Trouwen in 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:23

Wat mooi al die kapsels!
Ik ben daar ook niet niet helemaal uit, maar nog tijd zat om inspiratie op te doen.

Een pagina terug werd er over schoenen gesproken.
Ik heb hakken aan 8cm, rosé goud met glitters op het bandje over mijn voet. Wij hebben geen feest S'avonds dus ik hoop heel de dag op deze schoenen vol te houden, voor de zekerheid gaat er wel een plattere schoen mee :+

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:41


eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:00

ynskek schreef:
Ik ben vrijdag geweest om mn trouwjurk te passen en af te laten spelden... alleen de bovenlijn hoeft iets aan gedaan te worden..

Ik heb deze schoenen voor er onder gekocht :)

https://trouwschoenen.com/product/rainb ... ld-mirror/


Wat een fijne site!

Ik merk dat wij voor mijn gevoel nog el het een en ander moeten regelen. Hebben jullie een afstreeplijst gemaakt omweg te strepen wat je hebt geregeld?

Ik mis een beetje overzicht

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:05

We hebben de locatie geregeld, daarmee ook het eten en drinken. Kleding is geregeld en daarmee zijn voor mijn gevoel de belangrijkste zaken geregeld. De rest is bij ons bijzaak aangezien we al een geregitreerd partnerschap hebben en de rest dus extra is

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:20

Ik spiek soms even op die checklist van The Perfect Wedding, maar veel is bij ons niet van toepassing en met de rest lopen we hopeloos achter. :P

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:25

vanmorgen het gesprek met de babs gehad. Ging voornamelijk over de ceremonie, hoe alles gaat, wat wij willen. En ze dacht ook fijn mee ivm de kinderen, en ze zou stoelen regelen waar ik met mijn hoepjurk fatsoenlijk op zou moeten kunnen zitten zonder dat iedereen onder mijn rokken kan kijken :)

En verder uiteraard ook over ons persoonlijk, hoe we elkaar hebben ontmoet, waarom we trouwen, wat we van elkaar vinden etc. soms best lastige vragen. Zou mijn baan niet zijn hoor, om daar dan een verhaal van te gaan maken. Ik ben wel heel benieuwd. Ze is een aardige vrouw.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:43

In die checklist staat ook een bruiloftverzekering. Ik heb daar vluchtig naar gekeken, maar ik denk dat we daar niets aan hebben. Ik vind de dekking minimaal. Wat doen jullie?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:44

Hier niks van een verzekering

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:45

*\o/* positief nieuws over de versoepelingen, horeca kan open tot 22.00 uur!! Dan kan alles doorgaan zoals gepland. :j

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:46

verzekering doen wij ook niet.
is dat ivm corona? ik neem maar aan dat alles verschoven kan worden als een van ons corona krijgt. Dan zou het alleen een kwestie van nieuwe kaartjes sturen zijn, die kosten zijn wel te overzien. Ik moet nog even met de feestlocatie overleggen wat dat betreft.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:51

Alles wat te maken heeft met corona valt sowieso buiten de dekking, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:21

Onze locatie is heel makkelijk met afzeggen, en de fotograaf kan verschoven worden dus wij hebben geen trouwverzekering, want kunnen eigenlijk alles kosteloos annuleren / verschuiven.

Gedaan:
- locatie & datum vastzetten
- fotograaf bevestigen
- afspraak jurk passen gemaakt
- afspraak taartproeverij/ontwerp gemaakt
- dj offerte opgevraagd
- kapper gehaald om beschikbaarheid
- save the date kaarten maken met schoonmoeder ingepland.. maar die zit nu in zelfquarantaine dus dat doen we dan een weekje later
- gastenlijst zga definitief
- ringen heeft vriend uitgezocht, lang verhaal
- wat decoratie besteld bij ome ali: ballonnen, balonstokken en plakkers, pomponnen.
- photobooth offerte opgevraagd, nog nog bevestigen als we reactie hebben gehad

Bloemen doen we zelf.. creatieve familie gelukkig. En een bloemenvelden voor over het tuigje van mijn hond, die de ringen komt brengen. maar misschien kan de bloemist die beter maken..

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:59

ynskek schreef:
Ik ben vrijdag geweest om mn trouwjurk te passen en af te laten spelden... alleen de bovenlijn hoeft iets aan gedaan te worden..

