Words we couldn't say..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:46

Soms gaat je leven, ook al heb je de beste bedoelingen en werk je hard, niet zoals je gehoopt of gepland of gedroomd had.

Je hart is gebroken. Je hoofd tolt, je bent in de war. Je valt op de grond van teleurstelling, wanhoop. Een oud angstgevoel komt op bezoek, een bekend gevoel van kosmische verlatenheid. Er zit een rauw, beverig, onbestemd gevoel in je onderbuik, je keel staat straks, je voelt een druk in je hoofd.

'Ik heb het verkloot'.

Midden in je pijn heb je de neiging om je tegen de wereld te keren, of tegen jezelf. Iemand de schuld te geven. Iemand aan te vallen. Wraak te nemen, te vergelden. Of jezelf aan te vallen, met verslavingsgedrag. De pijn snel even te verdoven. Iets te eten, iets te drinken, iets te kopen, iets niet proberen te voelen.

Je bestempelt jezelf als 'slecht' of 'fout' of 'kapot'. Je noemt jezelf een 'mislukking', een 'verspilling van ruimte', woorden die je (aan)geleerd hebt toen je jonger was. En dan ga je denken aan de toekomst. Niet alleen vandaag een mislukte dag, maar jaren van mislukking zullen nog volgen. Een mislukt leven zal eindigen met de dood.

Je hebt dit moment in de steek gelaten, en bent een dualistisch verhaal binnengetrokken over verleden en toekomst, succes en mislukking, juist en onjuist, goed en slecht.

Maar hier is een uitnodiging: Doe rustig aan. Word weer nieuwsgierig.

Nodig open, nieuwsgierige aandacht uit om dit moment binnen te komen. Kun je jezelf toestaan om gefascineerd te worden door het gevoel van mislukking dat er nu is? Hoe weet je dat dit mislukking is? Waar in je lichaam voel je dat? Keer terug naar het beverige, rauwe gevoel, de pijn in je onderbuik die zich op dit moment aandient. Keer terug naar de misselijkheid, de zwaarte, de druk, het onbestemde gevoel in je buik. Loop er heel even niet voor weg, verdoof jezelf niet tegen die beweging van het leven. Word nieuwsgierig naar die gewaarwordingen. Geef ze de ruimte; laat ze dansen, bewegen. Laat jezelf niet afleiden van die kostbare onderdelen. Ze snakken op dit moment gewoon naar liefdevolle aandacht.

Je verlaat het zware verhaal van 'ik en mijn mislukking'. Je komt opdagen voor het leven, maakt contact met jezelf op een moment dat je je eigen tederheid meer dan ooit nodig hebt.

En uit het puin van niet uitgekomen verwachtingen kan een nieuw leven groeien dat anders is. Nu sta je misschien te trillen, ben je kappot; je hart voelt geschaafd en gebutst; je zekerheden zijn misschien tot stof vergaan, maar je leeft en bent bereid te voelen wat er gevoeld moet worden. En je grootste mislukking kan je grootste begin blijken te zijn, de tijd waarin je meer over jezelf leerde dan ooit, de scène in de film waarin je leerde wat nederigheid, moed en radicale liefde voor jezelf is.

Blijf erbij; het kan niet fout gaan.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


goriginal
Berichten: 233
Geregistreerd: 30-08-14
Woonplaats: Borger

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:30

@Ailill Prachtig gezegt! <3

Our minds are our kingdoms

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:17

Dank je wel!

Soms vraag ik me af voor wie ik de blogs daadwerkelijk schrijf, voor de rest of toch ook een beetje voor mezelf ;)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

nadine_yvana
Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:44

Prachtig geschreven,wat een wijze woorden. Denk dat ik niet de enige ben die hier kracht uit kan putten.

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:59

@ailil: ik hoop voor beide. Dat je er zelf iets aan hebt en dat je extra voldoening krijgt wanneer anderen zich erin herkennen, er iets kunnen uithalen en/of zich erdoor gesterkt voelen.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:14

nadine_yvana schreef:
Prachtig geschreven,wat een wijze woorden. Denk dat ik niet de enige ben die hier kracht uit kan putten.
Dank je wel, dat was de bedoeling :)

petitparis schreef:
@ailil: ik hoop voor beide. Dat je er zelf iets aan hebt en dat je extra voldoening krijgt wanneer anderen zich erin herkennen, er iets kunnen uithalen en/of zich erdoor gesterkt voelen.
Absoluut! Ik schrijf vaak pas over zaken wanneer ze feitelijk voltooid verleden tijd zijn, soort van nabeschouwing. En het is natuurlijk altijd fijn om zaken van je af te schrijven.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Lay_D
Berichten: 3700
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:37

Wauw Ailill jou woorden komen binnen,echt prachtig geschreven!

