Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Biebz
Berichten: 5499
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:24

Hier een scooter te koop staan.
Probeer al paar keer met mensen tot een afspraak te komen. Maar elke keer wordt er afgezegd of komt er niemand.
Zo jammer.. Scooter wordt niet beter van het stilstaan hier.


Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:27

Hier ook al 2 dagen met iemand bezig. Heeft iets te koop staan wat ik graag wil hebben, heeft er bieden bij staan.
Dus bod gedaan. Wel gelezen maar geen antwoord, dus er nog een berichtje achteraan dat ik interesse heb maar graag wil weten welke richtprijs ze heeft.
Enige wat er uit komt is wat wil je er voor geven? Want mijn bod vind ze te weinig: Dus 10,- bovenop mijn bod gedaan en uiteindelijk het antwoord dat ze moet overleggen met haar man.
Ben heel benieuwd of we er zo nog uitkomen.

Mama van 2 prachtige kindjes!

maessie
Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:10

Hier voor het eerst ook een slechte ervaring helaas.. iets gekocht via marktplaats, ook betaald, zou verstuurd, maar nu komt er maar geen code, en ook geen pakketje. En nu ben ik de zeur omdat ik blijf vragen naar de code :+ (ze zei dat ze die wel had, maar op moest zoeken, ondertussen had het al 3x bezorgd kunnen zijn :x ) zegt ook anders te heten dan ze heet. Dus vrees het ergste helaas :( mocht hier toevallig iemand uit de buurt van medemblik zijn die mij verder zou willen helpen?

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

MarleenM
Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:44

Hier van de week een super ervaring. Had wat gekocht, contact liep goed, reageerde ook snel de track en teace door, artikel nog ij suoer staat en werkte perfect. Dus berichtje gedaan met een bedankje en dat ik hem 5 sterren had gegeven, kreeg keurig terug dat hij het ook prettig zaken had gedaan en dat hij me ook 5 sterren gaf. Dus weer een fijne ervaring erbij :D

Maessie dat is waardeloos.. Hoezo weet je dat ze anders heet dan ze zegt? Kan je helaas niet verder helpen, maar kun je niks op Facebook oid vinden?

Kerstmuts

Amber_anne
Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:48

Vandaag de auto verkocht, stond al een tijdje erop dus maar voor 600 afgesproken. Gaat er natuurlijk precies als die man gaat rijden brand het motor lampje |o ging gelukkig weer uit na een tijdje

De auto uiteindelijk maar voor 520 weggedaan, blij dat we ervan af zijn want we rijden er toch niet meer mee en anders staat die stof te vangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 23:18

SecretLIN schreef:
hier super ervaring

mn moeder zocht al een poosje naar 2 salontafels van rivièra maison.
steeds erg ver uit de buurt 300km ofzo en dan maar 1.

nu bood iemand 2 aan woont 35km weg maar ze komt ze morgdn nog brengen ook wauw mn moeder heeft al hele grote doos merci klaar liggen ze hoefde ook geen geld voor de benzinekosten.

Aah dat is echt lief! :) Fijn dat er nog zulke mensen zijn, wat een contrast met het camera-verhaal...

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 23:24

ja toch we zijn er erg blij mee ze was heel blij met de mega grote doos merci

Suzanne F.
Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:52

Hier betaalverzoek gestuurd met gelijk oversteken. Ik heb nog geen bericht gehad dat de koper betaald heeft, er staat nog steeds Te ontvangen van koper. Zij zegt dat ze het heeft overgemaakt. Dat klopt toch niet? Ik hoor toch bericht te krijgen?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:26

volgens mij krijg je inderdaad een berichtje dat de verkoper betaald heeft.

xPabloBokt
Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:30

Ik ben nu zelf de rare verkoper.. over een uur komt iemand een messenset ophalen, had erbij gezet dat de huishoudschaar erbij zit maar die zijn we kwijt.. gister de dozen van de keuken uitgeladen en hij zat er niet in -O-

Had de koper nog een bericht gestuurd gisteravond maar is niet gelezen..

