Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:25

Even een korte update, ipad is bijna leeg. We zijn wel veel eerder terug maar niet vanwege mijn oom trouwens maar vanwege gigantische heimwee van mij. -O- dat is echt knap kl ote om te moeten zeggen tegen mijn vader gistermiddag. Echt niet leuk.

We hebben ons trouwens erg goed vermaakt, veel rare dingen meegemaakt en veel gezien ondanks de veel te korte periode. :) het voelde in ieder geval voor beiden aan als weken terwijl we maar 4 dagen zijn weggeweest. We gaan het zeker nog een keer uitproberen, hopelijk dan zonder heimwee.

De rest volgt als de ipad is opgeladen weer, die heeft nog 6 procent stroom. :')

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:03

Ah. ... Nouja die 4 dagen kan je koesteren.

Ben benieuwd naar je verslag

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:24

Zo toetsenbord aangesloten en ipad hangt aan de lader.

We zijn donderdag rond een uur of 5 vertrokken richting bergen op zoom. Het was erg druk en rommelig en file gehad ook. Uiteindelijk waren we pas rond 8en daar. Het rijden van mijn vader ging wat onwennig en hij was dan ook goed moe. buiten aan het water op een bankje gezeten en daarna de Mac geplunderd voor een mc kroket. :Y) Vrij vroeg gaan slapen. wel bleek dat mijn vader alle truien en vesten was vergeten mee te nemen. Hij had dus een vest van mij geleend. :D

S ochtends ben ik een rondje gaan wandelen langs het water en ben weer bij de mac langsgegaan voor een salade en wat tomaatjes. de Ijsbergsla liet zich niet vinden de avond ervoor. Alles nagekeken eindelijk bleek hij onder de aardappelen te liggen. meteen voor paps een ontbijtje scrambled eggs meegenomen die hij heel erg lekker vind :r . Voor ontbijt op bed maar hij was wakker en had al koffie gezet.

rond 11 en vertrokken en toen bleek zijn navigatiesysteem niet goed meer te werken. Was de dag ervoor al gammel maar die weg wisten we zo te vinden. systeem was uitgeleend en gesloopt kennelijk weer afgegeven. -:(- . onze verlate lunchstop was gepland op PArking des deux Caps vlak onder Calais. een kleine 200 km verderop.

Alleen hebben we dat nooit gehaald :roll: file, nog meer file en als afwisseling nog veel meer file. Uiteindelijk rond half 4 ! accuut besloten 2 km voor de afrit een voor mij bekende plaats encamping op te zoeken voor in eerste instantie boodschappen en tanken. op jacht naar een navigatiesysteem, een trui, handzeep, handdoekhaakjes, elastiek, een klein klokje, eten en voor mij shampoo en koffie. de vaste dingen voor ons om te kopen.

Uiteindelijk een goed navigatiesysteem gevonden,geen trui of klokje en de shampoo vergeten uit eindelijk. Alleen had het boodschappen doen een uur gekost dus besloten de camping op te zoeken omdat mijn vader echt heel erg moe was en ik ook. ipv Calais dus Grand Fort Philippe de camping naast het vogelreservaat. Weer een nieuwe beheerder (de vierde geloof ik alweer in een aantal jaren) en onze vaste plek weer. :+ gegeten buiten inhet zonnetje. wat gewandeld en op een bankje genoten van de opkomende water in het estuarium. Veel meeuwenruzie en een fanatieke kleine zilverreiger. daarna is mijn paps binnen gaan lezen. ik heb nog van de zon genoten buiten na een warme douche.

