tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:42

CalipsoLover schreef:
Hij woont nu in Duitsland voor zijn werk op 6 uur hier vandaan, maar als hij dan hier is is de kans inderdaad groot dat ik hem tegen kom. De stad waarin we wonen heeft maar 2-3 leuke plekken om iets te gaan drinken etc. En hij zit daar meestal ook met zijn vrienden, wat het wel lastiger maakt ja. Ik heb het ontzettend lastig met het hele getrek en gesleur van emotie en meningen de afgelopen vakantie. Ik heb ook het gevoel dat iedereen zijn kant van het verhaal verkiest, wat ook maar deels de waarheid is.

Heel veel sterkte met je hond! Maar wel heel goed dat je je stilaan beter voelt!


Maar eerlijk wat maakt het eigenlijk uit wat die mensen denken en vinden? Het gaat hier toch om jou en om jou geluk? Als die mensen wat anders denken terwijl jij weet hoe het echt in elkaar zit moet je je daar echt niet rot over voelen. Laat ze lekker denken en praten want jij weet zelf jou kant van het verhaal. En geloof me er zijn altijd en overal mensen met een mening probeer je daar dus zo min mogelijk druk om te maken en pak die tijd nu eindelijk voor jezelf.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:05

Ik geef je 100% gelijk stroopkoek. Maar helaas is dat iets van mijn minder goede eigenschappen, ik ben altijd al heel gevoelig geweest aan wat andere van me denken en helaas gebruik ik dat ook een beetje als een spiegel om mezelf te zien als persoon. Tenslotte zijn die mensen allemaal ook een groot deel van mijn leven geweest de afgelopen tijd. Ja, ik weet dat ik het mezelf op die manier ook moeilijk maak. Maar het is een eigenschap die ik niet zomaar kwijt kan, geloof me, anders had ik het al lang gedaan want daar ga je soms als persoon ook kapot aan.

Hij komt straks zijn spullen ophalen en vertrekt maandag terug naar Duitsland voor een maand. Dat zal denk ik sowieso ook wel voor rust zorgen.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:11

CalipsoLover schreef:
Ik geef je 100% gelijk stroopkoek. Maar helaas is dat iets van mijn minder goede eigenschappen, ik ben altijd al heel gevoelig geweest aan wat andere van me denken en helaas gebruik ik dat ook een beetje als een spiegel om mezelf te zien als persoon. Tenslotte zijn die mensen allemaal ook een groot deel van mijn leven geweest de afgelopen tijd. Ja, ik weet dat ik het mezelf op die manier ook moeilijk maak. Maar het is een eigenschap die ik niet zomaar kwijt kan, geloof me, anders had ik het al lang gedaan want daar ga je soms als persoon ook kapot aan.

Hij komt straks zijn spullen ophalen en vertrekt maandag terug naar Duitsland voor een maand. Dat zal denk ik sowieso ook wel voor rust zorgen.


Ik snap je hoor! Ik zeg dit nu wel zo stoer maar heb er zelf ook veel moeite mee gehad en nu af en toe nog steeds wel eens :) Natuurlijk toen ik terug kwam bij mijn ex waren daar heel veel mensen die daar wat vonden waaronder mijn ouders ook, maar heb mezelf steeds voorgehouden dat dit de keuze is die me gelukkig maakt en heb dat ook tegen deze mensen gezegd als zij hun mening deelden. Ik hoop dat je gevoel langzamer minder wordt want snap dat het poedersuiker is nu en dat dit gevoel echt niet helpt bij de verwerking van je break-up :(:)

hagelslag
Berichten: 9019
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:17

Wel fijn dat hij dan een maand weg is.
Dan is er tenminste voor het eerste rust.

Waar ik mij nu inmiddels toch een beetje aan stoor, mensen die tijdens de relatie deden alsof ze je beste vriendin waren. En nu naderhand hoor je niks meer van ze.
Maar hee dat is te verwachten en ik heb zelfs laatst nog iemand op zon zelfde gedachtegang geantwoord dat het nueenmaal gebeurd. Maar deze week irriteer ik mij er een beetje aan.

Maar het leven gaat verder.
Vind het wel moeilijk om dan bij een volgende relatie te "vertrouwen" dat ze mij dan wel mogen ipv ach ik ga met haar om omdat ze de vriendin is van....

