Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:14

xPabloBokt schreef:
Ik had er vanmiddag een toen ik in de bus naar school stapte. Chauffeur deed de deur dicht omdat de bus vol zat en meneer dacht er nog even snel in te glippen. Kwam half vast te zitten tussen de deur, rukte zich met veel kabaal los en begon vervolgens buiten de bus de chauffeur uit te schelden -O- heeft ook nog tegen de spiegel aan getimmerd, gelukkig voor de chauffeur geen schade.

Mensen waren wel extra lief voor hem bij het uitstappen, dat vond ik dan wel weer mooi. :)


Ik keur de reactie niet goed, maar als dit al minimaal bus 4 is in 3 dagen tijd die met "sorry bus vol" rijd, dan gaat er ergens in de dienstregeling bij deze vervoerder iets fout! (Ik 1x Pablo al 3x)

Dat er een keer een bus vol zit, zeker in de spits kan gebeuren.

Maar dat er dus buiten de spitsuren steeds bussen rijden die vol zitten, kan gewoon niet, dan moet die bus dus een stuk frequenter gaan rijden!

Ik zou er ook moedeloos van worden als ik standaard 2 bussen eerder moet nemen en me met geweld in bus nr 3 moet proppen omdat gewoon iedere bus die rijdt stampertje vol zit. Dan blijf ik na de zoveelste keer waarschijnlijk ook niet heel aardig meer! Agressie is nooit goed te praten, maar chauffeur zou wel een boze worden stroom zonder uitschelden over zich heen krijgen waarschijnlijk. Niet persoonlijk maar wel gericht op de vervoerder

Kijk, HTM tram 9 rijdt in de spits iedere 5 minuten en zit dan nog behoorlijk vol, daar is gewoon niets aan te doen...

Maar een bus die ieder kwartier of zelfs half uur rijdt, daar zit zeker nog verbeteringen in

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:17

Dit was in Breda, pal naast mijn hogeschool. Dus die bus loopt daar nou eenmaal snel vol en er rijden daar genoeg bussen langs dat je rustig 2 minuutjes op de volgende kan wachten. Andere bus was in Eindhoven :) vorige bus in Eindhoven was tijdens spitsuren.

Edit: heb ook een typfoutje gemaakt zie ik, heb 'de bus naar school' geschreven en het was de bus vanuit school naar station Breda. :)

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:27

xPabloBokt schreef:
Dit was in Breda, pal naast mijn hogeschool. Dus die bus loopt daar nou eenmaal snel vol en er rijden daar genoeg bussen langs dat je rustig 2 minuutjes op de volgende kan wachten. Andere bus was in Eindhoven :) vorige bus in Eindhoven was tijdens spitsuren.

Edit: heb ook een typfoutje gemaakt zie ik, heb 'de bus naar school' geschreven en het was de bus vanuit school naar station Breda. :)



Dat jij het prima vind om 2 minuutjes op de volgende bus te wachten, hoeft niet te betekenen dat iedereen dat vind. Er zullen genoeg studenten een krappe aansluiting hebben met de trein en die 2 minuten net hard nodig hebben.

En als je het niet erg vindt om te wachten, waarom bied je jou plekje dan niet aan aan iemand anders?

Ik zelf ga dus echt niet wachten op de volgende bus! Zorg wel dat ik vooraan sta en de bus in kan.

Heb het zelf ook mee gemaakt met het busje dat van en naar mijn MBO reed, als het in de winter glad was, mochten er alleen het aantal zitplaatsen gebruikt worden en dat waren er maar 16 ofzo terwijl er gewoon een stuk of 40 mensen mee wilden. Busje reed ook maar 1x per half uur....

