tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:26

Wat betreft werken voor vriendschappen. Ik heb vriendschappen die al 24 jaar en 18 jaar duren. Dat gaat echt niet vanzelf hoor. :D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:28

Natuurlijk is hij me niks verschuldigd. Het was meer een bericht om het even van me af te schrijven, dat het me persoonlijk toch weer meer doet dan ik dacht. Ik verbind daar voor hem uiteraard geen conclusies aan, hij is me zoals gezegd niets verschuldigd en ik zou nooit iets willen forceren in die richting. Als iemand met me omgaat moet dat positief en uit vrije wil zijn. Ik laat hem natuurlijk niks weten, dat zou raar zijn, hij moet gewoon zijn gang gaan.
Het duurt gewoon zo ontzettend lang om over zoiets heen te komen, ik wou dat er een pilletje voor was :P

Winged

Berichten: 33016
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:30

Sheran schreef:
Het duurt gewoon zo ontzettend lang om over zoiets heen te komen, ik wou dat er een pilletje voor was :P

+1. Ik herken je gevoel wel hoor. En tjah, er zijn zeker geen verplichtingen. Maar soms steekt het eventjes. Hoort erbij, maar uiteindelijk word je er sterker van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:31

Sheran schreef:
Natuurlijk is hij me niks verschuldigd. Het was meer een bericht om het even van me af te schrijven, dat het me persoonlijk toch weer meer doet dan ik dacht. Ik verbind daar voor hem uiteraard geen conclusies aan, hij is me zoals gezegd niets verschuldigd en ik zou nooit iets willen forceren in die richting. Als iemand met me omgaat moet dat positief en uit vrije wil zijn. Ik laat hem natuurlijk niks weten, dat zou raar zijn, hij moet gewoon zijn gang gaan.
Het duurt gewoon zo ontzettend lang om over zoiets heen te komen, ik wou dat er een pilletje voor was :P

Ahhh zo snap ik het al een stuk beter. In dat geval snap ik dat het moeilijk is ja, ik zou het nu ook moeilijk vinden om te zien dat mijn ex ineens een nieuwe vriendin heeft die hij bv meeneemt naar zijn ouders (al zou ik eerder medelijden met haar hebben, maar goed). Van je af schrijven moet natuurlijk gewoon kunnen!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:33

Die steken herken ik heel goed hoor. Zeker bij mijn laatste ex veel gehad. Begon dus met het feit dat hij binnen een maand een nieuwe vriendin had, dat werd ook gelijk Facebook official dus kreeg van veel gezamenlijke vrienden berichtjes aangezien de helft nog niet door had dat we uit elkaar waren. Blugh.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:10

Bedankt allemaal, ook voor de PB. Fijn te horen dat het zo herkenbaar is. Ook best heftig voor jou Sanne, na zo'n ingrijpende verhuizing.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:37

Gelukkig is dat nu zo'n twee jaar geleden en ben ik alweer anderhalf jaar heel blij met mijn huidige vriend! Maar het heeft toch wel een klein driekwart jaar gekost voordat die steken eindelijk over waren. Als in: geen naar gevoel meer als je zijn naam hoort of hem ergens voorbij ziet komen.

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:45

Sheran schreef:
Het duurt gewoon zo ontzettend lang om over zoiets heen te komen, ik wou dat er een pilletje voor was :P


Och, dit is gewoon ook zo. Het doet pijn, die pijn flakkert weer op, het duurt lang. Ik wilde ook dat er een pilletje voor was.

Kan helaas mee komen schrijven. Mijn relatie van acht jaar is gisteren uitgegaan. Hij begon over zijn twijfels op 1 januari, is verliefd op iemand anders, en binnen tien dagen is het dus uit.

Ik was nog steeds blij en gelukkig in onze relatie, de fijnste en meest moeiteloze die ik ooit heb gehad, ik geloof dat ik ons echt samen oud zag worden. Bij hem is het gevoel 'houden van' weg. Ik kan het niet geloven, niet bevatten en mijn hart is gebroken. We wonen ook samen en ik kan de gevolgen nu even helemaal niet overzien. Wil graag meeschrijven omdat het fijn is lotgenoten te lezen, ook diegenen die al wat verder zijn. Het geeft me moed dat mensen hier overheen komen, al zie ik nu nog helemaal niet hoe ik dit ga doen.

