Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Es_ther
Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:51

Ik ga vanaf februari elke dag met de 91 of 231 naar apeldoorn vanuit Arnhem :D . Misschien kom ik je wel tegen.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Anne_GTI
Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:03

Es_ther schreef:
Ik ga vanaf februari elke dag met de 91 of 231 naar apeldoorn vanuit Arnhem :D . Misschien kom ik je wel tegen.


Gezellig! 91 is iets sneller maar het ligt er natuurlijk ook aan waar in Apeldoorn je moet zijn.

Es_ther
Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:40

Station! Ga vanuit daar nog door naar een stadslijn.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

LiannePuthzy
Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:54

Mensen die voorin de bus blijven staan terwijl er achterin nog zat zitplek is. Echt waar is het zo moeilijk om door te lopen

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Es_ther
Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:04

LiannePuthzy schreef:
Mensen die voorin de bus blijven staan terwijl er achterin nog zat zitplek is. Echt waar is het zo moeilijk om door te lopen

De Breng bussen hebben een trappertje na de 2e deur. Die bijt blijkbaar ook :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Foaly
Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:14

Spitstram uit Zoetermeer, kwart over vijf, loopt al aardig vol... stapt er een griet met een HARP in _O- Ding was bijna twee keer groter dan zijzelf, stond op een niet-functionerend karretje en ze bleef zitten tot aan Laan van NOI. Echt. Hoe verzin je het :')

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

x_Jeanine_x
Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:38

Jeeejtje eind van de middag een heftig ongeluk gebeurd met een touringcar bus ingezet als stopbus voor NS. Wat een nachtmerrie.
Mochten er bokkers bij betrokken zijn, sterkte!!

Anne_GTI
Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:08

x_Jeanine_x schreef:
Jeeejtje eind van de middag een heftig ongeluk gebeurd met een touringcar bus ingezet als stopbus voor NS. Wat een nachtmerrie.
Mochten er bokkers bij betrokken zijn, sterkte!!


Remmen leken het niet te doen... Ik vind het erg voor alle betrokkenen.

Iloveiswan
Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:08

Dit ...
Bussen rijden om half uur. En zag het op het nippertje. Ik naar fiets gerend. En 1.5 km geracet naar andere bus. Deze bus rijd maar 2 of 3 keer sochtends _O- en is 2 min lopen van huis.
Andere bus wel net gehaald:p [ img ]

Toushie
Berichten: 7264
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:52

om kwart voor 6 ochtend iemand bij je in de trein hebben die vind dat ze dan uitgebreid haar nagels kan gaan knippen.. vind dat goor.. dat doe je toch thuis....

                                            Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now


Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:13

Hé bah, daar had ik iets van gezegd.

JM :#

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:03

Mensen die voor de ingang blijven staan van een trein waardoor anderen niet meer naar binnen kunnen. Loop gewoon door ofzo. Heb me er tussen gewurmd en gewoon nog een zitplek zelfs.

Flying_Angel
Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:08

Dat is idd zo’n grote ergernis.

Vandaag een vrouw die in het gangpad uitgebreid haar sjaal en jas om ging doen. De trein was op eindhalte Amsterdam CS en iedereen moest eruit. Echt denk even na.

Live free <3 [o]

Es_ther
Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:10

@Flying_Angel, ik heb daardoor dus een keer een elleboog tegen mijn hoofd aan gekregen. Had er nog best last van.

Maar Nayomi, gangpaden bijten en je zou maar een kwartiertje zonder je klasgenootje moeten :(:)

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Femek2902
Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:11

Nayomie schreef:
Mensen die voor de ingang blijven staan van een trein waardoor anderen niet meer naar binnen kunnen. Loop gewoon door ofzo. Heb me er tussen gewurmd en gewoon nog een zitplek zelfs.


Station Kampen? Vanochtend was het ookal weer feest op Stadshagen, dr liep een man naar binnen, loopt het gangpad in, keert om en loopt terug naar het 'balkon'. Gevolg: Dikke opstopping, trein een minuut later vertrokken. Echt mensen kom op. Ik wil gewoon zonder rennen m'n overstap halen en een cappuccino kunnen halen :o

LoveBodin
Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:16

Toen ik nog elke dag van Zutphen naar Hengelo reisde was dat ook zo erg...
Daar wilde iedreeen achterin de trein zijn, dan had je meer kans dat je de overstap haalde. Maar gevolg van compleet Goor die achterin de trein wilde was meestal 2 minuten vertraging en dus 0 kans op de overstap halen voor IEDEREEN.
Vervloekte die mensen altijd...

