin gaan vind ik dus wel vallen onder 'je erin mee laten slepen'.

Dus ik zou antwoorden dat je nadenkt over zijn voorstel en graag een afspraak maakt om dit samen kort te sluiten (waardoor je dus wél direct met hem te maken hebt) met een voorstel voor een datum/tijd/plaats erbij.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 13:08

GDG schreef:
Tja eenieder heeft het recht om een ander het woord voor hem/haar te doen dus daar zou ik me niet al te druk over maken (en ik begrijp echt dat het irritant is dat zij zich ermee bemoeit maar dat doet ze toch wel, of híj het nou schrijft of zij). En aangezien het uit zijn naam komt vind ik dat je dus wel gewoon hier inhoudelijk op moet reageren, het komt immers niet van haar mail of nummer. Hier tegenin gaan vind ik dus wel vallen onder 'je erin mee laten slepen'.

Dus ik zou antwoorden dat je nadenkt over zijn voorstel en graag een afspraak maakt om dit samen kort te sluiten (waardoor je dus wél direct met hem te maken hebt) met een voorstel voor een datum/tijd/plaats erbij.


@Urbiezira: nou het is een ieder duidelijk hoe zij zich gedraagt, maar voor het officiele proces voegt het niet zoveel toe om daar afspraken over te maken, en idd, ze doet het toch wel. GDG ik vind dat je aan de ene kant gelijk hebt, aan de andere kant raakt dit me persoonlijk enorm: hij doet dus zelf helemaal niks en laat alles aan haar over. Waarmee zij dus ook alles weet van mijn persoonlijke situatie etc. en mij dus ook persoonlijk aanspreekt terwijl zij in feite helemaal geen partij is.

Emotioneel gezien vind ik dit heel lastig, het hoort ook een beetje bij het rouwproces om dit samen te doen vind ik ergens ook en dat zij er dan steeds tussendoor komt fietsen is bizar.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:09

Buiten dat ik het niet helemaal eens ben met de opmerking over 'recht', want daarnaast bestaat er ook nog zoiets als fatsoensnormen, sluit ik me aan bij GDG. Ik zou proberen om in reacties zo afstandelijk mogelijk te blijven, en echt alléén te reageren op de relevante dingen, met een relevante reactie, en al het andere negeren en laten gaan. Zoals je zelf al aangeeft kan al het andere namelijk alleen maar weer een opening zijn voor nog meer vervelend gedrag, of tegen je gebruikt worden (en dat laatste is mogelijk ook het doel)...

Wees Zwitserland, en zet douane bij de ingang. Het enige dat binnen komt is de relevante info, het enige dat naar buiten gaat is tevens relevante info. Al het andere blijft aan de eigen kant van de landsgrens

BigOne
Berichten: 38228
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:12

Hoe sneller je haar laat fietsen hoe eerder je van ze af bent. Het is gewoon een klotensituatie aangezien je ex het ook nog eens uit zijn perspectief aan haar verteld dus dat zal ver bezijden de waarheid zijn . Laat gaan en zorg voor je dochters en jezelf, je bent al zoveel sterker geworden.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 13:13

Oh dat is een mooie metafoor idd GreaseMonkey. Ik ga er mee aan de slag ;-)

haha ja Bigone, heb je gelijk in, maar het laat me mezelf zo klein voelen!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:17

Je bent een topper!


Ik zou puur zakelijk reageren. Ding a,b,c,d moet geregeld worden
E t/m Z is niet van belang voor jou of de kinderen dus dan is hun probleem.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:21

Bloempje13 schreef:
Mooie case misschien: ik krijg dus mails en af en toe ook apps die overduidelijk niet door mn ex zijn opgesteld. Ik heb mn ex netjes aangegeven dat ik niet meer op dergelijke berichten reageer omdat ik van hem aan het scheiden ben en niet van haar.


Heel duidelijk. Dit is grenzen stellen, niets mis mee.

Bloempje13 schreef:
Nu heb ik toch weer een mail ontvangen die niet door hem is opgesteld. Ik reageer daar dus nu niet op, ik wil hem er wel over spreken, want het betreft iets dat inderdaad geregeld moet worden, maar ik ben de invasie in mijn priveleven door een volslagen onbekende helemaal zat.

Ik zou er niet op reageren. Je hebt eerder gezegd dat je niet meer op berichten van haar reageert. Dat is een heel duidelijke grens, hou je daaraan.
Als het iets is dat wel geregeld moet worden, neem het dan op met je advocaat en laat hem/haar het regelen. Zo hou je je aan je eigen gestelde grens, en zorgt er tegelijk voor dat het wel geregeld wordt.

