Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:19

Ik ben gisteren begonnen aan de vormgeving van mijn boek in InDesign. Het wordt een informatief, erg grafisch, boekje. Ben een beetje bang dat ik mijn marges verkeerd doe en straks alles kan aanpassen, maar volgens mij zit het goed.
Er gaat verder geen eindredacteur overheen (ja ik, lol), maar ik vraag moederslief even of ze het wil checken op typfouten ed. Het boek wordt niet bij de uitgever nog nagelezen, die checken alleen de marges ed. ‘t Boekje is ook alleen voor mijzelf en mijn kringen. Wil ze op beurzen neerleggen en gewoon aan bekenden geven.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


xSagan
Berichten: 659
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:18

Leuk AlwaysH

Hier helaas niet in de shortlist beland van de schrijfwedstrijd, maar was te verwachten.xD

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:43

Hoe is het met iedereen hier?

Ik ben van plan het weer op te gaan pakken, maar op de 1 of andere manier vind ik de laptop pakken savonds zo'n grote stap :o
Ik wil eigenlijk gewoon wat kleinere stukken typen de hele dag wat door.

Zijn daar apps voor, voor op de telefoon?

AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:38

Je notities? :P

Hier is het boek bijna klaar. Heb nu een testdruk voor alle foutjes en slordigheidjes. Ben echt super benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden. :):)

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

prulletje
Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:53

Ik gebruik zowel op mn telefoon als op mijn laptop google docs, zo heb ik geen gedoe met tekst later weer invoegen en ik kan altijd als me iets invalt even wat schrijven. De meeste teksverwerkingsprogramma's hebben inmiddels wel een mobiele versie :) .

Leuk dat je bijna klaar bent, AlwaysH! Wat ben je van plan met het boek te doen als het af is?

Ik ben bezig met een verhaal voor een wedstrijd, schiet nog niet helemaal zo op als ik graag zou willen :+.

Chiren
Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:40

Wat leuk een schrijvers topic! Ik ben heel benieuwd wat jullie voor genre schrijven, wie er al een uitgever heeft enzo.

Zelf schreef ik als klein meisje al heel fantasy verhalen. Ik schrijf nog altijd heel veel maar dan alleen wetenschappelijk, alleen in de huidige lockdown heb ik besloten om mijn jeugd droom waar te maken en een fantasy verhaal te schrijven. Ik zit nu op 15k woorden.

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

Merileth
Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:41

Ik ben een hele tijd niet in de stemming geweest om verder te schrijven, zat er algemeen even goed doorheen. Maar de laatste tijd begint het wel steeds meer te kriebelen, en beginnen er weer wat ideeën te stromen. Zit met mijn 2e boek al over de 38.000 woorden heen, maar liep ook wat vast in het verhaal. Zit nu weer lekkerder in mijn vel, dus misschien dat ik het binnenkort weer op ga pakken. Ben vastbesloten het af te maken. Er zijn inmiddels al zelfs hele vage ideeën voor deel 3, en wil eigenlijk drakenboek nog steeds af zien te krijgen.

Oh, en ik moet toegeven dat ik in het afgelopen jaar wat assassins creed games heb aangeschaft, en vooral dat lekker aan het doorspelen ben geweest. Ben nu met de meest recente bezig. Wel schrijf ik nog steeds mijn recensies voor biblion, en heb weer echt een paar heerlijke boeken daarvoor gekregen.

Chiren: ik heb mijn boek zelf uitgegeven via bravenewbooks, is mij goed bevallen. Was helaas net aan het begin van de coronapandemie, dus niet echt iets met promotie kunnen doen nog.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Bambi1995
Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:16

Ik ben op dit moment een feelgood romance aan het schrijven. Echt puur voor hobby. Ik vind het heerlijk om mijn eigen fantasie wereld te creëren op papier.

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

Neem een kijkje op mijn blog: Van mier tot olifant. Allerlei leuke dierenweetjes
https://vanmiertotolifant.blogspot.com/

Merileth
Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:53

Oh, Chiren, vergeten te zeggen, ik schrijf fantasy.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:40

prulletje schreef:
Ik gebruik zowel op mn telefoon als op mijn laptop google docs, zo heb ik geen gedoe met tekst later weer invoegen en ik kan altijd als me iets invalt even wat schrijven. De meeste teksverwerkingsprogramma's hebben inmiddels wel een mobiele versie :) .

Leuk dat je bijna klaar bent, AlwaysH! Wat ben je van plan met het boek te doen als het af is?

