tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38217
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:31

Calipsolover , zoals jij het schrijft lijkt het alsof je de keuze hebt tussen gezapig, gezellig, vertrouwd en zekerheid of wachten op de echte liefde.
Marlinde, je blijft je ex en jezelf hoop geven, hij kan wel in therapie zijn maar daar maak jij geen deel van uit . Hij grijpt allerlei smoesjes aan om in contact te blijven, zijn therapeut moet hem helpen met zijn issues met relaties en ouders . Grootste plezier wat je hem en jezelf kunt doen is juist geen contact.

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:50

Sophie en LaPluche, ondanks de breuk: Welkom :)

'Nog lange geen relatie wil' = Niet verliefd genoeg. Gevoel kun je niet dwingen, maar na een halfjaar. Oh, het is zo gemakkelijk dat te zeggen wanneer je het niet zelf bent. I know... Als ik mijn eigen raad eens op zou volgen :+

Hier een paar dip-dagen. Het wil gewoon even allemaal níet. Ik ben boos, verdrietig, gefrustreerd.. Álles. Ergens zit er nog wat hoop. Scheitirritant want ik wil er vanáf. Krijg ook vandaag op het werk niks gedaan :+

Als iemand een recept weet hoe je gevoel kan uitbannen: Welkom :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:33

Moord is zo rigoureus he. :))

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:24

Winged schreef:
Sophie en LaPluche, ondanks de breuk: Welkom :)

'Nog lange geen relatie wil' = Niet verliefd genoeg. Gevoel kun je niet dwingen, maar na een halfjaar. Oh, het is zo gemakkelijk dat te zeggen wanneer je het niet zelf bent. I know... Als ik mijn eigen raad eens op zou volgen :+

Hier een paar dip-dagen. Het wil gewoon even allemaal níet. Ik ben boos, verdrietig, gefrustreerd.. Álles. Ergens zit er nog wat hoop. Scheitirritant want ik wil er vanáf. Krijg ook vandaag op het werk niks gedaan :+

Als iemand een recept weet hoe je gevoel kan uitbannen: Welkom :D



Pff, niets aan die dagen! Recept heb ik nog niet gevonden. Maar misschien geeft het troost dat je ze gewoon moet accepteren en dat ze gelukkig weer over gaan.

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:22

Fair: gelukkig wel. Het is ook nog aardig 'verse' pijn. Ik mag statistisch gezien nog 2 maanden...

Marlinde: klinkt wel als oplossing... ik vlieg even richting Azië.. daar zit meneer nog. Als jullie iets horen over een Nederlander en een duikongeval :')

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:48

Winged schreef:
Fair: gelukkig wel. Het is ook nog aardig 'verse' pijn. Ik mag statistisch gezien nog 2 maanden...

Marlinde: klinkt wel als oplossing... ik vlieg even richting Azië.. daar zit meneer nog. Als jullie iets horen over een Nederlander en een duikongeval :')


Hij zou heel toevallig eens echt in de problemen komen met duiken, dan word jij nu wel verdacht :D

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:05

Hahahah nou... Dan is aan mijn reisgegevens en alibi wel te zien dat ik veilig in Nederland was. Weet gelukkig ook niet waar hij zit. Weet het land en dat is meer dan voldoende. Maar: wat mij betreft blijft hij daar lekker zitten :))

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:59

Nou gesprek gehad en ik ben bere trots op mezelf! Hij stond huilend voor me, hij deed beloftes en ik heb me sterk gehouden en mijn redenen herhaald. Het voelde voor mij wel als een echte definitieve afsluiting. Wel even heel moeilijk. Maar eerste wat ik deed in de auto (stilstaand ghehe) was mijn date van gister appen. :o

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:16

Ik had al zo'n gevoel dat het een smoes was om jou te zien & jou over te halen. := Goed van je dat je je sterk hebt gehouden! Topper! :D

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:23

Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb vorige maand (eindelijk) ergens een punt achter gezet waarin ik heel erg gemanipuleerd werd. Maar er waren ook goede dingen natuurlijk.
Het ging eigenlijk best goed tot nu toe, maar nadat ik nog een ander contact (Vriendschappelijk) kwijt raakte door een derde partij kwam de breuk ineens hard binnen want nu voel ik me echt heel erg alleen. -O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:36

En voel me wel erg rot en alleen vanavond. Maar dat hoort erbij. Zometeen lekker slapen en morgen weer een dag.

En :(:) mandarijn, hopelijk voel jij je snel beter!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:32

Mandarijn schreef:
Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb vorige maand (eindelijk) ergens een punt achter gezet waarin ik heel erg gemanipuleerd werd. Maar er waren ook goede dingen natuurlijk.
Het ging eigenlijk best goed tot nu toe, maar nadat ik nog een ander contact (Vriendschappelijk) kwijt raakte door een derde partij kwam de breuk ineens hard binnen want nu voel ik me echt heel erg alleen. -O-


Soms komen de dingen dubbel zo hard binnen, ik herken dat wel. Ook deze periode gaat weer over.
Heb je de mogelijkheid wat te plannen met anderen, even je gedachten verzetten? Het helpt echt om er IRL met iemand over te praten.

