60 weg inrichtingsregels vanuit de overheid, borden of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yessy
Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:12

Oef, dat is inderdaad compleet onzichtbaar. Ik dacht ook altijd dat de obstakels veilig te nemen moeten zijn met de maximumsnelheid maar dat is hier in de gemeente zeker niet het geval. Hier zijn drempels (met waarschuwingsborden, dat wel) die je met 30-40 max kan nemen terwijl je 60 of 80 mag rijden op de betreffende wegen. Dat heeft me helaas al eens een scheur in m'n olielekbak (of weet ik het hoe zo'n ding heet in de auto) opgeleverd.

Ik heb nooit geklaagd over de drempels, maar ik heb wel een keer contact opgenomen over twee stoplichten die gevaarlijk stonden afgesteld waardoor fietsers en auto's elkaar meerdere keren moesten inhalen op een smalle weg. Dat heb ik toen (op aanraden van een collega die de man in kwestie kende) direct via de betreffende wethouder gedaan, via twitter (waar hij actief postte over verkeerssituaties in de gemeente). Dat is toen snel opgelost, dus misschien voor jou ook iets om te overwegen als je er via de standaard kanalen niet uitkomt?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Antonius, BeFunny, Esther, GrapeshotBot, Koekie_186, Roosch, SandraWierda en 162 bezoekers