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:38

Dat de mensen rondom je een stuk je zelfbeeld bepalen is normaal he CalipsoLover, iedereen heeft een beeld van zichzelf obv de omgeving, dat is normaal. Dat het nu extreem negatief werkt misschien iets minder, uiteindelijk bepalen zij hun beeld van jou obv de info die ze krijgen, niet obv wie je bent of wat er echt speelde, dat mag je zeker niet vergeten. En je zal uiteraard mensen verliezen, dat is altijd jammer, maar je kan daar weinig aan veranderen. Zeker degene die dicht bij hem staan en obv andere dingen dan hoe het allemaal is gelopen verbonden zijn met hem (zoals zijn ouders, ...). Probeer je er een beetje los van te maken, van alles wat bij hem hoorde. De mensen die er nu nog voor je zijn en ondanks de breuk dichtbij willen blijven zijn degenen die je in de toekomst gelukkig kunnen helpen zijn, de rest niet en dat is soms spijtig, maar er tegenin gaan of er jezelf door (laten) neerhalen gaat je niet verder brengen. Een lange relatie die stopt is een serieuze verandering, ook buiten die relatie, maar als het niet werkt kan je er beter op tijd mee stoppen. Beter nu dan binnen 5 of 10 jaar. De pijn is even groot, maar zonder kinderen of andere grote engagementen is het wel een pak eenvoudiger.
Dat je het zo lang hebt willen proberen toont dat je iemand bent die loyaal is, niet oppervlakkig, liefdevol en dat zijn mooie eigenschappen. Maar met iemand die je niet begrijpt of aanvoelt maakt het je ongelukkig en als je er dan zoveel moeite voor hebt gedaan denk ik dat dat moeilijk of niet op te lossen is en je de juiste keuze maakte. Dat het op vakantie gebeurde en onverwachts verandert daar niks aan en is niet iets dat hij je kan of mag verwijten. Jij had het ongetwijfeld ook liever anders gezien. Geniet van het weekend en amuseer je zoveel als je kan!

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:47

Dankjewel stroopkoek! Ik hoop het ook. Vanavond ga ik iets gaan drinken met een goede vriendin en denk dat dat ook wonderen zal doen :)

Hagelslag: Dat heb ik nu ook met de vriendengroep van mijn ex. Er waren er een paar waar ik echt ontzettend goed mee overeen kwam, we zagen elkaar ook al bijna 2 jaar wekelijks. Verjaardagsfeestjes, nieuwjaar etc werden allemaal samen gevierd. Zij kwamen zelfs bij mij thuis en kende mijn familie. Dat is écht niet leuk om dat dan ook allemaal te moeten stopzetten, want in eerste instantie waren het eerst zijn vrienden. Maar ik zie mezelf ook niet afspreken met hen alleen nu.

Dankjewel Callisto. Ik weet niet hoe het komt maar jij slaagt toch altijd de nagel op de kop en geeft me die trap onder mn kont die ik nodig heb :+ Hij is daarnet langs geweest voor zijn spullen en heeft nog een kop koffie gedronken. Het voelt nu ook even als een goed en waardig afscheid en alsof de rust toch terug is gekeerd in mezelf. Ik hoop dat het ook zo blijft. En als ik me dan even weer poedersuiker voel ga ik de reacties hier nog eens lezen :))

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:00

Hier komt de pijn heel erg in vlagen. Ik heb twee maanden bij mijn moeder gewoond in een soort rare twilight zone. Ik had het zo druk en was zo veel tijd kwijt aan reizen dat ik uiteindelijk 60 uur per week van huis was. Nu ben ik afgelopen weekend weer terug naar mijn ('ons') huis verhuisd en voel ik me eigenlijk nog veel rotter. Ik hou me gedurende de dag zo veel mogelijk bezig maar als ik eenmaal alleen in 'ons' bed lig kan ik niet slapen omdat alles zo veel pijn doet.

