Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ashleytjuhh
Berichten: 6638
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:15

Gini schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Nouja als ik zelf drinken mee zou moeten nemen als in iets wat je zelf graag lust zou ik ook denken dat het alleen voor mij is en niet zomaar iemand anders zijn drinken pakken.
Zou wel vervelend zijn als je dan iets te drinken wilt pakken maar je fles ineens leeg is.


Ik ben op nog geen enkel feestje geweest waar dat zo werkt. Hoe wil je dat praktisch regelen dan? "Nee, deze fles cola is van Pietje, jij moet deze pakken, die is van jou." En wat als jij jouw fles drinken al op hebt en je hebt toch nog zin in iets? Pech gehad, had je maar meer mee moeten brengen?
Gezellige feestjes worden het zo.
Nee, gewoon op tafel neerploffen en lekker iedereen laten pakken waar die zin in heeft.



Ik ben ook nog nooit ergens geweest waar ik zelf drinken mee moest nemen hoor := Het idee vindt ik al raar. Ik zou ook denken dat je dan alleen iets voor je zelf mee zou moeten nemen. Maar ik zou het ook gewoon niet doen.
Dus ik zou ook niet weten hoe zo iets werkt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:17

Ashleytjuhh schreef:
Ik ben ook nog nooit ergens geweest waar ik zelf drinken mee moest nemen hoor := Het idee vindt ik al raar. Ik zou ook denken dat je dan alleen iets voor je zelf mee zou moeten nemen. Maar ik zou het ook gewoon niet doen.
Dus ik zou ook niet weten hoe zo iets werkt.

Dit dus. :P Hoewel ik me dan wel weer kan voorstellen dat het soms praktischer is als mensen zelf drinken meebrengen, zeker bij een grotere groep, maar voor mij heeft "neem iets mee wat je zelf lust" wel een andere implicatie dan "iedereen neemt wat te drinken mee". Maar goed, ik drink überhaupt geen frisdrank, en met lege handen aankomen doe je ook niet (dat vind ik namelijk gierig :)) ), dus wie de door mij meegebrachte fles cassis leegdrinkt, zal mij een zorg zijn. :+

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:39

Gini schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Nouja als ik zelf drinken mee zou moeten nemen als in iets wat je zelf graag lust zou ik ook denken dat het alleen voor mij is en niet zomaar iemand anders zijn drinken pakken.
Zou wel vervelend zijn als je dan iets te drinken wilt pakken maar je fles ineens leeg is.


Ik ben op nog geen enkel feestje geweest waar dat zo werkt. Hoe wil je dat praktisch regelen dan? "Nee, deze fles cola is van Pietje, jij moet deze pakken, die is van jou." En wat als jij jouw fles drinken al op hebt en je hebt toch nog zin in iets? Pech gehad, had je maar meer mee moeten brengen?
Gezellige feestjes worden het zo.
Nee, gewoon op tafel neerploffen en lekker iedereen laten pakken waar die zin in heeft.


Ik neem met zulke dingen altijd mee wat ik niet lust, maar wel in mn kast staat. Kom ik daar ook nog eens vanaf :=

[o]

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:47

Het kan mij dus echt niet schelen of ik wel of niet m'n cola zero kan drinken hoor. Als ik een keer wat anders moet drinken omdat het op is dan is dat maar zo. Snap niet dat dat zo'n big seal moet zijn.

Vind het wel fijner als de host gewoon zelf drinken heeft geregeld dan dat je het mee moet nemen. Tenzij iedereen super specifieke wensen heeft.

JM :#

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:54

Shaggy09 schreef:
Het kan mij dus echt niet schelen of ik wel of niet m'n cola zero kan drinken hoor. Als ik een keer wat anders moet drinken omdat het op is dan is dat maar zo. Snap niet dat dat zo'n big seal moet zijn.

Vind het wel fijner als de host gewoon zelf drinken heeft geregeld dan dat je het mee moet nemen. Tenzij iedereen super specifieke wensen heeft.



