Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
wyoming
Berichten: 2478
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:36

Van koorts, hoofdpijn, spierpijn naar keelpijn, hoesten en stem kwijt, krijg ik nu een loopneus. Zo irritant. (Wel blij dat de eerste 3 wel weg zijn)

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3


nicole_floor
Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:42

Merlen schreef:
Nu gaat de Belgische regering in mijn ogen een brug te ver wat betreft de coronamaatregels voor kinderen en het 'verplichten' om je kind te laten vaccineren.
Bij meerdere besmettingen in de klas mogen de gevaccineerden nog wel naar school,niet-gevaccineerden moeten thuis blijven.
Over uitsluiting,discriminatie gesproken.

Ik ben absoluut geen wappie ofzo. Maar dit is niet okee. Iedereen heeft recht op onderwijs, vooral kleine kinderen.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:43

Merlen schreef:
Nu gaat de Belgische regering in mijn ogen een brug te ver wat betreft de coronamaatregels voor kinderen en het 'verplichten' om je kind te laten vaccineren.
Bij meerdere besmettingen in de klas mogen de gevaccineerden nog wel naar school,niet-gevaccineerden moeten thuis blijven.
Over uitsluiting,discriminatie gesproken.


Sowieso is heel die qr code dikke onzin. Vaccinatie is niet verplicht, maar ben je het niet kun je €55 gaan aftikken voor een test om ergens te mogen komen. Reinste onzin. Of je verplicht, of je laat diegene die kiezen om niet gevaccineerd te worden met rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:45

Moestuin schreef:
Merlen schreef:
Nu gaat de Belgische regering in mijn ogen een brug te ver wat betreft de coronamaatregels voor kinderen en het 'verplichten' om je kind te laten vaccineren.
Bij meerdere besmettingen in de klas mogen de gevaccineerden nog wel naar school,niet-gevaccineerden moeten thuis blijven.
Over uitsluiting,discriminatie gesproken.


Sowieso is heel die qr code dikke onzin. Vaccinatie is niet verplicht, maar ben je het niet kun je €55 gaan aftikken voor een test om ergens te mogen komen. Reinste onzin. Of je verplicht, of je laat diegene die kiezen om niet gevaccineerd te worden met rust.


Terwijl een gevaccineerd iemand nog steeds anderen kan besmetten. Dus ze moeten gwn zeggen bij klachten thuis blijven. Doei. Doe je met de griep ook.

Ik mis niks overigens. Vermaak me thuis prima.

nicole_floor
Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:46

Moestuin schreef:
Merlen schreef:
Nu gaat de Belgische regering in mijn ogen een brug te ver wat betreft de coronamaatregels voor kinderen en het 'verplichten' om je kind te laten vaccineren.
Bij meerdere besmettingen in de klas mogen de gevaccineerden nog wel naar school,niet-gevaccineerden moeten thuis blijven.
Over uitsluiting,discriminatie gesproken.


Sowieso is heel die qr code dikke onzin. Vaccinatie is niet verplicht, maar ben je het niet kun je €55 gaan aftikken voor een test om ergens te mogen komen. Reinste onzin. Of je verplicht, of je laat diegene die kiezen om niet gevaccineerd te worden met rust.

Moeten jullie in België ook al betalen voor testen voor toegang ja?

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:07

Als je niet gevaccineerd bent wel. Je krijgt er 2 gratis en testen bij symptomen is gratis. Al de rest moet je betalen. Ik heb niet gevaccineerde kennissen die nergens meer naar toe kunnen. Geen cinema, niet uit eten, geen pretpark etc. En dan kun je heel hard zijn en moet je zeggen: Neem dan een vaccin. Nee. In mijn ogen werkt het zo niet. Vrije keuze is vrije keuze en dan moet je niet gaan discrimineren op basis van de keus die mensen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:09

Moestuin schreef:
Als je niet gevaccineerd bent wel. Je krijgt er 2 gratis en testen bij symptomen is gratis. Al de rest moet je betalen. Ik heb niet gevaccineerde kennissen die nergens meer naar toe kunnen. Geen cinema, niet uit eten, geen pretpark etc. En dan kun je heel hard zijn en moet je zeggen: Neem dan een vaccin. Nee. In mijn ogen werkt het zo niet. Vrije keuze is vrije keuze en dan moet je niet gaan discrimineren op basis van de keus die mensen maken.


