Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:03

Nayomie schreef:
Zo he, ik krijg me toch even een reactie van de NS. Diegene mag dan nog wel eens aan zijn/haar baan gaan denken. :=


Wat dan?

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:07

Ik had een klacht ingediend over het feit dat die IPSOS medewerkers zichzelf niet kenbaar maken en daarmee de privacy van reizigers overtreed (informatie registreren zonder dat de reiziger hierover wordt geïnformeerd met dezelfde wijze als een NS conducteur). Krijg ik als reactie dat het vervelend is dat ik dit zo ervaar, maar andere reizigers niet zo goed geïnformeerd zijn (over AVG en IPSOS), een andere ervaring hebben daarom en dat het dan niet uitmaakt. :=

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:13

Nayomie schreef:
Ik had een klacht ingediend over het feit dat die IPSOS medewerkers zichzelf niet kenbaar maken en daarmee de privacy van reizigers overtreed (informatie registreren zonder dat de reiziger hierover wordt geïnformeerd met dezelfde wijze als een NS conducteur). Krijg ik als reactie dat het vervelend is dat ik dit zo ervaar, maar andere reizigers niet zo goed geïnformeerd zijn (over AVG en IPSOS), een andere ervaring hebben daarom en dat het dan niet uitmaakt. :=


Wauw...
"Wat niet weet wat niet deert" of zoiets?
Klinkt ook niet alsof ze er wat mee gaan doen..

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:17

Daar zou ik een mooi cc'tje van maken naar de Autoriteit Persoonsgegevens. :list: :evaw:

deksel

Berichten: 3776
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:30

Ik werd zonet ook gecontroleerd door een man met een gele jas aan en iets met veiligheid er op. Is dit een condocteur of ook zo'n IPSOS persoon?

En ik erger me momenteel aan de Arriva trein die super erg trilt terwijl die stilstaat en ik moet al super nodig plassen.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:37

deksel schreef:
Ik werd zonet ook gecontroleerd door een man met een gele jas aan en iets met veiligheid er op. Is dit een condocteur of ook zo'n IPSOS persoon?

En ik erger me momenteel aan de Arriva trein die super erg trilt terwijl die stilstaat en ik moet al super nodig plassen.

Dat is volgens mij een NS-medewerker. IPSOS heeft een rood jasje aan.

@LoveBodin, of dat of gewoon een ontzettend onhandige medewerker.

@Shadow, ik zit in die overweging. Zeker omdat dit een tweede klacht is en er niks veranderd is bij dezelfde medewerkers.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:47

Ik lees hier normaal mee, maar nu zit ik hier even met een opgetrokken wenkbrauw in de trein.

De trein komt aan (zo'n blauw met witte sprinter die richting Groningen gaat). Mensen stappen uit. Vervolgens blijft er één mevrouw verontwaardigd in de deuropening staan. Ik had m'n koptelefoon op, dus ik kon alleen een geïrriteerde toon horen van haar tegen een medepassagier.

Koptelefoon af.

Medepassagier: "Mevrouw, het is een brede uitgang en er was genoeg ruimte voor u om de trein uit te gaan en voor mij om in te stappen."
Mevrouw: "Maar je HOORT mensen uit te laten stappen!"
Passagier: "M-"
Mevrouw: "Maar dat snap je natuurlijk niet want je hebt geen fatsoen."

Vervolgens vergeet mevrouw bijna uit te stappen voordat de deuren weer dicht gaan voor vertrek.

Ik snap dat je principes hebt en gezien ik net uit Londen terugkom vind ik het maar wat fijn dat mensen hier over het algemeen elkaar de ruimte geven, maar zo'n belerend toontje hoeft nou ook weer niet gelijk. Helemaal omdat ik achter het meisje liep dat instapte en er dus echt gewoon meer dan genoeg ruimte was voor drie of vier passagiers om in te stappen terwijl de ene mevrouw de trein nog uit moest.

Dan ga ik er maar even vanuit dat sommige mensen gewoon een lange dag gehad hebben en het even op iemand moeten afreageren.. Ik hoop dat zowel mevrouw als het meisje nog een goede avond tegemoet gaan.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:49

Heel eerlijk gezegd maakt het mij geen moer uit wie wil weten waar ik vandaag kom en waar ik naartoe ga met de trein. Ik doe er dus ook niet zo moeilijk over.