De dag erop was het grijzig en zaten we te twijfelen, een dag blijven of rustig een klein stukje rijden. :') tsja voornemen was leuk de uitvoering was minder. het idee was Le Crotoy in de baai van de Somme 100 km verderop aan de kust. we vertrokken om half 11, binnendoor gereden naar Calais. Daar een afslag gemist waardoor we langs de bootterminal moesten waar net een boot was geloosd en erg druk. dus jawel FILE alweer. :roll:

Heel veel illegalen liepen er rond met hun bagage in de hoop een vrachtwagen te vinden waarin of onder ze kunnen meeschieten naar ENgeland.Triest om te zien en best onveilig. Na 45 minuten voortkruipen de goede weg weer gezien en inmiddels flinke honger gekregen. Meteen na Calais zag ik een Buffalo Grill dus hup eraf voor een hapje eten. Buffalo grill is de franse versie vn fastfood. liggen meestal op een industrieterrein is een er goed grill restaurant waar je voor relatief weinig genoeg n lekker kunt eten. en de overtreffende trap van fout interieur. }:0 cojboj sfeer met foute muziek, veel rood, goud en glim.

de stemming was alleen wat onrustig, personeel leek van slag ook. Maar ja rustig gegeten waar mijn paps heeft genoten van een steak tartaar. opeens komen er agentenn binnen, onze serveerster was opeens zoek en iedereen onrustig en aan het praten met elkaar. wat bleek, zover ik het gesprek met de agenten kon volgen was het een aangifte tegen een doorgedraaide man. wat precies weet ik niet maar verstond agressie, vasthouden, eng enz. Tot zover de sensatie maar verklaarde wel de onrustige sfeer binnen.

Daarna Decathlon bezocht (ook een eerste keer voor paps) voor een vest en een paar tshirts voor mij.Inmiddels was het ver over 1 en zijn we verder gereden langs de kust langs cap blanc nez en gris nez. en om 2en willen zoeken naar een plekje om te slapen. Alleen niks kunnen vinden, het was vol, niet bepaald sfeervol schreeuwend duur of domweg niet meer. Le crotoy niet gehaald ivm jawel alweer file en traag verkeer maar uitgekomen in Berck plage op de allerlaatste plek die nog vrij was, die met de invalide parkeerbord erbij. *\o/* Lang leve mijn kaart. Toen was het inmiddels trouwens al over 7 en

tot zover de rest komt later.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-05-15 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:28

Oh jee zeg, wat een hindernissenparcours !

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:45

Zo. ... dat is al een hele reis.
Wat een gedoe en wat en hoop files

Als ik dit lees zou ik het snel zat zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 21:35

We hebben ons uitstekend vermaakt, :j werden zelfs erg lollig van weer een file en vertraging. Vooral omdat mijn vader nog nooit een file heeft gehad met de camper wegzijn. En nu op een dag na geen, en ja dat was een niet reisdag :') .

Heimwee heb ik helaas vaker last van, soms is het er op dag twee en gaat het weer weg na een dag. Soms is het er opeens en wordt het alleen maar erger. Het enige dat dan helpt is naar huis gaan helaas. Mijn ouders hebben me wel eens opgehaald toen ik klein was. Zou logeren bij mijn favoriete neefje. En ja hoor heb het erg lang volgehouden. Ahum, ik was er om 12 uur en om 19 uur kinden ze me weer ophalen met erge heimwee. :\ niet leuk maar helaas.

Berck was erg duur maar meer dan de moeite waard. De vrij plek was aan de rand met uitzicht op duinen, een parkeerplaats en zee in de verte. De enige met uitzicht trouwens en op 100 meter van zee en strand af. Wij hebben netjes betaald en de dag erop bij controle ook een van de weinigen. Van de ruim 60 campers hadden er 7 of 8 een gekdig kaartje. :oo maar daarom hoefden we voor de nacht erop niet te betalen en de rest wel }:) .

S avonds nog met heerlijk weer aan zee op een bankje gezeten naar de zonsondergang kijken.uitzicht, baai van de somme links, daarnaast de kliffen van Dover nog rechts cap griz nez nog net zichtbaar en voor ons *\%/* zeehonden. Afhankelijk van het tij jagend, spelend, rustend of wat rondobberend. Zowel de grijze als gewone zeehond waren daar vollop aanwezig en jagend erg dicht aan het talud ook. Rustig op een meter of 30 afstand van de mensen. Zonnend aan de andere kant van de watergeul lagen er zaterdag 49 te snurken, drinken bij mama, hobbelend over het zand enz.