Heb hem nooit gemist iig

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:59

Dat vind ik persoonlijk zo'n dooddoener "als je het zelf niet erg vind om te wachten". Dan sta ik daar over een half uur nog :o

Enfin, ergernis ging over het agressieve gedrag van die jongeman, niet over volle bussen :)

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:08

Het hoort niet om je woede dan maar op de buschauffeur te uiten, die man kan er ook niks aan doen. En als mensen niet 2 minuten op de bus kunnen wachten moeten ze eerder weggaan en niet zichzelf met grof geweld een bus in drukken. Ik vind het zeer verwonderlijk dat jij dit acceptabel gedrag vind @mvdende.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:29

topsylover schreef:
Het hoort niet om je woede dan maar op de buschauffeur te uiten, die man kan er ook niks aan doen. En als mensen niet 2 minuten op de bus kunnen wachten moeten ze eerder weggaan en niet zichzelf met grof geweld een bus in drukken. Ik vind het zeer verwonderlijk dat jij dit acceptabel gedrag vind @mvdende.


Ik vind agressief gedrag absoluut niet acceptabel!

Maar ik kan wel heel goed begrijpen waarom iemand boos wordt als de geplande bus vol zit! (Mag dan niet agressief worden natuurlijk, maar boos zijn snap ik heel goed)

En eerder weg gaan geeft geen oplossing voor het probleem, of je moet echt plannen een bus eerder te nemen om dan alsnog de kans te hebben dat die bus ook vol zit. Daarnaast weet je niet of een passagier naar het station moet of bijvoorbeeld een halte verderop in de buslijn uit moet stappen. Dan wordt 2 minuten wachten ineens een half uur oid wachten totdat die buslijn weer komt: zeer waarschijnlijk ook vol...

Het probleem van overvolle bussen ligt niet bij de reiziger maar wel bij het vervoersbedrijf!

Mooi voorbeeld is tram 9 tijdens de vuurwerk show vorig jaar. Er werden heel veel extra trams ingezet tussen Scheveningen en Den Haag Centraal, maar verder reed tram 9 gewoon zn vaste dienstregeling. Ik woonde 1 halte voor het eindpunt (Beresteinlaan) ik had dus helemaal niets aan al die extra trams die alleen naar Den Haag centraal reden en heb behoorlijk voorgedrongen en me in de éénnalaatste tram 9 gewurmd die helemaal door reed naar Beresteinlaan......

Sociaal acceptabel? Niet echt want had toen ook een kinderwagen bij me met mn pup. Maar het was dit of niet meer thuis geraken die avond.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:44

Ben het wel met mvdende eens. Natuurlijk ga je niet agressief lopen doen, maar ik vind overvolle bussen echt het probleem van de vervoersmaatschappij en niet die van de betalende passagier.
Daarnaast weet je de situatie niet waarin de persoon zat. Wie weet moet die bij een halte afstappen waar maar om het halfuur een bus stopt of heeft die al 2 eerdere overvolle bussen laten passeren etc. Meestal moeten mensen toch wel ergens zijn: werk of school. Op zo een moment wil ik ook gewoon van punt A naar punt B geraken zonder al te veel tijdverlies.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:45

mvdende schreef:
topsylover schreef:
Het hoort niet om je woede dan maar op de buschauffeur te uiten, die man kan er ook niks aan doen. En als mensen niet 2 minuten op de bus kunnen wachten moeten ze eerder weggaan en niet zichzelf met grof geweld een bus in drukken. Ik vind het zeer verwonderlijk dat jij dit acceptabel gedrag vind @mvdende.


Ik vind agressief gedrag absoluut niet acceptabel!

Maar ik kan wel heel goed begrijpen waarom iemand boos wordt als de geplande bus vol zit! (Mag dan niet agressief worden natuurlijk, maar boos zijn snap ik heel goed)

En eerder weg gaan geeft geen oplossing voor het probleem, of je moet echt plannen een bus eerder te nemen om dan alsnog de kans te hebben dat die bus ook vol zit. Daarnaast weet je niet of een passagier naar het station moet of bijvoorbeeld een halte verderop in de buslijn uit moet stappen. Dan wordt 2 minuten wachten ineens een half uur oid wachten totdat die buslijn weer komt: zeer waarschijnlijk ook vol...

