[INFO] Cadeau topic - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:10

Ik heb geen idee wat ik voor de verjaardag van mijn vader moet kopen. Meestal doen we iets met zijn allen kopen (moeder, broer, broertje, mijn vriend en ik). Mijn vader zegt altijd geen cadeau te willen. Hij houdt van lezen en uit eten, maar cadeaus zoals boeken en uit eten bonnen heeft die al zo vaak gehad, ik wil eens iets anders voor hem kopen.. :o

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:46

Pfff morgen mams jarig en ik heb gewoon geen inspiratie!

Zusje komt met een sauna arrangement, maar dan dat wij mee gaan. Ik heb eigenlijk niet echt zin om een hele dag te hangen. Dat kan ik niet goed :')

Wie heeft een goed idee?

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:07

High-tea met z'n drieën?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:34

marinke182 schreef:
High-tea met z'n drieën?


Briljant! In Groningen moet een hele leuke zitten... Dat ik daar niet aan heb gedacht! _/-\o_

Edit: Dankjewel :D

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:54

Is dit topic nog in leven? :D Zo ja: volgende week maak ik de eerste keer de verjaardag van mijn vriend mee, super leuk! Hij wordt 25 wat ik zelf een mooi getal vind, toch wel iets bijzonders. Nu heb ik het 'probleem' dat ik te veel ideeën heb voor cadeaus. :P Ik heb nu al een leuke mok, een soort dagboek met opdrachten en vragen een een luchtje die hij heel lekker vindt. Het luchtje weet hij al, omdat ik nog allemaal etos bonnen had waarvan ik niet wist wat ik moest kopen. Hij zei dat hij graag dat luchtje wilde hebben en die heb ik dus gekocht van die bonnen. Nu wil ik heel graag nog een hotelbon kopen, omdat we allebei dol zijn op nachtjes weg gaan en hij momenteel een beetje moe wordt van de situatie thuis. Ik wil hem dus graag een nachtje meenemen.

Maar nu mijn vraag: Zijn dit niet teveel cadeaus? Ik wil hem niet het gevoel geven dat hij ook zoveel aan mij moet geven als ik jarig ben, want dat hoeft echt niet. Hij gaf aan geen cadeautjes te hoeven, alleen mij. Maar ik weet dat hij van de cadeautjes die ik heb echt blij wordt. :) Zouden jullie het hotel er nog bij doen, of zouden jullie het laten bij de mok, dagboek en luchtje?

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:03

Ik zou doen waar jij jou zelf goed bij voelt. Wie bepaalt wat veel is? Als hij daarvan het gevoel krijgt dat hij jou ook 'veel' terug moet geven is dat iets om te bespreken denk ik.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:00

BlondCowgirl schreef:
Ik zou doen waar jij jou zelf goed bij voelt. Wie bepaalt wat veel is? Als hij daarvan het gevoel krijgt dat hij jou ook 'veel' terug moet geven is dat iets om te bespreken denk ik.

Daar heb je gelijk in :j Gelukkig kunnen we over alles heel fijn praten, dus zeker weten ook over dat!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:38

Mijn broertje wordt 10 september 17. Ik merk dat ik dit een erg lastige leeftijd vindt om cadeaus voor te verzinnen. Zijn hobby’s:
- voetballen
- hij is KNVB scheidsrechter
- muziek luisteren
- gamen

Iemand ideeën hierbij, of gewoon überhaupt voor een jongen van 17?

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:43

Kaartjes voor een voetbalwedstrijd?

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:14

Een bepaalde game die hij leuk vindt, een cd, trui, poster, andere merchandise van een artiest die hij leuk vindt, inderdaad zoals marinke182 zegt iets van een kaartje voor een voetbalwedstrijd :)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 01:19

Hallo!

Vraagje! dit jaar zijn mijn opa en oma (al) 55 jaar getrouwd en dit vieren wij 15 september.
Nu moet er natuurlijk een cadeautje komen en ik heb bedacht iets samen met alle kleinkinderen te geven (mijn broers, neefje, nichtjes en ik) alleen loop ik een beetje vast. Mijn opa en oma hebben alles al (hun woorden :') )

voor hun 30, 40 & 50 jarig huwelijk hebben ze een uitvergrote foto van de hele familie gehad.
voor hun 40 jarig huwelijk een citytrip naar parijs en ze zullen vast nog wel meer hebben gehad :=
We willen iets origineels, maar niet iets waarbij ze veel moeten lopen, actief moeten zijn. mijn oma is heel goed ter been maar mijn opa heeft zijn achillispees een paar jaar geleden gescheurd in suriname en zijn longen zijn niet al te best meer.
we hebben al meerdere keren een high-tea gedaan met alle directe familie leden en vrienden, ze hebben ons een keer meegenomen voor hun 45 jarig huwelijk naar Disneyland.

