Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:47

Lynn2014 schreef:
Kirja schreef:
{:)-:( Had van het weekend op een advertentie gereageerd hier in t dorp. Stond voor 10,- te koop, ik vraag of ze akkoord gaat met 7,50 maar ze geeft aan vaste prijs. Oké prima ik wil het graag overnemen, wanneer kan ik er om komen?
Mevr zou het dinsdag, vandaag dus, bij haar thuis hebben maar ze wilde zeker weten dat ik zou komen.
Ik wil het heel graag hebben dus zeker weten dat ik kom, gevraagd of mevr mij bericht als ik er om kan komen. Zou ze doen..
zie ik net dat ze het product opnieuw te koop aan bied voor 15,-
Dus een bericht gestuurd dat ze mij zou laten weten wanneer ik het voor 10,- op kon komen halen maar dat ik zie dat ze het opnieuw te koop aanbied.
Krijg ik als reactie: nee het was een vanaf prijs }:0


Hier hou ik dus niet van! Heb je een mondelinge/schriftelijke afspraak en dan alsnog voor meer verkopen of aan een ander.... bah bah!


Het word nog leuker :')
Daarna kreeg ik: ik verkoop het voor iemand anders kun je niet 12.50 schuiven
Nog voordat ik antwoord kon geven had ze het álweer opnieuw te koop gezet voor 12.50...

Als ze nu meteen tijdens ons eerste contact had aangegeven dat het een vanaf prijs was en dat ze 12.50 wilde was ik waarschijnlijk nog akkoord gegaan maar er stond echt 10,- en niks over een vanaf prijs. We hadden al een afspraak gemaakt zelfs om het op te halen.
En haar laatste reactie vond ik gewoon ordinair dus dan ben ik er al klaar mee :’)
Dus terug gestuurd dat ik best 12,50 kan ‘schuiven’ maar dat niet ga doen en haar veel succes gewenst met deze manier van verkopen :evaw:

pillow
Berichten: 7804
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:21

smit_ilse schreef:
Saul schreef:
Wat gaat het nieuwe topic hard! Dat zegt een hoop over marktplaats :')

Had gister ook wel een leuke.
Iemand had ergens interesse in, mee akkoord gekomen. Krijg ik, het geld staat op uw rekening!
Euh hoe kan dat? Heb nog niets verstuurd aan gegevens? :o?
Ja zegt ze ik heb al eens eerder iets bij je gekocht dus had je gegevens nog. mop

Haha super grappig!


Haha geweldig! Ik zag gister een mp advertentie van de schuin overburen van ons. Vraag of ze betere foto's had en dat ze die ook mocht appen. Erbij gezet ook wie we waren. Krijg ik netjes bericht terug incl nieuwe foto's. Maken afspraak erover dat ik dan volgende week kon ophalen en ze dan tegen die tijd haar adres pas door zou geven waarop ik dacht huh. Dus stuur netjes terug dat ik het huis wel wist te vinden aangezien partner er ook nog gestraat had en we buren zijn. Haha bleek ze nooit mijn 1e bericht goed gelezen te hebben.

maar waarom bericht jij dan om betere foto's terwijl je er tegenover woont. Daar had je ook gewoon heen kunnen lopen. Ik kan me voorstellen dat die vrouw die link niet gelegd heeft.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:03

Pffft.. Iemand aan wie ik een pakket had gestuurd was twee keer niet thuis, het pakket heeft een week lang op het ophaalpunt gelegen en is daarna terug naar mij gestuurd. Kreeg ik een boos bericht dat de bezorger geen briefje in de deur had gedaan.. Track en trace was bekend..

Wilde ze niet betalen voor opnieuw sturen. Uiteindelijk toch opnieuw verzendkosten gekregen, krijg ik net een berichtje 'ik heb het binnen maar het is wel erg strak dichtgetapet'.

Soms kan het ook nooit goed zijn.. :roll:

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:31

Word ook doodmoe van die zuigers die bizar laag bieden “ het is niet in nieuwstaat”.
Hoepel op en koop nieuw..

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:32

Ach zo heb ik op Ebay ooit eens negatieve feedback gehad omdat ik het verpakt had in een gebruikte doos.. Sindsdien heb ik bij al mn listings staan dat we waar mogelijk verpakkingen hergebruiken om te verzenden

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:43

Anoniem schreef:
Word ook doodmoe van die zuigers die bizar laag bieden “ het is niet in nieuwstaat”.
Hoepel op en koop nieuw..

