Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:58

Mijn vriend is helaas allergisch voor alles wat leeft, dus voor ons geen huisdieren. Nu mag het hier ook niet in de flat, al zijn er meerdere personen met honden. De vorige bewoners van ons huisje hadden ook katten. Lijkt me wel heel fijn als je alleen woont.

Wij hebben het wasrek in de woonkamer staan.. maar bergen het op in één van de inbouwkasten. Helpt wel om de was snel op te ruimen als het droog is. :+

Mijn bestelde eetkamerbankje is gister binnen gekomen, dus we kunnen eindelijk mensen fatsoenlijk uitnodigen. Nu de stoelen nog. :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:00

Even weer alles bijgelezen, druk druk met klussen :+ leuk om alle updates te zien!

Ik heb ook deels nieuwe meubels etc gekocht maar zoals de bank is wel 2e hands. Daar komt op den duur wel wat anders voor. Kan ik me eerst prima mee redden
Koelvries voor in de schuur ook 2e hands

Telpeva heel herkenbaar! Ik denk dat ik inmiddels richting de 15.000/20.000 aan verbouwing zit. Maar dat is dan wel inclusief nieuwe keuken. Maar ook nieuwe vloer, stucwerk, schilderen, boven behang. NIeuwe wastafelbmeubel, bed, meubels, CV ketel, aanpassingen van leidingwerk, gordijnen, lampen etc.
En niet te vergeten al het kleine materiaal, dat tikt ook flink aan
(gaat bij mij trouwens wel om een koopwoning)
Doordat het een kluswoning is was de verkoopprijs lager en daardoor dus ook een niet zo dure hypotheek. Dat scheel natuurlijk wel weer

hier het internet en stroom beide van Oxxio, die kwam het voordeligste uit. Voor een jaar afgesloten, mocht het dan niet bevallen kan ik ook weer overstappen

Jojoleine gewaagde kleur, maar vind het wel heel mooi zo met dat geel!
(en mooie lamp, die heb ik ook gekocht haha )

Ik heb de woonkamer 1 grote muur in groen/grijs en de rest is zandkleur en die kleur loopt ook door naar de keuken en hal en trapgat naar boven. En dan de kozijnen en plafond wit

Haha schrik niet, ik ben inmiddels 6 maand bezig :+ En hoop nu met 2/3 weken over te kunnen

Ik heb de meubel van Leens bakker, zijn allemaal netjes in de woonkamer bij elkaar neergezet. (In doos dan wel )

Leuk huis Winsel, het klussen kan dus binnenkort beginnen!

Hier komt denk ik geen huisdier, 40 uur werken en 's avonds veel bij paard of anders sportschool. Vind dat niet reeel tegenover een dier

Spannend Amoor, hoe beviel het de 1e avond/nacht?
Balen dat je nog tegen veel niet werkbare dingen aanloopt..

Ik ben weer bijgelezen :)

Bij mij begint het mooi op te schieten, het einde komt langzaamaan in zicht. Beneden moeten nu alleen de hal nog gesausd worden, van de week het behangen afgemaakt. Boven van de week de vloer verder erin gelegd en mn vader is nu bezig om de plinten er langs te maken. De douche van de week plafond sausen en kozijnen schilderen. En de deur van de hal naar keuken ben ik mee aan het schilderen.
Gordijnen zijn gisteren besteld, alleen nog vensterbanken uitzoeken. En trap bekleden wordt waarschijnlijk begin februari gedaan.
Hoop ergens eind januari erin te kunnen :)
Zal eens foto's maken van hoe het nu is (al ligt er nu op de vloer beneden overal stucloper en is de keuken helemaal afgeplakt)

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:45

Fijn dat het einde langzaamaan in zicht komt Melissa! Er moest een hoop gebeuren zo te lezen. Ben benieuwd naar foto's. :)

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:48

Poeh Melissa, wat een werk zeg.. Fijn dat het einde in zicht is!

Ik heb een droger dus daar gaat het meeste in :')
Heb in de gang zo'n ding aan de meterkastdeur hangen met haken dus daar hang ik vaak de dingen aan op die ik niet in de droger wil/kan hebben. Heb ik echt het wasrek nodig dan gaat ie meestal in de 2e slaapkamer. Hij heeft een enkele keer ook wel eens in de woonkamer, onze slaapkamer of de badkamer gestaan. Ben alleen bang dat dat laatste niet meer past als de douchecabine er eenmaal in zit. Maarja, zie ik dan wel weer :')

Hier druk bezig met de kast in elkaar zetten... Onderste helft is waarschijn het meeste werk en die is nu gelukkig klaar. Handleiding en dozen zaten ook niet helemaal praktisch in elkaar, maar toe maar... Ben wel hartstikke verkouden en voel me ook niet helemaal top dus ben blij als ie klaar is :')

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:49

Spannend Melissa_93! Ik herken ook de stucloper, ik heb dat nog in 2 slaapkamers liggen... ik had geen zin meer in vloeren leggen dus dit ligt er voor nu even prima, het enige waar ik die kamers nu voor gebruik is toch maar opslag. Mijn trap heb ik ook laten bekleden, dat is meteen al zo veel fijner, het ziet er veel leuker uit en loopt ook veel prettiger <3

Wat was ophangen betreft, ik heb deze, mijn ouders hadden deze al in huis en ik heb het altijd al een fijn ding gevonden, toen ik uit huis ging mocht ik hem meenemen:
https://www.bol.com/nl/p/tomado-ciclone ... 008484374/

Leuk dat het over wassen gaat, eergisteren is namelijk mijn wasmachine geleverd en sinds gisteren ben ik dus ook ermee bezig.
Wat voor wasmiddel gebruiken jullie? Ik heb momenteel Ariel Pods (omdat ik dan niet teveel na hoef te denken :') ), maar eigenlijk vind ik dat best duur dus ik ben aan het googlen naar alternatieven. Zijn jullie daar al eens mee bezig geweest? Misschien dat anderen dit ook interessant vinden, ik kwam net bijvoorbeeld deze site tegen,
https://www.consumentenbond.nl/wasmachi ... asmiddelen

En eigenlijk wil ik ook weer iets dat goed is voor het milieu. Aargh, keuzes, keuzes

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:51

Heb een was/droger combinatie staan. Rest wat niet in de droger kan gaat op hangers en als het droog is kan het gelijk kast in.

