Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 09:40

idylle schreef:
Hoe gaat het nu?
Houdt de relatie van je ex nog steeds stand?


Hoi allemaal,

Nee, het is 1,5 maand geleden uitgegaan. Ze is er blijkbaar achter gekomen dat hij haar niet trouw was. Hoe ze dat weet, weet ik ook niet. Ik heb haar zelf nooit gezien of gesproken. Mijn ex vroeg wel aan mij of ik haar op de hoogte had gebracht, maar dat was niet zo.

Hij zit behoorlijk aan de grond. Kan zijn huis niet betalen en het lijkt erop dat hij binnenkort op straat staat. Hij wil niet bij zijn ouders wonen en vraagt nu in het rond of hij bij vrienden mag blijven, maar hij vangt bot tot nu toe.

Dagelijks krijg ik appjes. Hij heeft spijt, weet nu hoe dom hij is geweest en of hij alsjeblieft terug in huis mag komen of zelfs in de schuur mag wonen ( :') ) maar dat gaat niet.

Deze week was mijn zoon ineens heel verdrietig. Moest een paar keer huilen omdat hij zijn papa zo mist. Soms word ik dan erg verdrietig, denk dat ik een einde kan maken aan deze verscheurde familie, en dat ik mezelf weer weg moet cijferen. Maar ik hou me sterk. Ik bel mijn moeder of een vriendin en die praten me er weer door. Maar meestal ben ik gelukkig sterk.

Het is nu een jaar geleden dat ik de knoop door heb gehakt, definitief. Het is een moeilijk jaar geweest maar ik ben een stuk verder nu. Ik ben volop bezig met de koop van mijn huis, voorstel ligt bij de bank. Ik hoop dat het lukt.

En ik heb een tijdje een man gedate. Maar hij bleek het tinderen niet los te kunnen laten en stond er gewoon nog op. Daar heb ik geen zin meer in, dus dat heb ik afgekapt. Nu lekker rustig en de laatste dingen op orde krijgen. Dan hoop ik echt rust te kunnen vinden met mijn gezinnetje. Maar al met al gaat het dus goed.


Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:42

Wat een goede update, fijn dat het met jou zo goed gaat. Heb je het huis nog kunnen verkopen? En een nieuwe man komt vanzelf, goed dat je eerst lekker zelf alles op een rijtje kan zetten.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Diddykong
Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:19

Fijn dat het een stuk beter gaat. En ik kan me voorstellen dat als je kinderen er verdrietig van worden, het soms moeilijk is. Fijn dat je dan een goed netwerk hebt om je er doorheen te helpen. Onthoud ook dat je ex waarschijnlijk erg moeilijk zal kunnen veranderen, ook al zou de wil er oprecht zijn. Maar iets 100% anders doen is al bijna niet mogelijk voor gezonde personen. Dat is toch een weg met vallen en opstaan. En jij zou een nieuwe val niet aankunnen en zou je ook niet hoeven meemaken. Voor je kinderen zou het nog verdrietiger zijn als ze even hoop krijgen en dan wederom een teleurstelling er overheen krijgen. Maar het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan :o.
Qua daten enzo, tinderen mag, een spannende date op zn tijd wil nog wel eens helpen je zelfvertrouwen te boosten. Een relatie, be careful oke. Een hele hoop mannen zijn eikels, en je moet tegen een stootje kunnen. Als je merkt dat je nog kwetsbaar bent, neem jezelf dan in bescherming. Ik weet hoe het voelt als je gewoon even op iemand wilt leunen, en een steun in je leven zou super zijn. Dat verdien je ook echt. Maar waak ervoor dat je misschien nog te kwetsbaar bent en ergens intrapt wat voor nog meer ellende zorgt op lange termijn. In het begin hebben ze allemaal mooie verhalen en beloften :D. Gelukkig maken een hoop mannen dit ook waar. Maar een relatie laten werken, gaat je makkelijker af als je dadelijk weer helemaal in je kracht staat. Met je eigen plekje, leven weer op de rit en kinderen die het verwerkt hebben. Dan zul je zien dat er echt nog genoeg leuks rond loopt. En trap je ook niet in de eerste beste met een mooi verhaal. Want meid, je verdient een prachtig leven! Wat trouwens ook prima zonder vent kan :+

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 16:55

Bedankt beide!
Ik ben bezig om het huis te kopen waar ik nu ook al woon en wat ik samen met mijn ex heb. Ik wil het liefste toch hier blijven.