Raineri
Berichten: 6219
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:48

Mandarijn schreef:
Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb vorige maand (eindelijk) ergens een punt achter gezet waarin ik heel erg gemanipuleerd werd. Maar er waren ook goede dingen natuurlijk.
Het ging eigenlijk best goed tot nu toe, maar nadat ik nog een ander contact (Vriendschappelijk) kwijt raakte door een derde partij kwam de breuk ineens hard binnen want nu voel ik me echt heel erg alleen. -O-


Heb je anderen contacten of misschien oude vrienden met wie je de draad kan oppakken? Soms kan het leiden tot onverwachtse nieuwe/oude vriendschappen.

Manipulatie is een beginnende vorm van emotionele mishandeling, wees alsjeblieft blij dat je er vanaf bent! Je verdient beter en over een paar maandjes vallen dingen vanzelf meer op zijn plaats. Alles komt nu achter elkaar en dat is super k*t. Maar echt, over een tijdje ben je blij dag je er doorheen bent.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:51

Afbeelding

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:16

Thanks voor jullie lieve berichtjes. <3

Ex mis ik niet zo zeer, het vangnet idee ervan als er iets is wel. En merk dat ik nu nog meer moeite heb met mensen vertrouwen dan ervoor.
De vriendschap mis ik wel heel erg (tussen die persoon en mij is er geen probleem, wil er in pb evt wel over vertellen ivm meelezers).

Ik heb gelukkig wel mensen om dingen mee te plannen en die ervan weten, maar die wil ik ook niet altijd lastig vallen. Moeilijkste is als ik alleen thuis ben. Ik ben heel goed in piekeren. :=

Raineri
Berichten: 6219
Geregistreerd: 21-02-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:30

Je mag altijd een pb'tje sturen! (iedereen trouwens) Als het oplucht, vooral doen.
Als een vertrouwd iemand wegvalt is het altijd even slikken. En alleen zijn en piekeren is heel normaal, ik zou het bijna gezond willen noemen (tot een bepaalde hoeveelheid). Als je alleen bent maak je vaak de meeste persoonlijke groei door wat natuurlijk alleen maar waardevol is. Ik heb van masturdating inmiddels een sport gemaakt. Ik ga geregeld alleen op vakantie of alleen ergens lunchen met een schrift om te schrijven. Ik denk dat de verhouding sociale afleiding en tot jezelf komen erg belangrijk zijn. Teveel eenzaamheid is ook niet goed. Misschien helpt het opschrijven ervan wel? Of misschien een dagje uit met jezelf en even je telefoon uitzetten?

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:52

Ik heb net al m'n stress en frustraties van vandaag eruit gejankt (gesprek had met diegene van het vriendschappelijke gedeelte en daar maakte ik me druk om, maar was prima dus zal wel ontlading zijn of zo).
Ik heb alleen totaal niet de mogelijkheid om daar iets aan te doen en daar kan ik niet zo goed mee... Loslaten terwijl er geen direct probleem is zit niet echt in mij helaas. :=

Zo maar even naar stal, paard knuffelen.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:41

Ik heb echt heel veel zin om een berichtje te sturen en te vragen hoe het met hem gaat, maar dat is waarschijnlijk geen goed idee :/

We zijn een 3-tal weken geleden uit elkaar gegaan, daarvoor hadden we al een paar keer geprobeerd om ermee te stoppen maar hebben we telkens toch beslist om het nog eens opnieuw te proberen.
Hij slaagde er maar niet in om de relatie met zijn ex netjes af te ronden, ze hebben een dochter en huis samen, hij bleef maar twijfelen en ik vermoed ook dat hij nu toch weer bij haar terug is.

En ik blijf me maar afvragen of alles wat wij samen hadden nou gewoon een leugen was... Het voelt zo onrealistisch, het idee dat hij dit gewoon achter zich kan laten.
Hij bleef volhouden dat hij enorm veel van me houdt, blijkbaar niet genoeg denk ik dan :(

Ik denk dat dit de eerste keer in mijn leven was dat ik echt van iemand heb leren houden, ook de eerste keer dat het zo lang blijft pijn doen. We hebben al 3 weken geen contact meer gehad, maar ik heb de indruk dat ik hem steeds meer ga missen in plaats van minder :/

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:46

Afbeelding

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:43

Neverland schreef:
[ [url=m/UjgZZp.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ :')

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:18

:')

Heel veel sterkte en een dikke knuffel aan iedereen die het nodig heeft! :(:)

Eline; wat een rot situatie... Ik snap heel goed dat je hem een berichtje wil doen. Maar ik denk wel dat het beter is om dat niet te doen en het echt te lossen... Dat gemis heeft ook tijd nodig. Komt wel weer goed, maar het zal nog wel een tijdje pijn doen. Hopelijk kan je afleiding zoeken bij je vrienden/vriendinnen/familie, veel sterkte!

