Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:54

Na elk ontvangen kaartje, kan er random uit de wereld een kaartje naar jou gestuurd worden. Je hoeft dus niet een serie af te wachten. Maar wanneer die komt, hangt af van de afstand of de logistiek van een land.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


WildDreams
Berichten: 2424
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 10:04

Shenavallie schreef:
Na elk ontvangen kaartje, kan er random uit de wereld een kaartje naar jou gestuurd worden. Je hoeft dus niet een serie af te wachten. Maar wanneer die komt, hangt af van de afstand of de logistiek van een land.

Ah fijn! Dan kan ik zodra de eerste geregistreerd is, mn brievenbus in de gaten houden 8-)


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

cursebreaker
Berichten: 11402
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-23 14:52

pjer
Wat een leuk kaartje heb je gekregen. Ik vind de Duits geschreven kaartjes echt heel leuk, doet me denken aan de tijd dat m’n oma vroeger kaartjes kreeg van familie en vrienden in Duitsland haha. Maar snap dat je even moet schakelen dan wel - ik ben opgegroeid vlak aan de Duitse grens, dus dat gaat op zich wel alleen icm een last te lezen handschrift is een uitdaging soms ja haha.

judithM
Dat geordend lijkt maar zo. Ik heb wel inderdaad bakjes en boxen en noem maar op, maar kan alsnog nooit wat vinden. Momenteel ligt m’n hele eettafel vol met zooi; sticker vellen, washi tapes, noem maar op…. Hahahaha. Als er iets van orde is bij mij, kan ik het beter georganiseerde chaos noemen.

love_mandy
Ik vind het echt een mega tof kaartje! Super leuk! Heb meer van dat soort kaartjes op favoriet gezet in m’n postcrossing profiel, als inspiratie voor iemand die mijn adres krijgt.

eclair98
Haha, ja georganiseerde chaos kan ik het beter noemen. Het lijkt georganiseerder als dat het daadwerkelijk is hier hihi. Maar leuk dat je 5e kaartje geregistreerd is en je nu een extra hebt weer om te sturen. Leuk is dat als je dan zo’n otter kaartje hebt gevonden wat dan aansluit bij het profiel van die persoon.

WildDreams
Leuk dat je die postzegel set hebt gekocht. Het nadeel is inderdaad wel dat je er veel moet plakken en ruimte kwijt bent, maar ik heb toevallig vandaag ook een kaartje gehad met 3 postzegels erop en nog had ze veel geschreven vond ik/had ze genoeg plek. De washitape heb ik van de action, daar heb ik laatst een paar sets gekocht - zaten hele leuke tussen. De sticker had ik gratis bij een bestelling van ‘Happy Poscrossing . Nl’ gekregen laatst. Heb vorige week bij aliexpress nog een paar sticker sets besteld ook. Die kaartenbak - of ja officieel is het gewoon een opberg bak van de Hema haha - gaat denk ik echt handig zijn ja en die koffers gaan inderdaad vast wel weer van nut zijn. Ik ben ook echt heel erg chaotisch. Ik kan het nu wel in leuke bakjes e.d. doen maar alsnog heb ik telkens alles overal staan en liggen omdat veel spullen vaak ook elkaar kruisen zeg maar qua hobby doel en dan heb ik niet alles bij elkaar liggen. Wat leuk dat je naar Duitsland en Finland mag sturen nu. Dat klinkt echt waanzinnig ja zoals die persoon woont daar. Ik zoek het inderdaad ook op, vind dat ook wel echt leuk om te zien haha!



Voor de mensen die gemengde postzegels hebben, kan ik aanraden om op YouTube eens naar postcrossing filmpjes te kijken en hoe zij dat allemaal beplakken en beschrijven. Het is verbazingwekkend hoeveel er toch op een kaartje past, ondanks dat er dan 3/4 zegels geplakt moeten worden haha.



Ik zag vanochtend in de postNL app m’n 3e kaartje verschijnen, en net lag ie in de bus! Vind 'm echt te gek <3 Hij komt uit Noorwegen en staat ook helemaal volgeschreven met van alles. Mooi handschrift ook, love it.

[ img ]
[ img ]

Nu ongeduldig afwachten tot er meer kaartjes van mij aan gaan komen bij de ontvangers, hopelijk snel! Er zijn er nu 4 geregistreerd dus nog eentje en dan krijg ik ook een 6e slot erbij, yay.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

eclair98
Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 17:44

Kaartje nummer 4 *\o/* Uit Spanje dit keer :D
[ img ]

cursebreaker
Berichten: 11402
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-23 18:52

eclair98
Oeh leuk kaartje! Ik vind dieren kaarten altijd mooi.



