Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:57

Wat een toestand met die kast ophalen, gelukkig paste hij uiteindelijk toch in de trailer. Wel balen dat de maten dan niet kloppen, hopelijk gaat het lukken om alle twee de zadels er in te krijgen.

Imaudy ik vergeet wel eens om iets op gereserveerd te zetten dus zou me niet meteen druk maken. Laatst iets verkocht wat na 4 dagen pas werd opgehaald en ik zag bij het verwijderen van de advertentie dat ik vergeten was te reserveren. Was contant betalen en dan denk ik er niet zo snel aan. Als iets vooraf betaald is zet ik het eigenlijk wel altijd op gereserveerd.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:46

Met deze hitte heb ik ook even geen zin om zelf nieuw spul er op te zetten, terwijl er best nog wat staat wat weg mag.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:17

Zijn er meer mensen waarbij de MP app raar doet? Ik kan niets meer vinden op zoektermen waarvan ik zeker weet dat er spul online moet staan. Ook worden mijn verzonden berichten al dagen niet gelezen, van personen die normaal snel beantwoorden.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:37

Raar dan dat ze niets liet horen en nu wel weer aan je denkt. Vind dat toch altijd apart als je iets opstuurt en daarna nooit meer hoort of het goed is aangekomen.
Zeker met zoiets breekbaars als servies zou ik even laten weten dat het in goede orde ontvangen is.
Als verkoper kan ik altijd waarderen als ik wat van de ontvanger hoor dus als koper laat ik dan ook altijd weten als het er is.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:06

Kun je aan iemand die je belt een link van de advertentie vragen? Dan kun je de verkoper een pb sturen, die heeft wellicht een cijfer verkeerd getypt.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:11

beert schreef:
LoeOrange schreef:
Dan zou een betaalverzoek via marktplaats een goede optie zijn. En een ing betaalverzoek? Een betaalverzoek vanuit je eigen bank aangemaakt zeg maar. Zou dat een optie zijn?

Ik heb dit ook gehad en gezegd dat ik alvast een betaalverzoek via Marktplaats maak en als hij besloot bij de deur het item mee te nemen, hij het meekreeg na betaling. En dan heb ik die 40 cent voor mijn rekening genomen, zodat je nooit die discussie krijgt :-)

Dit had ik van tevoren zo afgesproken en werkte prima. Via mijn eigen bank heb ik eigenlijk nog nooit gedaan en dan moet je volgens mij elkaar weer je nummer of mailadres geven en daar had ik geen zin in. Via marktplaats zelf vond ik het veiligste en makkelijkste.


Nummer of e-mail hoeft niet perse. Je kan van Tikkie ook de link kopiëren (dit is een optie in de app zelf) en dan via marktplaats chat versturen.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:37

Nou zeg, regelmatig wordt hier geroepen dat er 1 ster gegeven wordt bij dingen die minder knullig zijn dan dit.
Ik snap het wel Haarbal. 5 artikelen niet geleverd, wat wel geleverd is is deels kapot door slecht inpakken en je hebt ook nog betaald voor verzenden in twee keer wat niet gebeurd is.
Zou die twee sterren echt niet laten veranderen. Als koper zou ik niet bij zo iemand willen kopen en door jouw beoordeling ben ik daar gelukkig voor gewaarschuwd.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:39

Snap wel dat je er van baalt kirrietje. Dat zou toch wat zijn als je specifiek moet vermelden dat verzenden naar je eigen huis is.

Nee joh, stuur het pakje maar naar Truus aan de andere kant van Nederland want we hadden niet afgesproken dat het naar mijn adres moet 8)7

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:30

Hier mijn eerste 4* beoordeling binnen, op een nieuw product, voor de helft van het geld, binnen twee dagen bij de koper. Moet zeggen dat ik toch wel enigszins teleurgesteld ben, wat wil zo iemand nou nog meer vraag ik me dan af?

Goed, het is al vaker voorbij gekomen, een 4 is niet slecht, maar toch, er zat ook geen verbeterpunt bij. Wat moet je dan doen voor een 5? Zal wel een principe kwestie zijn van de desbetreffende persoon dat ze nooit een 5 geeft.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:29

Hoe zat het nou ook al weer met gelijk oversteken? Krijg je je geld nou sowieso na 7 dagen, of echt alleen als de ontvanger op MP bevestigd het pakket te hebben ontvangen?

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 06:46

Bedankt voor jullie reacties over gelijk oversteken. Ik heb bij de koper aangegeven dat ik er geen gebruik van wil maken omdat het verzenden dan volledig voor mijn risico is. Heb haar laten weten dat ik wel aangetekend wil verzenden, dan is het verzekerd. Maar ik geloof dat ik nu geblokkeerd ben...
berichten worden niet meer gelezen in elk geval en extra foto’s die ik heb gemaakt worden niet naar haar verstuurd.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:45

Verkoop je boeken dan per stuk? Of meerdere tegelijk?

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:03

Alleen verzenden is uiteraard jouw goed recht om voor te kiezen, echter is zoiets toch ook wel corona proof aan huis te passen lijkt mij?