Ik heb lieve vrienden die me steunen, maar elke keer als ik alleen ben raak ik in paniek. Werk is een afleiding, maar zwaar, want kan al tien dagen niet goed slapen en eten. Het leven, soms is het k*t.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:12

Heel veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:01

Ik post hier niet meer zoveel omdat het gewoon goed met me gaat, op alle vlakken eigenlijk wel. Maar kijk hier wel nog vaak genoeg. Wil graag iedereen helpen maar hoe? Verdriet in het algemeen is zó anders voor elk persoon. :(:)

Mij heeft het heel erg geholpen om ver vooruit te kijken. Ja ik heb me super ellendig gevoeld en de ogen uit m'n kop gejankt, maar laten we even realistisch zijn; over 2 jaar lach ik daar super hard om. Waarom zou ik me zo voelen door zo'n jochie? Ik ben een power vrouw, heb ergere dingen meegemaakt, ga momenteel door veel moeilijkere dingen heen dus ik kom er wel. Verdrietig zijn mag uiteraard, maar later lach ik er om.

En ik had gelijk, ik lach er nu om dat ik me zo verdrietig heb gevoeld. Hij was het gewoon overduidelijk niet. Anders was het niet zo gelopen. :P

Winged

Berichten: 33016
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:50

:(:) Miereneter.. Jammer dat het zo gelopen is. En ja, afleiding zoeken is fijn, maar neem ook de tijd om verdrietig te zijn.

Hier ook heel wisselend, komt ook door de therapie, maar over het algemeen ben ik aardig oke. Soms ineens heel boos omdat alles nu loskomt wat ik al stug een halfjaar keihard wegduw, soms ineens heel verdrietig, en verder mega gemotiveerd en gefocussed op werk, studeren en sporten. Ik vind mijn draai steeds beter en dat is prettig. Nu nog het social media stalken afleren :Y)

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:14

naomiiiii schreef:
Ik post hier niet meer zoveel omdat het gewoon goed met me gaat, op alle vlakken eigenlijk wel. Maar kijk hier wel nog vaak genoeg. Wil graag iedereen helpen maar hoe? Verdriet in het algemeen is zó anders voor elk persoon. :(:)

Mij heeft het heel erg geholpen om ver vooruit te kijken. Ja ik heb me super ellendig gevoeld en de ogen uit m'n kop gejankt, maar laten we even realistisch zijn; over 2 jaar lach ik daar super hard om. Waarom zou ik me zo voelen door zo'n jochie? Ik ben een power vrouw, heb ergere dingen meegemaakt, ga momenteel door veel moeilijkere dingen heen dus ik kom er wel. Verdrietig zijn mag uiteraard, maar later lach ik er om.

En ik had gelijk, ik lach er nu om dat ik me zo verdrietig heb gevoeld. Hij was het gewoon overduidelijk niet. Anders was het niet zo gelopen. :P


Wat goed om te lezen. Dit helpt ook hoor, de verhalen van de mensen die er doorheen zijn en met wie het goed gaat. Daar trek ik me aan op!

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:19

Winged schreef:
:(:) Miereneter.. Jammer dat het zo gelopen is. En ja, afleiding zoeken is fijn, maar neem ook de tijd om verdrietig te zijn.

Hier ook heel wisselend, komt ook door de therapie, maar over het algemeen ben ik aardig oke. Soms ineens heel boos omdat alles nu loskomt wat ik al stug een halfjaar keihard wegduw, soms ineens heel verdrietig, en verder mega gemotiveerd en gefocussed op werk, studeren en sporten. Ik vind mijn draai steeds beter en dat is prettig. Nu nog het social media stalken afleren :Y)


Dank je Winged. Klinkt alsof je goed bezig bent! Therapie kan zwaar zijn. Je mag ook boos en verdrietig zijn, beter dan wegduwen. En koester al die goede momenten, motivatie en focus. Ben je er nog niet aan toe om alles op social media te blokkeren? Of is dat nog te rigoureus?