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:57

Thanks Lay, goed om te lezen :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Gem
Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:22

Ik zou zo graag iemand willen waarschuwen voor haar echtgenoot. Ik ken ze al zo lang, haar zoveel keer beter dan hem. Elke keer merkwaardige onenigheid met hem om niks, maar sinds een maandje weet ik wie en wat hij werkelijk is: een narcist van het ergste soort. Het soort dat mij, en allen die haar dierbaar zijn wil etteren om haar ervan te overtuigen dat "wij" slecht zijn. Om haar los te weken van degenen die haar lief zijn en waar ze steun en kracht van krijgt. Loverboy - achtige perikelen, maar dan met een ander doel: zichzelf omhoog duwen en anderen van hem afhankelijk laten worden.

Heb erover gedacht om onze vriendschap te beëindigen, maar een andere vriendin stuurde me een artikel uit een dagblad, over narcisme. Heb me daarna flink ingelezen over deze persoonlijkheids-stoornis. Ik herken hem er voor bijna 100 % in, dus ik ga hem niet zijn zin geven. Niet onze vriendschap beëindigen, niet zijn slachtoffer zijn, niet zijn pispaal, niet zijn middel om haar te treiteren of macht op uit te oefenen. Negeren en overal emotieloos en laconiek op reageren, zijn "probleem met mij" aan hem terug geven; niet mijn probleem van maken, dat is het beste wat ik kan doen.
Helaas is het niet zoals ik ben, dus zo moeilijk om mijn schouders op te trekken en me niet in zijn maniertjes te laten meesleuren. Het heeft geen zin om onenigheid uit te praten, kansloos bij hem.

Elke keer krijg ik nu foto's en berichtjes waaruit zij wil laten blijken dat hij het allemaal niet zo bedoelt / bedoeld heeft, maar na 12 jaar weet ik beter. Ik wil niet stoken in een huwelijk, maar owwww .... wat zou ik graag zeggen wat ik nu inmiddels weet.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

estell__
Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:13

lief klein aapje,

Je bent het mooiste en dierbaarste wat ik heb. Ik hoop dat ik jou een klein beetje van dezelfde liefde kan laten voelen die jij mij laat voelen. Dit is zoiets aparts en zo groots en zo mooi.

Maar lief klein aapje,
Waarom wil je zo vaak niet eten? En waarom heb jij zo veel pijn? Ik voel mij dan zo machteloos en zo intens verdrietig. Een gevoel dat ik eerder helemaal niet kende.

Lief klein aapje,
Jij hebt mij zo ontzettend veel moois gebracht. Jij hebt mij het gevoel van onvoorwaardelijke liefde leren kennen en geleerd hoe je echt van iemand houden moet.

Lief klein aapje,
Nu word je zelfs grote broer.. wat zal er straks tegen jou opgekeken worden.

Maar mijn allerliefste kleine aapje,
Vergeet nooit dat ook al is het soms zwaar, moet je mama naar school en is ze soms zo moe. Ook als jij weer eens zo veel pijn hebt.. vergeet nooit dat ik onvoorwaardelijk van jou houd!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Grand Cru (v. Apache) B+6 PR 198 / L1+10 PR 210
Karima di menta L2+2 PR 194

Fris
Berichten: 822
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:49

Je zei dat je me hierom niet in de steek zou laten, me niet op zou geven, maar toch is dat precies wat je nu doet. Ik heb je harder nodig dan ooit en net nu ben je er niet. Ik zie zo erg op tegen zaterdag, hoe kan ik nou vrolijk met iedereen doen als jij daar ook bent, nu je van alles af weet?
All I want is you, all I need is you. And still, after all this sh.it.. I want to hug you like there is no tomorrow.

Treat People With Kindness

Anoniem

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:25

Als leven lijden wordt.

Als je liever dood bent dan leeft.

Als je weg wil van alles.