Hier kwam kaartje nummer 4 ook binnen. Uit Zweden deze keer. Vind het een tof kaartje. Ze had alleen jammer genoeg niks erop geschreven, er zat alleen een stempel achterop haha. Maar zoiets zal vast nog wel vaker gebeuren denk ik, dat mensen niks schrijven.

[ img ]

Vandaag kwamen ook de kaarten binnen van Yavanna binnen, zo leuk. Die vintage look en feel van de oudere kaarten is echt gaaf vind ik. Ook de kartel randjes die een groot aantal hebben, geeft wat extra’s eraan vind ik.

[ img ]

Ik was begonnen met uitzoeken en Sansa besloot dat ze even een pootje kwam helpen. Erg handig… niet haha.

[ img ]

Heb nu nog 5 kaarten te schrijven en posten. 3 via postcrossing zelf, 1 via instagram en 1 via YouTube-postcrossing. Moet dan wel weer postzegels bij gaan kopen haha. Ik heb me op instagram een account aangemaakt, leek me wel leuk.

https://www.instagram.com/adutchiewholovespostcrossing/

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


ElfBeau_067
Berichten: 1990
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:07

Die met die sloot en kikkers hebben wij als poster in het muizenhuis haha

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

Marjo
Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 21:46

Wat een leuk concept! Ik heb me aangemeld, eens rondneuzen of dit iets voor mij is :D

love_mandy
Berichten: 2922
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 22:18

@Curse, je hebt echt weer leuke kaartjes ontvangen. Vooral die van die kat is echt super tof <3 en super lief van Sansa dat ze even ging helpen, zal je vast veel aan gehad hebben :')

@eclair, die kaart is ook tof zeg!

@marjo leuk dat je je ook hebt aangemeld!

Ik heb vandaag nog wat nieuwe kaarten gekocht, mijn schoonvader woont in Egmond aan zee, en ik bedacht me dat dat echt de perfecte plek was om wat kaartjes te kopen. Dus voorlopig heb ik nu wel echt genoeg, aangezien ik ook wat kaarten van yavanna over heb genomen nog :o
Ik ontving vandaag ook nog een kaartje uit Ierland.
[ img ]

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

Siers83
Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 23:41

Ik heb net ook een account aangemaakt en mijn eerste adres aangevraagd.
Vind post ontvangen altijd leuk

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

cursebreaker
Berichten: 11402
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-23 18:59

ElfBeau_067
Wat leuk, ik vind dat ook echt een heel toffe afbeelding!

Marjo
Wat leuk dat je je ook aangemeld hebt. Benieuwd hoe het je gaat bevallen, keep us updated *\o/*

love_mandy
Heel leuk ook die wat jij kreeg nu uit Ierland, van die meeting. En je hebt echt zulke toffe kaartjes gekocht in Egmond <3 Vond vooral die zeehond echt zo prachtig!

--

Wat moet je anders op een dag waarop het zo warm is dat buiten zitten bij ons in de tuin echt niet vol te houden is? Juistem. Postcards schrijven haha! Ik ben met deze 2 nu weer door m'n postzegels heen, dus ik heb toenstraks nog even wat postzegels besteld voor de 3 kaarten die ik nog ga schrijven, wanneer mijn zelf gedrukte ansichtkaarten binnenkomen, hopelijk komende week.

Ik heb nu 2 kaartjes van Yavanna gekozen. 1 postcrosser had kerst en vintage in haar profiel staan, meermaals genoemd ook, dus dacht dan stuur ik een oud kerstkaartje en de ander was gek op paarden. Bij de een wat meer washi tape gebruikt en bij de ander heb ik het wat minimalistischer gehouden. Eentje gaat naar Wit-Rusland, de ander naar Japan (de paarden)

[ img ]

[ img ]

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

ElfBeau_067
Berichten: 1990
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:01

Jullie maken van de kaartjes echt kunstwerkjes. Wat mooi zeg! Jullie kunnen het allemaal zo mooi <3

Weet je ook bij welk persoon de kaart belandt? Of alleen dat ie in dat land belandt?

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

cursebreaker
Berichten: 11402
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-23 08:07

De kaartjes gaan echt naar een specifiek persoon/specifieke ontvanger.

Je krijgt ook een profiel te zien bij postcrossing, wanneer je het adres ontvangt. Daar schrijven de meeste mensen dan wat over zichzelf, wat ze leuk vinden qua kaartjes om te krijgen, etc. zodat je iets meer informatie van iemand hebt.

Zo schreef die in Japan bv op dat ze onder andere paarden leuk vind dus daar zocht ik de paarden kaart voor uit. En de ander in Wit-Rusland gaf aan dat ze vintage kaarten en kerstmis fantastisch vind, dus daar heb ik een vintage/oude Nederlandse kerst kaart naartoe gestuurd.

