Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 14:38

Dat kan hoor Mer. Deze is van vorige maand zal van het weekend eens kijken of ik een wat langer filmoje kan maken.

https://youtu.be/dpTCNQBDCuE

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 16:23

Geweldige fotos..

En jeetje, iedere keer dat ik fotos van jou bekijk mis ik Australie een beetje meer....

Gister nog met mn vriend over gehad, waar mijn hart nou echt ligt, Australie of NZ (ons lange termijn plan is ook om naar de andere kant van de wereld te verhuizen).
En Australie of NZ, ik weet t echt niet meer!!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 22:16

Ik kan me goed voorstellen dat je het mist. Ik voel me hier meer thuis en op mijn gemak als in Nl. Tuurlijk hier is het ook gewoon werken en rekeningen betalen maar het leven is gewoon veel prettiger.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:42

Up down up down :D zo schattig <3 lief filmpje en dan dat prinsessenjurkje <3

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 00:22

Helaas nog geen filmpje van Liselotte die heeft het erg druk met haar schleich paardjes op het moment. Heel grappig want ze kijkt naar wat ik doe met rijden en longeren en doet dat dan na met haar paardjes.

Gisteren is er een nieuwe pony gekomen. 4 jarige welsch cob merrie. Ze blijft alleen om zadelmak te maken. Vandaag al een hoofdstel aangehad en wat gelongeerd.

Afbeelding
Afbeelding

En om het lekker druk te maken komt er vandaag nog een bij om zadelmak te maken.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:08

Knappe dame hoor, wel een luxe welsh cob lijkt het, chique beenwerk en weinig behang, wel een plaatje hoor!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 11:24

Mogelijk een kruising. Maar inderdaad chique merrie en heel fijn bewegen. Grote d maat dus perfect voor hier. Afgezien van wat ik ben jong en snel afgeleid gedrag wel slim en bereidwilleg. Eigenaar gaat daar veel plezier aan hebben.

Nummer 2 kwam tegen de avond aan. Clydesdale kruising. Deze gaat iets meer tijd kosten. Heeft al wat meegemaakt en is blijkbaar al eens gereden, naar de sales gegaan enz. Tijdens een klein rondje wandelen net was hij heel voorzichtig en zenuwachtig. Helemaal toen ik opzij stapte en hem over zn hele lichaam aaide. We gaan het zien als ik morgen wat aan het werk ga met hem.
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:38

Ja je zou niet zeggen dat het een welsh Cob is, eerder een welsh K ;) maar niet minder knap hoor, heel mooi dier. Fijn maatje ook!

die bonte heb ik dan weer niets mee, hoe groot is die? Wel leuke job hoor zo, je komt wat verschillende dieren tegen ;)

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 04:37

Bonte heb ik ook weinig mee. De kleur eigenlijk al niet en dan ook nog wens Clydsedale bloed erin. Maar goed dat is prima om zadelmak te maken en dan weer lekker naar huis.

Bruine deed het heel goed vandaag. Zadel erop gelijk op de poestplaats. Vond ze allemaal prima. Wandelde mee naar de cirkel en heeft braaf gelongeerd. Was niet echt onder de indruk van een zadel op dr rug gebonden. Wel was ze heel vlug op een onbewaakd moment om snel mijn resevere singel die jatten.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:40

tsja gelukkig kun je zien allemaal zelf houden :D fijn dat het goed ging met de bruine :D

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:36

Ach ...het leverde geld op en dan doen de kleurtjes er niet om en denk zo.
Bruine pony heeft wel humor..

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:48

Inderdaad en er moet ook brood op de plank ;)

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 21:44

Dat is zeker ook zo. Het maakt verder niks uit of het mijn type is of niet. De eigenaar is er gelukkig mee of daar ga ik tenminste vanuit. Over een paar weken kan ik ze blij maken met een paard wat gereden kan worden.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 22:31


Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:01

agut wat een schattig filmpje, ze komt met der voetjes niet eens onder het zadel uit <3

Anoniem

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:09

Vond je topic opeens willianne. Wat gaaf. Ik kijk lekker mee. Eerst je plannen en nu alweer paar jaar verder zeg.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 08:51

Mer ze is zo schattig op Twinkle. Die ook maar braaf doet wat ze vraagt. Pony is heel gevoelig als ze door een volwassene gereden wordt maar Lotje spoort wel eens wat hard aan per ongeluk en hobbelt natuurlijk maar wat rond. Ik heb wel eens getwijfeld of een jonge pony wel de beste optie was maar ze doen het gewoon goed samen.