Toushie

Berichten: 7264
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:27

deksel schreef:
Ik werd zonet ook gecontroleerd door een man met een gele jas aan en iets met veiligheid er op. Is dit een condocteur of ook zo'n IPSOS persoon?

En ik erger me momenteel aan de Arriva trein die super erg trilt terwijl die stilstaat en ik moet al super nodig plassen.


veiligheid en service , met meer bevoegdheden dan een conducteur dus aan die controle moet je wel gewoon meewerken. Dat is kaartcontrole.

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:57

LoveBodin schreef:
Er is geen trap daar, en met rustig lopen kon je het gewoon halen. Maar met 4 minuten vertraging niet. En juist omdat iedreeen in die positie wilde staan liep niemand door en liep de trein mega veel vertraging op. Soms echt gewoon 5 minuten.

Iedereen kon echt gewoon rustig lopen, in en uit checken (ook zo idioot dat dat moest maar goed).
Het kwam toen echt regelmatig door mensen.
Nu alles overigens blijkbaar aangepast, het is nu dezelfde vervoerder en die wacht wel gewoon. Of ja, die deuren sluiten niet als er iemand in staat... Dus hij wacht ;).
Maar toendertijd kwam het regelmatig door mensen dat de overstap echt niet te halen was. En ja, dan was k wel boos op die mensen ja, want ik mocht ook gewoon een half uur wachten, terwijl dat normaal niet nodig was. Het gebeurde ook altijd een keer of 5 in het begin van het jaar, daarna niet meer. Dus ja, dan word je boos op mensen en minder op de vervoerder.
Lijkt me ook logisch toch? Sowieso, bij welke vervoerder had ik moeten klagen? Die van de aanleverende trein (die dus dan 5 minuten te laat was, waardoor je de andere op 2 minuten miste) of die van de weggaande trein (die niets verkeerd deed)?
Blijkbaar bij de aanleverendde trein, want die regelden verkeersregelaars :)

Het is niet dezelfde vervoerder, maar valt wel onder hetzelfde incheck paaltje, dus je hoeft niet meer over te checken.
De overstap is op zich wel oke te doen, maar ik heb zelf wel altijd voor de zekerheid de vaart er in zitten, de paar keer per jaar dat ik die overstap heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:56

Hier merk ik dat mijn trein, na het aanpassen van de dienstregeling, 1 a 2 minuten later aankomt dan voor de aanpassing.
Waar ik normaal precies de overstap naar de schoolbus haalde, en ook precies de les, red ik het nu net niet meer :+ Dus dat wordt eerder weg als ik les heb :O

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:17

Nayomie schreef:
Ik had een klacht ingediend over het feit dat die IPSOS medewerkers zichzelf niet kenbaar maken en daarmee de privacy van reizigers overtreed (informatie registreren zonder dat de reiziger hierover wordt geïnformeerd met dezelfde wijze als een NS conducteur). Krijg ik als reactie dat het vervelend is dat ik dit zo ervaar, maar andere reizigers niet zo goed geïnformeerd zijn (over AVG en IPSOS), een andere ervaring hebben daarom en dat het dan niet uitmaakt. :=

The story continues. Ik had aangegeven dat het geen slimme reactie is om zo naar een reiziger te sturen. Omdat je daarmee de hele privacyregel aan je laars lapt. Krijg ik als antwoord: "reizigers hebben het recht om te weigeren". Dan heeft diegene mijn punt niet begrepen, want ik heb duidelijk aangegeven dat het gaat om medewerkers die zich qua gedrag voordoen als conducteur. Op de rug staat IPSOS, maar dat is de enige tekst die erop staat die je niet ziet als eentje naast je staat. Als iemand zegt tegen jou: "vervoersbewijs alstublieft" en met een scanner naast je staat, ga je minder snel of niet weigeren.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:30

Nayomie schreef:
Nayomie schreef:
Ik had een klacht ingediend over het feit dat die IPSOS medewerkers zichzelf niet kenbaar maken en daarmee de privacy van reizigers overtreed (informatie registreren zonder dat de reiziger hierover wordt geïnformeerd met dezelfde wijze als een NS conducteur). Krijg ik als reactie dat het vervelend is dat ik dit zo ervaar, maar andere reizigers niet zo goed geïnformeerd zijn (over AVG en IPSOS), een andere ervaring hebben daarom en dat het dan niet uitmaakt. :=

The story continues. Ik had aangegeven dat het geen slimme reactie is om zo naar een reiziger te sturen. Omdat je daarmee de hele privacyregel aan je laars lapt. Krijg ik als antwoord: "reizigers hebben het recht om te weigeren". Dan heeft diegene mijn punt niet begrepen, want ik heb duidelijk aangegeven dat het gaat om medewerkers die zich qua gedrag voordoen als conducteur. Op de rug staat IPSOS, maar dat is de enige tekst die erop staat die je niet ziet als eentje naast je staat. Als iemand zegt tegen jou: "vervoersbewijs alstublieft" en met een scanner naast je staat, ga je minder snel of niet weigeren.