[ img ]
Big Seal :D

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:58

Oh oops hahahaha :')

JM :#

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:04

Nou ja, ik drink vanwege persoonlijke omstandigheden bewust zero of light.
Wat mij vaak opvalt is dat mensen zelf geen light of zero dranken mee nemen maar dat wel in eens gaan drinken op zo'n moment.

Als light of zero op is, kan ik dus alleen nog maar water drinken.
Dus ja, noem het gierig, maar ik label de fles die ik meeneem :o
Omdat ik ook wel graag wat anders als water lust

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

alice0cullen
Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:05

Nou wij hebben ook een vriend in de groep gehad die met de verjaardag iedereen zijn eigen drinken mee liet nemen, en dit is geen probleem. Alleen bleven er altijd een 20btal volle ongeopende flessen over omdat de meeste 2 flessen meenemen. En die schoof hij dan altijd meteen in de voorraadkast met een grote glimlach en zei dan altijd, zo heb ik mijn voorraad weer vol.

Dat vond ik altijd zo raar. :=

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Flying_Angel
Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:09

Dat vind ik ook heel gierig. Verdeel het dan onder de gasten ofzo :)

Live free <3 [o]

DebGizmo
Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:12

alice0cullen schreef:
Nou wij hebben ook een vriend in de groep gehad die met de verjaardag iedereen zijn eigen drinken mee liet nemen, en dit is geen probleem. Alleen bleven er altijd een 20btal volle ongeopende flessen over omdat de meeste 2 flessen meenemen. En die schoof hij dan altijd meteen in de voorraadkast met een grote glimlach en zei dan altijd, zo heb ik mijn voorraad weer vol.

Dat vond ik altijd zo raar. :=



Lekker makkelijk geld verdienen ook zo, 25 cent statiegeld per fles is dan toch al gauw 5 euro verdiend

❤️ Mama van 4 fantastische kinderen! ❤️

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:17

Ik heb werkelijkwaar nog nooit zoiets meegemaakt. Als ik zelf eten / drinken meeneem dan vraag ik of het bij hun opkomt. Zo ja, dan laat ik het staan. Nee? neem ik het zelf mee.

Jildau
Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:25

Maar als je je verjaardag viert of om een andere reden een feestje geeft en mensen uitnodigt, dan zorg je toch gewoon dat er drinken in huis is? Het is bij mijn familie en vrienden niet normaal om iedereen eigen drinken mee te laten nemen. Eigenlijk nog nooit gehoord..

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:40

Jildau schreef:
Maar als je je verjaardag viert of om een andere reden een feestje geeft en mensen uitnodigt, dan zorg je toch gewoon dat er drinken in huis is? Het is bij mijn familie en vrienden niet normaal om iedereen eigen drinken mee te laten nemen. Eigenlijk nog nooit gehoord..

Mijn boerenfamilie is in staat om ons uit te nodigen voor eten wat ik niet eet. 4 van de 5 van het gezin eten vega. En ze hadden niks geregeld voor ons. Dus eigen eten meenemen is lang niet zo gek. En ik eet al zeker 15 jaar geen vlees. :=

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:53

Maar amuseren jullie je dan niet op feestjes?
De gastheer stelt zijn huis ter beschikking, heeft het opruim- en afwaswerk achteraf, zorgt voor hapjes en misschien zelfs voor snacks, zorgt voor muziek, versiering en weet ik veel wat nog meer en dan ga je die persoon toch gierig noemen omdat die de overgebleven drank in de frigo stopt?
Eerlijk is eerlijk, ik ga ook graag naar feestjes waar ikzelf niets moet meenemen, maar als het zo is, is het zo en dan ga ik echt geen boekhouding bijhouden van wie waar misschien een beetje winst gemaakt heeft.

