Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:51

Ah dat wil ik ook weer niet, ruzies en vechten. Alleen.. als ik niks zeg ben ik bang dat het doorgaat enzo en ik straks 10 brieven heb van verschillende mensen.
Hoe kunnen gegevens gestolen worden? Zitten ze samen in een kamer of allemaal alleen?
Deze zei dat hij mijn adres geflusht had. Door de wc misschien?

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 22:30

Miss_Caroo schreef:
Ah dat wil ik ook weer niet, ruzies en vechten. Alleen.. als ik niks zeg ben ik bang dat het doorgaat enzo en ik straks 10 brieven heb van verschillende mensen.
Hoe kunnen gegevens gestolen worden? Zitten ze samen in een kamer of allemaal alleen?
Deze zei dat hij mijn adres geflusht had. Door de wc misschien?


Als je adres geflusht is hebben ze het idd door de wc gespoeld.
Sommigen delen een cel, en als hij bijvoorbeeld een brief van jou op z'n bed heeft laten liggen dan kan je adres gestolen worden.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:40

Ik denk hier al zo lang over na, maar wil dan liever wel een nederlandse penal, maar helaas, met een beetje googlen kom ik niet echt specifiek op mensen uit. alleen maar ‘hoe stuur je post als je familie etc in de gevangenis zit’. Amerika bijvoorbeeld is me dan net een stapje te ver helaas

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:04

Trui schreef:
Ik denk hier al zo lang over na, maar wil dan liever wel een nederlandse penal, maar helaas, met een beetje googlen kom ik niet echt specifiek op mensen uit. alleen maar ‘hoe stuur je post als je familie etc in de gevangenis zit’. Amerika bijvoorbeeld is me dan net een stapje te ver helaas


Ik doe je pb

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:09


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:25

dankjewel, ik merk dat 99% van de zoekertjes die ik lees mannen zijn die een relatie zoeken... helaas. Wel echt een paar met overeenkomende interesses waar ik denk ik best leuk mee kan schrijven. Hebben jullie daar ervaring mee? Dat je eigenlijk niet bent/wil wat ze zoeken maar toch als ‘vrienden’ met ze wil schrijven?

Heb nu twee leuke zoekertjes gezien, wel al een jaar oud, is het het dan nog waard om te reageren?

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:10

Trui, ik wilde ook liever een penpal uit NL. Maar idd, een stuk kleiner aanbod en de meesten daarvan zoeken een relatie.
Voor mij is dit een no go. Ik hoef geen relatie met een gevangene, dus ik ga het ook niet opzoeken. Eenmaal iemand een intentie heeft gezet, is het lastig ze er vanaf te brengen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:26

Meestal zijn ze allang blij als iemand toch schrijft. Je kan ook aangeven enkelt vruendschap te eillen. En met deze website hebben ze niet je adress er zit een tussen bemiddeling tussen voor het geval ze zixh ongepast gedragen

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:41

Miss_Caroo schreef:
Wie heeft er wel eens gehad dat een gevangene je gegevens doorvertelde aan een andere gevangene?

Ik kreeg net een brief met een onbekende naam, ik dacht wtf.
In de brief stond uitleg, dat hij ook al snel mijn adres heeft weggegooid en graag een brief terug ziet.
Wat moet ik nu zeggen tegen mijn gevangene die mijn gegevens heeft doorgegeven?
In mijn ogen vind ik dit niet cool, maar misschien gebeurt dit wel heel vaak?

Ik verbaas me dat je dit niet had verwacht.En ik denk dat je ook 0 vertrouwen moet hebben naar je penpal toe.Als je niet wil dat je adres rond gaat, geef het dan niet.
Hoe betrouwbaar de brieven en oprechtheid ook overkomt, heb je niet altijd een kleine soort van gereserveerdheid? Je kan het hen niet kwalijk nemen omdat juist de grens tussen wat normaal is en wat niet vaag is anders zat hij daar niet.

Ik bedoel het niet vervelend maar verbaas me over de naïviteit.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:51

Wat een leuk artikel Vjesta! Ik zag dit topic voorbij komen en was toch wel nieuwsgierig naar WAP. Hoe bepalen jullie nu wie je schrijft? Op basis van leeftijd, foto’s, veroordeling?

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 13:57

Destination schreef:
Wat een leuk artikel Vjesta! Ik zag dit topic voorbij komen en was toch wel nieuwsgierig naar WAP. Hoe bepalen jullie nu wie je schrijft? Op basis van leeftijd, foto’s, veroordeling?


Dank je wel :D

Ik heb eerste gefilterd op leeftijd, op geslacht (ik vind mannen vaak minder 'zeurderig' dan vrouwen), en op dat ze naar het buitenland willen schrijven. Dan is het gewoon profielen bladeren. Bij Adrian voelde ik n klik, en ik vond zijn profiel leuk.

