Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:20

Okee ik ga ook maar even wat plaatsen;

ik heb van iemand een kip gekocht; liep hier lekker bij onze andere kippen. Vrouwtje appte me bijna elke week hoe het ging met het kipje. Opzich allemaal niet erg: ik heb altijd leuke foto's gestuurd en updates ondanks dat ik het wat vreemd vond haha. Ze had er zelf denk wel 40 lopen.

Echter is het kipje helaas overleden... Vorige week kreeg ze een oogontsteking en ben ik naar de dierenarts gegaan voor antibiotica zalf, ze kreeg hierdoor wat diarree maar volgens de dierenarts niets ernstigs. 3 dagen geleden wat ze weer haarzelf en heb ik haar terug bij de andere kippen gedaan. Beestje at en dronk weer en scharrelde lekker rond. Nog 1 dag antibiotica gegeven en toen gestopt.

Gisterochtend dus dood in hok...

DA gebeld, die vermoedt dat ze naast een oogontsteking een parasiet heeft gekregen. De parasiet had hij nooit opgemerkt omdat het enige teken hiervoor dus de diarree was, wat ze ook konden krijgen van het kuurtje. Toen we opgehouden waren met de lichte antibiotica had de parasiet vrij spel en binnen 24 uur dus dood... gewoon echt stom dus, en baalde onwijs. De andere kippen dus nu in quarantaine, poeponderzoeken het hele ratteplan...

Ik had netjes het vrouwtje geappt waar de kip van was (ondertussen hebben wij het beestje al bijna een half jaar). En is ze dus echt heel boos geworden... Op dit moment is ze me gewoon bijna aan het stalken.. Appt me continu met wat ik beter had kunnen doen en dat het mijn schuld was en belt ze me ook met vreemde nummers -O- Afijn ik blijf haar dus nu wel vriendelijk te woord staan, maar ondertussen begint me geduld wel wat op te raken...

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:51

Ja ik weet ook niet heel goed hoe ik er mee om moet gaan, op dit moment laat ik het maar even gaan. Mocht het echt nog een dag of twee doorgaan dan ga ik alles blokkeren. Ik had vanochtend al aangekaart dat ik de reacties ongepast vindt van haar en ik heb zelfs een aantal sites doorgestuurd waarop informatie stond van de desbetreffende parasiet. Haar reactie was enkel dat ik van te voren voorbereidt had moeten zijn op deze scenario's. Voortaan houdt ik het maar bij broedeieren en mijn eigen kipjes.

Volgens de dierenarts had ik ook niets anders kunnen doen aan de situatie en is het gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden. Ik vindt het vooral jammer voor het kipje, en ik hoop dat de andere kippen gewoon gezond blijven dus die houdt ik nu goed in de gaten.

Bedankt allemaal <3

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:29

Daan13 schreef:
Dat mens is echt koekoek!

Je bent heel vriendelijk geweest door haar dit bericht te sturen maar wat ik wel een beetje vreemd vind is dat er al zoveel geappt na de verkoop,eens een foto in het begin sturen vind ik prima maar dan moet het wel ophouden.


Ja het vele appen na de verkoop (1xpw/per 2 weken) vondt ik niet zo heel erg. Meestal was het enkel een hoe gaat het met haar, en dan stuurde ik een foto en daarmee was het gedaan. Verder maak ik graag foto's van mijn kippen en vooral van deze;het ging namelijk om een ayam cemani (zwarte kip) dus ik deelde ze graag en zocht er verder niet veel achter. Het is al een paar uur stil dus hopelijk is het nu gestopt!

Ik vondt hem in ieder geval wel in dit topic thuis horen haha.