Ik heb deze schoenen voor er onder gekocht :)

https://trouwschoenen.com/product/rainb ... ld-mirror/


Lopen ze nou écht beter dan bijvoorbeeld schoenen van de Van Haren? Ik schrik altijd zo van de prijzen zodra er trouw voor staat

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:12

Ik vond ze echt beter lopen dan die van van Haren...
Ik ben nog steeds erg blij met mijn pareltjes <3

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:31

M_D_H schreef:
Ik vond ze echt beter lopen dan die van van Haren...
Ik ben nog steeds erg blij met mijn pareltjes <3


Ik heb idd nu van VanHaren, 2 tientjes... maar ja als ik er vervolgens niet hele dag op kan lopen :')

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:41

Ik vind dat ook wel echt veel verschil maken. Hoewel die van mij denk ik sowieso niet lekker gaan lopen, ondanks dat ze niet goedkoop waren :+

Wat afstrepen betreft hebben we nu onze eigen lijst, maar heb wel paar keer een aantal online lijsten bekeken om zeker te zijn dat ik niks vergat. Was inderdaad ook helemaal het overzicht kwijt.

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:35

Zag trouwens een gesprek over ringen.

Wij hebben inderdaad ook bij een goudsmid onze ringen laten maken.

Voor het goud hadden wij eigenlijk de ringen van mijn opa en oma willen gebruiken, maar sommige mensen in de familie vonden dit... euhm... wat radicaal...die hebben liever dat die ringen in de kast liggen re verstoffen ipv dat er gebruik van wordt gemaakt...
We hebben uiteindelijk gekozen voor een gouden armband die mijn opa op hun eerste date (of hoe ze dat toen noemde) aan mijn oma heeft gegeven, en voor een goude armband van mijn andere oma, die zij van mijn opa voor haar 18de verjaardag heeft gekregen en die sindsdien van moeder op dochter wordt gegeven op de 18de verjaardag.

Wij hebben beide armbanden gebruikt in onze ringen en het restant, samen met wat andere stukken uit onze familie collectie die niemand meer draagt, ingeruild zodat we een leuke korting kregen op de ringen :j

We hebben gekozen voor 2 ringen, een vierkante en een ronde, de vierkante is een dunne ring en de ronde is iets breder. In de ronde zit het gezichtsprofiel van mij of mijn man (afhankelijk van wie de ring draagt) tussen mijn beide ringen zit een boog, waarin ik 1 Saffier van 5mm heb laten plaatsen. Er is nog ruimte voor 2 diamanten, maar dat is voor later.
Ik heb voor een Saffier gekozen omdat ik heel erg gek ben op de kleur blauw (iedereen die mij kent weet dit :') ) en ik ben gek op Saffieren, daarbij vind ik de combinatie van diamanten met een Saffier prachtig, maar ik ben, euhm, een luxe paardje, ik wil niet inleggen op kwaliteit, en ik vind de meeste diamanten die je in de standaard trouwringen zit gewoon geen goede kwaliteit :o
Ze zijn niet helder genoeg, of niet mooi geslepen :n
Zelfde geldt voor een Saffier, die kleur is niet mooi genoeg, hij is niet mooi geslepen, niet helder etc etc etc.
Maar aan goede kwaliteit zit ook een prijskaartje :+
Omdat we de ringen cadeau kregen van mijn oom hebben we nu alleen voor de Saffier gekozen.
Later komen er 2 diamanten bij, als een soort van groeiring :j

Dit zijn onze ringen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:31

Wij gebruiken een checklist van de ceremonie meester en inderdaad af en toe wat online lijstjes bekijken of er niks wordt vergeten. Verzekering staat daar inderdaad ook op, maar hebben wij niet gedaan. Wij gaan er gewoon vanuit dat alles gewoon door gaat :+ dekking van zo'n verzekering is toch minimaal en vrijwel iedereen wil toch wel meewerken als er iets verplaatst moet worden.

Leuk juval het gesprek met de babs! Fijn dat het een leuk mens was, ze maakt er vast een mooi verhaal van.

Ik zie ook allemaal mooie verhalen en foto's van ringen voorbij komen! Heel mooi en uniek!
Wij zijn voor strakke, witgouden ringen gegaan zonder verdere aankleding, een smalle voor mij en een bredere voor vriend. Met het idee dat ze altijd gedragen kunnen worden, overal bij passen en we gaan ze over 20 jaar nog steeds mooi vinden.