Ik probeer me dus maar zo veel mogelijk bezig te houden met werk en sociale dingen, om mijn hoofd maar zo moe mogelijk te maken ofzo. Hoop wel echt dat dit snel voorbij gaat want dit is waardeloos :=

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:11

Goed dat het met hem rustig is verlopen Calipsolover en je ook rust in je hoofd hebt. Straks wat gaan drinken zal je goed doen! Maak het maar lekker laat, geniet van de mooie dingen in het leven, je gaat hier beter en sterker uitkomen!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:27

Calipsolover: misschien als je weet dat je ex ook in de stad is en je dat op dit moment nog niet trekt misschien fijner om bij je thuis of bij vriendinnen af te spreken? :(:)

Ja heel herkenbaar Hagelslag.. ik vind dat heel naar, want ik heb altijd gedacht dat mensen me oprecht aardig vonden. Maar blijkbaar was dat alleen maar omdat ik vriendin van was, en ben ik niets meer zonder hem. Ik zie zelf mensen gewoon als individu :+ maar niet iedereen denkt daar zo over.
Mbt vrienden van.. wat ik in een volgende relatie zal doen als ik de vrienden erg graag mag is ze niet alleen maar zien met mijn partner erbij, maar er wellicht ook zonder partner mee afspreken. Ik weet dat ik dat nu niet gedaan heb en dat het daarom ook raar zou zijn om opeens veel met ze af te spreken, dat verwachten hun ook niet. En dat vind ik heel jammer want mag ze allemaal heel graag, maar achteraf gezien weet ik dat de relatie ongezond was en ik heel veel energie in ex heb gestoken waardoor ik helemaal geen ruimte over had voor zulke dingen.

Emma: ah dat is heel poedersuiker ja, alles voelt dan van jullie samen.. en dat is het niet meer. Hier was dat eerst ook heel pijnlijk.. en het huis, bed, de spullen die we samen hebben gekocht. Hier heeft het geholpen om wat dingen in huis te veranderen, zo heb ik een groot nieuw kleed gekocht wat direct de sfeer anders maakte bijvoorbeeld. Langzaam maar zeker is het nu mijn huis ipv. 'ons' huis. Tijd.. en het gevoel toelaten en er doorheen.
Slapen is hier nog steeds ruk, nou ben ik sowieso al niet de beste slaper maar er is gewoon veel om te verwerken.



Afleiding is goed maar het gevoel moet ook zeker worden toegelaten, ik heb zelf het idee dat omdat ik dat zo goed mogelijk probeer te doen ik al heel veel heb kunnen loslaten en al snel duidelijk werd dat ik veel te lang heb volgehouden in de relatie bijv. En ik merk ook dat als ik het poedersuiker gevoel niet wil hebben dus er gefrustreerd/boos van raak het alleen maar langer duurt en juist extra poedersuiker is. Maar we zijn wel geneigd om moeilijke gevoelens uit de weg te gaan.. maar met het toelaten, evt. uithuilen verwerk je echt iets :) En het gevoel gaat dan vanzelf wel weer weg(blijf je er wel in hangen mag je jezelf ook even ertoe zetten om eruit te komen, want blijven hangen heb je dan ook weer niets aan).
Maar alles mag er zijn, en soms heeft dat ook zin om tegen jezelf te zeggen als je je poedersuiker voelt, en jezelf te troosten. 'Het is oké, laat dit er maar even zijn, het wordt wel weer beter.'

hagelslag
Berichten: 9019
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:33

Air, de grap is ik sprak met 3 waar het mij het meest om gaat ook zonder mijn ex af.
Maar ja nu ineens komt van hun uit niet echt een reactie ofzo.
Dus ja het is een beetje raar.
Maar het gaat gewoon verder het leven!!!

@emma, geef het tijd. En gewoon ook even niksen is belangrijk.

@calipsolover fijn dat jullie fatsoenlijk alsnog afscheid hebben kunnen nemen. En fijn dat nu even rust is

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:45

Mag ik mij hier stilletjes melden?

Ik heb nu inmiddels bijna 4 jaar een relatie met mijn huidige vriend. We zijn nog jong (20) dus ook jong de relatie ingegaan.