Ik kijk wel naar de veroordeling: geen verkrachters, niets met kinderen, geen identiteitsfraude.

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:27

Gillbo schreef:
Miss_Caroo schreef:
Wie heeft er wel eens gehad dat een gevangene je gegevens doorvertelde aan een andere gevangene?

Ik kreeg net een brief met een onbekende naam, ik dacht wtf.
In de brief stond uitleg, dat hij ook al snel mijn adres heeft weggegooid en graag een brief terug ziet.
Wat moet ik nu zeggen tegen mijn gevangene die mijn gegevens heeft doorgegeven?
In mijn ogen vind ik dit niet cool, maar misschien gebeurt dit wel heel vaak?

Ik verbaas me dat je dit niet had verwacht.En ik denk dat je ook 0 vertrouwen moet hebben naar je penpal toe.Als je niet wil dat je adres rond gaat, geef het dan niet.
Hoe betrouwbaar de brieven en oprechtheid ook overkomt, heb je niet altijd een kleine soort van gereserveerdheid? Je kan het hen niet kwalijk nemen omdat juist de grens tussen wat normaal is en wat niet vaag is anders zat hij daar niet.

Ik bedoel het niet vervelend maar verbaas me over de naïviteit.


Dit is ook maar de eerste keer dat ik het doe hoor!
Eigenlijk was ik vanaf het befin in de veronderstelling dat de gevangenen mijn adres nooit zouden krijgen, omdat er ook nog een controle/check oid tussen plaatsvindt. Ik dacht dus dat daar adresgegevens weggehaald werden.
Na 1 brief terug zag ik dat dit dus niet zo was.
Dusja, verder ook nooit aan gedacht dat ze met elkaar ruilen, verkopen of afpersen.
Als ik mijn adres niet had willen geven, betekent het dus niet schrijven, geen penpal. Nu al te laat. Maar ik hou het er bij 2 en stuur de andere een brief terug dat ik al penpals heb en geen tijd heb voor meer.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 00:48

Nou wil ik eigenlijk nog wat met kerst sturen.. maar hebben jullie een idee? Geen flauw idee of er iets naar binnen gebracht mag worden eigelijk

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:43

Boeken...

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 18:16

En dan moet je de boeken wel bestellen via bijvoorbeeld amazon en ze rechtstreeks naar hem laten sturen

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:55

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:59

Ik ben mede dankzij dit topic gaan schrijven, ergens in december, en ben erg blij met mijn nieuwe "vriend" in Amerika :-)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:28

Ik schrijf niet meer...

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:09

Ik ook allang niet meer. Ja een vriend in nederland zit vast ik stuur afentoe wat panorama en revu en dan vind ik dat wel prima

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:17

Ik schrijf nog steeds! Alleen duurt het nu al ff vanaf zijn kant maar hebben ook in lockdown gezeten wat ik van zn zus begreep

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:44

Ik schrijf via Jpay. Sinds corona zijn er juist meer mogelijkheden om te schrijven via die app :)

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 19:45

Wij schrijven nog wel, maar wel veel minder :)

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:00

hoe vaak schrijven jullie met jullie penpals?
Mijne vroeg namelijk of hij elke week een brief via Jpay kan ontvangen van mij omdat hij de brieven heel leuk vindt. Snap ik wel, hij heeft verder erggg weinig te doen.
Maarja ik heb wel een leven en heb al gezegd dat ik mijn best doe maar niet weet of elke week gaat lukken.
Wat verlangen jullie penpals hierin?

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:22

Miss_Caroo schreef:
hoe vaak schrijven jullie met jullie penpals?
Mijne vroeg namelijk of hij elke week een brief via Jpay kan ontvangen van mij omdat hij de brieven heel leuk vindt. Snap ik wel, hij heeft verder erggg weinig te doen.
Maarja ik heb wel een leven en heb al gezegd dat ik mijn best doe maar niet weet of elke week gaat lukken.
Wat verlangen jullie penpals hierin?

Bij mij snapt ie dat ik het druk hebt en ziet het als een "eer" dat ik tijd vrij maak om te schrijven. Hij zegt dat niet zo nederig hoor, maar hij verwacht niet dat ik wekelijks schrijf. Wel laat hij zelf dan af en toe wat horen in een kort berichtje :-)

Ik zou het niet fijn vinden als iemand dat wel zo zou verwachten. Daar zou ik wel duidelijk in zijn.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:09

Bij mij is hij gelukkig heel relaxt er in. Ik schrijf meestal gelijk terug als ik het krijg maar doe het ook niet via jpay.