Bloempje13 schreef:
Braafjes doen wat "niet mn ex" voor mij bedacht heeft geeft mij het gevoel helemaal geen grenzen meer te hebben.

Dat gevoel is correct, je grenzen worden uitgewist op deze manier. Jou een mail sturen vanuit haar over zaken die wel geregeld moeten worden is een poging je grenzen op te rekken en te verschuiven. Moving the goalposts.


Bloempje13 schreef:
Terugreageren en mailen dat ik dit niet op prijs stel geeft weer een giftige tegenreactie. Niet reageren geeft ws de reactie "wil niet communiceren/houdt zich niet aan afspraken".

Laat de illusie los dat er een manier is om het goed te doen. Die is er niet. Wat je ook doet, het is nooit goed, tenzij jij ver over de grenzen gaat, van wat voor jou acceptabel is, en die grens wordt dan de volgende keer weer opgeschoven.

Hou je bij de grens die je zelf gesteld hebt.
Nee, je reageert er niet op. Eventuele regeldingen lopen vanaf nu via de advocaat, blijkbaar zijn zij er niet op een normale manier toe in staat. Prima, dan is er ook geen noodzaak meer voor jou om te reageren.


Bloempje13 schreef:
Emotioneel gezien vind ik dit heel lastig, het hoort ook een beetje bij het rouwproces om dit samen te doen

Met dit soort mensen krijg je geen closure. Sorry, maar het is wat het is. Je zult het zelf moeten doen, en dat is niet eerlijk idd. Aan de andere kant heb je daardoor wel de mogelijkheid zelf de regie te pakken en ook te houden.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 09:05

Mooie post Avalanche! Klopt helemaal. Ik heb nu wel gereageerd maar gezegd dat ik het liever persoonlijk bespreek en afhandel. Voor mij voelt dat ok. Voor wat betreft de kinderen hebben we nu de afgelopen tijd een paar dingen in redelijkheid kunnen overleggen. Heb alleen het idee dat zij hem de hele tijd vreselijk zit op te stoken en constant olie op het vuur gooit.

BigOne
Berichten: 38228
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:47

Dat zal zij doen omdat zij ook zijn o zo zielige verhalen hoort wat HEM niet allemaal is aangedaan. Natuurlijk moet ze zich er niet mee bemoeien maar jij weet als geen ander hoe manipulatief hij kan zijn. Daarmee pleit ik haar niet vrij maar hou dit in je achterhoofd en dan haal je schouders op.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 10:09

Oh zo gaat het zeker weten ja, maar ik weet niet of ik het in me had om me zo te bemoeien met een voor mij volslagen vreemde ex-partner en haar kinderen van mijn nieuwe relatie, dan heb je ze toch ook zelf niet alle 24 in een kratje...

Overigens heb ik voor mezelf ook een manier gevonden om toch te blijven reageren zoals ik in normale situaties met normale mensen had willen doen: ik spaar tegenwoordig Karmapunten *\o/*

En ik vind de stelling "het is niet verboden om ziek te zijn" ook wel een goede om dingen in perspectief te zien. Het staat allemaal zover af van hoe normale interactie/relaties met mensen werkt. Ik merk het nu al, omdat ik er niet meer dagelijks mee geconfronteerd wordt, heel apart.

BigOne
Berichten: 38228
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:20

Bloempje13 schreef:
Oh zo gaat het zeker weten ja, maar ik weet niet of ik het in me had om me zo te bemoeien met een voor mij volslagen vreemde ex-partner en haar kinderen van mijn nieuwe relatie, dan heb je ze toch ook zelf niet alle 24 in een kratje...

Iedereen krijgt wat hij verdient en misschien heeft hij toevallig wel een vrouwelijke variant van hemzelf gevonden . Dit benadrukt alleen zijn eigen persoon, karma komt wel!!

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:46

Zo zijn er veel meer die ze niet alle 24 in het kratje hebben, mijn ex pieste buiten de pot, was allemaal net uitgekomen. Krijg ik op m'n werk een email van diegene waar hij me mee besodemieterde. Die had blijkbaar net 1 in het kratje, veel meer kan het niet geweest zijn.
TS, ik vind je heel sterk overkomen, Zwitserland it is!!!!!

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 13:08

bigone schreef:
Bloempje13 schreef:
Oh zo gaat het zeker weten ja, maar ik weet niet of ik het in me had om me zo te bemoeien met een voor mij volslagen vreemde ex-partner en haar kinderen van mijn nieuwe relatie, dan heb je ze toch ook zelf niet alle 24 in een kratje...