Ik ben bezig met een verhaal voor een wedstrijd, schiet nog niet helemaal zo op als ik graag zou willen :+.


Ik wil hem zelf uitgeven in mijn kringen.
Is natuurlijk we behoorlijk wat uitvogelen, maar we zijn d’r klaar voor.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Merileth
Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:28

Vandaag zowaar weer eens aan het schrijven gegaan. Het is niet veel, het gaat absoluut niet snel, maar ik ben in ieder geval weer op gang! Denk dat het volledig doorgespeeld hebben van mijn nieuwe game hier ook wel invloed op heeft _/-\o_ :')

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Photograph
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:39

Schrijven jullie nog?

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Merileth
Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:55

Mondjesmaat. Het gaat niet zo lekker als ik graag zou willen. Ik heb de grote lijnen in het boek waar ik momenteel mee bezig ben wel in mijn hoofd zitten, maar voor de verandering loop ik vast in de details. Een stukje verder heb ik beter in mijn hoofd zitten, dus mijn man kwam al met het idee dat ik dan eerst dat stuk schrijf, dat ik in ieder geval bezig ben, en misschien makkelijker daar naartoe kan schrijven later. Ik moet ook zeggen dat ik nog steeds niet heel lekker in mijn vel zit, en dat maakt in de juiste stemming komen om te schrijven ook een stuk lastiger.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

eclair98
Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:27

Ik schrijf met vlagen, als ik weer inspiratie heb :z

Klein stukje van een van mijn verhalen.
Citaat:
De laatste keer dat ik had gehuild, was na de begrafenis van mijn beide ouders geweest. Vanaf het moment dat ik uit de klas was gehaald tot na de begrafenis, leefde ik op de automatische piloot. Het was zo onwerkelijk, het voelde alsof ze elk moment weer binnen konden komen lopen. Pas toen ik bij mijn zeven jaar oudere broer Mike wonen en we samen een ‘nieuw normaal’ moesten vinden, kwam de klap. Overdag deed ik alsof er niks aan de hand was, alsof ik het al een plekje had gegeven, maar in bed, in de avond, huilde ik mezelf in slaap. Als iemand er naar vroeg, dan wuifde ik het weg. Ik zag immers hoeveel Mike voor me had moeten opgeven om voor me te kunnen zorgen, ik wilde hem niet meer tot last zijn. We hadden verder geen familie meer en hij wilde niet dat ik in de molen van pleegzorg terecht zou komen. Daarnaast vond ik het heel erg lastig om erover te praten, het deed te veel pijn. Alsof iemand mijn hart uit mijn borstkas rukte. Het enige wat het me even deed vergeten, was mijn piano. Zolang ik me al kon herinneren, was ik al bezig met het leren van noten, het leren stemmen van piano’s, het lezen van muziek en zelf componeren. De liefde voor het instrument kwam bij mijn opa vandaan, die jong gestorven was. Het….


Hij wordt onderbroken in zijn gedachten, vandaar de niet afgemaakte zin.

Telpeva
Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:42

Photograph schreef:
Schrijven jullie nog?

Ja! Vandaag toevallig weer voor het eerst, na maanden := ik probeer er weer opnieuw in te komen door mijn oudere notities door te nemen. Ik verwacht er niet heel veel van want ik zit niet goed in mijn vel, maar helemaal niks doen vind ik ook zonde

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:35

Ik heb op het moment nchtmerries van het onderwerp waar ik over schrijf :') _O- dus ik ben even gestopt. Geen idee waarom ik in het horror-genre terecht ben gekomen.

Photograph
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:56

Ik merk dat veel van jullie niet lekker in je vel zitten. Ik ben begonnen met Yoga en meditatie en voor mij helpt het! Misschien geeft het me zelfs inspiratie voor verhalen

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Bambi1995
Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:07

Ik ben nog steeds aan het schrijven. Ik werk er nu zo'n 6 dagen in de week aan. Heeft iemand misschien tips met het schrijven van conversaties met bij-personages. Vind dat altijd best lastig.

