Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:49

Thanks allemaal! Moet zeggen dat ik er nog wel eens mn twijfels over heb gehad, en soms nog steeds wel een beetje over die taupe kleur op de muur, maar zeker nu alles eindelijk een beetje klaar is wordt het al direct heel anders :D

Wereldkaart is van Fabryk Design :) heb ook nog een geometrische Fries in de gang hangen :)

Ehm, klok heb ik bij Shop5 besteld. Ik zie dat ze nog wel iets soortgelijks hebben maar de rand is meer bruin/zwart dan echt zwart zoals bij ons. Die van ons is ook 78cm in doorsnee, maar die maat kan ik nergens meer terugvinden online..
Leen Bakker heeft ook een soortgelijke klok, alleen ook kleiner en de wijzers zijn iets anders. Heb dmv image search nog even geprobeerd te zoeken maar kom niet veel meer tegen eerlijk gezegd. Maar hij heeft ook zo'n 15 maanden in een doos opgeslagen gelegen dus dat helpt in dit geval niet :')

https://shop5.nl/klokken/wandklok-hout-look-46cm

https://www.leenbakker.nl/woonaccessoir ... lsrc=aw.ds

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:50

Ik moet even heel goed nadenken over wat ik wil qua inrichting. Had van alles in mijn hoofd maar dat past niet _O-

De woonkamer is maar 5.50 bij 3.60, beetje jammer :=

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:55

Froukje schreef:
Ik moet even heel goed nadenken over wat ik wil qua inrichting. Had van alles in mijn hoofd maar dat past niet _O-

De woonkamer is maar 5.50 bij 3.60, beetje jammer :=

Mijne is 3,67 breed en 7,70 lang (incl keuken). En rond de eettafel wordt ie zelfs zo'n 20cm smaller vanwege de deur :)
Dus een beetje afhankelijk van wat je kwijt wil en moet is er denk ik wel een hoop mogelijk hoor!

Mijn bank is vrij groot en ik heb wel eens gedacht dat ie misschien wat kleiner had gemoeten om het goed kwijt te kunnen, maar had van tevoren wel goed gekeken naar lengte/breedte maten van dingen en het past ruimer dan ik verwacht had haha :)

En verder, tell me about it _O- De tijd dat ik nog aan het shoppen was om te kijken wat ik leuk en enigzins betaalbaar vond... Verschrikkelijk vond ik het :') was blij toen ik eenmaal wat besteld had :')

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:41

Bedankt voor de tips over de nachtkastjes! Ik ga ook even bij Leen Bakker kijken. Die van de Ikea zien er ook goed uit, zal de hoogte van mijn bed eens opmeten. Blacky, als je een foto hebt graag! Dan kan ik het wel een beetje inschatten denk ik. Gave woonkamer heb je!

Onze woonkamer is 4,52 x 3,52 (exclusief keuken) en daar past ook alles in. :') Laten we zeggen dat het klein en knus is. De tafel hebben we tegen de wand staan maar kunnen we naar voren schuiven als we visite hebben. Ons bankje past ook precies onder de tafel.

jojoleinee

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:30

Blacky94 schreef:
Thanks allemaal! Moet zeggen dat ik er nog wel eens mn twijfels over heb gehad, en soms nog steeds wel een beetje over die taupe kleur op de muur, maar zeker nu alles eindelijk een beetje klaar is wordt het al direct heel anders :D

Wereldkaart is van Fabryk Design :) heb ook nog een geometrische Fries in de gang hangen :)

Ehm, klok heb ik bij Shop5 besteld. Ik zie dat ze nog wel iets soortgelijks hebben maar de rand is meer bruin/zwart dan echt zwart zoals bij ons. Die van ons is ook 78cm in doorsnee, maar die maat kan ik nergens meer terugvinden online..
Leen Bakker heeft ook een soortgelijke klok, alleen ook kleiner en de wijzers zijn iets anders. Heb dmv image search nog even geprobeerd te zoeken maar kom niet veel meer tegen eerlijk gezegd. Maar hij heeft ook zo'n 15 maanden in een doos opgeslagen gelegen dus dat helpt in dit geval niet :')

https://shop5.nl/klokken/wandklok-hout-look-46cm

https://www.leenbakker.nl/woonaccessoir ... lsrc=aw.ds


Dit zijn wel mooie voorbeelden, naar zo iets ben ik op zoek! Dankjewel!

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:59

Alstu! :D

Ons bed is 65/66cm hoog, eigenlijk net zo hoog als die nachtkastjes

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:55

Oooo wat een mooie woonkamer zeg! <3 Is mijn studiootje behoorlijk lachwekkend bij, ookal ben ik er wel trots op. :+

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:11

Froukje, over de inrichting na denken is altijd wel erg leuk haha maar er is zoveel. :))

Blacky mooie slaapkamer ook!

Ik ben vandaag ook weer opgeschoten. Verven is klaar, vandaag ook al veel kunnen schoonmaken. Morgen plintjes leggen en laatste dingen schoonmaken en de rest van de gordijnen ophangen, haakjes waren op haha en dan zaterdag spullen verhuizen. :D


Afbeelding

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:32

Dank je Blacky! Ons bed is 71cm hoog, dus dan is dat wel een prima hoogte.

