Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:36

Jildau schreef:
Ceffyl schreef:
Het verbaast mij ook wel hoeveel mensen hier pikken. Sommige dingen zijn niet eens meer gierig, maar gewoon onbeschoft. Ik snap echt niet dat niemand daar dan wat van zegt. Zo leren die mensen nooit dat hun gedrag onacceptabel is.


Nou precies dit. Ben nog meer in shock van wat er allemaal geaccepteerd wordt dan van het gedrag zelf.


Nou dàt dus! Ik sta precies aan de andere kant, was de onbeschofte zus die tijdens haar verhuizing niks geregeld had. Maar ik overzag het allemaal niet meer en gaf dat ook aan. Toen heb ik die terugkoppeling gekregen dat het toch niet zo moeilijk was vantevoren even wat broodjes en drinken te halen? Maar daar zat dus wel het probleem bij mij. Ik had dat écht niet bedacht..

Maar wat was ik blij dat we het hier gewoon over konden hebben? Wat leren van mijn fouten doe ik wel, ben daar juist heel bewust mee bezig..

En nu jaren later kunnen we er ook om lachen hoor, en mag ik nooit meer verhuizen.

Detail: verhuizing was 12 jaar terug, 7 jaar geleden pas de diagnose autisme gekregen omdat ik toen echt vast liep. Dus er was wel meer aan de hand dan ‘niet kunnen organiseren’.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:38

Dat is nog tot daaraan toe, maar zelf aan tafel gaan zitten eten, terwijl mensen voor je aan het klussen zijn is echt heel raar.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:55

Ineke2 schreef:
Dat is nog tot daaraan toe, maar zelf aan tafel gaan zitten eten, terwijl mensen voor je aan het klussen zijn is echt heel raar.

En dat is dus wat er gebeurde.. dat heb ik eerder wel geschreven, maar iedereen was druk en ik overzag het niet meer. Besefte dat ik honger had en maakte een broodje. Toen mijn broertje daarop reageerde met ‘oh lekker’ was mijn reactie dus ook: ‘ja, ik had honger’

Echt :o? , zó stom als ik daaraan terug denk.. Maar ik had het dus écht niet in de gaten en dit was typisch een geval dat ik het compleet kwijt was..

Maar daarom wel heel fijn dat zij mij dit hebben verteld, al vermoed ik ook wel dat ik dit mij achteraf wel had beseft.. Maar op dat moment zelf dus niet, en dat hoop ik dus voortaan wel te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt..

Daarom sta ik ook wel een beetje te kijken van de acties die hier beschreven worden en hoe er dan gehandeld wordt. Want je kan negatief gedrag ook zo in de hand houden. Maar soms is iemand ook echt gierig of doen ze dingen doelbewust, maar niet altijd dus.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:18

Ja mensen mogen wel wat vaker ergens wat van zeggen als ze het er niet mee eens zijn... Kan ook gewoon een foutje zijn of gewoon er niet bij nagedacht.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:38

Aha tja ik had tegen mijn zus wel gezegd “ Goh wij zijn aan het werk en jij gaat in je eentje eten?”

Komt bij ons niet voor overigens. Als de reactie is, sorry niet bij nagedacht en meteen zorgen voor eten voor de rest blijf ik helpen. Zoniet dan vertrek ik naar huis, wat logisch is in mijn ogen.

Het is inderdaad wel zo dat ruzie en onbegrip ontstaan uit verwachtingen die mensen over en van elkaar hebben. Als je niet uitspreekt wat je verwachting is, kan het zomaar uit de hand lopen.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:41

Oh ze heeft ook echt wel commentaar gehad hoor, op de hele verhuizing. Maar feit blijft wel dat het huis de volgende dag opgeleverd moest worden of ze moest dubbele huur betalen.
Die dan uit onze zak had moeten komen want dat kon ze echt niet betalen.

Effectief komt er ook echt niks uit haar handen, ze loopt altijd te klagen of is moe en moet zitten. Mijn ouders hebben haar altijd een beetje gelaten kwa opvoeding en dergelijke dus ze komt nogsteeds met heel veel weg en gooit het op haar mentale of fysieke problemen.

Heb zelf ook regelmatig de handoek in de ring gegooit en gezegd zoek het uit, maar feit blijft dan dat mijn mijn andere zus er alleen voor staat want aan mijn moeder heb je praktisch ook niet echt wat. Beetje hetzelfde als mijn zus.