Het moet stoppen.
Ik word gek.
Gebeurtenissen doen mij pijn.
Herinneringen doen mij pijn.
De toekomst doet mij pijn.

Ik wil niet meer.
Ik kan niet meer.
Ik ben op.

Ik heb de moed niet om op te geven.
Wanneer gaat voor mij de zon eens schijnen?
Wanneer staat geluk eens aan mij zijde?

Ik ben stuk.
Van buiten niet.
Dat is mijn nadeel.
Och, zij gaat wel door.

Ik ben een speelbal waar iedereen tegenaan kan schoppen.
Een oude afgeragde bal, ach stuk is ie toch al.
Schop nog maar wat harder.

Een stel kleuters op het schoolplein staan naar mij te kijken.
Te kijken hoe ik jank, in de hoop dat alle pijn wegspoelt.
Maar de pijn is verhard en zelfs met een hogedrukreiniger genaamd liefde krijg je die niet meer weg.

Ik zou op willen gaan in de lucht.
Alsof ik nooit bestond.
Maar hoe onwaarschijnlijk dat is.
Zo onwaarschijnlijk is het dat ik hier ooit uit kom.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:05

I know you didn't want to leave,
your heart yearned to stay.
But the strength I always loved in you,
finally took you away.

Somehow I knew you would leave me this way,
somehow I knew you could never. . . stay.
Then in the early morning light,
after a silent peaceful night.
You took my heart away,
and I grieve.

In my dreams I can see you,
I can tell you how I feel.
In my dreams I can hold you,
oh it feels so real.

I now feel the pain,
I still feel your love.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

OneAndOnlyx
Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:03

Wat een stilte in dit topic..

Lieve schat
Wat kan ik van jou genieten
Je manen die waaien in de wind
Je gekke bekken
Je snorretje met zand
Je trek 's ochtends vroeg
Je hinnikje
Het schrapen van je voet
Alles kan ik wel opnoemen
Want dat is wat maakt
Wie jij bent
En hoe je bent
Lief
Klein maar toch heel groot
Grappenmaker
De allerbeste

Maar helaas ook..
Dat paard met die tussenpeesblessure
En dat paard waarmee het misschien wel nooit meer goed komt

Ik heb je lief <3

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:14

Het is vaak lastig wanneer iemand die je erg goed kende, opeens niet meer kent. Wanneer je op straat regelrecht langs iemand loopt, die ooit een groot deel van je leven was. Hoe je uren en uren met elkaar kon praten, terwijl je elkaar nu amper aan kunt kijken.

Er komt een moment waarop je je realiseert dat je genoeg voor de ander hebt gedaan, dat het enige logische wat er nu nog overblijft is om te te stoppen. Laat haar gaan. Loop weg. Het is niet zo dat je nu opgeeft, ook hoef je niets meer te proberen. Je bent verder gegaan. Je probeerde dat vast te houden waarvan je dacht dat het van jou was, maar het leven is te kort. Je bent niet gestopt met houden van, je bent gestopt met wachten op. Je hebt de grens tussen realiteit en waanzin gevonden. Wat echt van jou is zal dat ooit ook worden en dat wat niet van jou is, zal dat ook nooit worden, hoe hard je je best daar ook voor doet.

Toch zal ik er nooit spijt van hebben dat wij samen ooit een waren. Ook zal ik niet snel beweren dat ik wou dat we elkaar nooit hadden ontmoet. Want er was een tijd waarin jij alles was wat ik wou en nodig had.

Vergeet niet: Plaats je hand eens op je hart. Voel je dat? Het kloppen? Dat noemt men een roeping. Je bent in leven met een reden. Je kunt je ogen sluiten voor de dingen die je niet wilt zien, maar je kunt je hart niet afsluiten voor datgene wat je niet wil voelen. Vergeet dat nooit.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:54

Ailill schreef:
Het is vaak lastig wanneer iemand die je erg goed kende, opeens niet meer kent. Wanneer je op straat regelrecht langs iemand loopt, die ooit een groot deel van je leven was. Hoe je uren en uren met elkaar kon praten, terwijl je elkaar nu amper aan kunt kijken.

