Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:42

Dat ken ik wel.
1x bij iemand geholpen die chinees zou halen, had degene 1 maandmenu voor 2 personen meegenomen; 1 grote bak witte rijst + 2 kleine bakjes vlees ... voor 10 man. _O-

TinkerTreas schreef:
Maar ik zorgde wel dat diegene die kwamen helpen niets tekort kwamen.
Zakken met bolletjes, verschillende soorten beleg en koffie, thee en fris moet er toch vanaf kunnen.

Precies, met een zak bollen, wat kaas en jam en evt een blik soep kom je ver.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 28-01-22 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:44

alice0cullen schreef:
Ach ja ik ben wel wat gewend met haar, dezelfde zus die bij een verhuizing van haar spullen drie hoog zonder lift naar volgende flat vier hoog zonder lift, niet alleen niks had ingepakt toen we daar kwamen, zei dat ze na 8 uur werk zei ik ga wel even broodjes en drinken halen. Wij dus door met vier man, komt ze terug had ze alleen voor zichzelf gehaald :'). Ging ze midden in de kamer op een stoel zitten en het op eten terwijl ze te beroerd was 20 euro te betalen om het behang er af te stomen en we dit dus met de hand moesten doen. Wij behang krabben en ze zat daar te eten. :=


En jullie gingen toen met ze allen nog door ook?!
Ik was acuut naar huis gegaan, zoek even lekker zelf uit.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:35

Maar daar zeg je dan toch iets van?
Als is het maar passief-agressief als:
Mmm lekker zo een broodje
Goh zou wel smaken

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:59

Mijn vriend had iets van 6 jaar geleden een baan waar hij een auto voor nodig had.
Hij kon geen auto betalen, maar zijn lieve oma had een auto die hij mocht gebruiken zo lang hij zelf de benzine en eventuele reparaties betaalde (zij kon helaas niet meer goed rijden, dus had m zelf niet echt nodig)
Nou wou zijn broer die auto ook af en toe gebruiken. Prima, behalve dan dat hij hem altijd op een druppel na leeg weer terugzette.
Mijn vriend is toen elke keer een tientje gaan tanken, zodat de tank bijna leeg was als zn broer hem nodig had.
Werd ie nog boos ook omdat er geen benzine in zat :=

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 19:07

Wat erg al die gierige familie verhalen := . Ben ik blij met die van mij, die is eerder te vrijgevig. Mijn vrienden trouwens ook.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 19:15

Laurora schreef:
Mijn vriend had iets van 6 jaar geleden een baan waar hij een auto voor nodig had.
Hij kon geen auto betalen, maar zijn lieve oma had een auto die hij mocht gebruiken zo lang hij zelf de benzine en eventuele reparaties betaalde (zij kon helaas niet meer goed rijden, dus had m zelf niet echt nodig)
Nou wou zijn broer die auto ook af en toe gebruiken. Prima, behalve dan dat hij hem altijd op een druppel na leeg weer terugzette.
Mijn vriend is toen elke keer een tientje gaan tanken, zodat de tank bijna leeg was als zn broer hem nodig had.
Werd ie nog boos ook omdat er geen benzine in zat :=



Idioot. Die had van mij nog even een tikkie na gekregen ook met alle keren dat hij de tank leeggereden had en jullie dus feitelijk dubbel konden tanken. Mafkees dat ie is.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 19:50

Ik weet niet of ik het al had geplaatst maar de actie van mijn schoonzus blijft me bij:
Ze appte of ik interesse had in een tasje kinderkleding, nou eigenlijk niet want ik heb voldoende en koop het liever zelf (vind de kleding die haar Kids dragen ook niet leuk) maar ze stond erop, anders moest ze het weggooien. Nou vooruit, wellicht zat er wat bruikbaars bij.
Het was echt een heel klein tasje met vooral Tshirts en maillots, waarvan merendeel pillig, met gaten of vlekken. Uiteindelijk heb ik alleen waterschoentjes kunnen gebruiken en de rest weggegooid.
Kreeg nog wel een tikkie van 50 euro voor de kleding.

