Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:02

Vjestagirl schreef:
En in kleding die je zelf niet uitgekozen hebt... dat vond ik best naar, dit is zo gigantisch niet mijn stijl


Ik heb mn jurk wel zelf uitgekozen :o

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:52

anjali schreef:
Ik ben gisteren naar de winkel (Readshop) gegaan om te kijken of ik die Linda wou kopen. Maar er lag een ander nummer.Staat dit in de recente uitgave?


Ja de linda meiden zomerboek met anna nooskin op de cover!


Toch vind ik jou het beste van allemaal op de foto staan vjestagirl :j
Wel slecht dat gedoe met je kleding maar ik moet eerlijk bekennen dat jurkje wat ik aan heb is ook een maat S terwijl iktoch zeker maat 40/l ben op dat moment :')

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:34

Geen idee of er nog mensen in dit topic zitten die ooit het blog van Travis Runnels volgden, maar ik las zojuist dat hij een executie datum heeft gekregen voor 11 december :(

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:45

Ik schop dit topic weer even omhoog want na jaren de wil te voelen om met een gevangene te schrijven, heb ik dit onlangs gedaan!
En reactie terug gekregen met een handgeschreven brief.
In mijn omgeving is er niemand die dit ook doet en ik heb net wat rondgelezen in het topic, en gezien dat een gevangene bijna nooit zijn schuld erkend op de brief.
Nou, de gevangene waarmee ik brief is veroordeeld voor murder 1st degree. Best heftig dus. In de brief zegt hij onschuldig te zijn.
Ik ga hier op reageren dat ik graag wil weten wat zijn verhaal is en dat het erg is dat hij onschuldig vast zit.
Mijn eerste gedachte bij het lezen ervan was wel dat ik niet zeker weet of ik het kan geloven natuurlijk.
Hoe gaan jullie om met dat soort dingen?
Ik weet niet goed wat de 'ongeschreven regels' zijn van dit soort contact en wat wel en niet kan in de brieven.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:54

Ik wil zijn verhaal bewust niet weten. Ik vraag er dus ook niet naar. Voor mij is het niet interessant of hij wel of niet schuldig is. Dat heeft namelijk geen invloed op mijn motivatie om zo iemand te schrijven.

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:32

Lughnassadh schreef:
Ik wil zijn verhaal bewust niet weten. Ik vraag er dus ook niet naar. Voor mij is het niet interessant of hij wel of niet schuldig is. Dat heeft namelijk geen invloed op mijn motivatie om zo iemand te schrijven.


Ja, dat snap ik ook wel weer. Ik zou dat op zich ook een fijn idee vinden, maar aan de andere kant zou ik dan altijd wel benieuwd blijven naar de story en vooral de waarom van het hele verhaal.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:40

Dat zou voor mij wel uitmaken. Ik zou een penfriend wel sympathiek moeten kunnen vinden, en eerlijk.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:50

Ja dat zijn moeilijke dingen.
Mijn ervaring is dat de meeste ook niet graag over hun zaak of misdaad schrijven of praten aan de telefoon..gewoon een stukje zelf bescherming en privacy..
Ik zeg altijd van je mag vertellen wat je wilt en ik doe hetzelfde sommige dingen praat ik ook niet graag over en neem aan dat iedereen dat wel een beetje heeft.
Plus ik schrijf het liefste gewoon positieve dingen !

