tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:50

Ik ben vrij extreem, maar mij heb je voor het leven. Ook al word ik op iemand anders verliefd, ik zou blijven en rekening houden met de ander van wie je immers ook houdt. En ja, het is me overkomen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:54

Sheran schreef:
Ik ben vrij extreem, maar mij heb je voor het leven. Ook al word ik op iemand anders verliefd, ik zou blijven en rekening houden met de ander van wie je immers ook houdt. En ja, het is me overkomen.


Het één is niet perse beter dan het ander. Snap het doel van jouw bericht ook niet zo goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:32

Sheran schreef:
Ik ben vrij extreem, maar mij heb je voor het leven. Ook al word ik op iemand anders verliefd, ik zou blijven en rekening houden met de ander van wie je immers ook houdt. En ja, het is me overkomen.

Dan vind ik oprecht dat je diegene dan enorm tekort doet. Want als je daar echt van zou houden zou je hem of haar iemand gunnen die wél alle juiste gevoelens heeft.
Een verliefdheidje soit. Maar niet meer op "die" manier van je partner houden en toch blijven vind ik ook echt bedrog en het ontnemen van de kans op echte liefde.

Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:08

Ik ben dan ook alleen samen met iemand van wie ik echt heel erg veel hou. Niet een beetje of wat dan ook, gewoon 100%. Dus dat zou hier niet aan de orde zijn :)

Mijn doel was dat ik een verliefdheid geen excuus vind om iemand pijn te doen. Als je met je nieuwe liefde verder wil mag je daar van mij meer rekening mee houden.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:12

Sheran schreef:
Ik ben dan ook alleen samen met iemand van wie ik echt heel erg veel hou. Niet een beetje of wat dan ook, gewoon 100%. Dus dat zou hier niet aan de orde zijn :)

Mijn doel was dat ik een verliefdheid geen excuus vind om iemand pijn te doen. Als je met je nieuwe liefde verder wil mag je daar van mij meer rekening mee houden.


Ehm, maar niets is zo veranderlijk als de mens. Vooral als je jong bent kun je uit elkaar groeien of andere wensen gaan krijgen, ongeacht of je van elkaar houdt of niet...

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:15

Ja maar met zo'n hele break-up doe je toch sowieso al iemand pijn?

Heel chique is het niet om al direct zo snel door te hoppen, maar degene die het uit maakt is er meestal mentaal al veel langer mee bezig en heeft al veel langer afstand genomen van de relatie. Voor de gedumpte lijkt het inderdaad heel snel, maar de dumper is er mentaal al een stuk langer naartoe aan het werken.

Gevoelens kun je nou eenmaal niet bagger veel aan doen, en ik gok dat we hier allemaal wel overhaastige dingen hebben gedaan met die roze bril op.

Winged
Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:26

Cayenne schreef:
Waarom zou je willen weten wanneer het kind geboren is? Daar doe je jezelf toch alleen maar pijn mee?


Afsluiten
Deur echt achter mij dichttrekken
Besef dat het echt klaar klaar klaar is.

Zoiets. Hoewel ik zelf wel kan rekenen wanneer het er uiterlijk is.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:10

__Sannne schreef:
Ja maar met zo'n hele break-up doe je toch sowieso al iemand pijn?

Heel chique is het niet om al direct zo snel door te hoppen, maar degene die het uit maakt is er meestal mentaal al veel langer mee bezig en heeft al veel langer afstand genomen van de relatie. Voor de gedumpte lijkt het inderdaad heel snel, maar de dumper is er mentaal al een stuk langer naartoe aan het werken.

Gevoelens kun je nou eenmaal niet bagger veel aan doen, en ik gok dat we hier allemaal wel overhaastige dingen hebben gedaan met die roze bril op.



Omdat het al pijn doet kan je ook als exen best een beetje met elkaars gevoelens rekening houden toch?

Ik vind het echt geen excuus dat de ander er mentaal al veel langer mee bezig is, imo is dat iets wat je kenbaar moet maken op het moment dat de twijfels aanhouden. Niet even kenbaar maken en dan klaar en binnen 3 dagen bij je nieuwe lover zitten.
Dat kan heus wel even wachten.
Vind het sowieso een beetje apart dat hij een hele dag naar haar toe gaat... Dat klinkt alsof er al wat langer iets gaande is :n

Vond het zelf na 3 jaar al rot om op een nare manier behandeld te worden(achteraf gezien was ik er in de relatie blind voor), laat staan na 8 jaar. Dat is pittig. Sterkte miereneter :(:)

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:34

Air schreef:
__Sannne schreef:
Ja maar met zo'n hele break-up doe je toch sowieso al iemand pijn?

Heel chique is het niet om al direct zo snel door te hoppen, maar degene die het uit maakt is er meestal mentaal al veel langer mee bezig en heeft al veel langer afstand genomen van de relatie. Voor de gedumpte lijkt het inderdaad heel snel, maar de dumper is er mentaal al een stuk langer naartoe aan het werken.

Gevoelens kun je nou eenmaal niet bagger veel aan doen, en ik gok dat we hier allemaal wel overhaastige dingen hebben gedaan met die roze bril op.