Tenzij het feestje slecht was, maar dan gaat het om meer dan alleen de drank en weet ik dat ik de volgende keer de uitnodiging vriendelijk moet afslaan. :D

mavantos
Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:59

Gini schreef:
Maar amuseren jullie je dan niet op feestjes?
De gastheer stelt zijn huis ter beschikking, heeft het opruim- en afwaswerk achteraf, zorgt voor hapjes en misschien zelfs voor snacks, zorgt voor muziek, versiering en weet ik veel wat nog meer en dan ga je die persoon toch gierig noemen omdat die de overgebleven drank in de frigo stopt?
Eerlijk is eerlijk, ik ga ook graag naar feestjes waar ikzelf niets moet meenemen, maar als het zo is, is het zo en dan ga ik echt geen boekhouding bijhouden van wie waar misschien een beetje winst gemaakt heeft.

Tenzij het feestje slecht was, maar dan gaat het om meer dan alleen de drank en weet ik dat ik de volgende keer de uitnodiging vriendelijk moet afslaan. :D


Ik zou me niet druk kunnen maken over een fles frisdrank. Alleen het gaat wel een beetje op de manier waarop als ik de bovenstaande reactie lees waar jij op doelt.

Je kan natuurlijk ook gewoon iedereen gedag zeggen en de overgebleven flessen opruimen ipv als er nog mensen aanwezig zijn alles in de kast zetten en dan de opmerking maken dat de kast weer zo fijn is aangevuld.

Kilimanjaro
@puppy_freek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:05

mavantos schreef:
Gini schreef:
Maar amuseren jullie je dan niet op feestjes?
De gastheer stelt zijn huis ter beschikking, heeft het opruim- en afwaswerk achteraf, zorgt voor hapjes en misschien zelfs voor snacks, zorgt voor muziek, versiering en weet ik veel wat nog meer en dan ga je die persoon toch gierig noemen omdat die de overgebleven drank in de frigo stopt?
Eerlijk is eerlijk, ik ga ook graag naar feestjes waar ikzelf niets moet meenemen, maar als het zo is, is het zo en dan ga ik echt geen boekhouding bijhouden van wie waar misschien een beetje winst gemaakt heeft.

Tenzij het feestje slecht was, maar dan gaat het om meer dan alleen de drank en weet ik dat ik de volgende keer de uitnodiging vriendelijk moet afslaan. :D


Ik zou me niet druk kunnen maken over een fles frisdrank. Alleen het gaat wel een beetje op de manier waarop als ik de bovenstaande reactie lees waar jij op doelt.

Je kan natuurlijk ook gewoon iedereen gedag zeggen en de overgebleven flessen opruimen ipv als er nog mensen aanwezig zijn alles in de kast zetten en dan de opmerking maken dat de kast weer zo fijn is aangevuld.

Precies, het komt immers een beetje over als profiteren. Ook al kost een feestje de gastheer/vrouw tijd en geld, het is nog altijd eigen keuze om een feestje te geven, dus dat vind ik geen reden om dan maar 20 ongeopende flessen zonder pardon je eigen voorraadkast in te duwen met een dergelijke opmerking erbij. Voor het fatsoen zou ik als gastvrouw vragen wie er nog wat mee wil nemen, en wat er dan overblijft kan de voorraadkast in.

Hevonen
Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:12

Ashleytjuhh schreef:
Gini schreef:
Nouja als ik zelf drinken mee zou moeten nemen als in iets wat je zelf graag lust zou ik ook denken dat het alleen voor mij is en niet zomaar iemand anders zijn drinken pakken.
Zou wel vervelend zijn als je dan iets te drinken wilt pakken maar je fles ineens leeg is.


Ik ben op nog geen enkel feestje geweest waar dat zo werkt. Hoe wil je dat praktisch regelen dan? "Nee, deze fles cola is van Pietje, jij moet deze pakken, die is van jou." En wat als jij jouw fles drinken al op hebt en je hebt toch nog zin in iets? Pech gehad, had je maar meer mee moeten brengen?
Gezellige feestjes worden het zo.
Nee, gewoon op tafel neerploffen en lekker iedereen laten pakken waar die zin in heeft.



