Broertje overleden door verkeersongeval

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:49

Ik ben er bij mijn moeder ook bij geweest toen ze de oven in ging, niks traumatisch aan.
Wel goed om je te laten informeren wat er gaat gebeuren.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 23:25

Ik ben er ook ooit bij geweest en is inderdaad niet traumatisch.

Anoniem

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 23:51

Volgens mij gaat het luik gewoon dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 00:28

Evamarie schreef:
Volgens mij gaat het luik gewoon dicht.

Ja je ziet het vuur, dan schuift de kist er op een lade (meen ik) in en dan sluit het luik. Het zag er vooral wat klinisch uit vond ik.

Vond zelf de opbaring traumatischer, maargoed. Iedereen triggert op verschillende dingen. Misschien ook afhankelijk van wat je gelooft.

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 00:42

Ik lees net dat je je broer verloren bent, en wil je heel veel sterkte wensen!

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 07:43

Hoi meiden moet zeggen dat ik me heel erg gesteund voel door dit forum en wil jullie allemaal bedanken voor jullie lieve steun en dat ik mijn hart hier zo kan luchten <3

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 08:41

Even over bezoek aan de overledene en de kosten ervan.
Mijn vader is onlangs overleden en als wij hem wouden bezoeken koste dat even €249,- voor een half uur.

En mijn vader was redelijk goed verzekerd.

Hij lag ook niet in onze woonplaats maar in Amsterdam omdat het hier vol lag.

Het as kan je na een maand ophalen en het crematorium geven ook (dure) mogelijkheden om het as eventueel uit te strooien.

Heel veel sterkte in de moeilijke tijd TS!

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:07

Evamarie schreef:
Volgens mij gaat het luik gewoon dicht.

Nadat je het vuur ziet en de kist er in gaat.

Ik vond het prima om te zien, maar kan ook begriipen dat anderen mensen het niet fijn vinden.

Anoniem

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:30

Het is persoonlijk wat dit met je doet.
We denken aan je TS Y;( :knuffel:

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:35

paddington schreef:
Even over bezoek aan de overledene en de kosten ervan.
Mijn vader is onlangs overleden en als wij hem wouden bezoeken koste dat even €249,- voor een half uur.

En mijn vader was redelijk goed verzekerd.

Hij lag ook niet in onze woonplaats maar in Amsterdam omdat het hier vol lag.

Het as kan je na een maand ophalen en het crematorium geven ook (dure) mogelijkheden om het as eventueel uit te strooien.

Heel veel sterkte in de moeilijke tijd TS!

Big bussines een uitvaart onderneming.
Schandelijk eigenlijk.
Maar dat is offtopic.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:37

Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst, TS.
Doe vooral wat voor jou goed voelt.

Over het invoeren van de kist: er zijn geen vlammen in de oven voordat de kist erin gaat.
Door de hitte in de oven vat de kist vlam maar tegen de tijd dat het vuur ontstaat, gaat het luik ook alweer dicht. Het kan dan zijn dat je wel wat beginnende vlammen ziet aan de rand van de kist maar zeggen dat je vlammen ziet zodra de oven open gaat, is onzin.

Je kunt er ook voor kiezen om weg te kijken zodra de kist in de oven gaat, dan weet je zeker dat je geen vlammen ziet. Mocht je dat spannend vinden.

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:46

paddington schreef:
Even over bezoek aan de overledene en de kosten ervan.
Mijn vader is onlangs overleden en als wij hem wouden bezoeken koste dat even €249,- voor een half uur.

En mijn vader was redelijk goed verzekerd.

Hij lag ook niet in onze woonplaats maar in Amsterdam omdat het hier vol lag.

Het as kan je na een maand ophalen en het crematorium geven ook (dure) mogelijkheden om het as eventueel uit te strooien.

Heel veel sterkte in de moeilijke tijd TS!