Ik heb het altijd een leuke relatie gevonden maar er waren altijd dingen die het minder leuk maakte. Hij kan bijvoorbeeld slecht tegen alcohol, als in het maakt hem absoluut geen leuker mens.
Nu het afgelopen jaar merk ik gewoon dat mijn drang om alleen te zijn en weer lekker het single leven in te gaan steeds erger wordt. Dus misschien het omgekeerde van wat de meeste hier hebben. Ik ben namelijk degene die er klaar mee is. Ik heb heel lang gedacht dat ik in een dipje zat maar de laatste paar maanden weet ik gewoon zeker dat het geen dipje is maar dat het gevoel weg is. Ik heb geen toekomstvisie met hem en ik heb echt ontzettend erg de behoefte om gewoon weer mijn eigen ding te gaan doen en lekker het studentenleven in te gaan. Daarnaast zijn we ook gewoon uit elkaar gegroeid. Onze interesses en karakters matchen totaal niet meer.

Ik weet alleen nog totaal niet hoe ik dit moet gaan brengen en wanneer. Ik vind het onwijs moeilijk omdat wij allebei geen praters zijn, hij kan best wel emotioneel en explosief reageren en eigenlijk gaan allebei onze levens compleet veranderen. We zijn veel bij elkaar en delen dezelfde vriendengroep. En het is sowieso super moeilijk om 4 jaar ineens af te sluiten.

Ik had mezelf eigenlijk voorgenomen om dit weekend het erover te gaan hebben met hem maar ik weet niet of ik die moed bij elkaar kan rapen. Ik wil het wel heel graag proberen want ik voel me de afgelopen weken erg down en depri. Merk ook dat ik veel stress hier aan heb, ben erg moe en ik voel m'n hart vaker dan zou moeten.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:56

Shaggy09 schreef:
Mag ik mij hier stilletjes melden?

Ik heb nu inmiddels bijna 4 jaar een relatie met mijn huidige vriend. We zijn nog jong (20) dus ook jong de relatie ingegaan.

Ik heb het altijd een leuke relatie gevonden maar er waren altijd dingen die het minder leuk maakte. Hij kan bijvoorbeeld slecht tegen alcohol, als in het maakt hem absoluut geen leuker mens.
Nu het afgelopen jaar merk ik gewoon dat mijn drang om alleen te zijn en weer lekker het single leven in te gaan steeds erger wordt. Dus misschien het omgekeerde van wat de meeste hier hebben. Ik ben namelijk degene die er klaar mee is. Ik heb heel lang gedacht dat ik in een dipje zat maar de laatste paar maanden weet ik gewoon zeker dat het geen dipje is maar dat het gevoel weg is. Ik heb geen toekomstvisie met hem en ik heb echt ontzettend erg de behoefte om gewoon weer mijn eigen ding te gaan doen en lekker het studentenleven in te gaan. Daarnaast zijn we ook gewoon uit elkaar gegroeid. Onze interesses en karakters matchen totaal niet meer.

Ik weet alleen nog totaal niet hoe ik dit moet gaan brengen en wanneer. Ik vind het onwijs moeilijk omdat wij allebei geen praters zijn, hij kan best wel emotioneel en explosief reageren en eigenlijk gaan allebei onze levens compleet veranderen. We zijn veel bij elkaar en delen dezelfde vriendengroep. En het is sowieso super moeilijk om 4 jaar ineens af te sluiten.

Ik had mezelf eigenlijk voorgenomen om dit weekend het erover te gaan hebben met hem maar ik weet niet of ik die moed bij elkaar kan rapen. Ik wil het wel heel graag proberen want ik voel me de afgelopen weken erg down en depri. Merk ook dat ik veel stress hier aan heb, ben erg moe en ik voel m'n hart vaker dan zou moeten.


Oei, wat herken ik veel dingen uit jouw verhaal. Vooral dat stuk dat je denkt een dipje te hebben, maar je je realiseert dat je je relatie eigenlijk niet meer fijn vindt. Ik kan je één tip geven: laat het niet doorsudderen.. dit heb ik achteraf gezien te lang gedaan, waardoor het bij mij al verder was en hoger zat toen ik het eindelijk aankaartte. Dus: ook al zijn jullie geen praters, deel je twijfel met hem, wees eerlijk en doe het zo snel mogelijk. Het kan misschien helpen om het eerst op papier te zetten?
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:47