En Diddykong, wat jij schrijft is rg waar. Ik merk dat ik nu momenteel verkeerde mannen aantrek. Mooie mannen die geen vaste relatie willen maar alleen wat lol. Ik ben zelf duidelijk wat ik wil, maar het lijkt net alsof ze het niet willen horen en alleen voor hun eigen geluk gaan. Ik heb een paar foutjes gemaakt, maar filter ze er nu makkelijker uit en ik kan er zelf ook een einde aan maken als ik hier achter kom. Feit is wel dat ze steeds terug blijven komen en blijven proberen. Ik moet nog duidelijker zijn maar ik vind het moeilijk merk ik. Toch nog te kwetsbaar inderdaad. En kom ik een 'goede' tegen, dan schrik ik dat ze te dichtbij komen en stoot ik ze weer af. Lastig, maar ik leer.

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:27

Je bent een topper! En wat goed dat je al zover bent dat je een aanvraag bij de bank hebt liggen. Dat klinkt heel positief!

Wel heel sneu van je zoontje. Maar hem (je ex) terughalen lost niets op. Zijn ze misschien eventjes blij mee, maar op de langere termijn doe je ze daar alleen maar meer verdriet mee. Echt veel respect voor hoe je het aanpakt :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Linnie050
Berichten: 11796
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:27

Wat spannend de komende tijd!
Hoop dat je snel positief bericht krijgt.
Waarschijnlijk willen ze maar 1 ding die mannen?
Wat verdrietig van je zoontje wel fijn dat hij hier open over is naar jou toe.

Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:21

Dat afschrikken van mannen zal met de tijd wel wat afvlakken, je hebt er gewoon een 6e zintuig bijgekregen. Ik hoop dat het gaat lukken met je huis kopen, je betaalt het nu al vrij lang alleen...

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 17:23

Hoi iedereen,

Het is alweer een hele tijd geleden maar ik dacht dat jullie misschien wel een update zouden willen.

Met mij en de kinderen gaat het best goed. Het zeer zit er natuurlijk nog maar we slaan ons psychisch er beter doorheen dan ik verwacht had. De kinderen doen het beide erg goed op school en mijn baan gaat ook prima. Ik hou erg van mijn werk.

Met mijn ex gaat het ronduit slecht. Hij is momenteel dakloos en werkeloos. Hij heeft wel (alweer) een nieuwe vriendin waar hij op teert. 3 a 4 nachten in de week slaapt hij bij haar (dan is haar zoontje niet bij haar) en de andere nachten slaapt hij in zijn kapotte auto (die helaas in mijn straat staat).

Hij loopt 6 maanden achter met de alimentatie en ik heb het LBIO in moeten schakelen om ooit nog het geld te krijgen. Ook heeft hij een schuld bij de belastingdienst die ze helaas inhouden op de hypotheekrente aftrek van het huis. Dat huis staat nog steeds op onze beider namen. Maar deze week krijg ik de offerte. Eindelijk. Goddank.

Hij is heel wisselend tegen me. Ene moment is hij heel aardig en krijg ik liefdesverklaringen. Andere moment hoor ik niks van hem en probeert hij op die manier een reactie uit te lokken. Als hij die niet krijgt (ik ben gekke henkie niet) dan wordt hij boos en dreigt hij met alles waar hij mee kan dreigen, zoals dat hij me voor de studieschuld op laat draaien en dat hij veel geld wil als het huis op mijn naam komt te staan. En als laatste gaat hij in de slachtofferrol. Hij is zo zielig, ik heb 'm alles afgepakt. Ik zet iedereen tegen hem op en het is mijn schuld dat hij zulke schulden heeft. Ik heb namelijk veel te royaal geleefd en op zijn zak geteerd zegt hij.

