Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 16:06

Avelienvd schreef:
Tigress schreef:
Telt de goede slablaadjes uit de slazak vissen en er voedselvergiftiging aan overgehouden omdat ik het zonde vond van die ene euro die de zak kostte ook? :')

Jup!!!! 8-) }>

Les geleerd that for sure _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 16:10

Ik moet bekennen dat het familielid de enigste was die het zo had aangepakt en het was niet aangekondigd. Hier is de stille regel om toch te geven wat je verteerd + wat extra. Velen in dit topic denken daar hier anders over, maar hier is dat gewoon de gewoonte. Iedereen kreeg bonnetjes terwijl de cadeaus toch rond de €50 lagen per koppel. De meesten gingen dus buiten met een gevoel: Zo verdien je ook geld aan trouwen. Niet dat ze er niet mogen aan over houden hoor :) Maar nog niemand was op zo een feest geweest en het was niet aangekondigd dus het viel heel erg rauw.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 16:27

Tigress schreef:
Telt de goede slablaadjes uit de slazak vissen en er voedselvergiftiging aan overgehouden omdat ik het zonde vond van die ene euro die de zak kostte ook? :')


Gij gier! :D Heb ik ook wel eens gedaan omdat er bepaalde sla op mijn broodje most. Gelukkig niet afgestraft met voedselvergiftiging :Y)

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 16:50

Christiene schreef:
Ik ken wel een stel dat het biet breed had maar toch in restaurant feestje gaven.. was er dus een tafel die van die hele dure cocktails bestelde.. niet 1 maar veel meer...

Daar kwam dus achteraf nog even een rekening voor de sterke drank over heen... de normale dranken zaten meen ik wel erbij.

Ik weet dat familie erna slimmer was en alleen Nederlandse gedistilleerd drank mocht.. en anders moesten ze zelf de ober toestemming geven.


Dit is makkelijk te voorkomen door met de locatie af te spreken wat wel/ niet geserveerd mag worden :j

Sanet

Berichten: 7936
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:09

Er staat mij iets bij dat wij sterke drank wel voor eigen kosten hadden. Maar ik weet niet meer zo goed :)

DuoPenotti

Berichten: 29408
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:10

Dat heb ik idd ook wel vaker mee gemaakt. Dure sterkte drank alleen op goedkeuring of eigen kosten.
Daar kan ik wel inkomen, genoeg anders te drinken :j

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:31

DuoPenotti schreef:
Dat heb ik idd ook wel vaker mee gemaakt. Dure sterkte drank alleen op goedkeuring of eigen kosten.
Daar kan ik wel inkomen, genoeg anders te drinken :j

Precies :j Je spelfout in sterke drank is overigens wel erg geinig in deze context. :')

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:54

Als bruidspaar spreek je inderdaad af wat er geserveerd mag worden. Vaak lopen ze met bladen rond met standaard drank als cola, Spa, Spa rood, jus, witte en rode wijn. En als je wat anders wilt moet je het bestellen. Ik heb nog nooit een bruiloft meegemaakt waar je voor je eigen drank moet betalen. Ik zou dat echt van de zotte vinden en het dan van het kado afhalen :+ Ook gierig, I know.
Maar vaak kost een bruiloft je als gast al genoeg, aanschaf kleding, kado evt. nog een vrijgezellenparty en dan mag je voor je eigen drank betalen :wow: :oo

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:04

Moestuin schreef:
Jawel. Mijn reactie was direct: Het is toch geen chirofuif := Maar blijkbaar zou dat wel eens vaker gebeuren in een bepaalde provincie hier :j


Dat moet bijna wel West-Vlaanderen zijn *D ;( :Y) . Mag ik door voor de koelkast, Moestuin?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:08

Scheelt overdag week dat de bruiloften waar ik was geen dresscode hadden oid. Dus het enige grote dat ik uitgaf was an het cadeau, en dat zou ik toch al wel willen geven uiteraard.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:09

Urona447 schreef:
Zo kun je ook beredeneren maar mensen alleen voor de avond laten komen en dan ook nog maar twee drankjes betalen vind ik gierig.

Als je het dan tevoren communiceerd kunnen mensen er in ieder geval rekening mee houden door het cadeau aan te passen.