Omdat het al pijn doet kan je ook als exen best een beetje met elkaars gevoelens rekening houden toch?

Ik vind het echt geen excuus dat de ander er mentaal al veel langer mee bezig is, imo is dat iets wat je kenbaar moet maken op het moment dat de twijfels aanhouden. Niet even kenbaar maken en dan klaar en binnen 3 dagen bij je nieuwe lover zitten.
Dat kan heus wel even wachten.
Vind het sowieso een beetje apart dat hij een hele dag naar haar toe gaat... Dat klinkt alsof er al wat langer iets gaande is :n

Vond het zelf na 3 jaar al rot om op een nare manier behandeld te worden(achteraf gezien was ik er in de relatie blind voor), laat staan na 8 jaar. Dat is pittig. Sterkte miereneter :(:)


Ik zeg toch ook dat het niet chique is? Volgens mij zeg ik ook nergens dat je geen rekening met elkaar gevoelens hoeft te houden, mijn opmerking van "een break-up doet sowieso pijn" sloeg op Sheran die vindt dat verliefdheid geen excuus is om iemand pijn te doen.

Verder ben ik het helemaal met je eens dat twijfels gewoon uitgesproken moeten worden zodra ze er zijn, communicatie is key.

En nogmaals; Ik zeg toch ook dat het niet chique is? Je doet met jouw bericht nu net alsof ik helemaal goed praat wat die kerel doet.

miereneter
Berichten: 2518
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:20

Eigenlijk hebben jullie allemaal gelijk. Ja, het kan je overkomen. De liefde kan overgaan. Ik verwijt hem dat ook helemaal niet. Hij is er inderdaad al een paar maanden mee bezig, voor mij is het nog maar heel kort. Dat was ook alles wat ik vroeg, even de tijd - al was het maar uit respect voor wat we samen gehad hebben.

De rest is allemaal achteraf praten. Had hij het eerder uit moeten spreken - ja. Had dat minder zeer gedaan - nee.

En klopt hoor, MarcoBorsato (briljante nick ook _O- ): ik moet mijn eigen plek en het dan gaan verwerken.

Homo sapiens non urinat in ventum.

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:45

Sheran schreef:
Ik ben dan ook alleen samen met iemand van wie ik echt heel erg veel hou. Niet een beetje of wat dan ook, gewoon 100%. Dus dat zou hier niet aan de orde zijn :)

Mijn doel was dat ik een verliefdheid geen excuus vind om iemand pijn te doen. Als je met je nieuwe liefde verder wil mag je daar van mij meer rekening mee houden.


Heel goed van jou.

miereneter schreef:
Eigenlijk hebben jullie allemaal gelijk. Ja, het kan je overkomen. De liefde kan overgaan. Ik verwijt hem dat ook helemaal niet. Hij is er inderdaad al een paar maanden mee bezig, voor mij is het nog maar heel kort. Dat was ook alles wat ik vroeg, even de tijd - al was het maar uit respect voor wat we samen gehad hebben.

De rest is allemaal achteraf praten. Had hij het eerder uit moeten spreken - ja. Had dat minder zeer gedaan - nee.

En klopt hoor, MarcoBorsato (briljante nick ook _O- ): ik moet mijn eigen plek en het dan gaan verwerken.


Hij had een hoop dingen anders kunnen doen, hij heeft niet in jouw voordeel keuzes gemaakt en dat is gewoon best wel naar en on top of that, dealen met dat hij een nieuwe heeft is ook geen kerst. Maar onder aan de streep is verdriet gewoon verdriet.

Maar schouders recht, hoofd omhoog. Het is even ploeteren omdat hij nog zo in je DNA zit maar luister, focus je op straks. Straks je eigen huis, je eigen leven terug, misschien kom je weer iemand tegen of neem je een rebound?

De wereld ligt aan je voeten!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:50

Amen to Marco!

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:51

Wilde er eigenlijk nog bij schrijven 'doe het eens met een vrouw' maar dan ga ik weer buiten mijn boekje denk ik.

En je mag best hopen dat z'n nieuwe liefde in bed plast trouwens.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:06

Zo bedoelde ik het niet MB... :')

Het wordt denk ik weer eens tijd voor die uitwisseling tussen bokt en welk geekforum was het ook maar weer...

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:07

Tweakers toch?

miereneter
Berichten: 2518
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 08:24

Ik moet wel lachen, MarcoBorsato. Misschien neem ik wel een rebound-vrouw.
Nu is het inderdaad even alleen maar pijn.

@Winged, dat wens ik je van ganser harte toe, die afsluiting.

Homo sapiens non urinat in ventum.


xJolien
Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:41

MarcoBorsato schreef:
Wilde er eigenlijk nog bij schrijven 'doe het eens met een vrouw' maar dan ga ik weer buiten mijn boekje denk ik.

En je mag best hopen dat z'n nieuwe liefde in bed plast trouwens.