Wat ga je hard WinSel!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:23

Wat een mooie slaapkamer heb jij Blacky <3

Gaaf hoor WinSel, je gaat als een speer ook.

Kijk eens wat hier geleverd is <3

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:36

Woeeeii *\o/* !

Ik wil naar de Ikea :') . Wil nieuwe (nep) plantjes voor boven de tv en nog wat extra plantjes. En kussens voor op de bank en waarschijnlijk nog meer zooi :')

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:32

Ik wil een nieuw bed kopen alleen nog geen geld. := :')

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:51

Afbeelding

‘Oh jahoor dat doe ik wel even’

Wat een rotklus dat plakspul :') maar moet nog tot 27 februari tot mijn plisse etc komt

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:18

:= Dat heb ik hier in het ouderlijk huis ook eens geprobeerd, nooit weer! Rot spul _O-

Ik wil ook spulletjes kopen maar ik durf niet voordat ik zeker weet dat ik het huis ook echt krijg.

Vraagje, ik wil 1 muur groen hebben en de rest wit. Zouden jullie de muur waar de bank tegen staat groen schilderen of de wand van de tv? Vanuit de hal kijk je tegen de wand met de bank aan.

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:21

Ik zou de muur pakken waar het meeste licht op valt, dat geeft meestal het mooiste effect en maakt je huis niet zo donker (als je een muur pakt waar weinig licht op valt wordt het snel een donker gat).

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:16

Plak plastic. Vreselijk haha. Gelukkig is m'n vriend er goed in, die heeft het vandaag bij mijn huis gedaan. :))

Froukje ik heb de muur van de bank een kleur gegeven :)

Alles is verhuisd. :D nu verder met inrichten. Afbeelding
Afbeelding

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:34

Jeej *\o/* Ziet er al leuk uit WinSel!

Telpeva

Berichten: 14714
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 03:20

Wat leuk al inderdaad! En wat snel ook!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:35

Froukje, ik heb de muur van mijn tvmeubel een kleurtje gegeven, dan kijk ik er altijd tegenaan en hier valt overdag ook het meeste licht op :j

Jeetje WinSel je gaat zo hard, ziet er super leuk en heel knus uit <3

jojoleinee

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:21

Eigenlijk moeten we straks een tour de housewarming doen om in het echt te bekijken hoe alles eruit ziet :=

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:01

Ziet er al gezellig uit WinSel! :D

Wij hebben de muur van de tv-meubel wit gelaten, omdat deze doorloopt naar de hal en de ruimte daar anders heel donker werd. Ik zou de muur achter de bank een kleur geven, maar dat is persoonlijk.

Telpeva

Berichten: 14714
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:25

Bij mij heeft de muur achter de tv wit behang erop met een licht patroontje, en achter de bank heb ik donkerder behang met een drukker bloemetjes patroon. Het drukke patroon wou ik niet tegenaan kijken, omdat ik van mijzelf weet dat ik dan tijdens de reclameblokken of zodra ik mij even verveel, ik steeds die bloemetjes ga tellen :')

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:09

Telpeva schreef:
Spannend Melissa_93! Ik herken ook de stucloper, ik heb dat nog in 2 slaapkamers liggen... ik had geen zin meer in vloeren leggen dus dit ligt er voor nu even prima, het enige waar ik die kamers nu voor gebruik is toch maar opslag. Mijn trap heb ik ook laten bekleden, dat is meteen al zo veel fijner, het ziet er veel leuker uit en loopt ook veel prettiger <3

Wat was ophangen betreft, ik heb deze, mijn ouders hadden deze al in huis en ik heb het altijd al een fijn ding gevonden, toen ik uit huis ging mocht ik hem meenemen:
https://www.bol.com/nl/p/tomado-ciclone ... 008484374/

Leuk dat het over wassen gaat, eergisteren is namelijk mijn wasmachine geleverd en sinds gisteren ben ik dus ook ermee bezig.
Wat voor wasmiddel gebruiken jullie? Ik heb momenteel Ariel Pods (omdat ik dan niet teveel na hoef te denken :') ), maar eigenlijk vind ik dat best duur dus ik ben aan het googlen naar alternatieven. Zijn jullie daar al eens mee bezig geweest? Misschien dat anderen dit ook interessant vinden, ik kwam net bijvoorbeeld deze site tegen,
https://www.consumentenbond.nl/wasmachi ... asmiddelen

En eigenlijk wil ik ook weer iets dat goed is voor het milieu. Aargh, keuzes, keuzes


Ja de stucloper ligt er nu nog om de vloer te beschermen nu we nog aan het klussen zijn.
Trap ziet er nu niet uit haha. Oude vloerbedekking is eraf gehaald dus dat zal straks wel weer mooi zijn als er nieuw opzit

marcelle inderdaad laminaat leggen alleen is echt niet handig. Mijn vader heeft dat ook geprobeerd toen hij vakantie had, maar heeft t er ook zo weer uitgehaald :+
Moet zeggen dat ik beneden een duurdere kwaliteit laminaat heb liggen en die was eigenlijk wel heel simpel te leggen