Het probleem van overvolle bussen ligt niet bij de reiziger maar wel bij het vervoersbedrijf!

Mooi voorbeeld is tram 9 tijdens de vuurwerk show vorig jaar. Er werden heel veel extra trams ingezet tussen Scheveningen en Den Haag Centraal, maar verder reed tram 9 gewoon zn vaste dienstregeling. Ik woonde 1 halte voor het eindpunt (Beresteinlaan) ik had dus helemaal niets aan al die extra trams die alleen naar Den Haag centraal reden en heb behoorlijk voorgedrongen en me in de éénnalaatste tram 9 gewurmd die helemaal door reed naar Beresteinlaan......

Sociaal acceptabel? Niet echt want had toen ook een kinderwagen bij me met mn pup. Maar het was dit of niet meer thuis geraken die avond.

Jouw voorbeeld slaat kant noch wal want dit gaat om een bus die elke paar minuten rijdt. Niet de eennalaatste tram tijdens een evenement (waarop we jou al eens eerder hebben gewezen dat dat geen handige actie was).
Daarnaast kan ik ook nergens in TS haar bericht lezen dat dit een structureel probleem is dus je mag je toon wel even dimmen vind ik.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:11

Soms heb je echter ook niet de mogelijkheid om een bus eerder te nemen, bijvoorbeeld vanwege lestijden of omdat het al een overstap is. Dus voor sommige mensen kan dat echt heel lastig zijn. :)

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:37

topsylover schreef:
mvdende schreef:





Ik vind agressief gedrag absoluut niet acceptabel!

Maar ik kan wel heel goed begrijpen waarom iemand boos wordt als de geplande bus vol zit! (Mag dan niet agressief worden natuurlijk, maar boos zijn snap ik heel goed)

En eerder weg gaan geeft geen oplossing voor het probleem, of je moet echt plannen een bus eerder te nemen om dan alsnog de kans te hebben dat die bus ook vol zit. Daarnaast weet je niet of een passagier naar het station moet of bijvoorbeeld een halte verderop in de buslijn uit moet stappen. Dan wordt 2 minuten wachten ineens een half uur oid wachten totdat die buslijn weer komt: zeer waarschijnlijk ook vol...

Het probleem van overvolle bussen ligt niet bij de reiziger maar wel bij het vervoersbedrijf!

Mooi voorbeeld is tram 9 tijdens de vuurwerk show vorig jaar. Er werden heel veel extra trams ingezet tussen Scheveningen en Den Haag Centraal, maar verder reed tram 9 gewoon zn vaste dienstregeling. Ik woonde 1 halte voor het eindpunt (Beresteinlaan) ik had dus helemaal niets aan al die extra trams die alleen naar Den Haag centraal reden en heb behoorlijk voorgedrongen en me in de éénnalaatste tram 9 gewurmd die helemaal door reed naar Beresteinlaan......

Sociaal acceptabel? Niet echt want had toen ook een kinderwagen bij me met mn pup. Maar het was dit of niet meer thuis geraken die avond.

Jouw voorbeeld slaat kant noch wal want dit gaat om een bus die elke paar minuten rijdt. Niet de eennalaatste tram tijdens een evenement (waarop we jou al eens eerder hebben gewezen dat dat geen handige actie was).
Daarnaast kan ik ook nergens in TS haar bericht lezen dat dit een structureel probleem is dus je mag je toon wel even dimmen vind ik.



Toon dimmen?

Ik ben nergens in mn reactie grof of gemeen.


Ik geef alleen aan dat er legio redenen kunnen zijn waarom iemand even niet 2 minuutjes kan wachten op de volgende bus.

Ik had trouwens afgelopen maandag zelf één van die "sorry bus vol" bussen waar het hier in dit topic over ging.