Er komt een moment waarop je je realiseert dat je genoeg voor de ander hebt gedaan, dat het enige logische wat er nu nog overblijft is om te te stoppen. Laat haar gaan. Loop weg. Het is niet zo dat je nu opgeeft, ook hoef je niets meer te proberen. Je bent verder gegaan. Je probeerde dat vast te houden waarvan je dacht dat het van jou was, maar het leven is te kort. Je bent niet gestopt met houden van, je bent gestopt met wachten op. Je hebt de grens tussen realiteit en waanzin gevonden. Wat echt van jou is zal dat ooit ook worden en dat wat niet van jou is, zal dat ook nooit worden, hoe hard je je best daar ook voor doet.

Toch zal ik er nooit spijt van hebben dat wij samen ooit een waren. Ook zal ik niet snel beweren dat ik wou dat we elkaar nooit hadden ontmoet. Want er was een tijd waarin jij alles was wat ik wou en nodig had.

Vergeet niet: Plaats je hand eens op je hart. Voel je dat? Het kloppen? Dat noemt men een roeping. Je bent in leven met een reden. Je kunt je ogen sluiten voor de dingen die je niet wilt zien, maar je kunt je hart niet afsluiten voor datgene wat je niet wil voelen. Vergeet dat nooit.


:(:) :(:)

Joscaa
Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 02:39

Tweestrijd tussen thuis blijven of naar het vliegveld rijden om afscheid te nemen,
wetende dat het de laatste keer is dat ik je kan zien. Verantwoord om zo ver te rijden is het niet,
gezien mijn paard dezelfde ochtend is ingeslapen en ik vreselijke nachten heb gehad.

Ik blijf thuis, dat is veel veiliger en je begrijpt me volledig,
maar vandaag ben je na je jaren lange gevecht tegen kanker,
bij ons weg gegaan. Je hebt ons de definitie van sterk zijn laten zien,
je bent een voorbeeld geweest voor vele mensen, waaronder voor mij.

Hoevaak je bent opgegeven door de artsen, we te horen kregen dat het je laatste dagen waren,
je niet meer naar Nederland kon komen omdat de reis teveel voor je zou worden.
En toch was je daar, in Nederland, op karakter, je positieve instelling, je ging voor het leven en je zou je hier doorheen slaan.
We stonden allemaal achter je, allemaal met respect hoe je keer op keer in de laatste spannende minuten om leven of dood toch altijd weer de kanker versloeg.

Vandaag heb je voor het laatst gestreden, en ondanks je niet meer hier bent, heb je voor ons meer dan gewonnen. Ik had je nog zo graag die laatste knuffel willen geven, willen zeggen hoe sterk je bent,
maar het is goed zo.. ;( Rust zacht, mijn lieve "Oom uit Australie"..

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

soloro
Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:26

Amy schreef:
Als leven lijden wordt.

Als je liever dood bent dan leeft.

Als je weg wil van alles.

Het moet stoppen.
Ik word gek.
Gebeurtenissen doen mij pijn.
Herinneringen doen mij pijn.
De toekomst doet mij pijn.

Ik wil niet meer.
Ik kan niet meer.
Ik ben op.

Ik heb de moed niet om op te geven.
Wanneer gaat voor mij de zon eens schijnen?
Wanneer staat geluk eens aan mij zijde?

Ik ben stuk.
Van buiten niet.
Dat is mijn nadeel.
Och, zij gaat wel door.

Ik ben een speelbal waar iedereen tegenaan kan schoppen.
Een oude afgeragde bal, ach stuk is ie toch al.
Schop nog maar wat harder.

Een stel kleuters op het schoolplein staan naar mij te kijken.
Te kijken hoe ik jank, in de hoop dat alle pijn wegspoelt.
Maar de pijn is verhard en zelfs met een hogedrukreiniger genaamd liefde krijg je die niet meer weg.

Ik zou op willen gaan in de lucht.
Alsof ik nooit bestond.
Maar hoe onwaarschijnlijk dat is.
Zo onwaarschijnlijk is het dat ik hier ooit uit kom.


herkenbaar |( :(:)

So far you've survived 100% of your worst days. This Too Shall Pass :(:) [o]

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:31

soloro schreef:
Amy schreef:
Als leven lijden wordt.

Als je liever dood bent dan leeft.

Als je weg wil van alles.

Het moet stoppen.
Ik word gek.
Gebeurtenissen doen mij pijn.
Herinneringen doen mij pijn.
De toekomst doet mij pijn.