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:01

Haha heerlijke foto. Hier twee grote en gratis kippenhokken opgehaald, ben er blij mee. 1 staat nu nog voor ons huis, hij is te zwaar voor mijn vriend en mij om samen te tillen dus van het weekend komt me vader even helpen. Heb vanmiddag 1 persoon aan de deur gehad die vroeg of ze hem mee kon nemen en 1 keer moest ik naar buiten rennen omdat 2 mannen hem bijna gingen inladen! Er hangt nu een briefje bij "ik ben erg zwaar daarom sta ik nu hier en blijf ik ook graag voor nu hier staan" :Y)

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:38

Ik doe niet veel met paardenspullen op mp. Vindt of de prijzen vaak te zot of de spullen echt te gebruikt. Nu ben ik toevallig wel op zoek naar een zadel voor het inrijden van mijn pony. Eergisteren een nette wintev gekocht 200 euro maar na het passen moeten terugbrengen. Op aanraden een tekna gekeken, hier vragen mensen echt nog de hoofdprijs voor... zadel kost nu 680 (aanbieding s Quick draw) bied ik bij iemand 450 krijg ik een boos bericht dat ze wel minimaal 600 wilt.. dat is dan een verschil van 80 euro op een zadel wat al 2 jaar ouder is.
Wordt mij te gek dan.

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:23

01San schreef:
Ik heb een pony zadel 15 inch te koop die nauwelijks gebruikt is, iets meer dan de helft van de normale prijs eraf gehaald en dan nog stijgbeugels , singel en staartriem erbij .. vanavond erop gezet.. ben benieuwd naar de reacties


Ik vindt dit ook altijd een beetje de hanteerbare 'regel' haal ongeveer 40 tot 50 procent van de nieuwwaarde af.. ook al is het nauwelijks gebruikt. Als het echt om een zadel van 3000 gaat en je haalt er 1000 af oke, maar voor een zadel wat 680 nieuw kost 550 tot 600 vragen vindt ik echt te gek


K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:58

Jolien87 schreef:
Ik vond mezelf gisteren een MP-gekkie.
Ik was op zoek naar de special extended dvd-box van LOTR. Ik had er een paar gevonden, waaronder eentje waar ik inmiddels berichtjes mee had uitgewisseld waarin ze had aangegeven er graag €45 voor te willen. Ondertussen was ik nog even bij andere advertenties aan het neuzen en had ik op eentje €30 geboden. Krijg ik als reactie: 'Zoals ik al zei, wil ik er graag €45 voor hebben'. Zo stom van mij! Ik had dus niet in de gaten dat ik had geboden op de advertentie van degene met wie ik al contact had. :=


Herkenbaar, is mij ook overkomen. Ook wel is op heel wat dingen een bericht gestuurd met mijn telefoonnummer om vervolgens gebeld te worden met hallo u mag het artikel hebben voor de prijs.. uhhm, sorry welk artikel en welke prijs haha

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:01

xSCWx schreef:
Bedankt voor jullie reacties, ik heb gestuurd dat ik wil zeggen waar ik woon en werk maar echt geen “gelijk oversteken” doe. Eerst centjes op mijn rekening, dan pas wordt er wat verstuurd.


Je krijgt bij gelijk oversteken ook altijd je geld? Moment dat je de verzendlabel scant dan gaan de 14 dagen in. Als de koper hem ontvangt en je zij dit aangeeft krijg je je geld eerder. Vindt het zelf super betrouwbaar en stort grote bedragen ook nooit zomaar op iemands rekening, voor hetzelfde geld wordt het dan ook niet verstuurd

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:12

Nou ik had vandaag wel een hele leuke....

Heb een pony te koop staan en vandaag zou de koper komen. Hij wou eigenlijk een aanbetaling doen, maar ik vertrouwde hem wel dus zei dat hij het daar wel contant kon doen.
Vandaag rond 10 uur gebeld dat hij nu onderweg was... zou er rond 12 zijn met trailer. Nou prima ik naar stal toe. 3 uur was hij er nog niet. Geen belletje of wat. Heb hem wel tig keer gebeld. Sta ik dan in de kou...