Suze leuk dat je komt volgen. Gaat inderdaad zo snel over 2 weken al weer 2 jaar hier. Hoe gaat het met jullie?

Sinds gister hebben we 4 kipjes. Foto's volgen want de kipjes zijn nog jong en vinden de hele verhuis erg spannend en verstoppen zich alleen nog maar in het nachthok. Ze hebben lekker eten en drinken. Een zacht bed en hok is gemaakt van hardhout en metaal met vloer dus helemaal veilig voor alle vossen. In de ren kunnen ze wel lekker krabben en als ze helemaal gewend zijn mogen ze los wanneer wij thuis zijn maar voor de nacht wil ik zeker weten dat niemand ze opeet.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:54

Je hebt inderdaad wel mazzel dat het zo goed gaat met die 2 jonkies samen <3 super om te zien hoe ze samen groeien!

Kipjes, I love them, ik heb nu ook 5 kippen, heb mijn eigen locatie sinds deze maand, ik help een oudere man die wil gaan stoppen en ben mede huurder geworden. Hij had al 5 kipjes en we gaan er van het voorjaar 10 bij halen. Erg leuk. Wij hebben ook vossen, maar overdag lopen de kippen los over een grasveldje welke omheind is. Er staat ook een grote boom in. Ondanks dat we echt naast het bos zitten komt er overdag echt geen vos bij. s'Nachts gaan de kippen het hok in en deze is echt vos-proof. Er is wel eens een kip ontsnapt die echt niet naar binnen wilde, we hebben alles geprobeerd, en helaas die kip heeft het niet gered. De volgende ochtend lag er alleen een hoopje veren := dus we weten dat de vossen er zitten, maar overdag zijn ze er niet. We hebben wel de pennen geknipt zodat ze niet uit het omheinde stuk gaan.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 11:56

Wat leuk Mer! Ik vind vind kipjes ook echt leuk. Vandaag waren ze al wat meer aan het rond scharrelen.

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:56

Oh wat een leuke kipjes <3 ik zal morgen even een foto maken op sta, mijn eigen paard komt pas 14 maart daar naartoe dus vanaf dan ben ik er dagelijks ;)

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 00:08

Dank je en leuk ik wacht af.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 11:23

Vandaag heeft Liselotte haar eerste dag op de ponyclub gehad. Het was come and try day. Liselotte en Twinkle hebben het allebei super gedaan. Eerst was er een ronde door de x country hindernissen in het bos. Waar ze over de laagste hindernissen mocht stappen of draven. Over een bruggetje lopen en door de waterbak hindernis. Water hoef je geen twee keer aan Lotje te vragen die moest daar ook doorheen. En Twinkle die deed zo haar best je kon zien dat ze alles toch een beetje spannend vond maar zo braaf. Vervolgens was er slalom die Lotje in draf heeft gedaan. En toen lunch pauze. Na de lunch was er nog spelen met de grote bal in de longeer cirkel maar omdat Twinkle daar erg bang van was hebben we dat overgeslagen en zijn naar huis gegaan. Pony en kind waren moe. Wel een top dag dus. Waarschijnlijk gaat Lotje per 1 juli lid worden van de ponyclub.
Ik geef jullie even de link naar mijn fb post voor foto's en video's.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2369068830

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:45

Leuke dingen doen ze op de ponyclub, spelenderwijs leren ze veel...

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:41

Oh wat heerlijk zeg ik zou willend at we dat hier ook hadden voor mijn dochter.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 21:43

Ik vind ponyclub echt geweldig voor kids. Kleintjes gewoon spelletjes en lol. Voor de grotere kinderen zijn er meer lessen en ook wedstrijdjes maar gewoon zo laag drempelig. Je pony hoeft helemaal geen papieren te hebben of heel goed kunnen bewegen en gewoon gezellig. Al weet ik nog niet of we echt 2x per maand gaan. Is super leuk maar ook ik wil graag af en toe lessen.