Buitenlandse liefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14663
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:58

Een jongen leren kennen via Instragram? Nou, bij mij gaan alle alarmbellen af hoor! Ga inderdaad voor jezelf en je dier(en) een goede plek regelen. Regel van alles en nog wat, inclusief hulp voor jezelf. En hak dan de knoop door. Als je dat wilt. Want het is hoe dan ook, jouw beslissing. Wij kunnen wel van alles vinden, maar het is aan jou.

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 17:05

anjali schreef:
Staat je paard nu bij jullie thuis dan?


Nee op een weide dicht bij huis.

anjali
Berichten: 15073
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:16

Is je huidige vriend dan geen dierenvriend? Als hij dat wel is dan zal hij in geval van ruzie dat toch niet op je paard uitkuren. Hoogstens je paard ontvoeren....Als jij je vriend niet met je paard vertrouwt dan is hij niet de juiste voor je.

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:17

tjonge Anjali, hoe verzin je het, 'hoogstens je paard ontvoeren'. Dit soort onzin zal de TS zeker motiveren om bij zo'n gozer weg te gaan

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 17:29

Kinke schreef:
tjonge Anjali, hoe verzin je het, 'hoogstens je paard ontvoeren'. Dit soort onzin zal de TS zeker motiveren om bij zo'n gozer weg te gaan


Daar ben ik inderdaad bang voor. Hij weet hoeveel dat paard betekent voor me en hij heeft vroeger al eens laten horen dat als ik hem zou verlaten hij mijn paard afpakt

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:31

Nou heel simpel NU een andere stal zoeken en je paard verhuizen. En heel snel een kamer/huis/appartement zoeken.

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:32

Ik denk dat je zelf wel weet dat je niet bij hem kunt blijven. Zou je echt de rest van je leven vergooien aan zo'n type?
Dat betekent dat je voorbereidingen moet treffen. Zorg dat je een andere plek voor je paard vindt, begin daar mee. Breng je ouders op de hoogte van de ware aard van je vriend. Laat de politie weten dat je bang bent voor de veiligheid van jezelf en je familie. Maar eerst...paard verkassen, daarna belangrijke papieren pakken en wegwezen.

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 17:35

Lau schreef:
Nou heel simpel NU een andere stal zoeken en je paard verhuizen. En heel snel een kamer/huis/appartement zoeken.



Het belangrijkste is mijn paard , zolang hij maar veilig is.

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:35

nou, dan weet je dus wat je te doen staat

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:37

Melleke24 schreef:
Lau schreef:
Nou heel simpel NU een andere stal zoeken en je paard verhuizen. En heel snel een kamer/huis/appartement zoeken.



Het belangrijkste is mijn paard , zolang hij maar veilig is.


Maar zelf in zo een klote situatie blijven is gezond? Echt denk aan jezelf pak je spullen breng iedereen op dr hoogte en ga.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:38

Melleke24 schreef:
Daar ben ik inderdaad bang voor. Hij weet hoeveel dat paard betekent voor me en hij heeft vroeger al eens laten horen dat als ik hem zou verlaten hij mijn paard afpakt

En je overweegt bij zo iemand te blijven? %)

Melleke besef je goed dat je angst in jouw hoofd zit; ja, hij heeft vast allerlei zaken gedreigd, maar dat moet hij eerst maar eens waar maken; een angstig meisje intimideren is véél gemakkelijker dan het lef hebben zoiets echt uit te voeren, en je "vriend" zou wel eens een stuk laffer kunnen zijn dan jij vermoedt.

Je fantaseert zelf een "worst case" scenario bij elkaar, en maakt jezelf bang voor dingen die wslk nooit gebeuren.
Zoek steun en bescherming buiten deze verrotte relatie; familie, vrienden en als dat niet genoeg is, instanties.
Kom in actie ( en ja, vergeet die britse online gozer eerst maar even, daar kom je niet ver mee).

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:39

Inderdaad, zoek een andere stalling voor je paard en kan je terugvallen op ouders/familie/vrienden? Dan zou ik daar naartoe verhuizen totdat je zelf een woning hebt gevonden.

BigOne
Berichten: 38230
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:44

Hoe oud ben je?