Ik ga daar niet in mee. Maar het maakt me wel bang. Ook het feit dat hij niks betaald, brengt me in een heel lastige positie. Ik moet me aanmelden bij de voedselbank. En dat vind ik heel erg moeilijk omdat ik het wel zou moeten redden alleen. Maar ik mis nu 900 euro per maand (alimentatie en hypotheekrenteaftrek) en dat hou ik niet vol...

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:27

Liever naar de voedselbank dan toegeven aan die bedreigingen, wat moet dat moet dan maar. Deze periode kom je ook wel weer door hoe rot het ook voelt. Ik hoop dat je een goede advocaat hebt zodat je bij verkoop van de woning de niet betaalde alimentatie kunt opeisen. Wel vreemd dat de hypotheekrente teruggaaf meteen in beslag word genomen, heeft je advocaat al contact met de belastingdienst gehad??
Wel goed om te horen dat het met jou en vooral de kinderen goed gaat, volhouden, je doet het blijkbaar goed.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110637
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:27

Jeetje, best een heftige update zeg! Fijn om te lezen dat het met jou en de kinderen goed gaat, hoewel je laatste alinea wel aangeeft dat het nog best moeilijk is.
Zien de kinderen hun vader nog wel? Ik bedoel: de auto staat in de straat, dus ik neem aan dat ze zien dat hij daar in woont?

Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor de alimentatie!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 17:34

In principe is het klaar met de advocaat. Maar we hebben al gezegd dat als het nodig is, ik haar altijd weer in kan schakelen. We denken beide dat die dag er inderdaad gaat komen.

De kinderen weten niet dat hij in zijn auto slaapt. Ik heb hem verteld dat ze dat ook niet mogen weten. Daar gaat hij gelukkig in mee.
Hij mag de kinderen zien als hij wil, hij moet dan wel even bellen.

Het is wel zo dat ik hem steeds meer en meer zat wordt. Al die narigheid en onvolwassen gedoe van hem. Daarom komt hij niet zo heel vaak meer hier. 2 keer in de week ofzo. Hij mag ze dan even zien en krijgt ze niet mee. Ik vertrouw hem niet en ik blijf altijd, echt altijd bang dat hij ze meeneemt en er een einde aan maakt.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:01

Vreselijk, wat een situatie, en wat een omslag zo lijkt het, van nog in een relatie zitten met een redelijk normaal functionerend iemand naar zoiets... Heb je nou ook het idee dat hij tijdens jullie relatie zo functioneerde? Of hield jij hem overeind?

Ontzettend knap dat jullie je goed staande houden en hopelijk komt het snel goed met het geld...

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:10

Sjonge zo kom je wel achter iemand's ware aard zeg..ik heb respect voor hoe je je er doorheen slaat.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 18:17

WowAmigo schreef:
Vreselijk, wat een situatie, en wat een omslag zo lijkt het, van nog in een relatie zitten met een redelijk normaal functionerend iemand naar zoiets... Heb je nou ook het idee dat hij tijdens jullie relatie zo functioneerde? Of hield jij hem overeind?

Ontzettend knap dat jullie je goed staande houden en hopelijk komt het snel goed met het geld...


Ik denk dat ik hem grotendeels staande hield.

Grappig is dat ik net de eerste pagina opnieuw door las en dat ik daar schreef dat hij niet zo diep was gezakt als sommigen bokkers ervaringen hadden met mensen/vrienden of relaties.
Inmiddels weet ik dat hij net zo ver weg is gezakt. Triest. Terwijl ik dacht dat hij niet nog verder kon zakken, lukt het hem toch.

Ik geloof zelf heilig in karma.
Maar karma mag nu wel even stoppen bij hem, hij heeft genoeg karma gehad en ik heb ook oprecht medelijden met hem, ook al liegt hij nog steeds over alles.

