Piepende zolen... (gewone laarzen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Piepende zolen... (gewone laarzen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 22:15

Hoi hoi!
Ik heb sinds kort een nieuw paar (gewone)schoenen/laarzen... Alleen nu piepen (lijkt bijna op kwaken!) ze heel erg
.. In de winkel was dit niet zo... Doordat ik steunzolen hebt ontstaat naar mijn idee dit gepiep.. Ik heb al WD-40 gebruikt, dit werkt redelijk, maar niet goed genoeg voor een hele dag... Ook heb ik Vaseline geprobeerd, maar dit is een enorm goede en werkt ook niet goed genoeg voor een hele dag... Heeft iemand een idee wat zou kunnen werken?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Piepende zolen... (gewone laarzen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:20

Geen idee wat jou zou kunnen helpen eigenlijk. Heb er zelf ook nog nooit mee te maken gehad. Misschien dat iemand anders iets weet?

Wat ik wel weet is dat je topic niet erg tot zijn recht komt op Wikizaken. Dit topicdeel is namelijk bedoeld voor vragen, opmerkingen en foutmeldingen op de Bokt wikipedia. Geeft niks, kan een keer gebeuren in het doolhof dat Bokt is. Ik heb al een moderator gevraagd je topic even naar het goede deel te verplaatsen.

Wellicht zijn daar wel mensen die je verder kunnen helpen. Hoop dat je snel weer stil kunt wandelen!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Piepende zolen... (gewone laarzen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:52

WZ > LZP

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Piepende zolen... (gewone laarzen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:57

Zijn het niet de zolen die piepen op de ondergrond?

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:52

Vermoedelijk heb je wat mijn schoenmaker 'speling op de cambreur' noemde. Niets aan te doen. In je zool zit een (meestal stalen) plaatje dat o.a. stevigheid aan de zool geeft, de cambreur. Dat plaatje kan heen en weer bewegen als het te veel ruimte heeft en dat hoor je. Je kunt smeren met WD40 zo veel als je wilt, maar aangezien het probleem binnenin de zool zit, gaat dat niet helpen.

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Piepende zolen... (gewone laarzen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:03

Als het piepen door de zooltjes komt kun je proberen er talkpoeder onder te strooien. Dat stond op de lijst met adviezen die ik mee kreeg bij mijn zooltjes.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Piepende zolen... (gewone laarzen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:17

Wordt dat niet ontzettend glad

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Piepende zolen... (gewone laarzen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:20

Als het goed is niet, je moet het dan wel ónder je steunzool strooien en niet er bovenop.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:47

OOh ik dacht onder je voetzool :)) dat wat in aanraking komt met de vloer

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Piepende zolen... (gewone laarzen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:12

Nee zeg maar tussen je steunzool en de binnenzool van je schoen. Ik was een beetje onduidelijk ;).

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:33

Mijn oma zei altijd : als schoenen piepen en kraken heb je ze niet betaald! :D

Maar ik zou eens langs een goede schoenmaker gaan of een goede schoenwinkel en gewoon eens navragen.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:41

RubyRed schreef:
Als het piepen door de zooltjes komt kun je proberen er talkpoeder onder te strooien. Dat stond op de lijst met adviezen die ik mee kreeg bij mijn zooltjes.


Idd, dit hielp bij mij echt!! Moet het idd wel van de zooltjes komen. Maar het proberen waard!

Anoniem

Re: Piepende zolen... (gewone laarzen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:47

Talkpoeder inderdaad. :j
Mijn lievelingslaarzen van 10 jaar oud begonnen ook heel akelig te piepen en te kraken. De schoenmaker zei dat het inderdaad de cabreur was en dat hij er helemaal niets aan kon doen zonder de hele laars te slopen. Het enige wat hij nog al tip kon bedenken was talkpoeder in de laars gooien. Ik geloofde er niet echt in maar het was mijn laatste hoop dus kocht ik een bus talkpoeder: al het gepiep en gekraak was in 1x voorbij. :wow:
Voor die tijd heb ik er dus een half jaar krakend mee rondgelopen, had dat graag eerder geweten... :')

1810naomi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-03-11
Woonplaats: Omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:59

Zijn het toevallig zwarte laarsjes van G-Star? Die piepen bij mij namelijk ook heel erg en ik heb er geen steunzolen in. Het is nu zo erg dat ik ze bijna niet meer aantrek. Het hoeft dus niet per se aan de zooltjes te liggen, maar kan natuurlijk wel.

Als je de steunzolen eruit haalt en er een rondje mee loopt, hoor je het dan ook nog?