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Syberdepiep
Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:24

Tja camera verhaal krijgt nog gevolg, inmiddels aangifte gedaan bij politie. In principe is via iDEAL betaalverzoek alles gelopen, maar alleen politie mag de gegevens inzien vanwege privacy wet. Die gaat hopelijk bemiddelen en krijgen we het geld terug. Tegenpartij schijnt alleen als sinds 2011 werkzoekend te zijn, en die camera zelf vertrouwen we ook voor geen meter meer op deze manier. Tegenpartij is inmiddels al wel toegang tot marktplaats ontnomen en op de hoogte gesteld van de aangifte

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:56

Ik probeer hier iets te verkopen en heb nu een bod geaccepteerd van iemand, maar wat een moeizame communicatie zeg. Blijft maar vragen of ik naar een station kan komen, maar dat doe ik niet, simpel. Ophalen kan bij mij thuis of anders verzenden. Ik heb nu al meermaals gevraagd welke dag (voorkeur avond) en hoe laat dan ongeveer. Maar persoon wilde gelijk mijn adres. Je krijgt mijn adres niet voordat ik weet hoe laat je ongeveer voor de deur staat |o

Edit: Nu krijg ik ineens kromme zinnen dat ie het maandagochtend wil krijgen???? :')

maessie
Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:29

Marleen M ik heb haar op facebook gevonden, daar staat ook een advertentie die ze ook op marktplaats had. En haar oude ads staan ook op die naam. Maar ze ontkent het als ik haar bij die naam noem, en vraagt of ik spoken zie. Haar facebook is afgeschermd helaas :(

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:46

Ik heb het idee dat ik opgelicht ben. Ik heb via marktplaats een deken gekocht. Keurig overgemaakt, maar hoor nu niks meer. De advertentie was al vanaf een hele tijd terug en staat niet op gereserveerd, maar heb wel al betaald.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Lynn_Nikita
Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:43

Gizeppie schreef:
Ik heb het idee dat ik opgelicht ben. Ik heb via marktplaats een deken gekocht. Keurig overgemaakt, maar hoor nu niks meer. De advertentie was al vanaf een hele tijd terug en staat niet op gereserveerd, maar heb wel al betaald.



Linkje? Dan zal ik eens een bod doen kijken of ze happen

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:51

Lynn_Nikita schreef:
Gizeppie schreef:
Ik heb het idee dat ik opgelicht ben. Ik heb via marktplaats een deken gekocht. Keurig overgemaakt, maar hoor nu niks meer. De advertentie was al vanaf een hele tijd terug en staat niet op gereserveerd, maar heb wel al betaald.



Linkje? Dan zal ik eens een bod doen kijken of ze happen


Heb je een pb gestuurd

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:15

Ik heb voor het eerst een poging van oplichting gehad :')
Persoon Wilde ietwat te graag de volle mep betalen voor iphone die ik te koop heb. Dus ik vroeg adres/naam En ja hoor, eerst veranderde profielfoto (contact via whatsapp) en toen opeens een tikkie of ik mijn bankrekening wilde autoriseren voor ik een betaalverzoekje deed. Dikke doei. Op aangesproken en ben wonderbaarlijk genoeg direct geblokkeerd na een discussie waarbij zij beweerde it’er te zijn _O-

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:39

Zo ik heb echt een geweldige verkoop gehad :') ik had mijn auto vanmiddag op fb gezet met in mijn hoofd “kunnen er morgen nog mensen komen kijken”. Na een kwartier reageert een kennis of hij kan langskomen, een uur later was hij verkocht :') ik had best wat onderhandelingsruimte overgelaten waardoor we allebei een goed gevoel hadden bij het bod :D komt een half uur daarna de buurvrouw langs, ja ik heb interesse in je auto... helaas :P

La Vie en Rose 

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:45

Oei, ik vind altijd eng om een auto te verkopen aan een bekende. Zo mankeert er niks nu aan en over twee maanden komt er een dure reperatie. Ben altijd bang voor kapotte vriendschappen.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:04

Heb er hier ook weer eentje....

"Kan ik x en x van je overnemen? Ik heb maar €12,- in mijn spaarpot".

Geantwoord dat ik voor dat bedrag de spullen niet verkoop, vraagprijs is €20,- voor de producten samen.