Ik durf alles erop te wedden dat zijn nieuwe vriendin niet weet dat hij momenteel werkeloos is. Zelfs zijn ouders wisten het niet. Ik ook niet, maar na 2 weken vakantie en zijn verleden met leugens, heb ik toch zijn werk gebeld. Hij bleek daar dus weg te zijn, terwijl hij me de vorige dag recht in mijn ogen aan keek en vertelde dat hij echt geen ontslag had gehad/genomen. Mijn onderbuikgevoel klopte.

Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:19

Jeetje meid wat een heftige tijd. En wat knap dat je je zo staande weet te houden. Kun je in de schuldsanering? Dat is wel pittig maar daarna ben je er wel vanaf en kun je weer verder bouwen.
Over de studieschuld... tja daar las ik laatst een heel rare uitspraak over in de krant. Dat een vrouw na de scheiding idd voor de helft aansprakelijk was voor de studieschuld van haar ex.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 18:22

Schuldsanering is niet nodig. Dat is 3 jaar. Hoogste schuld die ex bij de belastingdienst heeft is 3000,-
Verder heb ik geen enkele schuld behalve natuurlijk de hypotheek, maar ik loop geen maand achter of iets.

Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:29

Gelukkig.. Je klinkt me als iemand die dr zaken goed op orde heeft. En het lijkt me inderdaad dat je je ex man lange tijd staande hebt weten te houden.

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:04

Wat ontzettend fijn dat het gelukt is om het huis en de hypotheek op je naam te krijgen!!

Triest hoe je ex is afgegleden. Werkloos en dakloos... :n Ik vind het enórm knap hoe je je staande houdt, en hoe je het hoofd boven water weet te houden.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 19:54

Bedankt iedereen. Het is fijn om even van me af te schrijven. Ik lees het hele topic door en het is zo bizar allemaal. Als ik het zelf niet had meegemaakt, zou ik bijna niet geloven dat dit echt is. Net een slecht verzonnen dramafilm.

Irene2
Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:52

Veel respect voor je, TS.. ik hoop dat je manieren kunt vinden om zsm van hem af te zijn, in ieder geval financieel.

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

MarliesV
Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:33

TS, ik vind je zo sterk en je hebt je zaken zo goed op orde, petje af!

Mocht je in de buurt wonen en ter overbrugging het fijn vinden om bijvoorbeeld 1 dag per week een maaltijd voor jou en de kids te krijgen, dan PB maar. Dat soort dingen sta ik altijd open voor als je daarmee iemand kan helpen.

Hopelijk ben je snel financieel van hem verlost (op de alimentatie na) en kan je zelf verder, zonder zo'n extra blok aan je been.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:27

Ik neem de kids zsm mee naar de Mac ts :Y)

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 11:10

Bedankt voor de steun iedereen. Het is fijn om te lezen dat ik het goed aanpak. Meestal ben ik wel sterk en maakt het me niet veel uit wat anderen zeggen, maar ik heb ook mijn twijfel-momentjes.

Marlies, wat een lief aanbod! Maar wij wonen in Brabant. Beetje uit de richting zag ik. Maar wel heel lief!

En LukieBradley, je bent een topper. Dat wordt wel verplicht mee de speeltuin in met de kids en een happymeal eten hahaha!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:48

Zijn er bepaalde producten waar je iets aan kan hebben? Dan stuur ik het op :)

MarjanB
Berichten: 16417
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:08

Ik heb t van de week ook ff terug gelezen.. t is en blijft een bizar verhaal. Hoop dat je het snel wat makkelijker krijgt met de situatie, lijkt me confronterend om hem elke keer te zien terwijl je weet dat hij zo diep in de oliebol zit. (Ook al is dat volledig zijn eigen schuld) t blijft toch de vader van je kids..

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amazonbot, Facebook, Hootje, Koekie_186, LiDi, mvdende, tessaaa24, Urona447, VivianHesen en 143 bezoekers