Bij mijn opa kregen wij een sleutel van de familiekamer en konden we zo vaak als we wilden langs gaan, het was een aparte ingang dus er hoefde dan ook niemand van het uitvaartcentrum aanwezig te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:11

Jolien87 schreef:
Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst, TS.
Doe vooral wat voor jou goed voelt.

Over het invoeren van de kist: er zijn geen vlammen in de oven voordat de kist erin gaat.
Door de hitte in de oven vat de kist vlam maar tegen de tijd dat het vuur ontstaat, gaat het luik ook alweer dicht. Het kan dan zijn dat je wel wat beginnende vlammen ziet aan de rand van de kist maar zeggen dat je vlammen ziet zodra de oven open gaat, is onzin.

Je kunt er ook voor kiezen om weg te kijken zodra de kist in de oven gaat, dan weet je zeker dat je geen vlammen ziet. Mocht je dat spannend vinden.

Je ziet de vlammen/vuur/gloei of één van die drie in de oven, voordat de kist er daadwerkelijk ingaat. Je ziet niet hoe de kist in vlammen opgaat ofzo. Dat schermen ze volgens mij ook heel bewust af.

In het topic schreef een bokker dat ze het als traumatisch ervaren heeft. Ik kan me voorstellen dat het enige existentiële crisis oplevert als je ziet dat je geliefde in een vuurzee terecht gaat komen, afhankelijk van hoe je er zelf in staat. Voor mij was het lichaam toch al niet meer écht mijn naaste, aangezien er geen leven meer inzat en het lichaam voor mij gewoon een soort object geworden was. Vond het fijn dat ik tot het laatste moment gezien kon hebben wat er mee gebeurde en dat ik zeker wist dat het écht weg was zegmaar voordat we het terug konden geven aan de natuur.

Dat ze het met de opbaring nog hadden geprobeerd het lichaam wat karakter en leven te geven met een mooie outfit en al vond ik eerder ongemakkelijk, terwijl dat de normaalste zaak van de wereld is. Maargoed. Zoveel mensen, zoveel triggers. Mijn tante kreeg dan juist weer een complete inzinking/flauwte toen ze het as in haar handen kreeg.

De dood zelf is -naast het verliezen van een dierbare- op zichzelf gewoon ongemakkelijk onderwerp, en er zullen waarschijnlijk momenten zijn die tegenvallen of moeilijker te verwerken zijn. Daar kun je je moeilijk op voorbereiden, dus dan is het te hopen dat je het samen met andere naasten of geliefden kunt verwerken en daar troost uit kunt halen :(:) . Geldt overigens niet alleen voor de TS, maar voor iedereen die er onverwachts (of verwacht, maar dan kun je je wat meer voorbereiden) mee te maken krijgt.

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 11:19

Wij hebben ook een sleutel, en kunnen gewoon langsgaan wanneer we willen en vriendlief heeft zojuist gezegd, mochten er toch extra kosten komen dan betaal ik die wel. Vriend is namelijk officier bij de Duitse krijgsmacht, en heeft een goed salaris hij steunt mijn ouders wel vaker met geld. Want mijn ouders hebben het ook niet breed namelijk :)

Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:26

Zonnetje81 schreef:
Ik ben er ook ooit bij geweest en is inderdaad niet traumatisch.

Voor jou niet, voor mij wel.
Ik denk wel dat het belangrijk is dat TS weet dat het ook heftig kan zijn. Vandaar mijn waarschuwing

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 11:27

Edit vriend heeft ook aangeboden de bruiloft uit te stellen. Maar dit doen we niet omdat we denken dat mijn lieve broertje dit niet gewild zou hebben. Broertje zou mij namelijk ook naar het altaar lopen, omdat aanstaande en hij heel goed bevriend waren, en ze samen altijd gingen nachtvissen. Allebei fervent karper vissers haha. Gingen ook regelmatig naar Frankrijk of Italie Lago di Bolsena, om daar te vissen en hebben daar hele grote karpers gevangen. Broertjes record is een karper van 22,5 kilo :)

Anoniem

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:05

Dat is toch goed. Het blijft jullie speciale dag met jullie broertje vers in jullie gedachten.