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:40

Eline, ik heb net hetzelfde gevoel, na meer dan 4 maanden. Net ook van onze manager gehoord dat ze nog minimaal tot einde juni thuis blijft, waarschijnlijk nog een paar maanden langer. Ook haar missen, afvragen hoe het gaat, niet weten of alles een leugen was of hoe het zo is gelopen. Dit weekend ook al een paar dromen over haar gehad.
Zoveel mensen zeggen om iemand anders te zoeken, te tinderen of zo. Maar ik kan het precies niet, voelt ook alsof het niet eerlijk zou zijn tov iemand om met een gemis aan iets nieuw te beginnen.

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:01

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft :(:)

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:05

Callisto04 schreef:
Eline, ik heb net hetzelfde gevoel, na meer dan 4 maanden. Net ook van onze manager gehoord dat ze nog minimaal tot einde juni thuis blijft, waarschijnlijk nog een paar maanden langer. Ook haar missen, afvragen hoe het gaat, niet weten of alles een leugen was of hoe het zo is gelopen. Dit weekend ook al een paar dromen over haar gehad.
Zoveel mensen zeggen om iemand anders te zoeken, te tinderen of zo. Maar ik kan het precies niet, voelt ook alsof het niet eerlijk zou zijn tov iemand om met een gemis aan iets nieuw te beginnen.

“Iemand anders zoeken” is ook gewoon echt niet de oplossing. Je moet eerst op je eigen benen kunnen staan en je eigen geluk bepalen voor je terug een relatie kan starten, anders ga je nooit gelukkig kunnen zijn... Je kan altijd wel wat afleiding gaan zoeken bij een ander maar telkens een nieuwe relatie beginnen omdat je liefdesverdriet hebt is geen oplossing.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:17

Nee, ik weet het. Het is ook niet dat ik mij niet amuseer. Ik heb drie kinderen die de helft van de week het huis vullen met liefde en leuke momenten en de andere helft van de week ga ik weg met vrienden, sporten, ... Ik sta ondertussen al meer dan 5 jaar op eigen benen en heb alles samen in die periode minder dan 2 jaar een relatie gehad, met 2 vrouwen. Dus het is niet dat ik continu op zoek ben. Zeker niet nu, maar aan de andere kant is het wel leuk om verliefd te zijn, samen leuke dingen te doen, ... Tussen die 2 relaties zat weinig tijd, dat is waar, maar dat was gewoon toeval, ervoor 3 jaar single geweest. Ik heb het gevoel dat ik dit op deze manier niet kan afsluiten. Ze heeft nooit enige twijfel of ontevredenheid geuit en plots was het over, zag ze er geen toekomst in. Dat is gewoon moeilijk te begrijpen en plaatsen. Plots was niet kunnen samenwonen onoverkomelijk terwijl ze 2 maanden ervoor nog aan tafel met collega's zei dat ze nooit meer met een partner wou samenwonen. In het begin was ze wel heel onzeker, als ik wat ging drinken vroeg ze altijd met wie (terwijl ze niemand van mijn vrienden kende), uitte dat ze bang was dat ik haar te traag/oninteressant ging vinden, haar beu ging worden, ... Dan was het dus plots gedaan, er waren ook andere dingen dan dat samenwonen zei ze dan, maar als ik dan vroeg wat kon of wou ze niks zeggen. Ik heb gewoon zoveel vragen, door de manier waarop het liep op bepaalde vlakken en stopte. Ik was er ingestapt met idee we zien wel, gewoon een leuke tijd samen hebben door af en toe af te spreken. Maar dan kwam ze dat het niet meer vrijblijvend kon zijn, dat we het toch als relatie moesten benoemen, dat ze mij graag zag, ... En heb ik dus mijn aanvankelijke terughoudendheid laten varen. Om dan zo snel gedumpt te worden, terwijl ik zeker ben dat ze echt een goeie vrouw is en zeker niet de bedoeling had te kwetsen. Ik begrijp het gewoon allemaal niet en heb het gevoel op die manier niet verder te kunnen. Ik hoef niet eender wie om toch maar een relatie te hebben, maar ik vind wel een relatie (als ik dan iemand echt leuk vind) een verrijking. Ook al heb ik dolle pret de laatste tijd met vrienden, mijn kinderen (zo zalig hen te zien opgroeien). Het is dus zeker niet om het liefdesverdriet te doen weggaan, want zolang ik dat zo voel kan ik helemaal niets nieuw beginnen. Dat wil ik ook niemand aandoen, ik heb zelf ervaren hoe het voelt om met iemand samen te zijn die nog met onverwerkte issues zat van een vorige relatie (dat was dan degene met wie ik ervoor anderhalf jaar samen was). Het je eigen geluk bepalen is geen punt. Ik heb alles best wel op orde, heb genoeg leuke zaken in mijn leven die mij blij maken met of zonder relatie. Als iemand mij niet genoeg vindt kan ik daar best vrede mee hebben, ik hou alleen wel van oprechtheid en kan moeilijk loslaten wat mij niet duidelijk is. Dan lig ik nachten te piekeren over wat het zou kunnen zijn. Al ga ik nu te laat weg vaak om daar nog toe te komen haha. Vanochtend om 5 u thuis gekomen, dan slaap je vanzelf wel een paar nachten vlotjes door :P.