Ik wil niet meer.
Ik kan niet meer.
Ik ben op.

Ik heb de moed niet om op te geven.
Wanneer gaat voor mij de zon eens schijnen?
Wanneer staat geluk eens aan mij zijde?

Ik ben stuk.
Van buiten niet.
Dat is mijn nadeel.
Och, zij gaat wel door.

Ik ben een speelbal waar iedereen tegenaan kan schoppen.
Een oude afgeragde bal, ach stuk is ie toch al.
Schop nog maar wat harder.

Een stel kleuters op het schoolplein staan naar mij te kijken.
Te kijken hoe ik jank, in de hoop dat alle pijn wegspoelt.
Maar de pijn is verhard en zelfs met een hogedrukreiniger genaamd liefde krijg je die niet meer weg.

Ik zou op willen gaan in de lucht.
Alsof ik nooit bestond.
Maar hoe onwaarschijnlijk dat is.
Zo onwaarschijnlijk is het dat ik hier ooit uit kom.


herkenbaar |( :(:)


:(:) :(:) :(:)

soloro
Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:53

Have you ever noticed
the bags under her eyes
Or the anger issues that she has?

Her hollow cheeks
and cracked lips still forced into a smile.
Struggling to show everyone
That she is a fighter
that she will be alright.

No one bothered
to hold her close, to tell her
that it is okay not to be fine.

So she breathed through her life
as if it were a battlefield
and wished that one day she would live,
and not just survive.

------------------------
I'm sorry if I lied to you
when you asked me if i was okay.
I'm sorry if I lied when you
pointed out the marks on the backs of my arms.
I'm sorry if I said it was the cat, it wasn't.
I'm sorry if I lied to you when you asked did you eat.
I'm sorry if I lied to you about where I've been or what I've been doing.
I've been in bed, wishing God would take me.
I just assume people don't actually want to hear my reality.

I'm sorry if I left you. I don't really understand how to stick with people
when I'm too sad to even put up with myself.
I'm sorry if I don't answer your text messages.
I'm sorry if I suddenly start distancing myself from you with no explanation.
It's because I can't f*cking breathe sometimes
and too much of me wonders if you aren't better off without me.
I'm sorry if I left you even while you still saw me every day,
if you watched the light die in my eyes and my smile fade.

I'm sorry if I hurt you by calling your compliments lies.
I'm sorry so much and so often and I know by now it probably means nothing but...
I'm just sorry.

So far you've survived 100% of your worst days. This Too Shall Pass :(:) [o]

Ayasha
Blogger
Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:54

Nayomie schreef:
Dit topic had me geïnspireerd. Vorig jaar heb ik daarom een vriendenverzoek verstuurd op facebook naar een meisje die een groepje meiden van mijn school en ik hadden gepest wat jaren geleden. Het is heel naar, en voel me tot op heden nog steeds schuldig over.
Bij dat vriendenverzoek heb ik een berichtje geplaatst met hetgeen wat ik wilde zeggen, en hoe erg het me spijt. Dat ik weet hoe de schade kan zijn, en dat dat niemand gegund mag worden etc.
Nu een jaar later, heeft ze gelukkig het berichtje gelezen en een klein gesprek gehad.

Enerzijds ben ik heel erg blij dat ik mijn excuses heb kunnen aanbieden, en nog een goed gesprekje met haar gehad heb en dat het goed met haar gaat nu. Maar anderzijds... voel ik me er nog schuldiger over. Is zo'n berichtje dan wel goed geweest of..?

Wil hier op reageren ...
Mij zou zo'n bericht van 'mijn' pesters goed doen denk ik... Weten dat die persoon geleerd heeft en niemand anders meer expres kwetst.... Weten dat die persoon weet dat het niet eerlijk of oke was. Dat zou een zekere rust geven. Onderschat niet hoeveel gepeste mensen op een zeker niveau denken dat ze het zelf uitlokte/verdiende en dat kwetst ook. Als zo'n pester dan dapper is en zegt 'jij verdiende dat niet' kan dat wel degelijk iets goed maken, wat gebeurt is, is gebeurt, in mijn mening is iets proberen recht te zetten op een oprechte manier nooit te laat.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:48

soloro schreef:
Have you ever noticed
the bags under her eyes
Or the anger issues that she has?