Daar hebben ze uiteindelijk ook aan het begin van elk jaar een soort 'verkeersregelaars' ingezet die ervoor zorgden dat iedereen doorliep :+ :')

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:24

Femek2902 schreef:
Nayomie schreef:
Mensen die voor de ingang blijven staan van een trein waardoor anderen niet meer naar binnen kunnen. Loop gewoon door ofzo. Heb me er tussen gewurmd en gewoon nog een zitplek zelfs.


Station Kampen? Vanochtend was het ookal weer feest op Stadshagen, dr liep een man naar binnen, loopt het gangpad in, keert om en loopt terug naar het 'balkon'. Gevolg: Dikke opstopping, trein een minuut later vertrokken. Echt mensen kom op. Ik wil gewoon zonder rennen m'n overstap halen en een cappuccino kunnen halen :o

Ja toevallig wel ja. :') Echt hopeloos. Mijn bus op Kampen was al laat, en blijft iedereen daar op balkon staan waardoor ik naar een andere deur moest rennen waar ik doorheen moest drukken.
Er is genoeg houvast in het gangpad, snap dan ook niet waarom mensen weer teruglopen.

Maargoed uitstappen was ook een ramp. Iedereen denkt iedereen opzij te drukken in het gangpad om er zo tussen te drukken om uit te stappen. Ik druk ze rustig terug. Je gaat me niet opzij drukken. :=

Anne_GTI
Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:58

:P ik weet ineens weer waarom ik vaak wat later vertrek met de bus. Als de trein net aankomt wacht ik altijd nog 2 minuten zodat iedereen nog mee kan. Idem met een stampvolle capacity. Veel van mijn collega's doen dat ook. Even een klein beetje meedenken met de reizigers. Als die reizigers vervolgens ook een beetje meewerken door vlot in en uit te stappen komen we allemaal weer op tijd op onze bestemming. Iedereen blij.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:45

Weer die stomme IPSOS mensen. Zelfs als ik gewoon bezig blijf met waarmee ik mee bezig ben, blijven ze gewoon opdringerig naast me staan. :+ Er komen zo veel klachten bij de NS over deze mensen, waarom worden ze nog steeds ingezet?

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:50

LoveBodin schreef:
Toen ik nog elke dag van Zutphen naar Hengelo reisde was dat ook zo erg...
Daar wilde iedreeen achterin de trein zijn, dan had je meer kans dat je de overstap haalde. Maar gevolg van compleet Goor die achterin de trein wilde was meestal 2 minuten vertraging en dus 0 kans op de overstap halen voor IEDEREEN.
Vervloekte die mensen altijd...

Daar hebben ze uiteindelijk ook aan het begin van elk jaar een soort 'verkeersregelaars' ingezet die ervoor zorgden dat iedereen doorliep :+ :')


Waarom vervloek je de mensen? Dit vind ik toch echt een probleem gecreëerd door de treinmaatschappij. Je overstap halen zou geen kansspel mogen zijn. Als je weet dat heel veel pendelaars op dat uur dat welbepaald traject afleggen en dus die overstap moeten halen, dan weet je dat je problemen krijgt als je die overstap net wel, net niet op elkaar laat aansluiten.

Steeph
Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:09

Ik weet ook weer waarom ik geprivatiseerd openbaar vervoer haat als het op kleine dorpen aan komt. Er rijd gewoon geen fatsoenlijke bus. Vanochtend om 9:45 was ik de 8e reiziger die in stapte in de buurtbus, bij de halte 8 van de 18. Officieel gezien had ik dus niet mee gemogen. De chaffeur heeft me toch mee genomen omdat hij me niet wilde laten staan.
Op de rest van de route is niemand meer uit of ingestapt. Een eventueel 9e persoon had dus gewoon (ook) niet mee gekund uit dat gehucht waar maar eens per uur een bus rijd. Nou woon ik er maar tijdelijk, tot eind januari, maar mijn familie en broertje wonen in zo'n zelfde gehucht. Met zo'n zelfde klöte buurtbus, die ook regelmatig vol zit vanaf het vertrekpunt. Mijn broertje gaat over 2 jaar studeren als het goed is, en hij zal dus waarschijnlijk (net als ik) op kamers moeten om op tijd op school te kunnen zijn voor zijn eerste lessen.
Ugh. Het maakt me gewoon boos. -:(-