Domme reactie, want het is inderdaad regels aan je laars lappen. Leuk dat mensen mogen weigeren, maar dan moeten ze wel weten wát ze weigeren. Ik zou hier denk ik ook een melding van maken, al is het maar om het principe :+

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:44

Chauffeur die me aan ziet komen rennen en het moment dat ik stil sta voor de deur de deuren dichtgooit en lachend weg rijd. Trieste vent zeg

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:48

Sheehan schreef:
Chauffeur die me aan ziet komen rennen en het moment dat ik stil sta voor de deur de deuren dichtgooit en lachend weg rijd. Trieste vent zeg


Goh daar zou ik echt even een klacht over indienen, walgelijk en onprofessioneel gedrag.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:05

xPabloBokt schreef:
Sheehan schreef:
Chauffeur die me aan ziet komen rennen en het moment dat ik stil sta voor de deur de deuren dichtgooit en lachend weg rijd. Trieste vent zeg


Goh daar zou ik echt even een klacht over indienen, walgelijk en onprofessioneel gedrag.


Ja al gedaan. Deze bus is ook ALTIJD te laat, en nu voelt ie zich opeens het mannetje dat hij optijd kan wegrijden ofzo?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:20

Zeker klagen, walgelijk gedrag :n

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:43

Hier iemand in de coupé die op een best volume aan de telefoon nog haar halve skivakantie aan het regelen is. Doe dat lekker thuis :')

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:18

Een man en een vrouw die samen reizen, maar allebei in de bus een 4zits in beslag nemen. Waarom? :')

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:24

De reden die zovaak voorbij komt,kletsen in een stilte coupe. Zacht beginnen en binnen 15 seconden op normale toon praten en maar lachen en lawaai maken met hun allen.

Heb ze zojuist aangesproken dat ze beter maar naar een andere coupe kunnen gaan, het is gelijk een stuk stiller :o

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:50

Nog een ergernis. Mijn geplande trein naar huis vertrok meer dan een uur later.
Had vast niets met te lang blijven hangen op de vrijdagmiddagborrel te maken

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:10

Geen ergernis maar het tegenovergestelde: uitstappen bij een halte waar een vader instapt met een kind onder z'n arm dat op vol volume aan het loeien is. Dodged a bullet there :')

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:25

Oh die onderzoek poppetjes zijn irritant idd.... Maar als je weigert dan komt dat niet in goede aarde En word je door de andere passagiers aangekeken of je de meest onbeschofte persoon bent. Been there done that. Super irri dat ze perse moeten scannen e dat het gewoon vertellen wat je hebt niet genoeg is.

Mijn ergenis. Ik zit in zo'n krappe 4 zits in de metro. Ik zit hier alleen. Andere kant ook een 4zits met 1 persoon. Op laatste moment springt iemand in de metro. En gaat tegenover mij zitten. Als je weet hoeveel ruimte je over hebt in zo'n metro, geen dus. Het is altijd knie om knie zitten. Waarom ze perse tegenover mij moet ziytnw ipv schuin snap ik dan ook niet. En ja, tuurlijk is iedereen vrij maar ik snap niet dat je knietje vrijen verkiest boven gewoon schuin tegenover ge zitten. Dus ik kijk op, en schuif een plek opzij. Ze heeft mij de hele reis dood gestaard. Zeer ongemakkelijk :=

En nee. Dan ben ik weet te mietje om iets te zeggen, helemaal als ik nog maar het wakker ben :Y)

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:29

Ik heb ze ook ooit gezien. De eerste keer wilde ik er nog wel aan meedoen, de tweede keer was het van mindere zin en de derde keer(notabene in dezelfde bus) heb ik geweigerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 05:47

Hier laatst netjes afgeslagen, en de medewerker nog een fijne dag gewenst. Geen probleem :)