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:45

Lieve ts,

Je kan dit bericht nu plaatsen, dus dan kan je ook naar een andere stalling zoeken voor je paard.

En probeer eerst die engelsman te vergeten, dat geeft alleen maar rot situaties.

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 17:49

Zertab schreef:
Inderdaad, zoek een andere stalling voor je paard en kan je terugvallen op ouders/familie/vrienden? Dan zou ik daar naartoe verhuizen totdat je zelf een woning hebt gevonden.


Ja ik mag bij mijn ouders tijdelijk wonen. Dat is geen probleem. Ben alleen bang dat hij ons opzoekt dan.

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 17:49

bigone schreef:
Hoe oud ben je?


24

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:50

Melleke24 schreef:
Zertab schreef:
Inderdaad, zoek een andere stalling voor je paard en kan je terugvallen op ouders/familie/vrienden? Dan zou ik daar naartoe verhuizen totdat je zelf een woning hebt gevonden.


Ja ik mag bij mijn ouders tijdelijk wonen. Dat is geen probleem. Ben alleen bang dat hij ons opzoekt dan.


Dan bel je de politie. En je staat er dan niet alleen voor, want je hebt je ouders.

Elsa7
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-07-17
Woonplaats: Onder mijn favoriete meeleessteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:51

Melleke24 schreef:
Hij kan ook agressief worden tegen mij zowel met woorden als iets anders

Ik denk dat je het antwoord diep van binnen wel weet. Rok omhoog en rennen. Jouw veiligheid is het allerbelangrijkste. Voor je paard kun je vast wel snel een andere plek vinden, al is het tijdelijk, tot je iets beters hebt gevonden. Er is geen enkele reden om in een relatie te blijven met iemand die jou zo behandelt. Je verdient beter dan dat, echt waar. Ook als het nu niet zo voelt. Je kunt hier alleen maar sterker uitkomen en over een hele poos kijk je hierop terug en ben je blij dat je geen seconde langer bij hem bent gebleven.

Daarna kun je altijd nog kijken of je afspreekt met die jongen uit Engeland. Zolang je daar ook maar voorzichtig mee bent, want het blijft makkelijk om je voor te doen als iemand anders op het internet. Maar dat hoeft op dit moment niet je hoofdzorg te zijn. Eerst wegwezen bij je huidige partner. De manier waarop hij je behandelt is niet normaal.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:52

Melleke24 schreef:
Zertab schreef:
Inderdaad, zoek een andere stalling voor je paard en kan je terugvallen op ouders/familie/vrienden? Dan zou ik daar naartoe verhuizen totdat je zelf een woning hebt gevonden.


Ja ik mag bij mijn ouders tijdelijk wonen. Dat is geen probleem. Ben alleen bang dat hij ons opzoekt dan.


Politie inschakelen

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 17:56

Elsa7 schreef:
Melleke24 schreef:
Hij kan ook agressief worden tegen mij zowel met woorden als iets anders

Ik denk dat je het antwoord diep van binnen wel weet. Rok omhoog en rennen. Jouw veiligheid is het allerbelangrijkste. Voor je paard kun je vast wel snel een andere plek vinden, al is het tijdelijk, tot je iets beters hebt gevonden. Er is geen enkele reden om in een relatie te blijven met iemand die jou zo behandelt. Je verdient beter dan dat, echt waar. Ook als het nu niet zo voelt. Je kunt hier alleen maar sterker uitkomen en over een hele poos kijk je hierop terug en ben je blij dat je geen seconde langer bij hem bent gebleven.

Daarna kun je altijd nog kijken of je afspreekt met die jongen uit Engeland. Zolang je daar ook maar voorzichtig mee bent, want het blijft makkelijk om je voor te doen als iemand anders op het internet. Maar dat hoeft op dit moment niet je hoofdzorg te zijn. Eerst wegwezen bij je huidige partner. De manier waarop hij je behandelt is niet normaal.


Ik heb gebeld naar een manege op een halfuurtje van waar ik woon en mag morgen langskomen voor een gesprek. Als alles meevalt is dat probleem al opgelost.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:57

Inderdaad politie inschakelen. En eerstvolgende keer dat hij agressief tegen je is (in welke vorm dan ook) gelijk de politie bellen. Hoewel ik hoop dat hij die kans niet meer krijgt omdat je de verstandige keuze hebt gemaakt om bij hem weg te gaan.