Was zondag erg mooi zonnig weer. Daardoor wel druk met mensen, honden, joggers enz. Langs het strand liep een soort boulevaard richting berck plage zelf. Een kleine kilometer verderop. Daar half lopend, rollend, geduwd heengegaan met rolstoel. Weer genoten van zon, zee, drinken, met goede verrekijker de zee afgespeurd. Daarna met een fout toeristentreintje een anderhalf rondje gemaakt. Treintje had nep stoomtreingeluiden hihi. Langs de boulevard weer, de zeehonden, camperplaats, oude stadscentrumpje, oud groot mooi ziekenhuis gebouw en weer terug naar de boulevard. We mochten blijven zitten en zijn bij de camper afgezet weer. Paps was nogal moe.

S middags nog gepootje baad veel krabbetjes gezien, zee was best warm nog tot het weer opeens omsloeg met fikse wind en donkergrijs. Alle bootjes gingen snel terug aan land. Ivm extreem tijverschil konden die alleen 2 uur voor en na hoog water uitvaren. Bij eb werd tot ruim anderhalve km van de kust alles droog.

Nog even genoten van het uitzicht waar me opviel dat er mensen op het steile rotsentalud zaten ongeveer 3 meter onder de rand aan de grens van de stijgende vloedlijn. Met twee kleine hondjes aan de riem en een kinderwagen met een kind van een maand of 8 denk ik. 8)7 . De wind trok dus aan vanuit zee en het werd vloed. Opeens een fikse golf, blub in de kinderwagen en een van de hondjes verdween in de golf. Die moest aan zijn riempje de golf uitgevist worden. Kind aan de krijs, ouders en de rest van de familie helemaal over de zeik. Kropen moeizaam omhoog de talud op. bovenaan moesten ze de kinderwagen opkeren om het zeewater eruit te krijgen. Hoe dom kun je zijn. :=

Omdat je daar maar twee dagen mocht staan moesten we maandag daar weg helaas. Het voelde al alsof we weken weg waren, zo ontspannen waren we. S ochtends even zee gesnuffeld en zeehonden gekeken. Daarna op weg naar abbey de valloires. 30 km verderop. Bedoelt als rustig dagje dan maar. De reis was snel en mooi, mooi uitzicht en er rustig van genoten,

De abdy is onder andere bekend van zijn bijzondere tuinen, die inderdaad heel erg de moeite van het bekijken waard waren. <3 En daar sloeg de al aanwezige heimwee opeens heel erg toe. Zaterdagavond al een beetje door de honden die overal aan het spelen waren op het strand. Veel hardlopers wat het ook voor mijn mannetje een fijne plek maakt naast de zeehonden, zee , en hondvriendelijkheid. Zondag bleef het knagen en maandagmiddag dus opeens whap. Geen houden meer aan.

Het idee was dinsdag terug dan omdat de hondjes anders nu in het pension hadden gezeten omdat mannetje twee dagen hotel moest doen ivm werk.

Om 5 uur zijn we aangereden, hebben over de eerste 50 km bijna 2 uur gedaan ivm jawel daar was hij weer een idiote file op een rare plek. :') maar daardoor hebben we wel een jong stel met pech kunnen helpen die met een oververhitte motor van hun oude peugeotje gestrand waren en water nodig hadden. Een heel stuk verderop bleek er een politiecontrole te zijn waarbij 3/4 van de autos eruit gepikt werden. Wij mochten door *\o/* .

Onderweg veel citroens ds (snoeken) gezien vanwege het 60 jarige bestaan ervan bleek vandaag. Bij antwerpen ging de reis zo vlot dat we maar zijn doorgereden en om 11 uur thuis waren gisteravond. Vanmorgen de camper uitgeruimd. Het idee was, hondjes en tent mee en op een camping in de buurt gaan staan. Niet wetende dat het hier koud en nattig was.

Morgen meer over mijn paps en zijn mogelijk toekomstige vriendin. :))

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:39

Wat een heerlijk verslag verder.

Carpe diem. ..