Iedereen krijgt wat hij verdient en misschien heeft hij toevallig wel een vrouwelijke variant van hemzelf gevonden . Dit benadrukt alleen zijn eigen persoon, karma komt wel!!


Ja hier lijkt het wel erg op, ik denk ook niet dat die ooit nog uit elkaar gaan, maar laat ze gelukkig worden met elkaar #karmapunt :')

:oo Kinke da's idd ook niet wat je verwacht had waarschijnlijk :+

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:35

Volgens mij ga jij het prima redden met je Karmapunten en je Zwitserlevengevoel.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 22:18

Hahaha ik hoop het maar.

Ik was alleen vandaag een stuk lopen in mn eentje en dan komen er toch wel nare herinneringen boven. Blijkbaar moet er nog het eea uit mn systeem...

BigOne
Berichten: 38228
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:34

Bloempje13 schreef:
Hahaha ik hoop het maar.

Ik was alleen vandaag een stuk lopen in mn eentje en dan komen er toch wel nare herinneringen boven. Blijkbaar moet er nog het eea uit mn systeem...

Dan moet je zo hard lopen dat je niet kunt prakkeseren :D

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:46

Voor elk jaar dat je ergens “last” van hebt/had, in een ongezond patroon zat, heb je maand van bewust eraan werken om beter te worden, een gezonder patroon te ontwikkelen, nodig. Dus ik zou inderdaad maar eens gaan rennen. :D

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 10:48

Oef!! Haha nou ik heb n paar jaar terug veel gelopen, dat is idd wel lekker. Maar t is altijd zon gedoe om weer aan de gang te komen!

Dan ben ik nog wel ff bezig, Maar wel nodig denk ik, mn hoofd zit zo vol... heb nu niet eens puf/zin om met mn paard bezig te zijn.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:10

Hoe gaat het met je?

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 13:07

djuulsie schreef:
Hoe gaat het met je?


Sorry, ik had hier al even niet meer gekeken omdat er niet meer gereageerd werd!

Nou op zich gaat het best goed. Nu er meer afstand is (ik hem niet zo vaak tegenkom) heb ik de tijd om een beetje tot mezelf te komen. En achteraf denk ik jeetje wat heb ik me in de hoek laten zetten al die tijd, ongelofelijk.

Maar het blijft nog steeds een hele rare film, met een nieuwe partner die zich er maar mee blijft bemoeien, hij komt niet met concrete voorstellen om de boel af te handelen, maar gaat wel helemaal over de zeik over de voorstellen van mij. Hij blijft heel vaag, wil niks doorpakken en probeert in mijn beleving zelfs weer terug te keren naar de oude situatie. Gaat dan heel zielig doen, dat hij het allemaal zo mist, dat hij het liefste met het gezin dingen zou doen, blablabla. Hij zou zich zo weer terugmanipuleren. Maar daar gaan we niet aan beginnen 8-)

Met de kinderen gaat het redelijk goed, ze vinden het niet leuk dat we gaan scheiden, maar ze vinden het wel fijn dat er geen ruzies meer zijn. Mn oudste is alleen panisch voor het idee dat ik ook een nieuwe relatie zou krijgen, "want dan ben ik helemaal alleen, jij bent de enige normale"...

Ik hoor ook geluiden dat hij niks met ze wil doen als hij bij ze is bv, maar ik kan daar nu eigenlijk niks mee, het moet allemaal van henzelf uit komen als ze de situatie niet fijn vinden...

BigOne
Berichten: 38228
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:17

Had je al een advocaat?? Of ben je met mediaton bezig?

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:18

Je doet het goed meis <3 trots op je

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:21

Fijn dat het weet wat beter met je gaat. Het blijft toch een bizarre situatie! Hopelijk kunnen jullie snel afspraken maken, zodat je doorkan.

Sneu dat hij niks met de kinderen wil doen :(

Sterkte! Je doet t super!

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 13:23

bigone schreef:
Had je al een advocaat?? Of ben je met mediaton bezig?


Nee mediation heb ik gestopt omdat er geen afspraken te maken waren, hij telkens uit zn plaat ging in de gesprekken en met dezelfde belachelijke voorstellen bleef komen (omdat hij zn vriendin vergat te vertellen dat het belachelijke voorstel van tafel was gehaald door de mediator en die dus doodleuk dezelfde mails bleef sturen). Maar het was mijn schuld dat de mediation gestopt was, dat dan weer wel natuurlijk.

Ik heb een goede advocaat, maar ben onderhand al wel de komende 30 jaar blut aan de kosten van dit verhaal -O-