Angst is de grootste vijand, dit weet hij ook dondersgoed en hij maakt misbruik van je. Zo iemand wordt niet beter, hij zal alleen maar erger worden naarmate je langer blijft.

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 18:01

heidy_wilco schreef:
Inderdaad politie inschakelen. En eerstvolgende keer dat hij agressief tegen je is (in welke vorm dan ook) gelijk de politie bellen. Hoewel ik hoop dat hij die kans niet meer krijgt omdat je de verstandige keuze hebt gemaakt om bij hem weg te gaan.

Angst is de grootste vijand, dit weet hij ook dondersgoed en hij maakt misbruik van je. Zo iemand wordt niet beter, hij zal alleen maar erger worden naarmate je langer blijft.


Hij heeft me enkele maanden geleden als flink toegetakeld maar hier zijn geen bewijzen van. Ik kan natuurlijk wel vragen aan mijn huisarts of zij dit op papier kan zetten want ze heeft me toen del gezien. Maar hij was erbij dus durfde ik niets zeggen en heb ik gezegd dat ik was gevallen.

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:04

Melleke24 schreef:
heidy_wilco schreef:
Inderdaad politie inschakelen. En eerstvolgende keer dat hij agressief tegen je is (in welke vorm dan ook) gelijk de politie bellen. Hoewel ik hoop dat hij die kans niet meer krijgt omdat je de verstandige keuze hebt gemaakt om bij hem weg te gaan.

Angst is de grootste vijand, dit weet hij ook dondersgoed en hij maakt misbruik van je. Zo iemand wordt niet beter, hij zal alleen maar erger worden naarmate je langer blijft.


Hij heeft me enkele maanden geleden als flink toegetakeld maar hier zijn geen bewijzen van. Ik kan natuurlijk wel vragen aan mijn huisarts of zij dit op papier kan zetten want ze heeft me toen del gezien. Maar hij was erbij dus durfde ik niets zeggen en heb ik gezegd dat ik was gevallen.


Jeetje...
Ga opzoek naar stalling. Schakel je ouders in. En zorg dat je uiterlijk morgen weg bent bij die psychopaat. Ik snap niet dat je überhaupt nog twijfelt om bij hem te blijven. Echt, je verdient zó veel beter.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:05

Melleke24 schreef:
heidy_wilco schreef:
Inderdaad politie inschakelen. En eerstvolgende keer dat hij agressief tegen je is (in welke vorm dan ook) gelijk de politie bellen. Hoewel ik hoop dat hij die kans niet meer krijgt omdat je de verstandige keuze hebt gemaakt om bij hem weg te gaan.

Angst is de grootste vijand, dit weet hij ook dondersgoed en hij maakt misbruik van je. Zo iemand wordt niet beter, hij zal alleen maar erger worden naarmate je langer blijft.


Hij heeft me enkele maanden geleden als flink toegetakeld maar hier zijn geen bewijzen van. Ik kan natuurlijk wel vragen aan mijn huisarts of zij dit op papier kan zetten want ze heeft me toen del gezien. Maar hij was erbij dus durfde ik niets zeggen en heb ik gezegd dat ik was gevallen.


Ze heeft die verwondingen gezien, als je alleen bent, zou ik de huisarts bellen en langs gaan. Een huisarts is niet alleen voor lichamelijke problemen. Zij kan je zeer waarschijnlijk verder helpen.

chanicha

Berichten: 12152
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:07

Mijn dochter is toentertijd bij haar ex weggegaan om andere rare dingen die hij deed en ze heeft melding gedaan op het politiebureau. Ze hebben naar aanleiding van haar verhaal een prio1 op ons adres gezet dus het heeft wel nut om naar het bureau te gaan.
Over je buitenlandse vriend zeg ik alleen maar, kijk uit, via internet kan men zich zo anders voordoen!
In jouw situatie heb je genoeg om van te herstellen en hulp te zoeken om wat meer van jezelf te houden.
Wil je veel sterkte met je beslissing wensen maar never nooit bij een vent blijven met lossen handen!