Gingers / Redheads verzamelen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:33

ik ben bij ons in de familie ook de enigste, weet dat het van mijn moeder haar vaderskant komt.

Het is wel zo dat ik me daar altijd een beetje mee bezig hou, of mijn kindjes het ook krijgen. Weet dat merendeel het super mooi vind, maar ik heb het altijd rot gevonden en maak mezelf er nu al een beetje druk om. Stom he.

Dus ben zeer benieuwd

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D


Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:41

Manadeluca schreef:
Mijn echtgenoot wil het liefst dat ik mijn haar niet kleur, hij laat uiteraard de keuze aan mij. Maar hij vindt het leukst als mijn haar gewoon naturel is. Nu beginnen de grijze sprieten ook door te komen, maar ik kan ze nog redelijk goed verbergen.

Mijn dochters hebben beiden donker- en middenbruin haar, is het zo dat de rode genen meestal één generatie overslaat?


Nee, dat heeft gewoon te maken met wie de genen hebben om het door te geven. Aangezien het naar mijn weten recessief is is het mogelijk om later weer op te duiken ondanks dat beide ouders dan geen rood haar hoeven te hebben.
Mijn moeder heeft rood haar en ik en mijn broertje ook. Vader is donker.

Ik zou geen andere kleur willen, ben er altijd blij mee geweest :D

thirteenn
Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:50

En wie van deze gingers komen in ik geloof september? naar de roodharigendag? *\o/*
Ik heb ook rood haar :o Het kwam eerst tot aan mn billen, maar ik kwam er achter dat ik door het gewicht van mijn haar al jaren met hoofdpijn liep :+
[ img ]

All magic comes with a price, dearie

spatter
Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:42

Rood is een eerste verdunning op donker bruin haar, 2 x verdunning en je krijgt blond.

Dus rood krijg je als beide ouders rood zijn of als 1 ouder juist donker bruin is en de ander blond.

Bij mannen kan het wel verscholen zitten.
Die kunnen blond zijn en zogauw ze volwassen worden kunnen baard haren enz toch rood zijn, dan dragen ze het roodgen dus wel.
Dit is bij mijn man zo , zie eerdere foto van mij.

Mijn vader ken ik alleen als donker blond maar hij schijnt vroeger rood geweest te zijn en zijn baardharen waren ook rood, al scheerde hij zich altijd.
Mijn moeder was donker bruin, en zie daar, 3 rode kinderen!

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:43

spatter schreef:
Rood is een eerste verdunning op donker bruin haar, 2 x verdunning en je krijgt blond.

Dus rood krijg je als beide ouders rood zijn of als 1 ouder juist donker bruin is en de ander blond.

Bij mannen kan het wel verscholen zitten.
Die kunnen blond zijn en zogauw ze volwassen worden kunnen baard haren enz toch rood zijn, dan dragen ze het roodgen dus wel.
Dit is bij mijn man zo , zie eerdere foto van mij.

Mijn vader ken ik alleen als donker blond maar hij schijnt vroeger rood geweest te zijn en zijn baardharen waren ook rood, al scheerde hij zich altijd.
Mijn moeder was donker bruin, en zie daar, 3 rode kinderen!


Of als 1 van de ouders rood is dus zoals in mijn geval (en de ander donkerbruin)

CaroBaex
Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:52

[ img ]



ik meld me ook!

ookal ben ik heel lang mee gepest heb ik het nog steeds mooi rood uit nature het grappig is dat niemand uit de familie rood haar heeft maar iemand ver in mijn vaders famillie wel rood haar had :)

[ img ]


vroeger had ik het heel kort omdat ik op mijn haar beet maar nu ben alweer 7 jaar onderweg en het is nogal wat langer geworden :') en super duper dik :')

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2095745
~carolien (Shamrock Mr Oliver x Woldbergs Bart) ~
- 24-06-2002 ~ 06-01-2024 -

Ramiro
Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:28

Ik meld me ook. Mijn vader heeft rood haar (inmiddels donkerbruin), mijn moeder blond en mijn broer en ik beide rood, hij wel een stuk donkerder.
Mijn vriend heeft donkerbruin raar, ben benieuwd wat daar voor een combinatie uit zou komen.

Vroeger inderdaad ook gepest met mijn haarkleur, maar ik ben er blij mee.

[ img ]

[ img ]

27-9-19 <3 13-06-22 [&]

ulaantje
Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:44

Ik meld me ook!