Dit jaar hebben we bedacht dat we een sloep gaan huren en aansluitend een uitgebreide lunch.

Een cruise vinden ze niet zo veel 'an' vooral omdat je niet op je dooie gemak een stad kunt bezoeken maar afhankelijk bent van de aan en afmeer tijden.

een citytrip valt dus ook af omdat mijn opa niet meer heel goed ter been is (en mijn oma is bang dat ie wegloopt :+ )

een uitvergrote foto of een foto album is leuk, maar die hebben ze dus al meerdere keren gehad, mijn opa edit zelf films en maakt ook foto albums via allbelli.

de hobby's van mijn opa zijn oude vliegtuigen - posters, modelbouw(het liefst niet zelf in elkaar gezet :') ) show's, eigenlijk alles als het maar te maken heeft met oude vliegtuigen, postzegel verzamelen, familie films maken op zijn computer, sigaren roken, whiskey drinken, mijn oma het leven zuur maken.

de hobby's van mijn oma zijn winkelen (koopjes jagen vooral :+ ) tuinieren, fietsen, wandelen, familie bezoeken, uitjes met ''de groep'', op vakantie gaan,

Hobbys liggen veel uit een en mijn groot ouders doen ook veel apart van elkaar. begrijpelijk want anders houd je het geen 55 jaar vol. alleen een cadeau bedenken is heel lastig. iets vinden voor in huis ook want het is een combi van hyper modern grote platte tv met surround sound en typisch jaren 50 - 60 (die grote fautuils met brede leuningen, gehaakte kleedjes) en allemaal heel erg georganiseerd (behalve het hok van mijn opa, das nog erger dan mijn slaap kamer := schoonmaakster mag daar ook niet komen)

Alleen verzin maar eens iets. Aankomen met een doos bonbons en een doos sigaren is ook weer zo wat. Ben wel in staat hoor om mijn opa een doos sigaren, een fles whiskey en 4 paar sokken te geven, want dat is het enige wat die vraagt voor, sinterkerst. Mag alleen niet van oma :=

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 01:33

Is een leuke dag uit iets wat ze nog kunnen? Bijv huifkar tocht met alle kleinkinderen met een picknick ofzo? Het hoeft natuurlijk niet echt een "blijvend" kado te zijn, op die leeftijd hebben ze vast alles al.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 06:44

Ik zou ook kijken naar een activiteit. Met mijn opa en oma hebben we dezelfde uitdaging, al zijn ze naast slecht ter been ook nog eens slechthorend en oma slechtziend.

Anyways, een paar jaar geleden hebben ze een boekje gekregen met tegoedbonnen om op bezoek te komen met activiteit. Van degene die in amsterdam woont kregen ze een rondvaart door de grachten en een visje eten, met degene in Breda gingen ze daar iets doen etc etc. Omdat je als je op bezoek komt toch meestal bij elkaar thuis blijft, vonden ze het heel leuk om eens wat anders te doen

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:42

Mijn zusje en zwager zijn komende week jarig en vieren zondag hun verjaardag.
Aangezien ze een maand later gaan verhuizen, naar een klushuis. Dus vragen ze waardebonnen van bouwmarkten.

Nu ben ik van mening dat ze nog veel meer 'waardebonnen' moeten krijgen. :+ Dus ik heb een minifotoalbum + blanco fotokaarten gekocht. En ben ik op zoek naar 20 onderwerpen!
Ze hebben een zoontje van anderhalf. Tot nu toe heb ik: oppassen, schuren, verven.

Wie heeft nog meer ideetjes? :D

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:35

Leuk kado!
Wat te denken van: helpen dozen inpakken, meubels in elkaar zetten, verhuizen, slopen, soppen, maaltijd brengen/koken, vloer leggen...

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:06

Bedankt Veulen! Dat zijn een paar ontzettend leuke dingen!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:47

De eigenaren van mijn huurhuis (ik woon op hun erf) hebben voor mijn dieren gezorgd in mijn vakanties. Zij zette altijd wat leuks klaar als ik thuis kwam. Een potje zelf gemaakte jam.. een bosje bloemen.. met een kaartje 'welkom thuis'. Ook voor mijn verjaardag heeft ze iets leuks gegeven.
Nu zijn ze zelf een paar dagen weg omdat ze zoveel jaar getrouwd zijn en pas ik op hun dieren. Iemand een leuk idee wat ik voor hen klaar kan zetten?
Het hoeft niet enorm te zijn, dan zouden ze zich alleen maar bezwaard voelen. Ze zijn zo van 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Maar wel iets extra's, voor hun zoveel jarig huwelijk. En een 'welkom-thuisje'. Iemand een idee?

Ik moet het morgen al klaar zetten en ze komen maandag weer terug. Dacht zelf aan een bos bloemen, maar die staat dan het hele weekend, weet niet of dat handig is..