Wij doen dat wel, naja, iets dergelijks. Omdat wij heel vrij wonen organiseren we elk jaar een 'zomerfeest'. Iedereen is welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Behalve een groot vuur en barbecue kunnen we ook boogschieten en andere dingen doen (vuurshow etc).

Wij zorgen voor de 'basis'. Brood, saus, salades, eenvoudig vlees en vega voor op de barbecue. Verder standaarddrinken: koffie, thee, bier, wijn, cola en prikwater.
Er is in principe genoeg voor iedereen, maar het is niet overdadig luxe. Iedereen mag zelf meenemen waar hij of zij zin in heeft.
Alles wordt eigenlijk door iedereen met iedereen gedeeld.

dat gebeurt dus ook. Sommigen komen met een zelfgemaakte salade aan, anderen nemen drinken mee, of spul voor op de barbecue. Of een zelfgemaakt toetje, of taart.
We zijn vaak met zo'n 30 mensen. Zelfs de basis voorzien is op zich al tamelijk kostbaar. Maar doordat iedereen eigenlijk wat meeneemt is het geheel overvloedig en vooral erg gezellig. We beginnen meestal om een uur of 3-4 's middags en het geheel loopt door tot diep in de nacht. Soms blijven mensen slapen. In de woonkamer, op de bank, op luchtbedden of in tenten in de wei.

Ook al neemt iedereen eigenlijk wel wat mee, ik voel me toch echt geen vrek.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Jildau
Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:57

MarlindeRooz schreef:
Jildau schreef:
Maar als je je verjaardag viert of om een andere reden een feestje geeft en mensen uitnodigt, dan zorg je toch gewoon dat er drinken in huis is? Het is bij mijn familie en vrienden niet normaal om iedereen eigen drinken mee te laten nemen. Eigenlijk nog nooit gehoord..

Mijn boerenfamilie is in staat om ons uit te nodigen voor eten wat ik niet eet. 4 van de 5 van het gezin eten vega. En ze hadden niks geregeld voor ons. Dus eigen eten meenemen is lang niet zo gek. En ik eet al zeker 15 jaar geen vlees. :=


Maar als je zelf speciale wensen hebt dan snap ik dat je zelf iets meeneemt. Dat is bij ons ook zo. Maar als ik verjaardagsvisite heb dan zorg ik zelf wel dat er koffie, thee, fris in huis is en gebak en hapjes. Dat kan en mag iedereen nemen. Ik regel ook niet iets voor alle wensen, neem gewoon drinken en hapjes mee die ik zelf geschikt vind voor een verjaardag. :D

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:24

De mooiste actie die ik meegemaakt heb was een benzine rekening voorgeschoteld krijgen van iemand die geen trailer had en haar paard en mijn eigen paard in mijn trailer achter haar eigen auto want iemand anders mocht niet met haar paard rijden... Wij reden met iemand anders paarden en trailer achter onze eigen auto naar hetzelfde vakantieadres. :+

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:30

knollentuin schreef:
De mooiste actie die ik meegemaakt heb was een benzine rekening voorgeschoteld krijgen van iemand die geen trailer had en haar paard en mijn eigen paard in mijn trailer achter haar eigen auto want iemand anders mocht niet met haar paard rijden... Wij reden met iemand anders paarden en trailer achter onze eigen auto naar hetzelfde vakantieadres. :+


Maar dat heb je verrekend met de huur van jouw trailer? :7

Bizar die gedachtengangen van sommige mensen :=

[o]

ReadTheRulez
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:33

Oh dat is lekker krom :') :7

Gepassioneerd Recreatieruiter ♡

Ineke2
Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:55

knollentuin schreef:
De mooiste actie die ik meegemaakt heb was een benzine rekening voorgeschoteld krijgen van iemand die geen trailer had en haar paard en mijn eigen paard in mijn trailer achter haar eigen auto want iemand anders mocht niet met haar paard rijden... Wij reden met iemand anders paarden en trailer achter onze eigen auto naar hetzelfde vakantieadres. :+

Ik zou de huur van de trailer net even wat hoger maken en zeggen “ goed als we dat verrekenen met de huur van de trailer krijg ik nog 5 euro.”