* kruipt uit meeleeshoekje *

AMEN. Dank voor het lachen. *\o/*

Sommige strijden zijn er om gestreden te worden, maar sommige strijden kunnen niet gewonnen worden. Maar blijf vechten, met niets doen verlies je altijd.
Achter iedere traan die ik om je laat, schuilt een glimlach van mooie herinneringen. Dag lieve Lot, ik mis je. 25-01-2016

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:25

Hoe is het met iedereen hier?

Hier heeft ex een nieuwe vriendin. Die volgens mij iets beter haar best moet gaan doen want ik word continu gestalkt bij mijn huis door hem en zijn vrienden. :+
Merk zelf dat ik wel echt aan het verder gaan ben nu. Kan het prima naar mijn zin hebben met andere jongens. :))

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:54

naomiiiii schreef:
Hoe is het met iedereen hier?

Hier heeft ex een nieuwe vriendin. Die volgens mij iets beter haar best moet gaan doen want ik word continu gestalkt bij mijn huis door hem en zijn vrienden. :+
Merk zelf dat ik wel echt aan het verder gaan ben nu. Kan het prima naar mijn zin hebben met andere jongens. :))


Wat doen ze dan? :=

Hier gaat het best oke. Toevallig was er gister nog iets waardoor ik merkte dat het me toch weer meer deed dan ik dacht, maar probeer dat stemmetje in m’n hoofd dan snel weer eruit te krijgen. :+ Mezelf gek maken met dingen die er niet (meer) toe doen heb ik alleen mezelf mee.
Ik wil zennnn weg straks en als ik terug kom hoop ik toch weer een stuk verder te zijn in dit proces :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:18

naomiiiii schreef:
Hoe is het met iedereen hier?

Hier heeft ex een nieuwe vriendin. Die volgens mij iets beter haar best moet gaan doen want ik word continu gestalkt bij mijn huis door hem en zijn vrienden. :+
Merk zelf dat ik wel echt aan het verder gaan ben nu. Kan het prima naar mijn zin hebben met andere jongens. :))


Gestalkt bij huis door hem en zijn vrienden? := Hoe oud zijn ze?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:59

Uhm, stalken klinkt niet zo fijn :=


Hier zat ik de laatste weke wel in een goede headspace.. tot vorige week. Gesolliciteerd op een vaste aanstelling voor wat ik nu doe, omdat ik het na bijna 2 jaar nog steeds naar mijn zin heb en het stabiliteit geeft wat ik wel kan gebruiken omdat ik aan mezelf al genoeg heb.. helaas kreeg ik maandag te horen dat ik het niet ben geworden. Er zijn collega's doorgekomen die er nog maar een halfjaar zitten.. via via hoor ik dat ze waaarschijnlijk geselecteerd hebben op wie is dit over een paar jaar zat en wie niet.. ambitie. Maar ben totaal niet ambitieus :+
Aangezien ik hier echt op mijn plek zit voel ik me er best wel heel poedersuiker onder.. dit ook nog.. over een paar maand een nieuwe baan moeten hebben en het voelt alsof ik daar helemaal geen ruimte voor heb naast al het persoonlijke waar ik zo hard mee bezig ben.
En dan toch gaan vergelijken he.. goh ja ex zijn leven gaat lekker perfect, had hier binnen een paar maand een vaste aanstelling, is bezig met een studie waar hij goed in is, heeft een nieuw liefje. En ik verlies alleen maar, faal in het leven :')

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:16

Aah Air, knuffel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:38

Ze rijden hier langs meerdere keren per dag. Ik heb geen idee wat ze willen bereiken. :Y)

@air, vergelijken doet iedereen denk ik. Maar vergeet niet dat dingen er vaak mooier uitzien dan dat ze zijn. Waarschijnlijk valt zijn super-goed-uitziende-leventje echt wel mee. Dat is wel mijn ervaring in ieder geval.
Merk het bij mezelf al, iedereen denkt altijd dat ik een perfect leven heb en alles voor elkaar heb, little did they know... :+

Winged
Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:24

Ah Air :(:) Het is een fase... En voor de buitenwereld ziet alles er altijd perfect uit. Maar ondertussen... Kan het niet zo zijn dat je gewoon een jaar verlenging krijgt? Je mag nu 3 jaarcontracten en dan heb je een jaartje sollicitatie- rust.

Als we ons allemaal nou eens niet zo perfect zouden voordoen, zou het dan een stuk gemakkelijker zijn om onze eigen ellende als normaal te zien? :+

hagelslag
Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:34

naomiiiii schreef:
Ze rijden hier langs meerdere keren per dag. Ik heb geen idee wat ze willen bereiken. :Y)

@air, vergelijken doet iedereen denk ik. Maar vergeet niet dat dingen er vaak mooier uitzien dan dat ze zijn. Waarschijnlijk valt zijn super-goed-uitziende-leventje echt wel mee. Dat is wel mijn ervaring in ieder geval.
Merk het bij mezelf al, iedereen denkt altijd dat ik een perfect leven heb en alles voor elkaar heb, little did they know... :+



Maar hij heeft toch een nieuwe vriendin.
Dus ehhhh weird

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maliboe en 187 bezoekers