@shaggy, doe waar jij je goed bij voelt! Ik kan wel begrijpen dat je misschien ook wel meer wilt mee maken in de zin van liefde oid? Omdat je dus inderdaad al vanaf jonge leeftijd met 1 iemand bent. Hoe je het moet brengen, tja. Ik help mezelf altijd door notities te maken. Opschrijven werkt voor mij het best en uiteindelijk heb ik dan wel een verhaal of iets in mijn hoofd. Maar je hoeft uiteraard geen toespraak te houden dus zeg gewoon wat je denkt en voelt dat is voldoende denk ik. :(:)


Hier gaat het best wel goed. Ik vind het heerlijk om op mezelf te wonen. Wil elke avond niet eens slapen gewoon omdat ik het heerlijk vind om alleen in mijn eigen huisje te zitten.
Ex zie ik nog wel. Ik heb gewoon gezegd wat ik dacht en dat ik wel vrienden wil blijven maar dat hij dan wel dingen moet toegeven en uitleggen. Dat heeft hij gedaan dus dat is allemaal ook oké en uit mijn hoofd nu. Scheelt een hoop want ik sta de laatste weken op zombie modus door mijn werk. Ik sta op papier voor 38 uur maar raak bijna de 50 aan afgelopen 5 a 6 weken. Ben daardoor dus wel heel erg moe de laatste dagen. Het is wel een beetje op zeg maar. Maar dat zal allemaal ook wel weer vanzelf goed komen.
Ik heb dus wel mijn profielfoto op facebook verwijdert en status verandert etc en echt gelijk beginnen allerlei mannen uit mijn verleden zeg maar te praten. Toen ik een relatie had zag of hoorde ik ze nooit meer en nu praat ineens iedereen. Merk dat ik dat heel vervelend vind en stoot dat dus ook af. Moet echt even niets van mannen hebben nu. Zeker omdat zinnen als "wil je een massage" niet echt in goede aard vallen bij me op dit moment. Vind dat niet echt iets wat helpt bij de verwerking en voor mij een teken dat mannen nog steeds lekker tactisch zijn. Sommige zullen het misschien ook echt lief bedoelen wat ze allemaal zeggen maar ik moet er echt even niets van weten. Zeker omdat ik het zie alsof ze meer willen dan gewoon even praten.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 00:06

Shaggy09: hoe eerder hoe beter, mijn ex heeft lange tijd nog gedaan alsof hij wel verder wilde en er is niets pijnlijkers imo dan dat het binnen een paar weken omslaat van '' we gaan er samen aan werken'' naar het is klaar. Wees echt eerlijk :)
Ik kijk er misschien anders tegenaan dan de meeste mensen maar ik denk juist dat ex niet zou hoeven te betekenen 'voorgoed uit je leven'. Tuurlijk is het in het begin handiger om afstand van elkaar te nemen, zodat beide kunnen verwerken dat de relatie voorbij is. Maar helemaal als je dezelfde vriendengroep hebt is het toch veel fijner als je op een gegeven moment ook weer vriendschappelijk met elkaar om kan gaan, als jullie daar beide aan toe zijn.

Zoals Naomi adviseert zou ik inderdaad opschrijven wat je wil zeggen, sterkte :(:)


Jeetje wat veel uren maak je voor je werk Naomi! Wel op jezelf letten en niet jezelf voorbij hollen hoor :(:)
Die mannen.. ugh. Ik denk helaas dat ze je gewoon als makkelijk zien, wat het is net uit dus je bent verdrietig, zal wel behoefte hebben aan genegenheid etc... maar als ze zo opeens aandacht zoeken kan je er eigenlijk al wel vanuit gaan dat ze maar 1 ding willen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:15

Bedankt voor de lieve tips. We hebben momenteel ruzie waar ik heel erg van baal. Maar wat stiekem nog meer mij doet realiseren dat het gewoon op is.
Ik ben nu thuis en wil morgen hem een bericht sturen dat we moeten praten. Ik denk dat hij nu ook wel steeds meer merkt dat de koek op is, de ruzie gaat echt om niks namelijk. Maar hij is ontzettend eigenwijs.

