Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-15 11:49

Omdat het OV niet altijd even slecht is ( [LZP] Ergrnissen op het openbaar vervoer ) een topic voor leuke gebeurtenissen en gelukstreffers terwijl jij met het ov reist. :j

Om af te trappen, vanochtend een gesprekje gehad met de chauffeur. En in een andere bus zat een Brits gezinnetje en het was echt te schattig om zo'n jochie brits te horen praten <3

Dus, brand los :)


Gianti
Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:54

Zat in de tram in A'dam... begon de "chauffeur" alle bezienswaardigheden onderweg op te noemen en wat over te vertellen echt super leuk!!

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:56

Ik zat in de trein op weg naar school, toen er werd gecontroleerd. Was echt zo'n donkere regenachtige dag. Ging die man iedereen een complimentje geven bij het controleren, zo aardig! Hij zei dat ik mooie nagellak op had. :)

Morganlefay
Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:58

Reis al een eeuwigheid op dezelfde lijn met dezelfde chauffeurs, er worden nog wel eens oude verhalen opgehaald.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:59

Het word op de 1 of andere manier altijd heel gezellig, als het druk is en de trein staat weer eens stil in the middle of nowhere. We hebben 1 keer gehad, dan een vriend het deuntje 'begin de dag met een dansje' af speelde en er ergens verderop een beer van een vent het liedje begon te zingen. Zijn vriendin vond het wat minder leuk, maar het was ineens erg gezellig in de trein :D

Joyce_R
Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:01

Pas geleden in een trein van Den Bosch naar Nijmegen een conducteur die het standaard 'station dit en dat en vergeet je spulletjes niet' riedeltje opnoemde geheel in rijm :D

Paarden - El Rikardo & Nike van Ruimzicht /3
Cavia’s - Wokkel en Nibbit, volg ze ook op Instagram! https://www.instagram.com/wokkel_en_nibbit/

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:01

Misschien voor de andere persoon niet zo leuk maar het maakte mijn dag iets beter haha.
Maandagochtend, trein van 7 uur. Al best druk. Zag een collega zitten dus wilde erbij gaan zitten, maar er zat ook nog een jongen die sliep. Ik ging heel voorzichtig zitten maar hij schrok zich alsnog dood _O-

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Elise_K
Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:05

Gisteren reed mijn laatste trein niet door een aanrijding met een persoon. Heel vervelend want nu was ik ipv 00:30 pas 02:45 thuis. Maar iedereen was zó vriendelijk en gaven zoveel vertrouwen dat ik wel thuis ging komen! (Ondanks dat het voor hen ook een vervelende lange nacht werd) Dat maakte de situatie echt wel iets minder vervelend :D

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

LisannePruts
Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:06

Ik zag een maandje geleden de conducteur het bekende riedeltje opnoemen maar wist nooit dat dat gewoon via een telefoon ging :+ dus ik de hele tijd kijken

Loopt ie toen hij klaar was naar mij toe en vroeg of ik het de volgende keer wilde doen omdat ik zo zat te kijken :P

En een keer het ik per ongeluk iemand 'geholpen' liep de stilte coupé s'ochtends in en lagen er best wat mensen te slapen en ik tegen mijn vriendin wat een slaapkoppen hier schoot er een man wakker zag dat hij op Eindhoven was en rende de trein uit :')

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:12

Ik zat een keer in de trein naar Dordrecht en toen begon de conducteur te rappen over waar de trein naartoe ging en waar we allemaal langskwamen. Iedereen lag dubbel van het lachen :')
Laatst bijgewerkt door Neverland op 17-12-15 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Second to the right, and straight on till morning

Jilletje
Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:17

Een jaar of 4 terug, toen er nog treinkaartjes waren. Conducteur ging mn kaartje knippen, maar ipv standaard knipding ponste hij mn kaartje met een trein ponsje
Ik heb dat kaartje nog best een tijd bewaard :+

Cynn
Fotograaf
Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:41

Met de vaste conducteurs een leuk praatje maken in de vroege ochtend of wanneer we op het station aankomen heel vriendelijk omroepen 'iedereen werk ze vandaag!' of iets in die trant. :j

Oh en regelmatig jongeren hier die denken met een sprintje weg te kunnen komen van 7 service & veiligheidsmannetjes wanneer de OV's worden gecontroleerd. Hoeveel ik er niet op hun bek heb zien gaan.. :+

Jilletje schreef:
Een jaar of 4 terug, toen er nog treinkaartjes waren. Conducteur ging mn kaartje knippen, maar ipv standaard knipding ponste hij mn kaartje met een trein ponsje
Ik heb dat kaartje nog best een tijd bewaard :+


Ahw wat schattig :))

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

corine1981
Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:53

Mag ik mijn leuke werkdagen beschrijven :) want die zijn er al zou je het bijna niet zeggen wanneer je dat andere topic leest ;)

Één van de meest recente :

Wij rijden gecombineerde routes met meerdere lijnen achter elkaar aan.
Ik reed van CS af en na een halte of zes kwam er een meisje naar voren of ' lijn 9 nog langs de David van Mollemstraat rijdt ' ik antwoordde dat dat zeker het geval was.
Oh, zei dat meisje, maar ik zit nu toch in lijn 9?
Right, ik met mijn suffe kop de hele verkeerde kant op gereden (wat overigens makkelijk opgelost Had geweest wanneer iemand gelijk naar voren was gekomen, maar dat terzijde)
Ik riep de bus door om mijn excuses aan te bieden.
Ik wist ook dat er twee dames naar een bepaalde begraafplaats moesten (die halte zou ik aangeven) dus ik zei tegen die dames; ik hoop dat u nog op tijd bent.
Kreeg ik als antwoord. Ja hoor, maar hij wacht wel, hij is toch al dood :x