Her hollow cheeks
and cracked lips still forced into a smile.
Struggling to show everyone
That she is a fighter
that she will be alright.

No one bothered
to hold her close, to tell her
that it is okay not to be fine.

So she breathed through her life
as if it were a battlefield
and wished that one day she would live,
and not just survive.

------------------------
I'm sorry if I lied to you
when you asked me if i was okay.
I'm sorry if I lied when you
pointed out the marks on the backs of my arms.
I'm sorry if I said it was the cat, it wasn't.
I'm sorry if I lied to you when you asked did you eat.
I'm sorry if I lied to you about where I've been or what I've been doing.
I've been in bed, wishing God would take me.
I just assume people don't actually want to hear my reality.

I'm sorry if I left you. I don't really understand how to stick with people
when I'm too sad to even put up with myself.
I'm sorry if I don't answer your text messages.
I'm sorry if I suddenly start distancing myself from you with no explanation.
It's because I can't f*cking breathe sometimes
and too much of me wonders if you aren't better off without me.
I'm sorry if I left you even while you still saw me every day,
if you watched the light die in my eyes and my smile fade.

I'm sorry if I hurt you by calling your compliments lies.
I'm sorry so much and so often and I know by now it probably means nothing but...
I'm just sorry.


:(:) :(:)

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:50

Ayasha schreef:
Nayomie schreef:
Dit topic had me geïnspireerd. Vorig jaar heb ik daarom een vriendenverzoek verstuurd op facebook naar een meisje die een groepje meiden van mijn school en ik hadden gepest wat jaren geleden. Het is heel naar, en voel me tot op heden nog steeds schuldig over.
Bij dat vriendenverzoek heb ik een berichtje geplaatst met hetgeen wat ik wilde zeggen, en hoe erg het me spijt. Dat ik weet hoe de schade kan zijn, en dat dat niemand gegund mag worden etc.
Nu een jaar later, heeft ze gelukkig het berichtje gelezen en een klein gesprek gehad.

Enerzijds ben ik heel erg blij dat ik mijn excuses heb kunnen aanbieden, en nog een goed gesprekje met haar gehad heb en dat het goed met haar gaat nu. Maar anderzijds... voel ik me er nog schuldiger over. Is zo'n berichtje dan wel goed geweest of..?

Wil hier op reageren ...
Mij zou zo'n bericht van 'mijn' pesters goed doen denk ik... Weten dat die persoon geleerd heeft en niemand anders meer expres kwetst.... Weten dat die persoon weet dat het niet eerlijk of oke was. Dat zou een zekere rust geven. Onderschat niet hoeveel gepeste mensen op een zeker niveau denken dat ze het zelf uitlokte/verdiende en dat kwetst ook. Als zo'n pester dan dapper is en zegt 'jij verdiende dat niet' kan dat wel degelijk iets goed maken, wat gebeurt is, is gebeurt, in mijn mening is iets proberen recht te zetten op een oprechte manier nooit te laat.


Voor mij geld hetzelfde inderdaad. Nu 'geloof' ik nog bepaalde dingen die er gezegd zijn/zijn ze voor mij een soort waarheid geworden. Soms zou het helpen te horen van hun, dat het niet waar is, dat ze een fout hebben gemaakt. Hoe vaak iemand anders ook zegt dat wat zij gezegd hebben niet klopt, ik 'kan' het gewoon niet geloven..

OneAndOnlyx
Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:32

Kleine, maar heftige tranen stromen over mijn gezicht
De gedachte dat ik het zonder jou zou moeten kunnen doen valt me zwaar
Je liefdevolle woorden, je ernstige gezicht
Alles schreeuwt naar me
Maar jij praat zacht
Kleine woorden, grote daden
Een knuffel, een hand op mijn rug
Weer een traan

Wat moet ik nou toch zonder jou lieve schat

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:15

Lieve D,

Niet veel heb ik je te zeggen. Woorden zijn er niet genoeg om uit te drukken hoe dol ik op je was. Dus het laatste dat ik je wil zeggen:

Ik mis je.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, Amazonbot, AngeliqueB, Angie91, brennie85, c_alsemgeest, Chonelly, DeEenhoorn, fique, Floko, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Jadero, Knudd, Lijsken, Mar_X, meintje, monsterina, redbutton, Rooss_24, Tomboy0 en 52 bezoekers