Ik houd jullie op de hoogte, ik heb al een notitie gemaakt in mijn telefoon met een paar zinnen die ik sowieso wil zeggen. Verder ga ik gewoon mijn gevoel laten spreken, anders blijf ik misschien te zacht en te lief en komt de boodschap ook niet goed over.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:17

Veel succes Shaggy! Ik duim mee, en ook voor jou sterkte. Veranderingen zoals die zijn niet leuk, maar soms moet je ook even voor jezelf kiezen. :)

Zertab

Berichten: 12212
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:31

Gister het heel plots uitgemaakt met mijn vriend. Zijn al meerdere dingen voorgevallen, maar wat er gister is gebeurd, is de druppel. Is wel even pittig, weer alleen staan (niet alleen als in geen vrienden, maar het is toch anders).

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:06

Zertab schreef:
Gister het heel plots uitgemaakt met mijn vriend. Zijn al meerdere dingen voorgevallen, maar wat er gister is gebeurd, is de druppel. Is wel even pittig, weer alleen staan (niet alleen als in geen vrienden, maar het is toch anders).

:(:) Hoe komt het? Het ging dan al langer niet goed? Veel sterkte!

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:28

Heb je al met je vriend gepraat Shaggy09? Denk dat er bij jou een onwijze last van je schouders afgaat vallen als je het eenmaal hebt uitgesproken tegenover hem. Neemt natuurlijk niet weg dat het echt wel een poedersuiker situatie is wat alsnog veel pijn kan gaan doen, maar liever dat je voor jezelf kiest dan dat je op je tenen moet lopen voor iemand. Heel veel sterkte gewenst :(:)

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:29

Zertab schreef:
Gister het heel plots uitgemaakt met mijn vriend. Zijn al meerdere dingen voorgevallen, maar wat er gister is gebeurd, is de druppel. Is wel even pittig, weer alleen staan (niet alleen als in geen vrienden, maar het is toch anders).


Heel veel sterkte blijft altijd poedersuiker gevoel :(:)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:36

stroopkoek schreef:
Heb je al met je vriend gepraat Shaggy09? Denk dat er bij jou een onwijze last van je schouders afgaat vallen als je het eenmaal hebt uitgesproken tegenover hem. Neemt natuurlijk niet weg dat het echt wel een poedersuiker situatie is wat alsnog veel pijn kan gaan doen, maar liever dat je voor jezelf kiest dan dat je op je tenen moet lopen voor iemand. Heel veel sterkte gewenst :(:)


Ja ik heb vanmiddag gepraat en de knoop doorgehakt. Het was heel pijnlijk en mijn ex (wow dat is raar om te zeggen!) had super veel verdriet er van wat ik echt heel rot vind. Maar ben wel bij mezelf gebleven want bij hem blijven gaat mij gewoon niet gelukkiger maken.

Heb nu wel al heel de tijd dat ik aan hem denk en me een beetje schuldig voel. Ik vond het zo rot om hem zo verdrietig te zien en ik hoop zo dat hij zichzelf een beetje bij elkaar houd.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:37

Knap dat je het toch hebt gedaan Shaggy, is ook wel herkenbaar. Mijn ex en ik woonden samen en toen ik het uitmaakte was hij ook zo ontzettend boos/verdrietig naar mij toe. Wist echt niet wat ik daar mee moest doen. Maar uiteindelijk is het het beste om voor jezelf te kiezen, want jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk, niemand anders gaat het voor je regelen. Het zal ff wennen zijn maar het komt goed :*

Zertab

Berichten: 12212
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:22

Dankjewel meiden! Het ging idd langer al niet goed, maar gister heeft hij me letterlijk in de kou laten staan. Zo laat ik niet mij omgaan.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:41

Shaggy: Mijn ex was ook heel verdrietig en boos in tegenstelling tot mij. Ik ben ook een persoon dat mijn emoties niet met andere in het bijzijn uit. Het is en blijft pijnlijk, ook al ben jij degene die er een punt achter zet. Hopelijk voel je je snel beter, dikke knuffel! :(:)

Zertab: Toch wel heel goed dat je dan sterk genoeg in je schoenen staat om je eigen grenzen aan te tonen. Maar het blijft poedersuiker. Je bent meer waard dan dat en hou dat goed in je hoofd.

Zertab

Berichten: 12212
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:27

@Calipsolover: Ja idd, ik ben meer waard. Maar het blijft poedersuiker. Zit nu op stage. Fijne afleiding, maar ook wel zwaar weer.