Dan vind ik het banketstaaf om alles weer op mijn zus te laten vallen dus dan is het tanden op elkaar een maar gewoon doen. Is het naive, waarschijnlijk. Maar in de tijd dat je met haar een discussie aan gaat I er dit soort dingen en je gelijk krijgt ben je drie verhuizing en verder :')

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:49

Oei dat is idd wel heel lastig. Dan ben ik toch het tegenovergestelde.

Dan kun je ook niet veel wanneer er juist anderen de dupe zijn van haar gedrag.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:04

Hmm tja zo houd de familie het zelf in stand, maar ik snap ook wel dat dat enorm lastig is.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:32

alice0cullen schreef:
Oh ze heeft ook echt wel commentaar gehad hoor, op de hele verhuizing. Maar feit blijft wel dat het huis de volgende dag opgeleverd moest worden of ze moest dubbele huur betalen.
Die dan uit onze zak had moeten komen want dat kon ze echt niet betalen.

Effectief komt er ook echt niks uit haar handen, ze loopt altijd te klagen of is moe en moet zitten. Mijn ouders hebben haar altijd een beetje gelaten kwa opvoeding en dergelijke dus ze komt nogsteeds met heel veel weg en gooit het op haar mentale of fysieke problemen.

Heb zelf ook regelmatig de handoek in de ring gegooit en gezegd zoek het uit, maar feit blijft dan dat mijn mijn andere zus er alleen voor staat want aan mijn moeder heb je praktisch ook niet echt wat. Beetje hetzelfde als mijn zus.

Dan vind ik het banketstaaf om alles weer op mijn zus te laten vallen dus dan is het tanden op elkaar een maar gewoon doen. Is het naive, waarschijnlijk. Maar in de tijd dat je met haar een discussie aan gaat I er dit soort dingen en je gelijk krijgt ben je drie verhuizing en verder :')


uhm.. hoezo moest dat uit jullie zak komen? Stond t huurcontract op jullie naam dan? Zo niet, was het helemaal niet jullie probleem maar t hare.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:35

Ik snap best dat je niet je familie (waar je blijkbaar toch van houdt, want anders doe je dit allemaal niet) moedwillig de schulden in wil helpen.
Het is alleen wel erg ondankbaar...

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:15

Vjestagirl schreef:
Ik snap best dat je niet je familie (waar je blijkbaar toch van houdt, want anders doe je dit allemaal niet) moedwillig de schulden in wil helpen.
Het is alleen wel erg ondankbaar...


volgens mij is voor die schuld dan maar 1 iemand verantwoordelijk...
niettemin snap ik het ook, hoor. Ik ben ook erg slecht in problemen daar te laten waar ze horen...

Nikass

Berichten: 16701
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:29

alice0cullen schreef:
Ach ja ik ben wel wat gewend met haar, dezelfde zus die bij een verhuizing van haar spullen drie hoog zonder lift naar volgende flat vier hoog zonder lift, niet alleen niks had ingepakt toen we daar kwamen, zei dat ze na 8 uur werk zei ik ga wel even broodjes en drinken halen. Wij dus door met vier man, komt ze terug had ze alleen voor zichzelf gehaald :'). Ging ze midden in de kamer op een stoel zitten en het op eten terwijl ze te beroerd was 20 euro te betalen om het behang er af te stomen en we dit dus met de hand moesten doen. Wij behang krabben en ze zat daar te eten. :=


Ik ben dan wel verbaasd dat je blijkbaar doorgaat met krabben? Ik zou gewoon weggaan dan.

Nikass

Berichten: 16701
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:42

corinep schreef:
Ja mensen mogen wel wat vaker ergens wat van zeggen als ze het er niet mee eens zijn... Kan ook gewoon een foutje zijn of gewoon er niet bij nagedacht.


Ik herinner me wel dat ik net op kamers woonde en trots mijn familie uitnodigde op mijn verjaardag. Ze moesten ongeveer anderhalf uur rijden. Ik had taart geregeld en chips en frisdrank.
Mijn familie was vervolgens boos en verontwaardigd dat ik niet voor broodjes ed had gezorgd, want ze waren toch best lang van huis weg.
Maar dat was echt geen opzet! Ik was voor het eerst het huis uit en had nog nooit een feestje georganiseerd...
Later bedacht ik me dat één van mijn oudere zussen van te voren toch ook had kunnen inschatten dat ik misschien wat hulp nodig had?
Ik vind het dus wel goed om wat te zeggen van "fout" gedrag, maar als het geen opzet is help iemand dan. Je weet toch niet altijd alles...