Een cadeau geef je toch op waarde van jullie “relatie” en niet ter compensatie van hoeveel je van een feest meemaakt? :o

Mits het duidelijk gecommuniceerd is zou ik geen problemen hebben met betalen voor eigen consumpties. Iemand hier zei dat iemand met een klein budget “dan maar geen feest moest houden”, maar als dat op deze manier toch gewoon kan dan is dat toch mooi. Mensen die er niet in mee willen gaan komen dan maar niet, maar voor veel mensen is trouwen gewoon wel een droom en als je het financieel (door welke omstandigheden dan ook) niet rond kunt breien een open bar te betalen- is dit imo helemaal prima.
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 21-01-22 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:10

miereneter schreef:
Moestuin schreef:
Jawel. Mijn reactie was direct: Het is toch geen chirofuif := Maar blijkbaar zou dat wel eens vaker gebeuren in een bepaalde provincie hier :j


Dat moet bijna wel West-Vlaanderen zijn *D ;( :Y) . Mag ik door voor de koelkast, Moestuin?


Mij is gezegd dat het Antwerpen is :o Familie is wel west vlaams :D

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:22

Moestuin schreef:
Mij is gezegd dat het Antwerpen is :o Familie is wel west vlaams :D


O haha. Geen koelkast dus :P . Ik heb ook West-Vlaamse familie en dat is toch wel echt de zuinige tak.

DuoPenotti

Berichten: 29408
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:35

Ineke2 schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat heb ik idd ook wel vaker mee gemaakt. Dure sterkte drank alleen op goedkeuring of eigen kosten.
Daar kan ik wel inkomen, genoeg anders te drinken :j

Precies :j Je spelfout in sterke drank is overigens wel erg geinig in deze context. :')

_O-

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:01

Dreamy schreef:
Urona447 schreef:
Zo kun je ook beredeneren maar mensen alleen voor de avond laten komen en dan ook nog maar twee drankjes betalen vind ik gierig.

Als je het dan tevoren communiceerd kunnen mensen er in ieder geval rekening mee houden door het cadeau aan te passen.


Een cadeau geef je toch op waarde van jullie “relatie” en niet ter compensatie van hoeveel je van een feest meemaakt? :o

Mits het duidelijk gecommuniceerd is zou ik geen problemen hebben met betalen voor eigen consumpties. Iemand hier zei dat iemand met een klein budget “dan maar geen feest moest houden”, maar als dat op deze manier toch gewoon kan dan is dat toch mooi. Mensen die er niet in mee willen gaan komen dan maar niet, maar voor veel mensen is trouwen gewoon wel een droom en als je het financieel (door welke omstandigheden dan ook) niet rond kunt breien een open bar te betalen- is dit imo helemaal prima.

Dan spaar je maar even door voor je feest, of nodig je wat minder mensen uit.
Wij hadden bijvoorbeeld ook een aantal mensen op ons feest die echt een heel klein budget hebben, die hadden hun eigen drankjes helemaal niet kunnen betalen :n
Ik snap dit ook niet zo goed: je hoeft niet meer te trouwen, en als je al trouwt hoef je geen feest te geven. Het is allemaal sowieso hartstikke duur, maar anderzijds kun je het net zo duur maken als je zelf wilt: locatie, aantal gasten, wel of geen bruidstaart, kleding, diner... allemaal zaken waarin je het net zo gek kunt maken als je wilt (of wat je budget toelaat).
Het is je eigen keus om dat überhaupt te doen, maar omdat je geen geld wilt steken in je gasten moeten ze hun drankjes maar zelf betalen? Ik vind dat zeer ongastvrij en zou me eigenlijk niet welkom voelen.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:08

sorry maar betalen op een bruilofoto voor je eigen drinken? Die heb ik nog nooit gehoord en zou ik wel heel raar staan te kijken.

vriendin is low budget getrouwd :j die heeft gewoon het feest thuis in de tuin gegeven zelf kratten bier, wijn enz... gehaald. voor de dag gasten een paar kippie pannen :9 alle vrienden waren er die hebben een mooi feest gehad niet luxe
volgens mij waren ze nog geen 4000 kwijt inclusief jurk

M_D_H
Berichten: 17471
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:24

Inclusief jurk :oo

Maar hoe zijn ze getrouwd dan?
Alleen het huwelijk koste bij ons al 900 euro :')

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:26

Ik ben getrouwd in een jurk van 60 dollar. Nieuw gekocht via eBay en laten vermaken voor 40 euro door een naaister uit het dorp. Dus daar kan je al gemakkelijk op besparen.

DuoPenotti

Berichten: 29408
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:29

Zo'n dure jurk die later alleen nog op zolder hangt zou voor mij al het eerste zijn waar ik op zou besparen als ik een trouwfeest zou geven. Eerder dan de gasten laten betalen.