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:52

Ik heb het destijds met mijn penpal wel over zijn verhaal gehad. Niet tot in de details, hoefde van mij niet en hij was er niet trots op om erover te praten ;) maar het maakt wel deel uit van het waarom je met elkaar schrijft dus er helemaal over zwijgen zou niks voor mij zijn.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:03

Ik heb intussen verschillende mensen geschreven, maar nooit reactie ontvangen :+ Voel me een beetje stom zo... Heb er nu even geen zin meer in eigenlijk. Misschien dat ik volgende maand een andere persoon probeer te schrijven.

purny

Berichten: 27482
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:16

Ik schreef met een levenslange gevangene. Hij had me wel verteld hoe of wat. Nadat ik een onzedelijk voorstel had gehad en ik hem had gezegd dat ik daar niet in mee wilde gaan heeft hij de brieven terug gestuurd. Daarna ook niet meer geschreven

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:56

purny schreef:
Ik schreef met een levenslange gevangene. Hij had me wel verteld hoe of wat. Nadat ik een onzedelijk voorstel had gehad en ik hem had gezegd dat ik daar niet in mee wilde gaan heeft hij de brieven terug gestuurd. Daarna ook niet meer geschreven


Jammer weer dit.

Ik twijfelde heel erg en heb het inmiddels nog steeds niet gedaan al lijkt het me heel interessant. Een andere bokker hier ging wel eens naar haar penpal toe toch in Amerika? Of heb ik dat ergens anders gelezen?

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:12

SavannahNx schreef:
purny schreef:
Ik schreef met een levenslange gevangene. Hij had me wel verteld hoe of wat. Nadat ik een onzedelijk voorstel had gehad en ik hem had gezegd dat ik daar niet in mee wilde gaan heeft hij de brieven terug gestuurd. Daarna ook niet meer geschreven


Jammer weer dit.

Ik twijfelde heel erg en heb het inmiddels nog steeds niet gedaan al lijkt het me heel interessant. Een andere bokker hier ging wel eens naar haar penpal toe toch in Amerika? Of heb ik dat ergens anders gelezen?


Tallie1979 ofzo was zelfs getrouwd met haar penpal volgens mij.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:12

SavannahNx schreef:
purny schreef:
Ik schreef met een levenslange gevangene. Hij had me wel verteld hoe of wat. Nadat ik een onzedelijk voorstel had gehad en ik hem had gezegd dat ik daar niet in mee wilde gaan heeft hij de brieven terug gestuurd. Daarna ook niet meer geschreven


Jammer weer dit.

Ik twijfelde heel erg en heb het inmiddels nog steeds niet gedaan al lijkt het me heel interessant. Een andere bokker hier ging wel eens naar haar penpal toe toch in Amerika? Of heb ik dat ergens anders gelezen?


Ik heb er meerdere bezocht ja :)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:29

Ik ben ook naar mijn penpal geweest toen hij inmiddels ruim anderhalf jaar vrij was.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:10

En hoe was dat? Lijkt me echt heel spannend maar ook heel gaaf.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:35

Nou, precies dat :D het was enerzijds heel spannend wqnt je weet nooit zeker of het IRL ook klikt. Aan de andere kant, als je elkaar 4 jaar kent middels brieven en daarna Facebook, is het geen hele grote gok meer. Het was vooral heel leuk en bijzonder om elkaar te zien. Ik hoop ooit nog eens daar naartoe te kunnen en wie weet hij hierheen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:55

Wat leuk Maaike!
Snap ik wel hoor want je weet het vooraf nooit hoe het klikt,maar gelukkig goed gegaan.

Weet niet wie hier nog allemaal meelezen maar straks om 5 uur op rtl 4 komt 5 live met daphne bunskoek
en daar gaat het ook over gedetineerde schrijven. Meschien komen er nog wat tips voorbij voor mensen die nog niet schrijven maar het wel willen :)

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:33

Leuk stukje, ik heb het gezien! Mooi dat er meer aandacht voor komt op deze manier toch.
Ik zie mezelf geen pen palls bezoeken, maarja ik heb ook nog maar 2 brieven gestuurd in totaal. Ben in enthousiaste afwachting van mijn volgende brief, duurt lang:)