*Of ja, ik moet ze nog gaan sturen haha, maar ze zijn wel klaar om op de bus te gaan.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Yavanna
Berichten: 2635
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:24

love_mandy schreef:
@Curse, je hebt echt weer leuke kaartjes ontvangen. Vooral die van die kat is echt super tof <3 en super lief van Sansa dat ze even ging helpen, zal je vast veel aan gehad hebben :')

@eclair, die kaart is ook tof zeg!

@marjo leuk dat je je ook hebt aangemeld!

Ik heb vandaag nog wat nieuwe kaarten gekocht, mijn schoonvader woont in Egmond aan zee, en ik bedacht me dat dat echt de perfecte plek was om wat kaartjes te kopen. Dus voorlopig heb ik nu wel echt genoeg, aangezien ik ook wat kaarten van yavanna over heb genomen nog :o
Ik ontving vandaag ook nog een kaartje uit Ierland.
[ [url=m/sC8sou.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze zijn vanmorgen op de bus gegaan, dus denk dat ze er morgen wel zijn :)

En Cursebreaker, wat gaaf, leuk dat ze zo weer de wereld overgaan.
Fijn dat er weer veel leuke kaarten gebruikt gaan worden

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Cerosa
Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:51

Ik had nog beloofd mijn favoriete kaartjes van de afgelopen jaren te delen met jullie. Ik heb er eindelijk tijd voor, dus bij deze!

[ img ]
Deze kaart komt uit Zuid Korea (12-3-2014). Achterop.. Een verhaal in het Nederlands! In een prachtig handschrift vertelt zij: 'Hallo. Een groet uit het verre Zuid Korea. Ik woon in Bucheon, een satelliet stad van Seoul. Het is een kleine en dichtbevolkte stad. Mijn vriend komt uit Nederland en woont in Amsterdam. Hij helpt me met het schrijven van deze kaart. Ik mis hem heel erg.. Ik spreek geen Nederlands, maar ik kan zeggen: Ik mag geen pikante gerechten eten! Happy Postcrossing. Liefs.. '
Ik vond het zo bijzonder en lief, een kaart in het Nederlands vanaf de andere kant van de wereld! De kaart is aan de achterkant ook prachtig versierd met de mooiste postzegels en tape.

[ img ]
Deze Pixar kaart komt uit de USA, ontvangen in 2019. Ze schrijft: 'Hello. My grand daughter is writing this card for me. I am 89 years old and my hands shake very much. I live near the beach. It is getting warm. Soon, the children will go swimming. I like to sit and watch the sea. I don't swim anymore. I played the piano when I was young. I miss it, but I still enjoy the music. Kind regards.. '
Ik zie deze mevrouw al helemaal zitten, met een kop thee, uitkijkend over de zee, terugdenken aan haar eigen jongere jaren.. <3


[ img ]
En de laatste voor vandaag. Dit was héél toevallig. Twee kaarten uit Rusland. Er zit anderhalf jaar tussen. De mensen wonen ook niet in hetzelfde gebied van Rusland, en toch sturen ze mij toevallig een kaartje uit dezelfde kaarten serie! Ik houd van zulke toevalligheden. Het zijn schilderingen van de Russische schilder Elisabeth Bem (1843-1914).

Bladerend door mijn kaarten bak, besefte ik me ook dat ik al véél te lang zelf niks verstuurd heb. Dus: Op naar de winkel voor postzegels, kaarten heb ik nog genoeg! :D

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:31

Ik heb nu 6 kaarten verstuurd, waarvan er pas 1 ontvangen is....je moet wel een beetje geduld hebben

cursebreaker
Berichten: 11402
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-23 13:31

Yavanna
Jaa, ze kwamen dus echt mooi op tijd binnen haha leuk dat ik er gelijk 2 kon gebruiken.

Cerosa
Ik snap dat dat een paar van je favorieten zijn, die verhalen erachter zijn Zo leuk. Dat geeft wel mooi weer wat inderdaad het mooie is aan dat versturen van postcards vind ik. De mensen erachter, de verhalen etc. Ik kan er ook echt nu al zo van genieten elke keer. Echt leuke kaarten. Die Russische kaarten zijn ook echt fantastisch.

judithM
Haha jaa, maar met hoe ver sommige kaarten moeten reizen… zelfs anno 2023 is de post wereldwijd gewoon niet zo snel nog soms. Ik weet niet naar Waar ze allemaal gaan, maar mijn eerst verzonden kaarten van een maand geleden naar Rusland en China zijn er bv. ook nog niet, maar dat had ik wel verwacht ook dat die lang zouden duren.

