Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:07

verootjoo schreef:
ratzel schreef:
Nu ik hier wat over tikkies lees heb ik ook een bijzondere ervaring: mijn zoon werd 17 en vierde dit deze zomer. Meestal geven ze onderling elkaar geld als cadeau. 2 jongens zeiden tegen hem: ik had geen tijd om geld te regelen. Stuur maar een tikkie.... dat heeft hij niet gedaan. Terecht zegt hij: ik ga toch niet via een tikkie om verjaardagsgeld vragen?


:') hoezo geen tijd, ze weten toch al een jaar van tevoren wanneer hij jarig is :+

Had een tikkie van €500 gestuurd :Y)

Bovendien: hoe lang duurt wat geld pinnen nou helemaal? :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:09

Mayflower_ schreef:
Laatst gingen we naar een groot evenement, waren in mijn auto een vriendin en een kennis van haar reden mee (zij hoefden geen benzinegeld te betalen). Het was enkele reis 140 km. Onderweg moest ik nodig naar de wc, dus gestopt bij een tankstation en het toilet koste 70 cent. Ik had geen kleingeld bij mij, dus die kennis heeft het voorgeschoten. Kreeg ik de dag later een tikkie van die kennis met het voorgeschoten bedrag van 0.70 cent. _O-
Ik heb mij er even over verbaasd maar uiteindelijk maar betaald.

Ik had een tikkie teruggestuurd met de benzinekosten.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:05

Over de tikkies met verjaardagsgeld: doen mijn zoon en zijn vrienden ook. Die hebben nooit contanten mee, en sinds de portomonnee met verjaardagsgeld van een van hen gestolen is op een verjaardag al helemaal niet meer.. prima toch?

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:12

Je kan toch een aanpasbaar tikkie sturen? Dan kunnen ze zelf het bedrag bepalen

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:20

Sunny schreef:
Over de tikkies met verjaardagsgeld: doen mijn zoon en zijn vrienden ook. Die hebben nooit contanten mee, en sinds de portomonnee met verjaardagsgeld van een van hen gestolen is op een verjaardag al helemaal niet meer.. prima toch?


En lijkt me ook handiger. Als ik kijk naar mijn broertjes en hun vrienden, dan hebben zij vrijwel geen contant geld meer. Als je je verjaardagsgeld dan contant krijgt, moet je het eerst weer op je rekening zetten. Is een tikkie toch handiger. Wel onpersoonlijker, dat wel. :D

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:26

Maar als iedereen toch alleen maar geld geeft op een verjaardag kun je toch net zo goed niks doen :')
Breng je eerst een tientje naar de ene jarige, dan tientje naar de volgende en volgende en volgende en volgende en dan ben je zelf jarig en krijg je ze allemaal terug :+

Ik vind dat best zinloos geld verplaatsen :7

Pferdchen
Berichten: 641
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:47


Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:47

Bij die pubers is het of geld of een fles drank. Tja, meer willen ze niet. En zo heb je toch op dat moment een beetje geld om je verjaardag van te bekostigen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:39

verootjoo schreef:
Maar als iedereen toch alleen maar geld geeft op een verjaardag kun je toch net zo goed niks doen :')
Breng je eerst een tientje naar de ene jarige, dan tientje naar de volgende en volgende en volgende en volgende en dan ben je zelf jarig en krijg je ze allemaal terug :+

Ik vind dat best zinloos geld verplaatsen :7



Hier in de vriendengroep is ooit een paar jaar lang dezelfde envelop rond gegaan met verjaardagen niemand heeft een idee wat er ooit ingezeten heeft.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:43

x_Jeanine_x schreef:
verootjoo schreef:
Maar als iedereen toch alleen maar geld geeft op een verjaardag kun je toch net zo goed niks doen :')
Breng je eerst een tientje naar de ene jarige, dan tientje naar de volgende en volgende en volgende en volgende en dan ben je zelf jarig en krijg je ze allemaal terug :+

Ik vind dat best zinloos geld verplaatsen :7



Hier in de vriendengroep is ooit een paar jaar lang dezelfde envelop rond gegaan met verjaardagen niemand heeft een idee wat er ooit ingezeten heeft.