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:41

Ja er zou uiteraard wat gebeurd kunnen zijn, maar we zijn nu heel wat uurtjes verder. Meneer komt wel online op WhatsApp, maar reageert nergens op

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:35

Ja, pony staat op een pensionstal. Ga er niet vanuit dat meneer zomaar het erf opkomt. Al met al gewoon een rare situatie. Pony had ik al een week van marktplaats af en alles geregeld (stal opgezegd). Gister nog met die man geappt over de pony, heb hem namelijk speciaal vanochtend lekker lang buiten gezet zodat hij mooi gelijk naar in stal kon om te wennen.
Maargoed, het is kerst dus ik laat het lekker los. Hopelijk krijgt hij snel een nieuw baasje die met hem gaat knufellen

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:49

Jolliegirl schreef:
K_nolan schreef:
Ja, pony staat op een pensionstal. Ga er niet vanuit dat meneer zomaar het erf opkomt. Al met al gewoon een rare situatie. Pony had ik al een week van marktplaats af en alles geregeld (stal opgezegd). Gister nog met die man geappt over de pony, heb hem namelijk speciaal vanochtend lekker lang buiten gezet zodat hij mooi gelijk naar in stal kon om te wennen.
Maargoed, het is kerst dus ik laat het lekker los. Hopelijk krijgt hij snel een nieuw baasje die met hem gaat knufellen


Maar even een vraagje, je verkoopt de pony dus ongezien? Zegt je stal op enz?
Terwijl je heel de koper nog nooit gezien hebt?

Dat vind ik sowieso een beetje vreemd.
Maargoed, vreemder dat ie niet komt opdagen, of hij heeft zn lolletje gehad of er is wat aan de hand.



Ik heb de koper wel gezien, hij heeft er alleen over nagedacht of hij hem wou kopen. En toen nog bericht over de prijs en eventuele aanbetaling, dit laatste dus allemaal over de app. Kwam misschien niet goed over.

Pony kan ook nu gewoon blijven staan, maar om vandaag te beginnen met 4 uur wachten voor niets...

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:14

Jolliegirl schreef:
Heel vreemd zeg.. Wat vervelend ook voor je.

Prive bellen werkt ook niet?


Mijn vriendin heeft nog gebeld, maar ook hierop geen bericht.
Ik heb de man nog een app gestuurd dat ik de pony weer te koop heb gezet, voordat ik daar problemen mee krijg.
Nogal vreemde situatie. Inmiddels al wat kijkers ingepland dus hopelijk kan ik een goede match vinden nog.

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:41

De reviews zijn soms echt lastig, laatst wou ik voor mijn vriend een slang aanschaffen (hebben hier al slangen, maar hij wou heel graag een gele erbij :Y) ). Afijn, ik iemand gevonden die in de buurt woonde en dus allerlei kleuren had. Ze nam echt alle tijd voor mijn vragen en ik zou langs komen, was dus tot dan toe super tevreden. Ik zou in de avond langskomen, maar in de middag merkte ik al dat ik het niet ging redden. Netjes bericht gestuurd dat ik het moest afzeggen en of ik na de feestdagen kon komen.
Mevrouw ging ermee akkoord en hadden nieuwe afspraak ingepland. Had ik een paar uur later ook een review binnen van 1 ster met niet op komen dagen.. tja heb ook bij iemand anders een gele slang gekocht, was er gelijk wel een beetje klaar mee :+

Gister wel een zadel binnengekomen. Netjes verzekerd opgestuurd en verkoper was super aardig, allemaal extra foto's en maandagochtend gelijk de deur uit gegaan bij haar. Ik was hem wel even aan het knijpen want het was toch een paar honderd euro dat ik over had gemaakt. Helaas 1 kleine beschadiging door de post, maar moet er met wat ledervet denk wel uitgaan :j