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:52

Ik heb een grote fles Frisse Reus. Geen zin in gedoe met Witte Reus en die ene voor kleur. Was ook niet heel veel wit dus kan hier mooi alles mee doen.
Ding is XXXL en goed voor 100 wasbeurten. 1x in de zoveel tijd hebben ze die bij de Kruidvat in de aanbieding voor 10eu. Ik doe ongeveer driekwart jaar met zo'n fles en 2 personen was :)

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:53

Ik bestel wasmiddel altijd bij bol.com, daar hebben ze eens in de zo veel tijd flinke aanbiedingen waardoor ik gewoon Robijn kan kopen zonder gezeik.

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:18

Robijn bij de kruidvat. Gebruik sowieso geen poeder want dat blijft heel erg plakken en pods ook niet meer sinds een keer het plastic is vastgesmolten in een dure broek.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:37

Ik gebruik robijn. Flink ingeslagen toen ze bij de AH 2.50 per stuk ib de bonus waren. Soms beem ik wasverzachter mee van de action, maar vorige week bij de AH gehaald 3 voot de prijs van 1. Scheelde toch even mooi 27 euro. :D

Ik haal het gewoon waar de aanbieding leuk is.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:02

Ben ook fan van Robijn, maar doe maanden met een fles (ben alleen).

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:17

Ik gebruik de wasmiddelen van de Lidl... die zijn betaalbaar en doen hun werk ook goed, daarbij ruikt het ook nog eens super lekker <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:13

Ik gebruik de plantaardige wasmiddel van Ecover (en daarvan ook afwasmiddel en schoonmaakmiddel). Om te drogen ook een droogtoren.

Waarschijnlijk bestel ik deze week een warmtepompdroger, want loop continu achter met de was en ben het nu helemaal zat. Morgen weer een dag dat ik eigenlijk niks fatsoenlijks meer heb liggen in de kast om naar werk aan te trekken :') En de handdoeken etc zijn nog niet droog, dus kan nog geen nieuwe was draaien..

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:21

Alleen in de zomer hang ik mijn was buiten. Dan is het namelijk sneller droog dan in de droger. :')

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:20

Conclusie laminaat vloer leggen in je eentje is best pittig.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:40

Ja dat kan ik me voorstellen, zou niet eens weten waar ik moet beginnen :=
Laminaat leggen is een van de weinige dingen die ik heb laten doen.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:03

Is op zich niet moeilijk, maar wel pittig. Gelukkig kleine kamertje woonkamer was ik zeer waarschijnlijk gek geworden om alleen te doen.

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:06

Ik heb alles laten leggen. :=

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:32

Ik vind laminaat leggen helemaal niet zo erg eigenlijk :=
Alhoewel ik er ook niet aan moet denken het hele huis te doen :')
Maar hebben wel hulp gehad van vrienden en (stief)vaders dus dat scheelde wel een hoop :)

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
*\o/*

Nu alleen alles van de stellingen af en dan afbreken en opnieuw opbouwen aan andere muur. :')

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:58

Dacht net even goh ga even mijn thuis abonnement nakijken van T-Mobile, maar kwam dus tot de conclusie dat ik minder kon gaan betalen en er een groter zender pakket kon hebben.

Ga nu dus 48,22 euro per maand betalen voor internet, interactieve tv box met harddisk recorder en telefoon basis. En heb nu gratis extra entertainment en infotainment. *\o/*

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:14

Iemand die mij kan helpen? Ik zit er over na te denken iets van een radiatorombouw te doen, maar vind ze nog vrij duur. Iemand toevallig een ideetje?


Afbeelding

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:14

Ach Esther wat een schatjes. <3
Marcella wauw jouw katten zijn echt knap!

Ik begin dit weekend met de zoektocht naar een of twee leuke katten haha

AmoorM super dat je er nu woont. Ben je al wat gewend?

Fijn dat het op schiet Melissa!

Marcella laminaat leggen pff ik ben zo blij dat de vorige huurder t laminaat heeft laten liggen haha
Mooie kleur laminaat!
Fijn zeg van T-Mobile, bevalt het goed?
Ik ben van plan het ook te nemen. Heb ook mobiel van T-Mobile
Eerst volgende aansluit mogelijkheid is helaas pas 29 januari haha...

Banyu misschien een handig iemand in je omgeving die een ombouw kan maken?

Ik krijg morgen om 10u de sleutel. :))
En dan direct beginnen met verven. Heb gelukkig een paar dagen vrij kunnen nemen. :D

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:46

Is aansluiten niet zelf te doen? Ziggo hebben we in principe ook zelf aangesloten. Hadden alleen wat problemen met de zelf aangelegde coaxkabel dus de monteur is gekomen om dat te fixen. Maar het instellen hadden we zelf al gedaan en met een provisorische oplossing tot die tijd ook gewoon internet en tv kunnen kijken :)

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:55

Ik kan helaas niet anders kiezen...
29 januari is de eerst volgende mogelijkheid voor levering... Maar kan altijd even contact met ze opnemen :))