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:44

Nou daar lijkt me niks mis mee, je hebt taart chips en frisdrank. Wat onaardig

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:48

Jij hebt duidelijk wel moeite gedaan, niks anders aan te zeggen :) Misschien was het achteraf gezien handig geweest om even te bespreken wat de lunchplannen zijn, maar dat geldt net zo goed voor je familie. Vind ik wel een heel andere situatie dan ‘kijk mij alleen chillen terwijl de rest voor me werkt’.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:57

Nikass schreef:
corinep schreef:
Ja mensen mogen wel wat vaker ergens wat van zeggen als ze het er niet mee eens zijn... Kan ook gewoon een foutje zijn of gewoon er niet bij nagedacht.


Ik herinner me wel dat ik net op kamers woonde en trots mijn familie uitnodigde op mijn verjaardag. Ze moesten ongeveer anderhalf uur rijden. Ik had taart geregeld en chips en frisdrank.
Mijn familie was vervolgens boos en verontwaardigd dat ik niet voor broodjes ed had gezorgd, want ze waren toch best lang van huis weg.
Maar dat was echt geen opzet! Ik was voor het eerst het huis uit en had nog nooit een feestje georganiseerd...
Later bedacht ik me dat één van mijn oudere zussen van te voren toch ook had kunnen inschatten dat ik misschien wat hulp nodig had?
Ik vind het dus wel goed om wat te zeggen van "fout" gedrag, maar als het geen opzet is help iemand dan. Je weet toch niet altijd alles...

Dit vind ik sneu. Je deed overduidelijk je best en wilde trots je nieuwe plekje laten zien met wat lekkers.
Je familie had van te voren ook kunnen vragen of je aan de lunch had gedacht ivm de lange reis of dat ze zelf iets iets meenamen.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:10

Nikass schreef:
alice0cullen schreef:
Ach ja ik ben wel wat gewend met haar, dezelfde zus die bij een verhuizing van haar spullen drie hoog zonder lift naar volgende flat vier hoog zonder lift, niet alleen niks had ingepakt toen we daar kwamen, zei dat ze na 8 uur werk zei ik ga wel even broodjes en drinken halen. Wij dus door met vier man, komt ze terug had ze alleen voor zichzelf gehaald :'). Ging ze midden in de kamer op een stoel zitten en het op eten terwijl ze te beroerd was 20 euro te betalen om het behang er af te stomen en we dit dus met de hand moesten doen. Wij behang krabben en ze zat daar te eten. :=


Ik ben dan wel verbaasd dat je blijkbaar doorgaat met krabben? Ik zou gewoon weggaan dan.



Als het aan mij zou liggen zou ik er inderdaad zo mee om gaan, helaas is mijn moeder een ontzettende enabler, ik en mijn zus werden en worden heel strak gehouden terwijl zus met alles weg komt. Mevrouw heeft al flinke schulden en niemand wil haar door deze houding nog helpen, ik eerste instantie ook niet. Maar als ik dan mijn zus in haar uppie dat appartement zie afkrabben dan heb ik eigenlijk alleen haar er mee.
Plus dat als we haar laten stikken het uiteindelijk nog mijn probleem wordt aangezien dan de hele familie weer mag opdraaien voor de extra kosten, dus dan moeten we het haar weer gaan lenen, en dat geld dan uiteindelijk weer terug krijgen is echt meer horror dan dat behang afkrabben. :')
Ze verschuild zich ontzettend achter haar diagnoses en dat maakt het ontzettend moeilijk om nee te zeggen.

Ze heeft in het verleden ook wel eens tikkies gestuurd voor het spelen op haar playstation :') Dat had ik er wel heel snel uit. Maargoed we moeten haar ook nooit alleen laten na een verjaardag met het eten want gegarandeerd staat ze alles in te laden wat over is. We zijn nu 26, en het was dit jaar voor het eerst dat ze heeft meebetaald aan haar eigen verjaardag. :') Eigenlijk is het dieptriest, maar ja familie he.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:00

Ik snap wel dat je in sommige gevallen, met familie, een beetje met de mond vol tanden staat, en niet goed weet hoe je moet reageren. Je vind hun gedrag niet correct - maar omdat het familie is, wil je niet meteen gaan ruziemaken. Dat is het vaak ook niet waard.