--

Ik heb mijn 2 kaarten die af waren net gepost. Benieuwd wanneer vistaprint klaar is met m'n bestelling van de eigen gemaakte kaarten, waar er 10 stuks van mijn kant op gaan komen. Wilde die namelijk sturen naar de overige 3 adressen die ik momenteel nog open heb staan. Maar goed, ik moet ook even wachten nog op m'n nieuwe postzegel bestelling, anders kan ik sowieso nog niks verzenden haha.

Van mij zijn er nu 5 geregistreerd, momenteel zijn er 4 onderweg en nog 3 die ik dan nog moet gaan verzenden (2 zijn niet officieel via postcrossing zelf, maar via instagram en YouTube mee in contact gekomen) en ik heb er zelf nu 4 mogen ontvangen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Marjo
Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:33

Nou ik heb 5 adressen opgevraagd en kaarten besteld... Doen jullie ze dan in een envelop versturen?

cursebreaker
Berichten: 11402
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-23 13:43

Ik heb die eerste 5 met envelop gestuurd. Een aantal vroegen daar ook specifiek om op hun profiel pagina, maar de anderen niet. Maar ik heb erna niks meer met envelop gestuurd en ze gewoon als kaart in de bus gegooid. Zo 'hoort' het toch eigenlijk wel namelijk. Dus ik ga niks meer met envelop doen, tenzij iemand er specifiek om vraagt. Ik vind het zelf ook wel leuker om ze zonder envelop te ontvangen moet ik zeggen :j

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:01

Zo ik heb dit in het verleden een hele tijd gedaan, kom dit topic nu hier tegen, gelijk mijn account weer is opgezocht en een adres opgevraagd :)

Cerosa wat een leuke kaartjes! Bijzonder ook

Yavanna
Berichten: 2635
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:57

Ook voor andere postcrossers, ik ben er mee gestopt en heb ongeveer 500/1000 kaarten ter overname.
Allemaal vintage

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:57

Ik heb vanochtend ook een account aangemaakt en de eerste 5 kaartjes heb ik net verzonden. Wat te enthousiast misschien maar ik dacht dat je er meteen 5 moest versturen om er zelf ook wat te ontvangen. Geen idee waar ik dat ergens vandaan heb gehaald.
Mijn kaartjes gaan naar India, VS, Rusland, Zwitserland en Duitsland. Ik ben benieuwd.

[o]

dalena
Berichten: 3109
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:12

Gelijk maar account gemaakt :)
Eerste kaartje gaat naar Duitsland

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

ElfBeau_067
Berichten: 1990
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:25

cursebreaker schreef:
De kaartjes gaan echt naar een specifiek persoon/specifieke ontvanger.

Je krijgt ook een profiel te zien bij postcrossing, wanneer je het adres ontvangt. Daar schrijven de meeste mensen dan wat over zichzelf, wat ze leuk vinden qua kaartjes om te krijgen, etc. zodat je iets meer informatie van iemand hebt.

Zo schreef die in Japan bv op dat ze onder andere paarden leuk vind dus daar zocht ik de paarden kaart voor uit. En de ander in Wit-Rusland gaf aan dat ze vintage kaarten en kerstmis fantastisch vind, dus daar heb ik een vintage/oude Nederlandse kerst kaart naartoe gestuurd.

*Of ja, ik moet ze nog gaan sturen haha, maar ze zijn wel klaar om op de bus te gaan.


Dankjewel voor de informatie!

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

love_mandy
Berichten: 2922
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:13

Ohh echt super super leuk dat meer mensen gaan beginnen met postcrossing! Ik ben echt super benieuwd naar hoe jullie het gaan vinden om je eerst kaartje te ontvangen.

Vandaag is er weer een kaartje van mij aangekomen, dus nu mag ik 6 kaartjes onderweg hebben <3
Net even de tijd genomen om kaartjes uit te zoeken en te schrijven, dan kunnen ze morgen op de post
[ img ]

Links mag naar zuid Korea, rechts naar Slowakije, onderste naar Duitsland.

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

Tancreda4
Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:51

Cerosa, prachtig die verhalen die de kaarten met zich mee brengen en in je hoofd vormen. Idd die vrouw, zie d'r zo zitten!!

Als ik dit zo lees gaat het toch weer een beetje kriebeleb bij me. Wie weer doe ik binnenkort weer eens een kaartje eruit.

Ik kocht mijn postzegels bij postzegelsmetkorting.nl. Scheelde altijd wel iets en vaak ook wat verschillende die je dan kreeg ipv de standaard. Vooral voor die postzegels met een 1 erop, maar met een bedrag, had je echt hele gave combies. Soms wel 5 postzegels die je dan moest plakken maar dat maakte het juist leuk, al die oude postzegels.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, cinniz123, ComscoreBot, hagelslag, Kimmie25501, kinel, Lestrange01, Mars, meniekske, Roosch, SemrushBot, ttranch, xMayo, YandexBot, zonnebloem18 en 212 bezoekers