Er gaat dus wel structureel iets fout al er al door 2 bokkers geconstateerd is dat de bussen in Eindhoven steeds met "sorry bus vol" rijden, waarvan ik om 10:52 de bus nodig had, dus ruim buiten de spits...

Tijdens spitsuren kan je verwachten dat er een keer een bus, tram, trein, metro vol zit echter midden op de dag verwacht ik toch wel gewoon met het door mij geplande vervoersmiddel mee te kunnen reizen.

Buiten de spitsuren rijden de bussen enz vaak echt niet iedere 5 minuten, je staat dan al snel 10-15 minuten te wachten op de volgende bus. Natuurlijk kan het een halte zijn waar binnen 5 minuten een andere buslijn ook langs rijdt, en als je toevallig dezelfde kant op moet, is dat mooi meegenomen. Maar niemand heeft een glazen bol, niemand kan weten of de volgende langsrijdende bus misschien ook met "sorry bus vol" rijdt...

purny

Berichten: 27488
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:58

Iemand kan maar net die 2 minuten nodig hebben...
Tram 2, 3 en 4 zijn standaard elke morgen vol, ik snap ook niet waarom de HTM geen twee trams aan elkaar bind.
Ik prop mijzelf maar elke keer erin.

Foaly

Berichten: 4841
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:34

4 was eerst ook altijd dubbel in de spits, maar nu niet meer. Snap werkelijk waar niet waarom :=

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:17

Hier reden vroeger in de spits lange gelede bussen tussen Valkenswaard en Eindhoven. Nu rijden er alleen nog maar standaard streekbussen. Dát snap ik ook echt niet.

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:32

Er zit nu al 15 minuten lang een zingende man tegenover me -O- helaas ben ik mijn oortjes kwijtgeraakt op school

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:01

Geluk bij een ongeluk, IC tussen Amersfoort en Zwolle rijden niet of met vertraging. Scheelde mij een kwartier wachten, omdat de IC die ik normaal altijd mis, 15 minuten vertraagd was. :) En blij dat ik niet een trein eerder heb gepakt vanochtend, anders werd het wel lang wachten :')

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:37

Bussen met vertraging, trein die niet rijdt en een groep kakelende mbo'ers in de bus. Wat een heerlijke reis.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:40

3 treindelen sprinter in plaats van 7 :+ en dat in de spits, met een trein die door Amsterdam komt

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:12

Er kan veel gebeuren in een treinrit van 20 minuten. Eerst deuren die niet konden sluiten en de trein dus niet weg kon. En nu een arrestatie in de trein :=

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:15

mvdende schreef:
Ik zelf ga dus echt niet wachten op de volgende bus! Zorg wel dat ik vooraan sta en de bus in kan.


Ook als je later aan komt lopen dan de mensen die al staan te wachten? Duw je jezelf er dan gewoon tussen of hoe doe je dat?

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:50

Nayomie schreef:
Er kan veel gebeuren in een treinrit van 20 minuten. Eerst deuren die niet konden sluiten en de trein dus niet weg kon. En nu een arrestatie in de trein :=

Attestatie? Dat lijkt me best eng := Ging het met een hoop gedoe? Of verliep het wel rustig?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:28

Paar rennende mensen in de trein maar verder gelukkig rustig verlopen. Konden binnen 5 minuten weer vertrekken gelukkig. :D

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:43

Oh dat hebben ze gauw gedaan! Dat is fijn :D

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:07

Ja gelukkig wel. Scheelt dat ik vaker dit soort dingen meemaak in de trein en het vaak snel opgelost is. :D

Hier had de bus vertraging, normaal heb ik de trein dan nog wel alleen stond de brug ook open dus de trein gemist en mag ik half uur in de kou wachten :brr:

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:32

Dat mijn trein vertraagd was, en ik mijn overstap miste op de andere trein en dat ik nu dus te laat kom omdat ik ook de bus ga missen

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:55

Ik hoop voor je dat je niet te lang hoeft te wachten :(:)

Net half uur gewacht. Nu weer half uur wachten. Het is best koud.