Amoor geloof graag dat het wel wennen is zo in je nieuwe huis! Dat met plannen ga ik straks denk ik ook nog wel tegenaan lopen. Heb het geluk dat het paard bij mn ouders blijft staan en dat is met de 3 fiets straks 3 minuten. Maar inderdaad 40 uur werken, huishouden, 4-5x per week paardrijden/longeren en liefst 1-2x per week sportschool wordt het wel plannen inderdaad

Qua koken is straks mijn plan om gewoon wat meer te maken en dan de rest in te vriezen zodat ik op drukke dagen een snelle maaltijd heb

Gefeliciteer Froukje!

Winsel dat gaat lekker! Gave kleur!

Blacy wat ziet dat er strak uit, heel gaaf!

Froukje ik heb ook 1 wand groen. Ik heb iom de schilder gekozen voor de langste muur. Ook omdat dit een rechte gelijke muur is. De tv komt aan die kant en ook een kast. De bank komt aan de andere muur (de rest heb ik zand kleur)

Zoals beloofd een paar fotos.
Zo was het toen ik het op naam kreeg:
Keuken:
Afbeelding
Woonkamer:

Afbeelding

Sloopwerk keuken:

Afbeelding

Afbeelding

Extra muurtje gemetseld en gestuct. Was een 1 steens muur zonder isolatie. Daar is een isolatiemuur bij tegenaan gekomen.

Afbeelding

Woonkamer, schouw eruit en gestuct

Afbeelding

Buiten leidingen aanpassen:

Afbeelding

Hal, oude doorgang naar de woonkamer was dicht gemetseld en daar stond een houten plaat voor.
Inmiddels ook gestuct

Afbeelding

Afbeelding

Woonkamer en keuken zoals het nu is. Al kun je daar weinig van maken omdat veel is afgeplakt en vol staat

Afbeelding


Afbeelding

En boven zoals het nu is, 2 van de 3 kamers.

Afbeelding

Afbeelding


Ik hoop over 1,5/2 weken een update te geven met meubels erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:37

Haai ben ik weer! :D

Heb een week overleefd.. Vindt het heerlijk een plekje voor mijzelf. De rust, mooie spulletjes, eigen schema etc. Maar het is flink wennen en voelt vooral heel gek en totaal niet als 'thuis.' Had de hele tijd een gevoel in m'n buik als ik naar huis reed van het werk of stal etc. Herkenbaar? Nu ben ik ook in een andere woonplaats gaan wonen. Z'n 20 minuten van m'n ouders afrijden. Zo langzamerhand begint alles een beetje op z'n plek te vallen. Was afgelopen week wat gestresseeed over de tijdsplanning, of ik alles wel rond kreeg. Wanneer doen jullie boodschappen? En de huishouding? Hoe vaak wassen jullie?

Nog wat foto's


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Wauw, een hele verbouwing zo te zien! Een koophuis Melissa? Snap nu wel waarom mensen willen kopen. Je kunt een huis echt helemaal maken zoals je 't wil. Das met een huurhuis toch anders.

Ziet er gezellig uit Winsel! Ook een mooie kleur en leuk bedacht die 2 action tafeltjes!

Froukje ik heb de muur van de tv groen. Als ik er nu naar kijk wordt ik helemaal blij. :D

Fireheart wat heb je dat plakfolie er netjes opgekregen. Ik twijfel ook of ik dat ga doen. Vindt het nog erg kaal in m'n huis en als de jaloezieën omhoog zijn kun je er nog te goed door heen kijken.. Maar het is wel erg donker als ik ze dicht laat..

Nou.. Ik ga maar eens stamppot en macaroni maken voor volgende week.. :evaw:

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:36

AmoorM, herken ik wel. Ik had er toen ik net op mezelf ging wonen ontzettend veel moeite mee om alles rond te krijgen. Ik werk in wisselende diensten en probeer mijn huishouden daar omheen te plannen. Vandaag ben ik vrij, dan draai ik dus de hele dag wassen zodat ik mijn wasmachine niet hoef te laten draaien als ik niet thuis ben. Als ik avonddienst heb zorg ik dat ik op tijd opsta zodat ik mijn huishouden kan doen voordat ik om half 3 begin met werken.

Boodschappen laat ik bezorgen, puur omdat het voor mij makkelijker is en ik op vier hoog woon en dus niet alles zelf naar boven kan tillen. Ik probeer elke dag voor mezelf te koken maar maak vaak grotere porties, waardoor ik een deel later nog als lunch kan gebruiken of de volgende dag hetzelfde kan eten. Zo kom ik uiteindelijk wel rond in mijn planning. Maar, het is moeilijk, vooral als je een heel appartement in je eentje moet onderhouden. Hier is het stofzuigen er al een tijdje bij in geschoten, dus dat ga ik nu gelijk even doen.