Heb ook rood haar, vroeger wel veel gepest oa om de haarkleur. Maar ben wel blij met mn haar, ook vaak moeten beloven om het niet te verfen. Heb dit ook nog nooit gedaan en ook niet van plan.

[ img ]

Mijn moeder is blond en mn vader rood. Ik heb een broer met rood haar en een met echt licht blond haar.

Boompje1985
Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:58

Ik werd vroeger ook bestempeld als 'rooie' maar ik ben maar een halve rooie.
Volgens Cartman van South park ben ik een Day walker... Ik lig sowieso krom om zijn obsessie met Gingers en Joden... _O-

Broken crayons still color

Avis
Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:23

Ik ben van kinds af aan al zo jaloers op jullie haarkleur <3 . Vraag me niet waarom ik zo graag rood haar wilde, maar het was echt een ding :') . Inmiddels heb ik zelf blond haar met rode gloed. Verder zal ik terug onder mijn meeleessteen kruipen en genieten van jullie foto's :D

[ img ]

Vladimir: Als we eens berouw toonden? (...)
Estragon: Dat we geboren zijn?

spatter
Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:26

Ach , ik kom nog uit de tijd dat Pipi veel op tv kwam, dus sommigen mensen kenden niet eens mijn eigen naam maar noemde me gewoon Pipi.
Gepest ben ik wel maar niet voor mijn rode haar.

Mijn grootste wens was dan ook om een Witje te hebben.
Al was ik flink teleurgesteld toen bleek dat Witje geschilderde stippen had en ik was helemaal verbaast toen bleek dat Pipi helemaal geen rood haar had maar een pruik droeg :\
Ik zat met een meisje in de klas die erg rood en stevig haar had, die kon haar haar precies zo houden als de echte Pipi, hoefde geen ijzerdraad in.
[ img ]

[ img ]
Mijn Spatter, helaas in 2015 in moeten laten slapen.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:31


Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:36

spatter schreef:
Rood is een eerste verdunning op donker bruin haar, 2 x verdunning en je krijgt blond.

Dus rood krijg je als beide ouders rood zijn of als 1 ouder juist donker bruin is en de ander blond.

Bij mannen kan het wel verscholen zitten.
Die kunnen blond zijn en zogauw ze volwassen worden kunnen baard haren enz toch rood zijn, dan dragen ze het roodgen dus wel.
Dit is bij mijn man zo , zie eerdere foto van mij.

Mijn vader ken ik alleen als donker blond maar hij schijnt vroeger rood geweest te zijn en zijn baardharen waren ook rood, al scheerde hij zich altijd.
Mijn moeder was donker bruin, en zie daar, 3 rode kinderen!


Dan hebben mijn ouders elkaar wat uit te leggen,... Mama is donkerbruin, en papa ook.. mn zus is een rooie, en ik ben donker van mezelf :')

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:38

Ik hier :D Rood dikke bos krullen.

[ img ]

Kerstmuts

Zeer mooie pony hengst ter dekking!
http://www.bokt.nl/markt/ad/123200/kleu ... et-monello

spatter
Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:43

SI wat heeft jou vader voor baardharen?
Zit daar niet het rood en jou moeder kan dus ook het roodgen hebben , maar samen met zwart wordt dat dus donkerbruin.
Hadden jou ouders dus 25 % kans op een roodharige.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

linn1502
Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:45

Spatter, vind het erg interessant hoe je uitleg over kleur genetica. Zou je mij daar wat meer over kunnen vertellen, of iets waar ik het kan lezen.

Ben namelijk erg benieuwd hoe het in mijn situatie zou kunnen zijn

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Manadeluca
Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:00

Mijn ouders zijn beiden donkerbruin/zwartharig, de oma van mijn vader was roodharig en de broer van mijn moeder is roodharig. Mijn vader had geen rood in zijn haar of baard.
Mijn oudste zus is ook zwartharig, mijn andere zus is ook roodharig maar nu helemaal bruin, ik ben de roodste thuis en mijn zusje is dan eerder bruinblond.


[ img ]
Gelieve geen rekening te houden met mijn foute kledingkeuze, de felgekleurde bodywarmer is er om snel in het bos opgemerkt te worden, er zijn veel motocrossers bij ons in de bossen.
Laatst bijgewerkt door Manadeluca op 13-06-17 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Huni
Berichten: 267
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Eiland in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:05

[ img ]

Mini me, lekker rossig, helaas word mijn haar steeds blonder. Al is het op foto's wel heel rood, roder dan in het in het echt lijkt.