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:37

Vanochtend een schoenenrekje opgehaald voor 5 euro, niet wat ik er van verwacht had, maar goed dat terzijde. Kreeg 5 sterren terug en heb er ook 5 gegeven kreeg ik als opmerking sneller reageren. Stuurde gisteravond 11 uur een bericht of ik het morgen op kon halen, vanochtend om 7 uur een akkoord. 8 uur gereageerd of 11 uur schikte en toen dat goed was heb ik hem 10 voor 11 opgehaald... Weet niet hoe ik nog sneller kon reageren :Y)

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:38

@dakplaat: Dat is wel erg brutaal zeg van die mensen zeg, wel een goed antwoord gegeven haha

Ik spaar zelf Nintendo 64 spellen en ben dan ook wel op de hoogte van de prijzen hiervoor per spel. Meestal koop ik wat grotere partijen op dus een nintendo 64 en een aantal spellen als er één of twee bij zitten die ik nog niet heb (wordt steeds moeilijker haha). Meestal maak ik dan alles hier thuis schoon, knap ik wat op en zet ik het voor dezelfde prijs te koop op marktplaats en heb ik mijn spellen eigenlijk gratis. Een aantal keer hier een mooi bedrag op verdient omdat er toch stiekem wat zeldzame spellen tussen zaten. Laatst had ik een nintendo opgehaald waar drie spellen bij zaten waarvan ik er één nog niet had. Daar aangekomen had ze er nog meer gevonden en mocht ik die voor 5 euro mee nemen (zelf niet gekeken wat er in zat, maar voor 5 euro kon ik nooit het schip in gaan). Hier zat een spel tussen die voor minimaal 80 euro weg gaat, zelf had ik hem al maar nu kon ik mooi wat verdienen. Voor de winst heb ik een spel inclusief doosje gekocht bij een handelaar, dit spel kom je eigenlijk nooit echt tegen op marktplaats en nu kon ik deze ook mooi "gratis" aanschaffen.
Ondertussen heb ik nu al de helft van alle spellen :D

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:59

Nou opzich is deze koper dus 3 kwartier te laat, ondanks dat ze 5 minuten voor ze er zou zijn laat weten dat ze een half uur later is. Persoonlijk zou ik dat niet leuk gevonden hebben, heb het druk zat om voor iemand 3 kwartier langer te wachten.

Vindt 3 sterren dan wel terrecht.

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:19

Nou net me complete n64 collectie op mp gegooid nu we gaan verhuizen is het extra geld wel even mooi meegenomen. Was halverwege de collectie en werd al gek van alle handelaars die er zwaar onder gingen zitten. Tja, het hoeft niet weg dan gaat het mee naar het nieuwe huis

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:48

@Moestijn dat is wel echt balen zeg; dat zou ik ook niet verwachten nee. Ik zou ook kijken of je ze toch niet terug kan brengen, staan genoeg voorbeeldbrieven op het internet die je zo kan downloaden over dit soort zaken. Wellicht loont het om er toch een naar de verkoper op te sturen zodat je de palen terug kan brengen.

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:01

Aah ik lees nu pas inderdaad dat het al vrij lang geleden is, blijft balen zeg!

Wat ook nog wel eens loont, toen ik palen nodig had, ben ik gewoon langs een aantal grotere boerenbedrijven gegaan met koeien. Ik ben er drie langs gegaan en bij twee kon ik een partij opkopen die echt wel nog goed waren en bij hun al jaren op een hooischuur lagen.
Wij zijn bezig met verhuizen naar een oud paardenrusthuis, ook hier lag nog een hele partij in een schuur. Koper wou deze ook verkopen, maar hebben nu een deal gemaakt dat hij ze kan laten liggen in ruil voor dat wij zelf de hooischuur opruimen (lag nog oud hooi en stro). Best een mooie deal want het gaat zeker om 50 palen die ik goed kan gebruiken en de hooischuur maak ik me wel een weekend of twee even boos om het op te ruimen.