Ik heb in de corona tijd een cap verkocht en dat meisje heeft hem hier opgehaald. Cap had ik buiten op de tafel klaargelegd en ze heeft hem gepast. Was inderdaad de juiste maat en vervolgens heeft ze met betaalverzoek betaald.

Dat alles binnen 2 minuten op meer dan 1,5 meter afstand zonder enig direct contact.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:19

Tikkie kan ook via marktplaats, heb je geen 06 voor nodig. Ik doe vrijwel alles via de chat.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:35

Ik had nog iets aparts, gebruiker aangeklikt die bij mij iets op wou halen. Man had bovenaan bij de sterren balken alleen 5 sterren beoordelingen, maar bij het doorscrollen van de beoordelingen zag ik meerdere 1 ster beoordelingen er tussen staan. Dan zit er toch ergens een fout in de administratie van mp.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:29

Tamara schreef:
Wat betreft dat nummer vragen via marktplaats, mijn schoonzusje heeft dat vorige week bij de hand gehad. Dan wordt er een verzoek voor een betaalverzoek gedaan via de app, waarbij de koper dan zegt dat het label er dan ook gelijk bij zit. Maar daarmee kunnen ze dus ook je rekening leegtrekken. Dus als je je nummer al geeft, nooit ingaan op betaalverzoekjes van kopers, wat voor variant dan ook!


Ook bij marktplaats betaalverzoek?

Ik betaal zelf met MP betaalverzoek of bankoverschrijving.

Bij mij mag je ook betalen met tikkie, maar betaal zelf geen tikkie van onbekenden.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:59

Zeker betalen met cheques? Die vervolgens 5 dagen later teruggeboekt worden van je rekening. Grappig

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:43

Hebben jullie ook bij de marktplaats app de laatste tijd dat de advertenties super klik gevoelig zijn? Als ik swipe en ik raak per ongeluk een add aan dan word ik meteen doorverwezen.
Veel gevoeliger dan andere apps of websites naar mijn idee, super irritant!

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:06

Hier ook weer hele goede deal. We zoeken al even een kinderfiets. Gisteravond werd er een op MP gezet hier in buurt. Bieden, dat vind ik altijd zo lastig... we konden het merk ook niet zien op de foto dus geen indicatie voor de nieuwprijs. Twee tientjes geboden en we mochten hem vandaag ophalen. Kind helemaal blij en thuis het merk en model even opgezocht en gevonden dat deze nieuw 300 euro kost. Andere tweedehands fietsen van dit merk staan er ook voor veel meer geld op. Dus een gelukkige toevalstreffer dat we zo snel reageerden.


MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:09

Hahaha Luxorvalkje dat klinkt als een slechte scène uit New Kids :')

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:11

Ik vind ongezien bieden op een paard op marktplaats sowieso vreemd...

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:07

Tikkie kan ook prima via mp chat

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:59

Echt netjes dat jullie nog terug laten sturen.
Bij mij is verkocht ook verkocht. Als je het product eerst wil zien mag je het altijd op komen halen.

Wat ik wel doe is de producten super grondig inspecteren en ieder mankementje vermelden in de advertentie. Ik heb eigenlijk nog nooit een klacht gehad dat het product niet zoals omschreven was.

Maar goed, de oplichters zeggen waarschijnlijk dat iets kapot is terwijl dat niet zo is.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:47

Daphara schreef:
Verkoper geeft nu aan “per ongeluk” het verkeerd geselecteerd te hebben toen ze verzendlabel aan maakte, maar dat het gewoon zo aangenomen is door medewerker op het PostNL punt. Dat het voor mij geen verschil moet maken, omdat ik het gewoon ontvangen heb.

Ik weet niet, blijf er een gek gevoel bij houden...


Je kan ook een 4 sterren beoordeling geven? Niet echt slecht, maar ook geen 5 sterren.

Ik heb wel eens meerdere pakketjes verstuurd, waarvan er een paar met postzegels wouden en een paar met t&t. Hierbij wat per ongeluk wat omgewisseld, waar ik pas achter kwam toen ik thuis kwam en de t&t code door wou sturen. Gelijk gemeld en aangeboden het verschil terug te betalen maar was geen enkel probleem gelukkig.

Overigens zou ik wisselen van verzender niet tof vinden als je speciaal om PostNL vraagt. Ik kies ook altijd voor PostNL, ons adres is voor DHL en DPD regelmatig ‘onbereikbaar’. Ik vermoed dat ze gewoon te lam zijn om naar ons huis te rijden dat aan het einde van een 3 km lange weg met maar 5 huizen ligt. Vervolgens droppen ze mijn pakket dan bij een afhaal punt en kan ik zelf een half uur in de auto gaan zitten om het op te halen.

MizzMontana
Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:11

Die hanen :') :')

Zo fijn die vlotte handel met vriendelijke mensen. Hier net een draagzak verkocht, binnen 24u verkocht en opgehaald.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Amazonbot, Appeltje00, ComscoreBot, FCSA, JitskeJeldau, mriek1990, speedfiets_2 en 193 bezoekers