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

Neem een kijkje op mijn blog: Van mier tot olifant. Allerlei leuke dierenweetjes
https://vanmiertotolifant.blogspot.com/

Telpeva
Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:23

Vandaag weer een pagina vol geschreven, straks ga ik voor nog een ronde. Hebben jullie dat ook, dat je er als een berg tegenop kunt zien wanneer je wilt/moet beginnen, maar dat als je eenmaal bezig bent dat je dan denkt hm, ik wil meer!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Merileth
Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:05

*\%/* De tactiek die mijn man opperde heeft gewerkt! Ik heb net allerlei kleine losse stukken die ik wat beter in mijn hoofd had zitten op papier gezet, en het is zo fijn om weer in die flow te komen met schrijven! Ik heb nog wat losse stukken in mijn hoofd zitten, dus die ga ik later uitwerken (nu lunch en daarna nog een paar andere klusjes), en dan proberen het allemaal aan elkaar te schrijven. Maar oh! wat heb ik het gemist om niet te worstelen met de tekst, maar gewoon te gaan!

Telpeva: ik heb dat ook ja, maar dat komt vooral omdat ik gewoon vastliep in het stuk waar ik was. Tot nu toe schrijf ik alles echt op volgorde, maar daar ben ik nu vanaf geweken. Gewoon om niet weer in dat writersblock te komen. Ik heb letterlijk mijn vorige stukje van iets meer dan 700 woorden in uuuuuren geschreven, nu dik 1300 woorden in 3 kwartier! Gewoon omdat ik met een ander deel bezig ging.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Photograph
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:28

ik wil dus een boek gaan schrijven wat eigenlijk het script is van een bepaalde serie. ik wil dus van elke scène van de serie die ik kijk het helemaal gaan uitschrijven zodat het een boek wordt maar is het copyright of mag dit gewoon?

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Merileth
Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:35

Met welk doel wil je dit gaan schrijven? En van welke serie? Als het is om te oefenen om zelf scripts te gaan schrijven, dan lijkt me dat het geen problemen oplevert. Grote kans dat er een copyright ligt op het script en/of de screenplay, en er zelf iets mee doen qua uitgeven niet mag.

edit: dit artikel gaat weliswaar over een script schrijven van een boek wat je niet geschreven hebt. Mag ook niet als je de rechten er niet voor verworven hebt. Lijkt me dat een script schrijven van een bestaande serie andersom dus ook niet mag vanwege copyright.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Foaly
Berichten: 4812
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:20

Photograph schreef:
ik wil dus een boek gaan schrijven wat eigenlijk het script is van een bepaalde serie. ik wil dus van elke scène van de serie die ik kijk het helemaal gaan uitschrijven zodat het een boek wordt maar is het copyright of mag dit gewoon?


Dat heet fanfiction en is toegestaan zolang je er geen geld mee verdient. Dus als je het voor jezelf doet en het niet wilt uitgeven (behalve op een site als wattpad ofzo) dan kan dat prima :j

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Merileth
Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:29

Foaly schreef:
Photograph schreef:
ik wil dus een boek gaan schrijven wat eigenlijk het script is van een bepaalde serie. ik wil dus van elke scène van de serie die ik kijk het helemaal gaan uitschrijven zodat het een boek wordt maar is het copyright of mag dit gewoon?


Dat heet fanfiction en is toegestaan zolang je er geen geld mee verdient. Dus als je het voor jezelf doet en het niet wilt uitgeven (behalve op een site als wattpad ofzo) dan kan dat prima :j


Helaas is dit technisch gesproken géén fanfiction. Daarbij gebruik je namelijk de bestaande personages en setting om zelf een verhaal mee te schrijven. Wat zij wil is letterlijk wat ze ziet schrijven als script, en zeer waarschijnlijk zit er een copyright op de screenplay. Als het ook nog eens een serie gebaseerd op een bestaand boek is, ben je helemaal de sjaak als je het daadwerkelijk gaat publiceren.

Maar inderdaad, fanfiction mag je ook niet publiceren als daadwerkelijk boek.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Lunapower
Berichten: 63
Geregistreerd: 08-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:17

Ik kom me hier ook even melden! :)

Nadat ik twee jaar terug ben begonnen met schrijven heb ik een heleboel pogingen gehad, eentje samen met een vriendin afgeschreven, maar die was niet uitgeefwaardig en momenteel ben ik echt aan iets leuks bezig (Fantasy)

Ik ben de 25e van januari begonnen en heb nu +/- 53.000 woorden Het doel is om nog minstens het dubbele te krijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Annash, Annetjuuh, Bengell, Brigitte_D, Clmr, danielle_x, Domi_94, Facebook, Firegirl, Flux, Fly_high, Fris, Kmbrly, Lola25, luuntje, Marigo, Niwla, SANEX, Saskiaa_, Tine1987, Ubermetrics, xChoco, Zick_Zack en 192 bezoekers