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:01

Hier inmiddels 4 n64 spellen verkocht. Drie aan wat overkwam als een leuk persoon en gewoon gaf wat ik ongeveer vroeg (5e minder), in de doos ook een leuk briefje gedaan.

Andere spel vroeg ik best nog wat voor (was echt voor de verzamelaar) ook deze verkocht en dat voor de prijs die er opstond, hij heeft niet over de prijs gehandeld (had in me hoofd dat ik 10e wou zakken).

Afijn, 4 weg nog zon 35 te gaan haha

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:05

Okee het spijt me maar bovenstaand is wel heel grappig, hoe groot is de kans dat beiden op bokt zitten en elkaar tegenkomen in dit topic haha

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:07

Oeps haha, ik kwam net mijn bed uit rollen. Ik dacht wellicht dat er paardenspullen werden verkocht haha :Y) Toch heb ik er wel even om gelachen :')

Nu had ik gister ook wel een wat aparte, ik heb nog denk zo'n 11 advertenties van N64 spullen. Eén meneer bood op twee advertenties ongeveer 5e onder de vraagprijs, dus had hem een bericht gestuurd dat hij ze beiden wel mocht hebben. Nu reageerde meneer terug dat hij nog onder een derde advertentie een bod had geplaatst (was me niet opgevallen in de eerste instantie). Inderdaad alleen daarop had meneer 100euro onder mijn vraagprijs geboden.
Had hem een bericht gestuurd dat ik met de derde niet akkoord ging, maar met de andere alsnog wel. Uiteraard hoefde het toen niet meer, het was alle drie of niet. Tja, dan maar niet he :Y)

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:38

Wat vervelend van de deken, ik denk dat ik de verkoper in ieder geval wel een bericht zou sturen er over. Wellicht even kijken hoe duur het is om de deken weer waterdicht te maken, wellicht kunnen jullie dat gedrag splitsen?

Hier heb ik inmiddels het gedeelte van mijn N64 collectie wat ik wou verkopen bijna geheel verkocht. Heb nog een zooi random spellen die ik nu in een bundel er op heb gezet en nog één spel die nog wel wat geld waard is; verwacht dat deze binnenkort weg is. Wat een gedoe zo, vooral gek wordt je van de handelaren.. Ik weet wat het waard is en ik heb met elk spel iets onder de gangbare prijs gezeten, als ik later weer ga beginnen dan leg ik dat wel weer bij. Heel veel mensen die mij even kwamen vertellen dat ik onzin bedragen ervoor wou hebben *zucht*
Al met al is het met mijn "onzin bedragen" mooi wel lekker weg.

Als ik geheel verhuist ben en daar alles heb verbouwd wil ik weer gaan verzamelen, maar dan wil ik alles gelijk per spel compleet met originele doos etc.

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:30

Bijna, je krijg alleen je geld terug als volgend postnl niets ontvangen is. Mijn zusje heeft wel eens wat gekocht via gelijk oversteken, had de verkoper niet hetgene in gedaan wat ze gekocht had. Bij marktplaats dit aangegeven, maar de verkoper kreeg nadat de tijd verstreken was toch haar geld...
Ik doe dus niet meer aan gelijk oversteken, je weet enkel zeker dat het de post op gaat niet wat er de post op gaat.

Dat gehaast wordt ik soms ook moe van, hier een dag langer over verzenden gedaan gelijk een 3 sterren beoordeling. Nou sorry hoor ik had veldwerk in Limburg, was half 9 thuis ga ik toch echt niet meer naar de post...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Avelienvd, diemth, Dominique_96, DoretteK, Esther, Hootje, lauralarissa, LouLi, LWDaisy, Nescio18, Pferdchen, Pinacolada, ReadTheRulez, Rosa_, Sterrendief, Xayah, xSannee, zuperzmoker en 67 bezoekers