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:16

Leuk verslag !
Ondanks de heimwee toch wel genoten, denk ik ?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 09:02

Het is even stil hier, teveel gebeurt afgelopen dagen. Mijn leven staat overhoop en mijn zus gaat trouwen. Alleen de reden ervoor is niet leuk |( mijn aanstaande zwager is terminaal blijkt. De bruiloft gaat met spoed geregeld worden omdat hij nog maar heel heel erg kort te leven heeft. We wisten dat er iets mis was maar zo erg wisten wij dus niet. Daarnaast is ook mijn peetoom bezig met zijn laatste dagen lijkt nu.

Geen idee wanneer ik door ga en of ik doorga met het topic.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:27

Heel veel sterkte karuna Y;(

Jara

Berichten: 633
Geregistreerd: 07-01-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:28

Sterkte! Y;(

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:36

Dit is echt een vakantie met "hindernissen.
Meis leven gaat inderdaad niet volgens planning.
Een geluk jij hebt je vader nog.
De mijne ben ik 6 jaar geleden kwijtgeraakt.
Had zo graag nog de wereld met m willen zien en m willen bedanken voor mijn jongensopvoeding, waar ik nog dagelijks de vruchten van pluk.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:47

Jeetje, de vakantie is wel even anders gelopen dan gepland maar toch de moeite waard, zo met je vader.

Sterkte met je zus en je zwager. Die gaan uiteraard voor.

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:54

Jeetje karuna... Sterkte !

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:55

Wat vreselijk! Heel veel sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:13

Mijn oom is inmiddels overleden gister ;( mijn zwager heeft een zwaar gesprek gehad met de huisarts en moet volgende week weer langskomen om te kijken hoe nu verder. Inmiddels zijn er nog twee opties over wat hij zou kunnen hebben. Of zijn lever is zo ziek dat die niet meer werkt en opgezwollen is erdoor. Of een heel agressieve levertumor. -O- maar ja beide opties zijn heel erg dodelijk. Vandaag gaan ze in ondertrouw. De rest van de situatie is prut. ;(

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:30

Heel veel sterkte karuna... :(:)

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:48

Jemig, wat een moeilijke tijd zo. Sterkte!

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:29

Wat een omslag ineens.. gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd.

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:13

Vreselijk! Gecondoleerd en heel veel sterkte!
Hoe gaat het met je vader?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 08:33

Naar omstandigheden goed, we zijn met zijn allen flink van slag. Zijn broertje is natuurlijk wel bekend maar hij is er toch erg door geraakt al ik het voor mijn oom alleen maar goed nu. Was echt een lijdensweg.

Hij heeft nog steeds veel contact met de mevrouw en heeft daar nu ook veel aan. Hijnhad heel,lief een plant voor haar gekocht op vakantie. En zij voor hem en mij een fles congnac en een stuk zeep. Dat loopt dus gelukkig wel door lijkt het nu.

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:25

Wat fijn dat hij veel aan zijn nieuwe vriendin heeft! En wat lief!
Maar snap wel dat hij van slag is. Sterkte!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:29


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 17:18

*\o/* Hee dat is leuk. Dat ik dat nog eens mag meemaken. :')

Meteen even een update vers van de pers :j vandaag meegedeeld door mijn vader. We waren op stap om de scootmobiel van mijn overleden peetoom op te halen. Die komt voorlopig bij mij in gebruik zodat hij goed op orde blijft met de accu. Voelt raar aan ;( maar hij rijdt heerlijk en ik ga hem met liefde gebruiken. Donderdag wordt hij hier samen met mijn eigen scoot opgehaald zodat er wat overgezet kan worden en de instellingen voor mij goed gemaakt worden. En de mijne verhuist even naar stal zodat ik daar wat meer uit de voeten kan.

Maar mijn vader durft nu te zeggen dat deze mevrouw nu echt zijn vriendinnetje is. Het is AAN ^&+ . Alleen vinden ze dat ze elkaar veel te weinig kunnen zien. Maar drie keer per week zo ongeveer maar ze bellen wel elke dag. Zo fijn om te horen ook. <3

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:37

als puppyliefde klinkt dat!
ontzettend leuk dat dit gebeurt in een trieste periode!