Ben er vroeger heel erg mee gepest (ben nu 33), dus heb alle kleuren wel geprobeerd. Nu toch maar weer terug naar mijn eigen haarkleur. Krijg er veel complimenten over.

If it's not an Icelandic, it's just a horse.....

jojoleinee
Berichten: 2650
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:16

Jaa hier nog een trotse Redhead! Vroeger wilde ik altijd blond haar maar ondertussen wil ik echt niet anders meer, ik krijg er ook regelmatig leuke complimenten over. Sinds 3 jaar ga ik ook ieder jaar naar de Roodharigendag, is hier toch om de hoek :D

Mijn vader heeft zwart haar en mijn moeder (vroeger) blond, zij verft het nu rood, mijn zus heeft ook rood haar maar een stuk lichter dan dat van mij en mijn zusje is blond.

Vroeger op de basisschool nooit mee gepest maar op de middelbare wel meer. Daar heb ik toen ook veel last van gehad. Soms word ik nog steeds door 14/15 jarige jochies nageroepen maar de meeste mensen zijn gelukkig alleen maar jaloers :D

Leuk om zo nog mede-roodharigen te zien *\o/*

[ img ]
Laatst bijgewerkt door jojoleinee op 13-06-17 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

ierusju
Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:42

ierusju schreef:
Maar degene die er mee zijn gepest, zijn jullie er echt om buitengesloten of alleen maar rooie bijvoorbeeld genoemd? Want dat werd (en word ik trouwens nog regelmatig) ik wel genoemd. Maar om nu te zeggen dat ik er om ben gepest kan ik niet zeggen.


Vraag me dit nog af. Ik merk wel dat volgens mij oudere generaties meer gepest is dan de jongere. Of lijkt dat maar zo?

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:52

Zou kunnen. Ik ben 38 en ben er echt wel flink mee gepest. Maar goed, ik had ook een brilletje, een beugel en was een stuudje, dus voor mij hadden ze munitie te over ;)


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

spatter
Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:49

Ik weet niet

Mijn broertje was een lange lat, had een beugel, een bril en rood haar, nooit gepest.
Mijn zusje had rood haar en is wel gepest er mee.

Ik had wel dat ze me rooie naroepte maar dan riep ik vrolijk HOI :wave: terug, had daar geen moeite mee.

Ik heb me altijd afgevraagd hoe roodharigen vergrijzen omdat ik daar geen voorbeelden van had.
Mijn oma was heel vroeg kaal en droeg een pruik, mijn vader is alleen als kind rood geweest en ken ik alleen als blond.
Nouja, nu vergrijs ik dus, maar wel langzaam aan.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Gaabje
Berichten: 922
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:16

Jeeej mensen schijnbaar zijn we aan het uitsterven, dus we zijn heel bijzonder! Volgens mij moet rood haar aan beide kanten in de familie zitten, maar het kan inderdaad stiekem doorgegeven worden doordat het recessief is. Mijn vader en moeder hebben namelijk allebei donker haar, vader zwart, moeder heel donkerblond (peper en zout). Mijn oma van vaderskant had wel rood haar en mijn opa van mijn moederskant had een beetje een rode gloed. Verder lijk ik in het gezin van de melkboer, want mijn zusje heeft ook donkerblond haar en bruine ogen.

Ik ben ook nooit echt gepest, dus ook hier geen negatieve ervaringen. Juist vaak mensen die me complimenten geven en inderdaad opmerkingen zoals dat ik het nooit mag verven etc. zijn hier ook bekend.

[ img ]

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:32

Ik ben ook ginger!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:07

spatter schreef:
SI wat heeft jou vader voor baardharen?
Zit daar niet het rood en jou moeder kan dus ook het roodgen hebben , maar samen met zwart wordt dat dus donkerbruin.
Hadden jou ouders dus 25 % kans op een roodharige.


Mijn vader heb donkere baardhaar, zijn vader mijn opa dus, was wel een rooie bedenk ik me net


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleurtjeuh, GrapeshotBot, laran, Lau07, Mo_86, Pabie, Piekosjj, ryukapple, Ufurio4e, Venthe, wiifke en 183 bezoekers