Ik heb nooit meer wat van haar aangenomen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 19:57

Zo die durft :')

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:01

Zonnebloem92 schreef:
Ik weet niet of ik het al had geplaatst maar de actie van mijn schoonzus blijft me bij:
Ze appte of ik interesse had in een tasje kinderkleding, nou eigenlijk niet want ik heb voldoende en koop het liever zelf (vind de kleding die haar Kids dragen ook niet leuk) maar ze stond erop, anders moest ze het weggooien. Nou vooruit, wellicht zat er wat bruikbaars bij.
Het was echt een heel klein tasje met vooral Tshirts en maillots, waarvan merendeel pillig, met gaten of vlekken. Uiteindelijk heb ik alleen waterschoentjes kunnen gebruiken en de rest weggegooid.
Kreeg nog wel een tikkie van 50 euro voor de kleding.

Ik heb nooit meer wat van haar aangenomen.


En heb je die betaald?

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:18

roxiie schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Ik weet niet of ik het al had geplaatst maar de actie van mijn schoonzus blijft me bij:
Ze appte of ik interesse had in een tasje kinderkleding, nou eigenlijk niet want ik heb voldoende en koop het liever zelf (vind de kleding die haar Kids dragen ook niet leuk) maar ze stond erop, anders moest ze het weggooien. Nou vooruit, wellicht zat er wat bruikbaars bij.
Het was echt een heel klein tasje met vooral Tshirts en maillots, waarvan merendeel pillig, met gaten of vlekken. Uiteindelijk heb ik alleen waterschoentjes kunnen gebruiken en de rest weggegooid.
Kreeg nog wel een tikkie van 50 euro voor de kleding.

Ik heb nooit meer wat van haar aangenomen.


En heb je die betaald?

Yep.
Heb het aangenomen dus de eer aan mezelf gehouden en haar betaald, maar daarna echt niks meer aangenomen.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:37

Brainless schreef:
MyWishMax schreef:
Ik heb ook wel eens een auto geleend omdat mijn tank leeg was :') maar ik zei dat ook gewoon, haha. 'Mag ik jouw auto lenen, mijn tank is leeg en kan niet tanken nu.'

Maar dan hoop ik wel dat als je de tank van een ander volledig leegrijdt daar voor betaald (evt later)?
Iedereen mag mijn auto lenen en voor een ritje van 50 km vraag ik echt geen geld, maar als iemand mijn auto helemaal leegrijdt ben ik daar niet blij mee.
Mijn auto loopt zeer onzuinig en er gaat voor 150E benzine in :+


Volledig leegrijden zou ik ook absoluut niet doen en anders overleg ik met degene waar ik van leen. Nu moet ik zeggen dat dat dan van ouders of broer zou zijn en als ik dan niet kan betalen om zelf te tanken zou dat van hen bij hun auto ook niet hoeven.

Alleen durf ik van mijn broer niet meer te lenen, want de enige keer dat ik zijn auto mee mocht nemen werd er ingebroken en de sleutel gejat... Auto van pa meegenomen en sleutels van andere auto's gejat. Maar dat is door de verzekering betaald.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:50

Zonnebloem92 schreef:
roxiie schreef:
En heb je die betaald?

Yep.
Heb het aangenomen dus de eer aan mezelf gehouden en haar betaald, maar daarna echt niks meer aangenomen.


Nee, serieus???

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:16

Ik vind mezelf best wel mak en dat ik teveel pik maar van zo’n tikkie als voor de zak kleding of een lege tank zou ik zeker wat zeggen. En ik betaal dat dus echt niet hè.
We spreken wat af, dat kan. Maar je gaat me niet zonder enig overleg op kosten jagen en er dan nooit meer wat over zeggen of horen.

Ik had ooit een busje en dat had ik uitgeleend voor een verhuizing van een familielid. Ik kreeg die ook met een lege tank terug en ‘bedankt hè!’.
“Veel moeten rijden zie ik, er zit nog net genoeg in om naar de pomp te rijden”.
En dan verbaasd reageren dat je dat niet gezien had. Ja vast. Daar kan ik echt niks mee en dan krijg je dus een streepje achter je naam. I never forget hiephoi.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:17

Ik zou dat echt nooit hebben betaald, ben jij gek.. Ze drong het je zowat op.. :n

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:17

Had het terug in het tasje gestopt met de mededeling is te duur en niet mijn smaak, verkoop maar op vinted.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:33