Ik heb het hierbij dan over familie die met een verhuis geen broodjes oid in huis haalt, niet over familie die letterlijk geld uit je zakken haalt. Daar zou ik eerder iets van zeggen denk ik.

Ik ben zo eens bij vrienden gaan helpen met verhuizen, mijn ouders waren er toen ook bij om dat koppel te helpen. Jong koppel, en ik en mijn mama dachten blijkbaar hetzelfde haha - "die gaan niet aan ontbijt gedacht hebben", dus dat hadden wij, niet afgesproken met elkaar, bij :') We hadden trouwens gelijk - ze hadden er niet aan gedacht :') Maar hey, ze waren echt nog jong toen, en hadden er gewoon niet aan gedacht.
Wat ik erger vond, was dat een deel van hun spullen nog niet was leeggehaald (kasten, schuiven) en ingepakt. Daar sta je tijd mee te verschijten... Als ik iemand help met een verhuis, verwacht ik wel dat alles ingepakt klaar staat in dozen, en dat we meteen kunnen beginnen.

Bij mijn verhuis dacht de meneer van de ladderlift dat ik stiekem 2 appartementen aan het leeghalen was, ZOOO veel dozen :') Het werd pas echt erg toen de dozen boeken kwamen haha, krijg 1000 boeken maar eens in dozen, die mag je dan ook niet te vol duwen wegens het zware gewicht :') Familie klaagde wel over de hoeveelheid dozen haha, maar ze konden er nog wel mee lachen omdat het verder wel goed geregeld was. Alles stond in de woonkamer naast het terras (ladderlift) klaar, kleine vrachtwagen voor het verhuur gehuurd, schoonmaakploeg in het nieuwe huis, oprit voor de vrachtwagen, op voorhand een enorme hoeveelheid koffiekoeken bij de bakker besteld, bak bier erbij, koffieapparaat vertrok als laatste uit het appartement en werd als eerste weer ingeladen in het nieuwe huis en meteen aangesloten (kopjes, suiker en melk stonden klaar), ... Het was veel qua werk, maar het was wel goed geregeld. Overschot van de koffiekoeken heb ik ook gewoon meegegeven aan iedereen om 's avonds op te eten. Dus ja, ik heb hen véél werk aan de hand gedaan - maar ik heb er wel voor gezorgd dat ze allemaal goed verzorgd worden. Toiletpapier in oude en nieuwe wc enzo - het zijn kleine dingen, maar het zorgt ervoor dat alles vlot verloopt en dat niemand gefrustreerd geraakt bij gebrek aan planning oid.


Toen mijn broer destijds verhuisde met zijn vriendin (nu ex), is daar ruzie van gekomen. Wij (ik, vriend, ouders, stiefpa - iedereen langs onze kant, niemand van haar kant) waren allemaal opgetrommeld en klaar om te helpen. Dozen, meubels, ... zijn in de nieuwe woning gezet - wij waren helemaal klaar om kasten ed mee in elkaar te zetten, want zij was luier dan een dode, en we wisten dat als wij niet zouden helpen, mijn broer het later allemaal alleen zou moeten doen. Nee hoor, was niet nodig, zij wilde nog iets leuks met de kinderen (haar kinderen, mijn broer was niet hun papa) gaan doen dus we konden allemaal fijn oprotten. Mijn broer gaf haar gelijk, wat wij niet zo correct vonden, hij liet zich echt doen door dat vreselijke mens, wij hadden er allemaal tijd voor uitgerokken maar werden door haar zo snel mogelijk bij de deur gezet. Mijn mama heeft toen niet kunnen zwijgen, zij en mijn stiefpapa zijn toen met ruzie vertrokken.
Het zat sowieso niet zo heel goed tussen ons en haar hoor, eigenlijk hadden we het moeten verwachten. Maar ja, je staat daar dan, hebt daar tijd voor vrij gemaakt (voor hem, niet perse voor haar), je wilt je broer/kind helpen omdat je weet dat hij het anders later allemaal alleen moet doen, en dat gooit zij ons buiten. We waren net goed genoeg om met haar zware spullen te slepen, en doei dan. Wij hadden zoiets van "joh, we dekken de bedden enzo al op, daar hebben jullie straks na het uitpakken de fut niet meer voor", we zijn er uiteindelijk ook om te helpen, maar nee. Hop, op stap met de kinderen, en alles gewoon laten staan.
Nou ja, niet dan.
Maar we weten dan wel dat mijn broer daar later voor kan opdraaien, dus dat wrong wel.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:44