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:34

Ik kom het topic even omhoog halen. :D

In het andere topic heb ik ooit eens gereageerd.. had toen twee prisoners geschreven via WAP, 1 on dead row en 1 die 20 jaar moest zitten ofzo... nooit een reactie gekregen. Daarna niet meer mee bezig geweest.
En nu.. nu ben ik met puur toeval met een gevangene in South Carolina aan het chatten (hoe ik met hem in contact ben gekomen is niet zo interessant, absoluut geen dating site iig :')), maar ja.. chatten.. hij zit in een maximum security gevangenis en heeft daar een mobiele telefoon, niet geheel legaal... Zit sowieso tot 2030 vast, dan zit 85% van z’n tijd er op.
Ik wist eerst nog niet dat hij een gevangene is. Ik heb zn contact gegevens etc en hij wilt graag dat ik een brief schrijf (daar kwam hij op omdat ik over WAP begin) omdat dat iets fysieks is. Hij zit in een gang etc, is echt geen lieverdje geweest, dat heeft hij ook verteld. Opgegroeid in een hele verkeerde buurt. Hij draagt zelfgemaakte wapens in de gevangenis, heb foto’s gezien..
Maar eh, ja. Ik wou dit gewoon even kwijt. Ben een beetje flabbergasted. :')

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:48

_Ekenna schreef:
Ik kom het topic even omhoog halen. :D

In het andere topic heb ik ooit eens gereageerd.. had toen twee prisoners geschreven via WAP, 1 on dead row en 1 die 20 jaar moest zitten ofzo... nooit een reactie gekregen. Daarna niet meer mee bezig geweest.
En nu.. nu ben ik met puur toeval met een gevangene in South Carolina aan het chatten (hoe ik met hem in contact ben gekomen is niet zo interessant, absoluut geen dating site iig :')), maar ja.. chatten.. hij zit in een maximum security gevangenis en heeft daar een mobiele telefoon, niet geheel legaal... Zit sowieso tot 2030 vast, dan zit 85% van z’n tijd er op.
Ik wist eerst nog niet dat hij een gevangene is. Ik heb zn contact gegevens etc en hij wilt graag dat ik een brief schrijf (daar kwam hij op omdat ik over WAP begin) omdat dat iets fysieks is. Hij zit in een gang etc, is echt geen lieverdje geweest, dat heeft hij ook verteld. Opgegroeid in een hele verkeerde buurt. Hij draagt zelfgemaakte wapens in de gevangenis, heb foto’s gezien..
Maar eh, ja. Ik wou dit gewoon even kwijt. Ben een beetje flabbergasted. :')

Je moet zelf wel sterk in je schoenen staan denk ik als je aan zo'n avontuur gaat beginnen.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:56

Ik sta zeker sterk in m’n schoenen en hou ‘m ook absoluut op veilige afstand. Ben er nog wel over aan het nadenken of ik dit wil voortzetten, dat weet hij ook en laat hij me volledig vrij in, pusht niet. :-)

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:09

Wie heeft er wel eens gehad dat een gevangene je gegevens doorvertelde aan een andere gevangene?

Ik kreeg net een brief met een onbekende naam, ik dacht wtf.
In de brief stond uitleg, dat hij ook al snel mijn adres heeft weggegooid en graag een brief terug ziet.
Wat moet ik nu zeggen tegen mijn gevangene die mijn gegevens heeft doorgegeven?
In mijn ogen vind ik dit niet cool, maar misschien gebeurt dit wel heel vaak?

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:22

Bij mij nog niet gebeurd.. zou dat ook niet heel erg op prijs stellen idd., kan je gewoon in een brief vermelden toch? Dat je niet weet hoe maar dat liever niet hebt

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 19:42

Het kan gebeuren. Je gegevens kunnen verkocht worden, of doorgegeven, of gestolen, of je penpal kan afgeperst zijn voor je gegevens. Niet ieder scenario is hetzelfde. Je kunt het beste niets tegen je originele penpal zeggen, omdat als die ander het gejat heeft kan leiden tot flinke ruzies en vechtpartijen.