Mooi geschreven Menino

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:14

@ paddington, wat een bizar bedrag voor een half uurtje bezoek zeg :\ je zou dan haast liever voor een thuis opbaring gaan.

over uitstrooien van de as... ik hoorde van de week dat er een nieuw soort urn is ontwikkeld waar een boom uit groeit. Dat lijkt me ook wel heel mooi.

Veel sterkte nog de komende dagen

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 12:30

juval schreef:
@ paddington, wat een bizar bedrag voor een half uurtje bezoek zeg : je zou dan haast liever voor een thuis opbaring gaan.

over uitstrooien van de as... ik hoorde van de week dat er een nieuw soort urn is ontwikkeld waar een boom uit groeit. Dat lijkt me ook wel heel mooi.

Veel sterkte nog de komende dagen


Oh wow echt? dat lijkt me ook wel heel mooi en speciaal, dan zouden we die kunnen begraven op hun favoriete vis plek.
Ik ga daar even over informeren bij het crematorium.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:36

Anna224 schreef:
juval schreef:
@ paddington, wat een bizar bedrag voor een half uurtje bezoek zeg : je zou dan haast liever voor een thuis opbaring gaan.

over uitstrooien van de as... ik hoorde van de week dat er een nieuw soort urn is ontwikkeld waar een boom uit groeit. Dat lijkt me ook wel heel mooi.

Veel sterkte nog de komende dagen


Oh wow echt? dat lijkt me ook wel heel mooi en speciaal, dan zouden we die kunnen begraven op hun favoriete vis plek.
Ik ga daar even over informeren bij het crematorium.


Indien je deze optie wilt, zou ik wel toestemming vragen aan de eigenaar van de plek waar je wilt uitstrooien (Dat kan ook de gemeente zijn).
Het zou anders heel vervelend zijn wanneer ze de boom kappen.

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:59

Anna224 schreef:
juval schreef:
@ paddington, wat een bizar bedrag voor een half uurtje bezoek zeg : je zou dan haast liever voor een thuis opbaring gaan.

over uitstrooien van de as... ik hoorde van de week dat er een nieuw soort urn is ontwikkeld waar een boom uit groeit. Dat lijkt me ook wel heel mooi.

Veel sterkte nog de komende dagen


Oh wow echt? dat lijkt me ook wel heel mooi en speciaal, dan zouden we die kunnen begraven op hun favoriete vis plek.
Ik ga daar even over informeren bij het crematorium.


https://www.urnwebshop.nl/urnen/UHY5220 ... 8PEALw_wcB

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 13:13

dankjewel voor de link YvonneV <3

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 13:15

Ik ga nog even een paar uurtjes naar mijn broertje, wil echt nog even bij hem zijn voelt zo fijn voor me. Hij ligt er ook zo vredig en mooi bij alsof die ligt te slapen.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 13:25

paddington schreef:
Even over bezoek aan de overledene en de kosten ervan.
Mijn vader is onlangs overleden en als wij hem wouden bezoeken koste dat even €249,- voor een half uur.

En mijn vader was redelijk goed verzekerd.

Hij lag ook niet in onze woonplaats maar in Amsterdam omdat het hier vol lag.

Het as kan je na een maand ophalen en het crematorium geven ook (dure) mogelijkheden om het as eventueel uit te strooien.

Heel veel sterkte in de moeilijke tijd TS!


Hier ook een rekening van hier tot Tokio. Voor 3 kwartier rouwbezoek gedurende 4 dagen moesten wij 878 euro aftikken.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 16:16

Lieve TS, heel veel sterkte en kracht gewenst voor jouw ouders en jou. Dikke, dikke knuffel.