Zonnebloem92 schreef:
Ik weet niet of ik het al had geplaatst maar de actie van mijn schoonzus blijft me bij:
Ze appte of ik interesse had in een tasje kinderkleding, nou eigenlijk niet want ik heb voldoende en koop het liever zelf (vind de kleding die haar Kids dragen ook niet leuk) maar ze stond erop, anders moest ze het weggooien. Nou vooruit, wellicht zat er wat bruikbaars bij.
Het was echt een heel klein tasje met vooral Tshirts en maillots, waarvan merendeel pillig, met gaten of vlekken. Uiteindelijk heb ik alleen waterschoentjes kunnen gebruiken en de rest weggegooid.
Kreeg nog wel een tikkie van 50 euro voor de kleding.

Ik heb nooit meer wat van haar aangenomen.

Ik had die zak mooi weer terug gegeven

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:34

alice0cullen schreef:
Ach ja ik ben wel wat gewend met haar, dezelfde zus die bij een verhuizing van haar spullen drie hoog zonder lift naar volgende flat vier hoog zonder lift, niet alleen niks had ingepakt toen we daar kwamen, zei dat ze na 8 uur werk zei ik ga wel even broodjes en drinken halen. Wij dus door met vier man, komt ze terug had ze alleen voor zichzelf gehaald :'). Ging ze midden in de kamer op een stoel zitten en het op eten terwijl ze te beroerd was 20 euro te betalen om het behang er af te stomen en we dit dus met de hand moesten doen. Wij behang krabben en ze zat daar te eten. :=

Ik was met 3 man ergens eten gaan halen.. zekerniet behang krabben terwijl zei niks doet..

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:48

Het verbaast mij ook wel hoeveel mensen hier pikken. Sommige dingen zijn niet eens meer gierig, maar gewoon onbeschoft. Ik snap echt niet dat niemand daar dan wat van zegt. Zo leren die mensen nooit dat hun gedrag onacceptabel is.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:41

mijn oom regelt erfenis van oma. Is al 2 jaar bezig.. wat blijkt. Hii is aan het uitzoeken wat oma allemaal aan mij heeft gegeven, want dat moet verrekend worden....

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:43

Die is ook wel erg. Mag dat zelfs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:44

Poekkie schreef:
Die is ook wel erg. Mag dat zelfs?


Nee, lijkt me niet.. :n

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:45

Pff, echt hoe kun je zo zijn tegen je familie of überhaupt mensen, ik begrijp dat echt niet. Dat knaagt toch aan je geweten.

Toen familie hier kwam helpen met vloer leggen en de tuin aanleggen had ik eten in overvloed. Ze mochten niks te kort komen. Broodjes, soep, snack erbij etc.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:57

Het moet idd niet speciaal zijn. Een pistolet met kaas of hesp smaakt op zo’n momenten het allerbeste vind ik zelf. Als je dat al niet meer kunt voorzien….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:09

Mijn zus kwam eens helpen met haar man. Afgesproken om 9.00. Middageten voorzien (hoop broodjes, beleg etc) Kwamen ze pas aan om 13.00. Wouden niet meer eten want waren onderweg al gestopt om te eten. Hebben geholpen tot 16.00 en om 16.30 stond ik in de frituur. Had op voorhand al beloofd om dan frieten te gaan uithalen. Ze bleken extra vroeg naar huis te willen dus om 17.00 waren ze al weer weg. €15 aan broodjes en beleg, €25 hadden ze besteld bij de frituur en dan wouden ze nog €30 kilometervergoeding (200 kilometer alles samen, hun auto loopt 5,5 op 100) Maar ik was dus €70 kwijt voor uiteindelijk haar man die 3 uurtjes heeft geholpen terwijl zij op hun kind paste. Was ook de laatste keer dat ik ze heb gevraagd. Voelde mij zo ongelofelijk genaaid. Wij rekenen nooit kilometervergoeding als wij bij familie gaan helpen, waar dan ook.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:18

Ceffyl schreef:
Het verbaast mij ook wel hoeveel mensen hier pikken. Sommige dingen zijn niet eens meer gierig, maar gewoon onbeschoft. Ik snap echt niet dat niemand daar dan wat van zegt. Zo leren die mensen nooit dat hun gedrag onacceptabel is.


Nou precies dit. Ben nog meer in shock van wat er allemaal geaccepteerd wordt dan van het gedrag zelf.