Uhm, ontbijt voorzien? Ik verwacht dat mensen die komen verhuizen zelf hun ontbijt op hebben als ze komen en dan de koffie het eerste is waar je in moet voorzien. Als dat gierig is, ben ik dat altijd.

Verhuizers krijgen hier koffie met iets er bij, lunch, tussendoor drinken, avondeten en een borrel/biertje, afhankelijk van hoe lang ze bezig zijn en daarna blijven hangen.

De rest van het verhaal over je broer is bijna niet te volgen. Maar goed, heeft ook zo te lezen niets met gierig zijn te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:47

MarliesV schreef:
Uhm, ontbijt voorzien? Ik verwacht dat mensen die komen verhuizen zelf hun ontbijt op hebben als ze komen en dan de koffie het eerste is waar je in moet voorzien. Als dat gierig is, ben ik dat altijd.

Verhuizers krijgen hier koffie met iets er bij, lunch, tussendoor drinken, avondeten en een borrel/biertje, afhankelijk van hoe lang ze bezig zijn en daarna blijven hangen.

De rest van het verhaal over je broer is bijna niet te volgen. Maar goed, heeft ook zo te lezen niets met gierig zijn te maken.


Ontbijt idd niet, maar wel koffie met wat lekkers en lunch indien nodig :j

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:05

Relaxed schreef:
MarliesV schreef:
Uhm, ontbijt voorzien? Ik verwacht dat mensen die komen verhuizen zelf hun ontbijt op hebben als ze komen en dan de koffie het eerste is waar je in moet voorzien. Als dat gierig is, ben ik dat altijd.

Verhuizers krijgen hier koffie met iets er bij, lunch, tussendoor drinken, avondeten en een borrel/biertje, afhankelijk van hoe lang ze bezig zijn en daarna blijven hangen.

De rest van het verhaal over je broer is bijna niet te volgen. Maar goed, heeft ook zo te lezen niets met gierig zijn te maken.


Ontbijt idd niet, maar wel koffie met wat lekkers en lunch indien nodig :j


Ach ja, ik noem het hier nu wel ontbijt, maar je mag het ook lunch noemen :) Laat ik er ook bij vermelden dat we héél vroeg verwacht werden :j

Het gedoe met mijn broer had idd ook minder met gierigheid te maken, daar heb je gelijk in. Eerder over ergernissen in de familie, waar de ene wel en de andere niets over zegt, om ruzie te voorkomen.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:39

Ontbijt voorzien zou hier er van af hangen wanneer je verwacht wordt.
10u? Ontbijt thuis
7u? Ontbijt samen

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:43

Als ik ergens om 7 uur moet zijn om te helpen ga ik daar niet eerst ontbijten, dat is zonde van de tijd. Ontbijten doe ik wel thuis. Dan kom ik liever om half 8 - 8 uur.

Maar als we dan rond half 12 klaar zijn zou ik het wel prijs stellen dat er een lunch is, hoeft helemaal niet luxe, broodje kaas vind ik voldoende.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:09

hier werd er met de verhuizen ook gezorgd voor een werkende senseo, frisdrank en water die iedereen kon nemen en had ik voor overdag een hoop ontbijtkoeken gehaald (boterkoeken, croissantjes, suissen, 8 tjes, dergelijke). Maakte mij niet uit of mensen die smorgens, smiddags of snamiddags namen.
Voor in de namiddag waren er koekjes en cake, en ik had de dagen ervoor spaghetti gemaakt zodat er enkel pasta gekookt moest worden en de saus opgewarmd en iedereen een stevig maal had als afsluit.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:07

Optiwolk schreef:
Ontbijt voorzien zou hier er van af hangen wanneer je verwacht wordt.
10u? Ontbijt thuis
7u? Ontbijt samen


Je gaat op een verhuisdag toch niet eerst samen ontbijten :?
Vind ik zonde van de tijd. Ff een bakkie en aan de slag