Uiteindelijk wilde ze het dan toch graag hebben. Of ik naar een of ander station kon komen want ze heeft geen auto. Is voor mij een behoorlijk stuk rijden en ik zou daar dan iets lekkers voor terug krijgen :=
Nou nee..... als je het wilt dan kom je het maar ophalen!
Madam begon te drammen en heb haar nu maar geblokkeerd. Aju :+ !!!

theadora99
Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:14

Ik had op iets geboden maar die persoon realiseert zich denk ik niet dat dingen in waarde stijgen := had niet voor mezelf geboden maar voor iemand anders, ging om een spelcomputer. Ondertussen is een nieuwe versie ervan uit, kost 250 zonder spelletjes of 300 incl 3 spellen. Zij had dus een ouder model met 1 spel en een headset, en voor alleen de spelcomputer wilde ze minstens 200 euro (en dan nog minstens 60 voor de headset?? die overigens niet eens origineel was). En toen werd ze boos toen ik haar succes wenste met de verkoop en aangaf dat ze misschien naar haar vraagprijs moest kijken omdat je voor datzelfde geld een nieuwe zou kunnen kopen.

♡♡♡♡♡

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:06

theadora99 schreef:
Ik had op iets geboden maar die persoon realiseert zich denk ik niet dat dingen in waarde stijgen := had niet voor mezelf geboden maar voor iemand anders, ging om een spelcomputer. Ondertussen is een nieuwe versie ervan uit, kost 250 zonder spelletjes of 300 incl 3 spellen. Zij had dus een ouder model met 1 spel en een headset, en voor alleen de spelcomputer wilde ze minstens 200 euro (en dan nog minstens 60 voor de headset?? die overigens niet eens origineel was). En toen werd ze boos toen ik haar succes wenste met de verkoop en aangaf dat ze misschien naar haar vraagprijs moest kijken omdat je voor datzelfde geld een nieuwe zou kunnen kopen.

Ze stijgen niet in waarde, maar dalen juist hard :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

theadora99
Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:24

Ineke2 schreef:
theadora99 schreef:
Ik had op iets geboden maar die persoon realiseert zich denk ik niet dat dingen in waarde stijgen := had niet voor mezelf geboden maar voor iemand anders, ging om een spelcomputer. Ondertussen is een nieuwe versie ervan uit, kost 250 zonder spelletjes of 300 incl 3 spellen. Zij had dus een ouder model met 1 spel en een headset, en voor alleen de spelcomputer wilde ze minstens 200 euro (en dan nog minstens 60 voor de headset?? die overigens niet eens origineel was). En toen werd ze boos toen ik haar succes wenste met de verkoop en aangaf dat ze misschien naar haar vraagprijs moest kijken omdat je voor datzelfde geld een nieuwe zou kunnen kopen.

Ze stijgen niet in waarde, maar dalen juist hard :)

Ik bedoelde ook dalen, heb alleen blijkbaar stijgen opgeschreven :')

♡♡♡♡♡


Amber_anne
Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:10

Net iemand die op een korte broek bied met een nummer erbij. Ik ga acoord en vraag of die het wil ophalen of laten verzenden. Stuurt die nog een keer zijn nummer en bel erachter aan. Ik geef aan dat ik het alleen via marktplaats doe. Krijg ik nog een keer alleen het woord bel

Nou doei dan hé

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:55

Is er iemand die mij kan helpen?

Iets minder dan een week geleden een gitaar via marktplaats betaald met 'gelijk oversteken' wat na betaling een gewone storting bleek te zijn geweest. Geen reactie meer gekregen.. Nu net is precies dezelfde gitaar in een nieuwe advertentie, ander account op marktplaats gezet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil uiteraard gewoon mijn geld terug of de gitaar geleverd hebben.

Als iemand willend is om de persoon te benaderen als 'koper' om het adres te proberen te achterhalen kan ik de link in een pb sturen.

Van alles (behalve de eerste advertentie helaas) screenshots gemaakt als bewijs.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anji, dust, Ellen_ov, iphyn, IzAw, MariskadeJ, meintje, Muronia, Pieke_Gwen, purny, santaju, YandexBot en 221 bezoekers