Schoenen heb ik uit de sale van de bruidswinkel voor de helft van de normale prijs, anders vond ik het echt te gek voor 1 dag. Simpele witte pumps. Maar ik vind jullie spectaculaire schoenen heel gaaf!

pimaude klinkt alsof jullie goed onderweg zijn al met regelen! Leuk dat de hond de ringen komt brengen <3

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:45

Amber_ schreef:
ynskek schreef:
Ik ben vrijdag geweest om mn trouwjurk te passen en af te laten spelden... alleen de bovenlijn hoeft iets aan gedaan te worden..

Ik heb deze schoenen voor er onder gekocht :)

https://trouwschoenen.com/product/rainb ... ld-mirror/


Lopen ze nou écht beter dan bijvoorbeeld schoenen van de Van Haren? Ik schrik altijd zo van de prijzen zodra er trouw voor staat


Deze waren voor mij aantrekken en zo op weglopen.

Het voetbed in deze schoenen vind ik wel echt beter dan bij de schoenen van vanharen hier kan ik ook goed langere tijd op staan en lopen, dat heb ik bij goedkopere schoenen veel minder snel

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:22

Thnx :j Dan ga ik ze in ieder geval eens passen!

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:35

heel mooie ringen M_D_H!!! en mooi verhaal erbij ook natuurlijk.

Onze ringen zijn vrij simpel, niet heel bijzonder. Man/vriendlief gaat hem toch niet dragen ivm werk, en voor mij is het waarschijnlijk ook niet heel praktisch, maar wil hem toch wel dragen. Hij is onverwoestbaar iig (titanium).

Vanmorgen is de kapster geweest, proefkapsels zijn wel geslaagd. Mijn oudste dochter mocht ook meedoen, gezellig. Ik ben wel tevreden. Toch voor los gekozen in plaats van opgestoken, maar wel met witte bloemetjesding er in. Ongeveer zoals dit maar dan wat netter en met meer krullen:

Afbeelding
Afbeelding

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:44

Wat mooi juval, beide kapsels :) de bloemetjes er in maakt het helemaal af!


Hier komen de eerste reacties op de uitnodigen binnen. Zo leuk! Onze ouders hebben geloof ik zo ongeveer bij de brievenbus zitten wachten omdat ze zo nieuwsgierig waren :)) De kaarten zijn dus vandaag aangekomen bij de meeste gasten en direct al zo veel leuke respons, het gaat echt steeds meer leven nu.

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:11

Hoi dames!

Wij zijn ook van plan om dit jaar nog te gaan trouwen en ik zou het dus leuk vinden om met jullie mee te kletsen. Was al een poosje aan het meespieken, maar de datum kan ik nog niet delen :) Onze gasten zijn nog niet op de hoogte, dat hopen we deze week te gaan doen.

Juval, heel mooi je haar zo :j Gaat er straks vast heel er mooi uitzien zo bij elkaar!

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:59

welkom Blinnii, leukt dat je mee kletst!

Leuk dat je al veel reacties hebt Kylan! Hier heeft ongeveer de helft gereageerd. Ik denk dat we misschien nog wel wat moeten gaan nabellen. We hebben een rsvp vóór 14 februari erop gezet, dus de gasten hebben nog wel tijd.

ik ben nog op zoek naar bedankjes. Iemand nog tips voor leuke sites om iets te bestellen?

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:36

Wat voor iets zoek je Juval? Wij doen nu macaroons via de vrouw die ook onze taart maakt, dus daar heb je niet zoveel aan denk ik haha. Op Etsy staan vaak leuke dingen, kaarsen en zo :j
Mooi zeg trouwens je haar zo!

Welkom Blinnii! Hebben jullie al een datum in gedachten?

Spannend Kylan! Wij hebben nu eindelijk een relatief goed idee van hoeveel mensen er komen, het heeft even geduurd... :+

Hier begint het einde van onze to do list in zicht te komen :D Ik heb via Instagram tweedehands een heel hoop messing kandelaars weten te bemachtigen voor het diner, was een Nederlandse pagina dus bij m'n ouders laten bezorgen maar echt heel blij mee! Zit ik na de bruiloft wel met 25 kandelaars, dus misschien dat ik meer dan de helft weer verkoop :+ Verpakkingen/doosjes voor de macarons als bedankjes ook besteld, de manchetknopen die ik voor mijn vriend heb gekocht zijn binnen (en heel mooi) en ik heb manden/kistjes gevonden voor kaarten/cadeaus op de dag en voor de confetti na de ceremonie. Dus. Bijna alle details geregeld nu :+