Koos paardloos :(

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:57

Ik zat een keer te haken in de trein toen de conducteur kwam controleren. Hij gaf een heel lief complimentje en hij vond het zo leuk dat er ook eens wat anders gedaan werd dan op telefoons gekeken _O-
Achja mijn ervaring is dat de meeste conducteurs en chauffeurs super aardig zijn. Zijn net mensen :D

En ik reis ook echt al honderdmiljoenmiljard jaar met dezelfde bus en zie dus nog al eens dezelfde chauffeurs. Was een keer in slaap gevallen na een beoordeling, was zo verschrikkelijk moe... Zat helemaal voorin en hoorde ineens "meisje... meisje... wakker worden... jij moet er hier altijd uit toch?" was dat dus de chauffeur, die ik dus best vaak zag toen, die dus inderdaad gestopt was bij mijn halte en me wakker maakte. Zo lief!

Ook een keer een chauffeur die de weg kwijt was met een omleiding. Ik zat met nog één meisje in de bus en dacht al dat 'ie verkeerd ging. Uiteindelijk vroeg hij of één van ons de weg wist. Nou dat wisten we wel en het was uiteindelijk nog best gezellig _O-

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Sammie
Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:00


- Offline -

eclair98
Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:02

Ik zat laatst plaatjes in de te kleuren in mijn schoolboek (tropische vogels in zwart wit :') ) en de conducteur maakte daar ook een leuke opmerking over.

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:07

Ooit stapte ik met twee andere bokkers de tram in en toen bleek dat er een straatmuzikant aan het spelen was... Maar er was ook iets van een koor of zo...
Dus die hele tram was aan het meezingen op een bepaald moment. Iedereen die binnen kwam keek zijn ogen uit.

Bring back, bring back oh bring back my Bonnie to me, to me :)ddd

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:17

Ik had laatst een heel leuk gesprek met een andere reiziger. Heb zelfs toen een starbucks van hem gekregen :D

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:24

Vorige week zaten er in de verder bijna lege bus twee moeders met ieder twee jonge kinderen en toen ging de buschauffeur kinderliedjes zingen.

En een tijdje geleden een oudere dame erg blij kunnen maken door op mijn telefoon te zoeken hoe laat haar bus precies ging. We hadden namelijk door een technisch probleem vertraging en ze was bang dat haar bus die maar 1 keer per uur ging zou missen.

ponyparadijs
Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:30

Een tijdje terug alweer
Overvolle trein zit ik met mijn koffer in het halletje bij de deur.
Een drama natuurlijk maar ik zat in ieder geval nog
Naast mij zat een jongeman die in eens gitaar ging spelen
Heb zitten genieten.
Dan is zo'n overvolle trein ineens niet zo erg meer

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

xHaithi
Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:35

Een paar jaar terug zat de buschauffeur 'Wil jij een bommaonderbroek voor je verjaardag' te zingen tijdens de rit naar school _O- Hij bracht het nummer met een passie die je niet verwacht en prachtig begeleid van getrommel op zijn stuur :')


palousa_boy
Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:40

Niet echt in het Ov, maar de laatste keer in het vliegtuig zat er een meisje achter mij een uur lang met volle overgave "let it go" te zingen :D

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

LSnuitje
Berichten: 501
Geregistreerd: 04-01-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:40

Super leuk topic!
Als ik met mijn hond reis krijg ik altijd hele positieve reacties, zelfs een keer een vrouw die vroeg of hij haar teefje kon dekken :D
Nu is mijn hond al tijden gecastreerd, maar wat een compliment voor een vuilnisbakkenrasje uit Bulgarije :)

"not all those who wander are lost."

Quiro, Remy, Snuitje.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:49

Lekker ding naast mij die zag dat ik ziek was en een uur voor mij zorgde haha. Hij voelde of ik koorts had, bood mij van alles aan en zorgde voor gezelligheid zodat ik dat uur uur doorkwam. Jammer dat hij er eerder uit moest, want hij maakte mijn treinreis een stuk prettiger!

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:17

Toen ik nog met de bus naar school ging stond of zat ik meestal helemaal voorin bij de chauffeurs omdat ik anders de hele bus onderkotste haha.

Heel veel gezellige chauffeurs gehad en blijkbaar hadden ze op kantoor erover dat er altijd een meisje in lijn 50 naar Maastricht voorin de bus stond die gezellig kletste met hun. Niet lang daarna zat mijn oom vaker op die lijn omdat hij gehoord had dat ik dat was.

Al mijn vrienden vonden mijn oom ook echt super. Is een zanger en een hele vriendelijke man. Zegt iedereen netjes goeiemorgen, zingt luid en vooral heel mooi mee met de muziek. Daar werd mijn ochtendhumeur echt stukken beter van! :)

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, CoonArt, Frummel01, Googlebot, janineskolla, Keizerinnnn, Lijsken, Pabie, Shenavallie, Tatjanaa, Tomboy0 en 71 bezoekers