Dat hebben wij jaren gedaan met een fondueset die geen hond wilde hebben.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 01:15

Sunny schreef:
Bij die pubers is het of geld of een fles drank. Tja, meer willen ze niet. En zo heb je toch op dat moment een beetje geld om je verjaardag van te bekostigen.


ik ben anders ook heel blij met andere spulletjes :+

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:32

Sunny schreef:
Bij die pubers is het of geld of een fles drank. Tja, meer willen ze niet. En zo heb je toch op dat moment een beetje geld om je verjaardag van te bekostigen.


Ik denk dat dat het idee van een volwassene is. Waarom zouden pubers niet graag een persoonlijk cadeautje willen?

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:36

Cowboy55 schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Hier in de vriendengroep is ooit een paar jaar lang dezelfde envelop rond gegaan met verjaardagen niemand heeft een idee wat er ooit ingezeten heeft.


Dat hebben wij jaren gedaan met een fondueset die geen hond wilde hebben.

Hier gaat al 15 jaar een fles bier rond :')

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:23

Gimi: ik geef aan wat ze elkaar geven, en dat is hier onder de boys van een jaar of 17 dus geld of drank. Neem aan dat ze van hun ouders wel iets persoonlijkers krijgen..

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:25

Bij de meiden is het overigens anders, die doen wel hun best om iets persoonlijks te kopen. Maar ik reageerde op de opmerking over verjaardagsgeld tikkies. Dat doen de meiden bij ons zwz niet..

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:19

Ik ben zelf 16, en geld en drank is niet het enige wat er gegeven wordt.
Onder de paardenvriendinnen is het vaak dat we met een stuk of 10 mensen allemaal 10-15 euro inleggen en dan samen een groot cadeau kopen (bijvoorbeeld een hoofdstel, een wat duurder dekje, of we pakken een heel grote doos en gooien die vol met allemaal cadeaus, rotzooi en eten).

Met de andere vriendinnen verschilt het heel erg; meestal krijg ik heel veel eten en geld.

Drank geven komt inderdaad veel meer voor bij de jongens. Meiden zijn wat dat betreft vaak wat creatiever :o

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:18

Tjonge, dan neem je dus je eigen drank mee. Gevraagd was dus: iets wat je zelf graag drinkt. Dus ik neem 1 fles coca cola zero cinamon mee. Dat is meer dan genoeg voor mij. Heb de fles nog niet geopend, of ik zie dat er al een glas uit is }:0 .
Ik dacht dat IEDEREEN zijn eigen drank moest meenemen, waarom drinken ze dan die van mij?
Heb 2 glazen ervan gehad, wil voor een derde glaasje gaan.....fles leeg?!
Als zoiets nog eens gebeurd, dan hou ik mijn fles toch mooi bij me!!

Toen we binnenkwamen werd alle drank bij elkaar op een tafel gezet, vandaar dat ik mijn fles al niet bij me had gehouden.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:44

Iedereen zijn eigen drank mee betekent toch niet gelijk dat je geen ander drankje mag nemen?
Daarom stond de rest ook op tafel denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:58

Tenzij het een soort potluck is, vind ik het anders behoorlijk asociaal om zomaar andermans drinken te pakken. :o Je kunt het op z'n minst even vragen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:00

Mkango schreef:
Tenzij het een soort potluck is, vind ik het anders behoorlijk asociaal om zomaar andermans drinken te pakken. :o Je kunt het op z'n minst even vragen.


Leuk feestje als je bij elke fles frisdrank alle visite bij langs moet om de "eigenaar" te vinden.