Ik snap dat je met zo'n uitbraak de eerste periode dit wel doet. Maar we zijn zowat 3 jaar verder. We weten al dat vaccineren alleen symptomen verminderd en je minder ziek kan worden. Meer niet. Dus snap het nut van lockdowns qr codes etc niet. Geld voor alle landen. Scandinavië bijv doet er niet aan mee. Zweden is zelfs alles nog normaal. Dus het kan wel.

Steeph
Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:14

Domme mensen. Echt, wat kunnen sommige mensen dom zijn. En kortzichtige mensen. En dan vooral die twee gecombineerd. Wow. Zo veel irritaties. :roll:

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

nicole_floor
Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:22

Moestuin schreef:
Als je niet gevaccineerd bent wel. Je krijgt er 2 gratis en testen bij symptomen is gratis. Al de rest moet je betalen. Ik heb niet gevaccineerde kennissen die nergens meer naar toe kunnen. Geen cinema, niet uit eten, geen pretpark etc. En dan kun je heel hard zijn en moet je zeggen: Neem dan een vaccin. Nee. In mijn ogen werkt het zo niet. Vrije keuze is vrije keuze en dan moet je niet gaan discrimineren op basis van de keus die mensen maken.

Ooh wat stom. Jaa hier kun je testen met symptomen bij de GGD en als je naar een restaurant wil ofzo kun je testen voor toegang doen, dit is vaak een commercieel bedrijf. Beide is bij mij weten gratis in Nederland.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:26

MarlindeRooz schreef:
Geen ergernis maar voor de mensen hier een update

HET HUIS IS VAN ONS DE DOCUMENTEN ZIJN GOEDGEKEURD

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*


Gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* *\o/*

M_D_H schreef:
Mijn ergernis:

Dat ik mij als assertief persoon altijd moet aanpassen aan mensen die niet assertief zijn.
Dat er van mij verwacht wordt dat ik constant op de toppen van mijn tenen loop, omdat mijn woorden wellicht wat te direct zijn en bepaalde tere zieltjes dat niet kunnen handelen.
Maar dat het andersom nooit het geval is.
Waarom moet ik mij constant in bochten wringen. mijn mails 10 keer overnieuw schrijven en laten controleren of ze niet te direct zijn, omdat mensen anders misschien wel beledigd of gekwetst zijn.
Terwijl als die mensen gewoon eens hun ballen bij elkaar verzamelen, de wereld een heel stuk eerlijker zou zijn, niemand om de hete brij zou heen draaien en in ieder geval mijn leven een stuk makkelijker zou zijn.
Dom gelul.

Ik deel je ergernis. Ik snap best dat als assertief bent en sterk in communicatie dat je je af en toe een klein beetje in moet houden om een ander niet met de vloer gelijk te maken...maar het mes snijdt aan 2 kanten hoor en het moet niet zo zijn dat jij de enige bent die water bij de wijn moet doen.
En och jee, als je je dan toch een keer door je emotie laat lijden ben je direct de grootste boeman die er bestaat :evaw:


Ieder einde is een nieuw begin :-)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:27

De Belgische staat (oftewel burger) betaalt zich nu al blauw aan die testen.

Ik ben gevaccineerd omdat ik wil buitenkomen en ooit weer kunnen reizen.
Om dezelfde reden heb ik het vaccin tegen gele koorts gehaald. Nooit bij stil gestaan.

Dus ja mensen hebben wel een keuze e: of vaccin en buiten kunnen, of vaccin en thuis blijven, of vaccin en buiten kunnen en geld aan testen geven, of geen vaccin en thuis blijven.