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

LoveBodin
Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:14

Gini schreef:
LoveBodin schreef:
Toen ik nog elke dag van Zutphen naar Hengelo reisde was dat ook zo erg...
Daar wilde iedreeen achterin de trein zijn, dan had je meer kans dat je de overstap haalde. Maar gevolg van compleet Goor die achterin de trein wilde was meestal 2 minuten vertraging en dus 0 kans op de overstap halen voor IEDEREEN.
Vervloekte die mensen altijd...

Daar hebben ze uiteindelijk ook aan het begin van elk jaar een soort 'verkeersregelaars' ingezet die ervoor zorgden dat iedereen doorliep :+ :')


Waarom vervloek je de mensen? Dit vind ik toch echt een probleem gecreëerd door de treinmaatschappij. Je overstap halen zou geen kansspel mogen zijn. Als je weet dat heel veel pendelaars op dat uur dat welbepaald traject afleggen en dus die overstap moeten halen, dan weet je dat je problemen krijgt als je die overstap net wel, net niet op elkaar laat aansluiten.


De overstap was te halen, als de treinen op tijd reden. Dan kon iedereen hem ook gewoon halen, lopend. Maar doordat die mensen allemaal door één deur wilden hadden we altijd vertraging aan het beign van het jaar. En dan haal je 'm niet meer. Dus ja, daarom. Na een maand of 2 had iedereen het door en dan was er geen probleem meer. Behalve met onverwachte vertragingen natuurlijk, maar dat vind ik toch anders dan menselijk gecreëerde vertraging.

En het ging trouwens om 2 vervoerders. Die natuurlijk geen afspraken met elkaar maken.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:21

Als je moet lopen is het dus een aansluiting van net wel, net niet. En dan ga ik ook op de positie staan waarbij ik het snelst uit de trein ben. Een belangrijke overstap die door veel mensen gedaan wordt, zou vanuit ieder treinstel in een normaal wandeltempo te halen moeten zijn. Van zodra je moet gaan beginnen lopen, duwen op de trap om dan hopelijk bij de groep te zijn die het wel haalt, dat is gewoon slechte dienstverlening. En dan heeft dat niet echt iets met vervloekte mensen, maar met vervloekte vervoersmaatschappijen te maken. :o

LoveBodin
Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:27

Er is geen trap daar, en met rustig lopen kon je het gewoon halen. Maar met 4 minuten vertraging niet. En juist omdat iedreeen in die positie wilde staan liep niemand door en liep de trein mega veel vertraging op. Soms echt gewoon 5 minuten.

Iedereen kon echt gewoon rustig lopen, in en uit checken (ook zo idioot dat dat moest maar goed).
Het kwam toen echt regelmatig door mensen.
Nu alles overigens blijkbaar aangepast, het is nu dezelfde vervoerder en die wacht wel gewoon. Of ja, die deuren sluiten niet als er iemand in staat... Dus hij wacht ;).
Maar toendertijd kwam het regelmatig door mensen dat de overstap echt niet te halen was. En ja, dan was k wel boos op die mensen ja, want ik mocht ook gewoon een half uur wachten, terwijl dat normaal niet nodig was. Het gebeurde ook altijd een keer of 5 in het begin van het jaar, daarna niet meer. Dus ja, dan word je boos op mensen en minder op de vervoerder.
Lijkt me ook logisch toch? Sowieso, bij welke vervoerder had ik moeten klagen? Die van de aanleverende trein (die dus dan 5 minuten te laat was, waardoor je de andere op 2 minuten miste) of die van de weggaande trein (die niets verkeerd deed)?
Blijkbaar bij de aanleverendde trein, want die regelden verkeersregelaars :)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:02

Zo he, ik krijg me toch even een reactie van de NS. Diegene mag dan nog wel eens aan zijn/haar baan gaan denken. :=

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Googlebot, YandexBot en 85 bezoekers