Gemiep om een gemist glaasje fris vind ik pas gierig. Was vast gezellig verder.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:01

Isabonny schreef:
Tjonge, dan neem je dus je eigen drank mee. Gevraagd was dus: iets wat je zelf graag drinkt. Dus ik neem 1 fles coca cola zero cinamon mee. Dat is meer dan genoeg voor mij. Heb de fles nog niet geopend, of ik zie dat er al een glas uit is }:0 .
Ik dacht dat IEDEREEN zijn eigen drank moest meenemen, waarom drinken ze dan die van mij?
Heb 2 glazen ervan gehad, wil voor een derde glaasje gaan.....fles leeg?!
Als zoiets nog eens gebeurd, dan hou ik mijn fles toch mooi bij me!!

Toen we binnenkwamen werd alle drank bij elkaar op een tafel gezet, vandaar dat ik mijn fles al niet bij me had gehouden.

Post je dit in dit topic om aan te geven dat je zelf een gierige actie deed? :D

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:03

Nouja als ik zelf drinken mee zou moeten nemen als in iets wat je zelf graag lust zou ik ook denken dat het alleen voor mij is en niet zomaar iemand anders zijn drinken pakken.
Zou wel vervelend zijn als je dan iets te drinken wilt pakken maar je fles ineens leeg is.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:05

Isabonny schreef:
Tjonge, dan neem je dus je eigen drank mee. Gevraagd was dus: iets wat je zelf graag drinkt. Dus ik neem 1 fles coca cola zero cinamon mee. Dat is meer dan genoeg voor mij. Heb de fles nog niet geopend, of ik zie dat er al een glas uit is }:0 .
Ik dacht dat IEDEREEN zijn eigen drank moest meenemen, waarom drinken ze dan die van mij?
Heb 2 glazen ervan gehad, wil voor een derde glaasje gaan.....fles leeg?!
Als zoiets nog eens gebeurd, dan hou ik mijn fles toch mooi bij me!!

Toen we binnenkwamen werd alle drank bij elkaar op een tafel gezet, vandaar dat ik mijn fles al niet bij me had gehouden.


Serieus? Wilde je op een feestje rond gaan lopen met je fles cola van €3 om te voorkomen dat iemand anders er van zou drinken?

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:09

Mkango schreef:
Tenzij het een soort potluck is, vind ik het anders behoorlijk asociaal om zomaar andermans drinken te pakken. :o Je kunt het op z'n minst even vragen.

Vast een gezellig feestje als iedereen steeds rondroept “ van wie is deze fles, mag ik hier wat van?”
Na 2x van iedereen ben je dat toch enorm zat.
Een feestje ergens thuis waar iedereen iets meeneemt zie ik als delen met elkaar.
Maargoed als je verder niks anders lust kun je dat wel aangeven aan de rest juist zodat jij jou eigen drankje nog hebt ipv verontwaardigd te zijn dat anderen er ook van drinken. Mensen weten niet zomaar dat jij niks anders lust.
*edit* de laatste alinea is gericht aan isabonny*
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 19-01-20 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:10

Ashleytjuhh schreef:
Nouja als ik zelf drinken mee zou moeten nemen als in iets wat je zelf graag lust zou ik ook denken dat het alleen voor mij is en niet zomaar iemand anders zijn drinken pakken.
Zou wel vervelend zijn als je dan iets te drinken wilt pakken maar je fles ineens leeg is.


Ik ben op nog geen enkel feestje geweest waar dat zo werkt. Hoe wil je dat praktisch regelen dan? "Nee, deze fles cola is van Pietje, jij moet deze pakken, die is van jou." En wat als jij jouw fles drinken al op hebt en je hebt toch nog zin in iets? Pech gehad, had je maar meer mee moeten brengen?
Gezellige feestjes worden het zo.
Nee, gewoon op tafel neerploffen en lekker iedereen laten pakken waar die zin in heeft.