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:49

Moet dit even van me afschrijven, nog te vroeg om bij een vriendin uit te huilen. Hij is nu naar zijn nieuwe verliefdheid. Een dag maar, hoor, maar het voelt echt als een dolk in mijn rug. Het is een paar dagen uit en we waren acht jaar samen. Ik weet dat ik echt moet accepteren dat hij niet meer verder wil, maar dat kost me iets meer tijd dan drie dagen.

Dat vertelde ik hem gisteren, dat ik me nu echt aan de kant geschoven voel, alsof we nooit samen iets moois hadden. Moest hij ook van huilen, vond het van zichzelf ook geen goede zet, zou niet gaan. Vanochtend meldt hij dat hij toch gaat. Dat het niets uitmaakt. Dat hij me toch al pijn doet.

Ik denk dat dit het ergste is: dat ik hem vertel dat het me nog meer pijn doet, dat ik even tijd nodig heb, en hij toch gaat. Het lijkt wel een andere man geworden te zijn.

Ondanks mijn verdriet, wil ik zonder ruzie en rancune uit elkaar. Dit maakt het niet makkelijker.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:53

miereneter schreef:
Moet dit even van me afschrijven, nog te vroeg om bij een vriendin uit te huilen. Hij is nu naar zijn nieuwe verliefdheid. Een dag maar, hoor, maar het voelt echt als een dolk in mijn rug. Het is een paar dagen uit en we waren acht jaar samen. Ik weet dat ik echt moet accepteren dat hij niet meer verder wil, maar dat kost me iets meer tijd dan drie dagen.

Dat vertelde ik hem gisteren, dat ik me nu echt aan de kant geschoven voel, alsof we nooit samen iets moois hadden. Moest hij ook van huilen, vond het van zichzelf ook geen goede zet, zou niet gaan. Vanochtend meldt hij dat hij toch gaat. Dat het niets uitmaakt. Dat hij me toch al pijn doet.

Ik denk dat dit het ergste is: dat ik hem vertel dat het me nog meer pijn doet, dat ik even tijd nodig heb, en hij toch gaat. Het lijkt wel een andere man geworden te zijn.

Ondanks mijn verdriet, wil ik zonder ruzie en rancune uit elkaar. Dit maakt het niet makkelijker.


Au, dat moet inderdaad flink pijn doen. Denk alleen dat het misschien ook niet erg is dat het nu al gebeurd, dan kan het hopelijk alleen maar sneller slijten ondanks dat het wel veel zeer doet. Maar ik probeer altijd alles van een positieve kant te bekijken, meer kun je soms niet. poedersuiker blijft dit toch wel :(

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:10

Ondanks alles denk ik dat je gelijk hebt, Dreamy. Dat voelt nu nog niet zo, maar het is wel duidelijker op deze manier. Hoop dat ik over een tijdje ook weer positiever kan kijken!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:13

miereneter schreef:
Moet dit even van me afschrijven, nog te vroeg om bij een vriendin uit te huilen. Hij is nu naar zijn nieuwe verliefdheid. Een dag maar, hoor, maar het voelt echt als een dolk in mijn rug. Het is een paar dagen uit en we waren acht jaar samen. Ik weet dat ik echt moet accepteren dat hij niet meer verder wil, maar dat kost me iets meer tijd dan drie dagen.

Dat vertelde ik hem gisteren, dat ik me nu echt aan de kant geschoven voel, alsof we nooit samen iets moois hadden. Moest hij ook van huilen, vond het van zichzelf ook geen goede zet, zou niet gaan. Vanochtend meldt hij dat hij toch gaat. Dat het niets uitmaakt. Dat hij me toch al pijn doet.

Ik denk dat dit het ergste is: dat ik hem vertel dat het me nog meer pijn doet, dat ik even tijd nodig heb, en hij toch gaat. Het lijkt wel een andere man geworden te zijn.

Ondanks mijn verdriet, wil ik zonder ruzie en rancune uit elkaar. Dit maakt het niet makkelijker.