Maar goed, wij zin dan ook niet getrouwd.
Dat vinden mensen ook gierig, hebben ze niet met zoveel woorden gezegd maar wel zo ongeveer :D

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:43

M_D_H schreef:
Inclusief jurk :oo

Maar hoe zijn ze getrouwd dan?
Alleen het huwelijk koste bij ons al 900 euro :')


gewoon een mooie jurk van een gala zaak :j

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:02

Mijn jurk was alles samen ook €200. Van topvintage :j

Cowboy55
Berichten: 8486
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:13

Rytir schreef:
Tigress schreef:
Telt de goede slablaadjes uit de slazak vissen en er voedselvergiftiging aan overgehouden omdat ik het zonde vond van die ene euro die de zak kostte ook? :')


Gij gier! :D Heb ik ook wel eens gedaan omdat er bepaalde sla op mijn broodje most. Gelukkig niet afgestraft met voedselvergiftiging :Y)


Gij gier? _O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 01:15

Lisitano schreef:
poes schreef:
Hoe ver was het rijden?

Een uur heen en een uur terug in een kleine auto.
Ik neem haar altijd overal mee voor nop omdat ik er toch al heen wilde, maar ik kan me wel voorstellen dat je zelf misschien wat meer op je centen zit. Dus oké.
Later bedacht ik dat ze misschien liever gewoon geld heeft of in elk geval de keuze en dat het een wat brutale veronderstelling van mij is dat ik een tegenbetaling heb gedaan. Ziet zij het als een leuke extra wat natuurlijk ook een beetje de bedoeling was.
Nouja, no hard feelings.


Ja het is gewoon dat de naft zo duur is nu dat 28 euro lang niet alle verplaatsingen dekt. Maar lijkt hier niet aan de orde. Maar idd: beter op voorhand afspreken wat iedereen prettig vindt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 01:17

Moestuin schreef:
Ik hoor hier ook net een verhaal van mijn schoonouders :') Schoonouders waren uitgenodigd op een trouwfeest van een familielid. Enkel voor het dansfeest. Schoonouders komen toe, geven het cadeau en ontvangen een envelop. Zij gaan er van uit dat het een dank je wel dat je er was kaartje is. Schoonvader wil drank gaan halen. Zegt de ober: Dat zijn dan x aantal bonnetjes. Wat, bonnetjes? Zegt mijn schoonvader. Bleken in die envelop bonnetjes te zitten voor 2 gewone drankjes de man en daarbij stopte het. Wouden ze meer moesten ze extra bonnetjes aankopen (en dat waren gewoon standaardprijzen als je wat nuttigt in de horeca) Daar sta je dan op een feest, kun je na 2 drankjes nog gaan betalen ook :=


Persoonlijk nog regelmatig meegemaakt maar meestal wel na een bepaald uur. Toen wij trouwden wilden we dit absoluut niet. Ik kan je verzekeren dat de prijs dan echt omhoog gaat.

In andere landen is dit heel normaal overigens.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 23:55

Pfff, nog nooit gehoord in NL dat je zelf voor je drank moet betalen op een bruiloft. Dat is in onze familie en vriendenclub nooit voorgekomen.

Op onze bruiloft hebben we dat ook niet gedaan. Aangezien we een last minute feest moesten :+ organiseren, en dat ook nog eens op ouwejaarsavond, waar dan al alles bezet of dicht is, hebben we onze schuur omgebouwd tot feestzaal, een cateraar ingeschakeld voor het eten, een tap met drank gehuurd (een oom stond achter de tap). Via familie een DJ gehuurd. Houten dansvloer gemaakt. De man van mijn collega heeft een lunchroom. Zij hebben toen voor de oliebollen en appelbeignets gezorgd. Mijn man heeft me in zijn VW kever mijn mijn ouders thuis opgehaald, waarna we naar ons eigen huis zijn gereden en daar werden we opgehaald door een paardrijvriendin, die bij ons in de straat op 2 Friezen reed. Die hebben ze voor die dag voor de koets gezet (een witte, het leek wel een sprookje) en zo zijn we naar een kasteel in de buurt gereden, waar we zijn getrouwd.
Ik heb geen idee wat het gekost heeft, maar omdat we veel viavia konden regelen of zelf hadden, viel het allemaal wel mee. En ik denk dat er toch inderdaad tegen de 100 mensen waren, familie, vrienden, buren...
Ik moet er niet aan denken om een feest te organiseren waar de mensen dan ook nog hun eigen drinken moeten meenemen of betalen.