De situatie met kinderen en scholen is wel echt moeilijk. Onderwijs is idd een recht, waar heel hard voor gevochten is en ik vraag me ook wel af of we het niet te veel opgeven. Anderzijds het is echt waar de besmettingen zitten nu…

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:30

Tja ik moest vorige week ook een presentatie geven in een half leeg lokaal met een mondkapje op en deze week mag ik weer gewoon naar een restaurant. Ik volg het soms ook niet meer.

Maar het kost me echt veel te veel energie om me hier druk om te maken. Heb andere dingen te doen. Zoals een huis met 4 slaapkamers inrichten ghehe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:45

poes schreef:
De Belgische staat (oftewel burger) betaalt zich nu al blauw aan die testen.

Ik ben gevaccineerd omdat ik wil buitenkomen en ooit weer kunnen reizen.
Om dezelfde reden heb ik het vaccin tegen gele koorts gehaald. Nooit bij stil gestaan.

Dus ja mensen hebben wel een keuze e: of vaccin en buiten kunnen, of vaccin en thuis blijven, of vaccin en buiten kunnen en geld aan testen geven, of geen vaccin en thuis blijven.

De situatie met kinderen en scholen is wel echt moeilijk. Onderwijs is idd een recht, waar heel hard voor gevochten is en ik vraag me ook wel af of we het niet te veel opgeven. Anderzijds het is echt waar de besmettingen zitten nu…


Dan verplicht je een vaccin. Dan ga je niet heel luid lopen rondtoeteren dat het zeker niet verplicht is om dan puntje bij paaltje te zeggen:
Oh, maar als je niet gevaccineerd bent moet je wel €55 per persoon aftikken om ergens te mogen komen. Dat is pure discriminatie en een manier om mensen te pushen en half te verplichten om zich te vaccineren.

fotolijstje
Berichten: 2689
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:49

Discriminatie zou ik het niet noemen, je word echt niet uitgescholden op straat daardoor etc. Je mag alleen sommige gebouwen niet in of je moet je laten testen.
Daarnaast de vaccinatie kan (nu) nooit verplicht worden (:

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:01

Moestuin schreef:
poes schreef:
De Belgische staat (oftewel burger) betaalt zich nu al blauw aan die testen.

Ik ben gevaccineerd omdat ik wil buitenkomen en ooit weer kunnen reizen.
Om dezelfde reden heb ik het vaccin tegen gele koorts gehaald. Nooit bij stil gestaan.

Dus ja mensen hebben wel een keuze e: of vaccin en buiten kunnen, of vaccin en thuis blijven, of vaccin en buiten kunnen en geld aan testen geven, of geen vaccin en thuis blijven.

De situatie met kinderen en scholen is wel echt moeilijk. Onderwijs is idd een recht, waar heel hard voor gevochten is en ik vraag me ook wel af of we het niet te veel opgeven. Anderzijds het is echt waar de besmettingen zitten nu…


Dan verplicht je een vaccin. Dan ga je niet heel luid lopen rondtoeteren dat het zeker niet verplicht is om dan puntje bij paaltje te zeggen:
Oh, maar als je niet gevaccineerd bent moet je wel €55 per persoon aftikken om ergens te mogen komen. Dat is pure discriminatie en een manier om mensen te pushen en half te verplichten om zich te vaccineren.


Zonder vaccin gele koorts kom je half Afrika niet in maar daar maakt niemand zich druk om.

Je hebt een keuze en zoals altijd: elke keuze heeft consequenties.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:14

Zo werkt de huidige maatschappij niet meer, poes. :+ Je maakt als individu een keuze en als de consequentie je niet aanstaat, is het de schuld van een ander, te beginnen bij de overheid. :j


fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 23:17

+ het is een levensrecht om naar de bioscoop te gaan
Naar het museum
Naar de kroeg
Naar de dierentuin
:j

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Niobe
Berichten: 7961
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:38

Mkango schreef:
Zo werkt de huidige maatschappij niet meer, poes. :+ Je maakt als individu een keuze en als de consequentie je niet aanstaat, is het de schuld van een ander, te beginnen bij de overheid. :j


rOvErHeId

Zebrastreep
Berichten: 9689
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:38