Wat ondankbaar zeg...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:00

Jildau schreef:
MarlindeRooz schreef:
Mijn boerenfamilie is in staat om ons uit te nodigen voor eten wat ik niet eet. 4 van de 5 van het gezin eten vega. En ze hadden niks geregeld voor ons. Dus eigen eten meenemen is lang niet zo gek. En ik eet al zeker 15 jaar geen vlees. :=


Maar als je zelf speciale wensen hebt dan snap ik dat je zelf iets meeneemt. Dat is bij ons ook zo. Maar als ik verjaardagsvisite heb dan zorg ik zelf wel dat er koffie, thee, fris in huis is en gebak en hapjes. Dat kan en mag iedereen nemen. Ik regel ook niet iets voor alle wensen, neem gewoon drinken en hapjes mee die ik zelf geschikt vind voor een verjaardag. :D


Zo speciaal is vega toch niet?
Ik zou als gastvrouw er zeker voor zorgen dat er een maaltijd ( mochten ze echt mee eten naast de hapjes) is waar dan geen vlees in of bij zit.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ceffyl
Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:10

Shaggy09 schreef:
Het kan mij dus echt niet schelen of ik wel of niet m'n cola zero kan drinken hoor. Als ik een keer wat anders moet drinken omdat het op is dan is dat maar zo. Snap niet dat dat zo'n big seal moet zijn.

Vind het wel fijner als de host gewoon zelf drinken heeft geregeld dan dat je het mee moet nemen. Tenzij iedereen super specifieke wensen heeft.

Het ligt echt aan de situatie vind ik. Wij hebben een vriend die bijna altijd de host van feestjes is. Hij heeft altijd bergen hapjes en iedereen neemt drank mee. En iedereen drinkt ook van elkaars drank zonder te vragen. Ik vind het in dat geval niet meer dan logisch dat we ook achterlaten wat er over is. Soms drinkt hij dat dan zelf op, soms bewaart ie het voor een volgend feestje. Maar hij zit ook altijd met de zooi, het organiseren e.d. Ik gin hem ook van harte alle left-over drank om zelf te drinken.

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:28

Ceffyl schreef:
Shaggy09 schreef:
Het kan mij dus echt niet schelen of ik wel of niet m'n cola zero kan drinken hoor. Als ik een keer wat anders moet drinken omdat het op is dan is dat maar zo. Snap niet dat dat zo'n big seal moet zijn.

Vind het wel fijner als de host gewoon zelf drinken heeft geregeld dan dat je het mee moet nemen. Tenzij iedereen super specifieke wensen heeft.

Het ligt echt aan de situatie vind ik. Wij hebben een vriend die bijna altijd de host van feestjes is. Hij heeft altijd bergen hapjes en iedereen neemt drank mee. En iedereen drinkt ook van elkaars drank zonder te vragen. Ik vind het in dat geval niet meer dan logisch dat we ook achterlaten wat er over is. Soms drinkt hij dat dan zelf op, soms bewaart ie het voor een volgend feestje. Maar hij zit ook altijd met de zooi, het organiseren e.d. Ik gin hem ook van harte alle left-over drank om zelf te drinken.


Huh maar ik zeg toch niet dat dát niet kan? Ik zeg dat ik het overdreven vind dat mensen zo moeten zeiken als ze niet hun specifieke drankje kunnen drinken op een feestje.

JM :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler, Jessica_1998, manonnevot, ttranch, Vagabondo en 36 bezoekers