Ben benieuwd naar jullie ideeën! :D

Janine1990, slopen, afval wegbrengen, sjouwen, timmeren (als in lijstjes ophangen of planken aan de muur zetten), meubels in elkaar zetten, keuken eruit slopen, eten koken, verven, tuin opknappen (harken, planten eruit/wegbrengen/erin zetten, snoeien), schoonmaken, uitnodigen voor de koffie (als hun huis een puinhoop is), vloer leggen, tegels zetten, badkamer, op de eventuele hond passen
Hebben ze een grote auto? Anders aanbieden naar de bouwmarkt te rijden voor grote dingen?
Of misschien een 'nood-kaart' oid? Iedereen die klust heeft wel zo'n moment dat ze er even helemaal niet meer doorheen zien. En dan daar iets leuks mee doen.
Laatst bijgewerkt door amber15 op 07-09-18 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:53

Misschien een leuk 'verwenpakket' lekkere fles wijn, chocolaatje, wat luxere producten?

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:10

Dat is wel een leuk idee, Kelliiee!
Een bon voor een etentje voor twee personen en wat dingetjes erbij ofzo!
Hun zoon woont nog thuis, wat zou ik er voor hem in kunnen doen? Hij is 17 geloof ik. Vind het zo sneu als hij niks krijgt..

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:17

Weet je een beetje wat hun zoon leuk vind?
Vaak zijn ze van die leeftijd al blij met wat lekkers, chips, energiedrank zoiets?
Lastig..

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:50

Ik dacht dat hij niet zo van de feestjes en alcohol is.
Denk dat het gewoon een lekker pakket wordt met die bon erbij. Kan hij ook van mee snoepen :)

Thanks voor je meedenken!

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:44

Ennn schop!


Alvast voor 5 december en kerst zijn we al maanden bezig om voor 3 jongens cadeau te kopen (0 jaar, 4 jaar en 9 jaar).

De eerste twee lukt prima, die zijn snel tevreden en daarvoor zijn we dan ook al goed geslaagd.
Maar die van 9 is best wel moeilijk!

Hij is redelijk verwend en niet snel tevreden, dat maakt het niet makkelijker..
Hij houdt van voetbal en computer- en bordspellen.
Dat eennalaatste proberen we echt te minimaliseren. Hij kan goed genoeg vooruit met online games, de Wii, de ps3 en de switch. We zijn niet van plan daar nog veel spellen voor bij te kopen..

Een voetbal tenue van zijn favoriete club is al gauw €90-100 compleet, dat vind ik wel een beetje te veel.
De max is rond de €50.

Een nerf heeft ie al bij zn moeder en van dat schieten worden we niet echt vrolijk. We vinden hem daar wat jong voor en geeft in deze tijd ook geen goed voorbeeld meer.

Wat dan?
We worden dus aardig beperkt in wat we zelf (niet) willen.
Lego heeft meneer trouwens ook al veel te veel..
Daarnaast vindt hij dat ook niet echt meer interessant, liever heeft hij t allemaal al af.

Hij vind bordspellen heel leuk en heeft voor zijn verjaardag stratego gekregen, wat hij erg leuk vindt. Ticket to ride en kolonisten vindt hij ook erg leuk en hebben we dus al.
Zijn er nog meer van dat soort spellen eventueel?

Wat geven andere bokkers aan hun 9 jarige (stief) zoon?
We kunnen alle tips gebruiken!

Edit; hij heeft pas een nieuwe fiets gekregen en hij heeft een stuntstep en skeelers. Dus ook die kunnen van t lijstje.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:28

Poeh, hij heeft wel een hele voorraad speelgoed al op die leeftijd! Maar goed, dat is nu eenmaal al zo.

Je zegt kolonisten: heb je ook al uitbreidingen? Wij hebben op den duur De Zeevaarders cadeau gekregen en dat blies echt weer nieuw leven in het spel.

Over een andere boeg: Rummikub doet het bij ons altijd heel goed! Is ook makkelijk aan iemand die het niet kent te leren.

Jammer, daar houden mijn ideeën nu een beetje op. Ik merk dat ik vooral op zoek ben naar dingen die hij samen met iemand anders kan doen, aangezien computerspelletjes vaak toch redelijk alleen zijn.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:35

Heeft hij Carcassonne (het spel) al?

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Re: [INFO] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:54

Ik zoek een cadeautje voor de broer van mijn vriend. Hij is jarig geweest en ik heb nu al 2 cadeautjes voor hem (douchegel en chocola :+). Nu zoek ik er nog iets bij, rond de €5/€10. Hij is net uit huis gegaan maar volgend mij heeft hij ongeveer alle nodige dingen al. Help!

Ook zoek ik nog een cadeautje voor de oma van m'n vriend, die wordt 80. Ik heb niet een mega budget of zo dus ik zoek nog iets kleins erbij. Ik heb nu lekkere thee en ook een reep chocolade, ik zat te denken aan een puzzel of iets?