Ohh wat verschrikkelijk naar dit. Heb zo met je te doen. Heel veel sterkte gewenst met deze ontzettende poedersuiker situatie. :(:)

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:17

Wonen jullie samen aangezien hij je vertelt waar hij heen gaat? Dat maakt het nog pijnlijker. Probeer of je wat afleiding kunt vinden. Anders ga je continu malen over wat ze aan het doen zijn. Sterkte :(:)

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:45

Ja, we wonen samen. Ben nu aan het werk (even pauze) en dat is inderdaad fijne afleiding. Het is ook meer dat ik dit niet van hem herken. Hard op zoek naar nieuwe woning, maar ja, Haarlem-Amsterdam: niet makkelijk en duur.

En dank!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:28

Heel veel sterkte miereneter. Helaas 2x meegemaakt en het is echt vreselijk. Hij gaat blij door terwijl jij je zo verschrikkelijk voelt. En je lijkt vervangen. Na zoveel jaar.

Mensen die zulke dingen met je doen moet je niet willen.

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:09

Maar dat is raar toch? Het was de liefste en leukste man ter wereld en in een klap lijkt dat allemaal weg. Of ja, hij voelt zich wel schuldig, maar hij doet het toch. Je hebt wel gelijk, ik moet nu aan mezelf denken en dit niet willen. Maar de wil strookt nog niet helemaal met het hart.

Ik zoek inderdaad veel afleiding, maar soms zit je toch alleen en ik ben ook bekaf van alle emoties en gebrek aan slaap. Een klassieke case van lvdv. Het is even doorbijten nu en dat zal nog wel een tijdje duren.

Winged

Berichten: 33016
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:25

@Miereneter: Ik wil hem nog niet helemaal blokkeren omdat ik eigenlijk wil weten wanneer het kind geboren wordt. (ik quote mijzelf even in deze)

Winged schreef:
6,5 jaar aaaand counting. Op wat blokken van 4 a 5 maanden met iemand na. (die dan weer terug kwam, dan weer weg, dan weer terug kwam, toen naar Azië vertrok, toen in Azië bleek dat de meid met wie hij ging zwanger was en volgend jaar wordt hij papa. En je dat allemaal even in tranen vertelt en meld dat hij eigenlijk met jou verder wil. Dat.Doet.Zeer. want... Ik ben ondanks wat hij heeft geflikt nog steeds gek op hem. Kill me please :+ :Y) 2020 word mijn jaar hoor :+ )



Verder, enorm k*t wat jouw ex nu doet. Je kan het niet negeren want je wordt er constant mee geconfronteerd zo. En dat steekt. En dan te bedenken dat het zo vers is... Kan hij niet even een maandje wachten :=


Inmiddels is het nieuwe album van Selina Gomez hier even spirit :))

Of course she was sad
But now she's glad she dodged a bullet (mm)
Took a few years to soak up the tears
But look at her now, watch her go :)ddd

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:58

@Winged O, dat is zo lastig. Snap dat je dat wilt weten... en tegelijk is het zo ook moeilijker los te laten. Dat doet zeer, inderdaad. Laten we hopen dat die laatste zin van Selena Gomez ook voor ons van toepassing zal blijken. En graag sneller dan in a few years.

Ik wens je toe dat 2020 inderdaad jouw jaar wordt. En van alle liefdesverdrietigen hier.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:06

Waarom zou je willen weten wanneer het kind geboren is? Daar doe je jezelf toch alleen maar pijn mee?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:27

Sheran schreef:
Heel veel sterkte miereneter. Helaas 2x meegemaakt en het is echt vreselijk. Hij gaat blij door terwijl jij je zo verschrikkelijk voelt. En je lijkt vervangen. Na zoveel jaar.

Mensen die zulke dingen met je doen moet je niet willen.


Maar het is hem toch ook maar overkomen? 8 jaar is lang en het is verschrikkelijk naar en pijnlijk maar soms wordt iemand gewoon verliefd op een ander.

Maar liefdesverdriet is afschuwelijk, zeker omdat het voor haar zo onverwachts is en dan ook zo snel allemaal.

Miereneter, het is nu zwaar en klote, maar straks heb je weer je eigen plek en dan zul je zien dat het genezen ineens in sneltreinvaart gaat. :(:)