2 jaar lang is het gewoon gelukt om überhaupt niet met iemand in contact te komen met corona en nu aan de lopende band. Komt nu wel heel dichtbij zo :(


En dat ik een baan aangeboden heb gekregen wat eigenlijk wel de perfect way out is van mijn andere baan waar ik op dit moment natuurlijk behoorlijk wat gedoe heb. Ik heb maar gezegd dat ik zeker geïnteresseerd ben in een gesprek. Ik kan daarna altijd nog beslissen wat ik ga doen. Als ik mijn PGB adres maar kan houden dat is voor mij wel belangrijk maar ik denk dat dat wel moet gaan lukken.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Zebrastreep
Berichten: 9689
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:42

fotolijstje schreef:
Discriminatie zou ik het niet noemen, je word echt niet uitgescholden op straat daardoor etc. Je mag alleen sommige gebouwen niet in of je moet je laten testen.
Daarnaast de vaccinatie kan (nu) nooit verplicht worden (:



Het is ook geen discriminatie , als je de betekenis opzoekt wat discriminatie inhoudt valt dit hele gedoe er ook zeker niet tussen.

Maar goed ik denk met al die corona topics het ook wel goed is om niet teveel in dit topic te gooien. Vindt het juist fijn in dit topic dat corona nog aardig buitenspel staat en ik dan liever kleine irritaties lees dan alleen maar corona berichten.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:56

Mkango schreef:
Zo werkt de huidige maatschappij niet meer, poes. :+ Je maakt als individu een keuze en als de consequentie je niet aanstaat, is het de schuld van een ander, te beginnen bij de overheid. :j


Ach kom op. Ze blaten meer dan een jaar a. Als ze niet aan hun vaccinatiepercentage komen dan gooien ze er een test van €55 in om er toch maar aan te geraken. Dat is gewoon mensen naaien. En ja, het had effect want er waren opeens een massa aanvragen van mensen die niet waren gevaccineerd om toch een vaccin te halen. En nee, dit vind ik niet correct. Geen idee hoe het bij jullie er in Nederland aan toe gaat, maar het verloopt hier gewoon echt niet correct. En ja, ik ben netjes gevaccineerd en ga binnenkort achter mijn booster.

Enkele voorbeelden rondom mij: Niet gevaccineerde familieleden worden buitengesloten van een familiefeest.
Ouders mogen niet naar een optreden van 1 van hun kinderen.
Iemand zijn partner beland plots in het ziekenhuis, man mag het ziekenhuis niet binnen. Die heeft zich dan maar snel laten testen aan €55 per stuk.

Ik kan zo blijven opsommen, het is gewoon niet ok. Dat ze elke keer met een stok in hun neus moeten roeren om ergens binnen te geraken, prima hé. Maar maak het betaalbaar. Ga er geen prijs op plakken dat niet neer te leggen is.

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:32

Kunnen we de corona discussie buiten dit topic laten?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:39

Graag, ik word altijd chagrijnig van corona discussies :j en dat is naar niemand persoonlijk ofzo, maar gewoon het negatieve, het over en weer, het niet met elkaar eens zijn over dingen, lezen hoe mensen het niet eens zijn met elkaar... Ik vind het onderwerp zo'n sfeer verknaller

Vanavond brak er een stuk kies af, nu kan ik weer een extra afspraak gaan maken de tandarts -O- zin in, not

En ik doe al sinds 23:00 pogingen om te slapen, lukt niet :roll:

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-22 00:43

Oh jasses, dat had ik een paar maanden terug ook! En echt 2 weken nadat ik al bij de tandarts was geweest voor de half jaarlijkse controle -O-

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:52

Ja echt he! mijn controle was vorige maand, ietsje langer geleden als bij jou maar ik kan het nu dus ook echt niet uitstellen tot de volgende controle. Ik heb er last van met eten (doet zeer en ik durf amper) en het is ook een rotgezicht := hoop echt dat ik volgende week terecht kan...

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Hootje, Kidde, Mutsie93, nano, pjer, PlukenKrul, Silly_Woman, xPabloBokt en 67 bezoekers