Ja ik ook hoor...
Pas ook weer. Iets voor 30 euro erop gezet, bod van 7,50. Daaag!

Vermoeiend is dat Nadia..
Hier hetzelfde, als ik een doosje had moeten opsnorren had ik het pas een dag later kunnen versturen. Dus in een stevige plastic tas gestopt en dichtgetapet. Kwestie van schaar aan de bovenkant erin zetten en je kunt het eruit halen..

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 16:04

Zucht ik heb een paard te koop in de lagere / normale prijsklasse met eerlijk verhaal erbij dat ze zeer sensibel is met rijden en dat ik er niet meer op stap, en maar vragen om veel filmpjes van het rijden etc. Ik heb wel wat rij filmpjes, maar niet veel want ik stap er niet meer op. zucht.... of ze vragen filmpjes en reageren niet meer. Je kan ook gewoon sturen dat je het niets vindt.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:24

Ik heb nu net 3 jassen en snowboots erop gezet op Marktplaats, ben benieuwd of er rectie op komt.
Mag bijna teab weg :+
Op de koopjeshoeken heb ik geen succes.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:12

Mag gratis af te halen groep van Facebook ook?

Ik had een "oud" servies erop gezet, met opmerking dat het natuurlijk geen nieuw servies was en er mogelijk wat beschadigd was.
Kreeg een reactie van iemand die het heel graag wou hebben.

Half uurtje na het ophalen, ja ik vind het wel jammer dat er een klein stukje van een bord af is.
Als ik dat had geweten had ik het niet opgehaald..

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:14

Nou, als het haar zo stoort, dan gooit ze t toch lekker in de kliko?
Ik snap dat soort mensen niet

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:16

Independence schreef:
Nou, als het haar zo stoort, dan gooit ze t toch lekker in de kliko?
Ik snap dat soort mensen niet


Nee dat dus..
Heb het van te voren aangegeven en het was gratis..

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:21

Echt ondankbare honden zijn het... je krijgt het gratis, waarom zeur je dan pfff

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:24

Vandaag een topdag voor mij qua verkoop. 3 dekens in 1 koop verkocht en een hoofdstel aan iemand anders.
Helemaal blij want dat ruimt lekker op.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:35

Ik heb een Donald duck collectie hardcover 24 stuks op marktplaats staan, nieuwstaat, hele dure boeken. Kreeg een bod voor de hele serie van omgerekend maar liefst 1,60 per boek :+

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 01:23

maar waarom bericht jij dan om betere foto's terwijl je er tegenover woont. Daar had je ook gewoon heen kunnen lopen. Ik kan me voorstellen dat die vrouw die link niet gelegd heeft.[/quote]

@pillow Omdat ik zeer slecht ter been ben en ten 2e staat ook al in de tekst, vertelde ik al wie we waren tegen de buuf maar mocht je het niet door hebben, buuf en ik moesten er erg om lachen samen aangezien het niet duidelijker kon.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:05

Ik heb nu een advertentie op mp staan voor stalling van een merrieveulen. Krijg ik van iemand met een verdachte naam, die nog maar 4 mnd op mp zit en 250km verderop woont. "Is stalling er nog. Mag ik de locatie aub". (Plaatsnaam staat er bij)

Ja daaag ga echt niet zomaar mijn adres geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:35

Ik heb iemand die een boek wil kopen, maar het geld op wil sturen via de post. Het wisselgeld moet ik dan in het boek doen. Ik vind het nogal vreemd, maar in de communicatie is het wel gewoon een aardig iemand en hij/zij heeft 34 goede recensies en een profiel dat al 12 jaar actief is.... What to do?.....

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:40

We leven in het jaar 2019, er zijn veiligere en snellere methoden dan geld in een envelopje. En wisselgeld? Je betaalt toch gewoon het juiste bedrag?
Niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:45

xJitskee schreef:
Ik heb iemand die een boek wil kopen, maar het geld op wil sturen via de post. Het wisselgeld moet ik dan in het boek doen. Ik vind het nogal vreemd, maar in de communicatie is het wel gewoon een aardig iemand en hij/zij heeft 34 goede recensies en een profiel dat al 12 jaar actief is.... What to do?.....


Ach als zij het zo wil... Je loopt echt geen enkel risico.. Ik zou wel zeggen dat ze gepast moet betalen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:49

Aan de ene kant denk ik ook, waarom niet gewoon via iDeal/overmaken? Maar goed, ik loop geen enkel risico als ik pas verzend wanneer ik het geld heb. Het gaat om €15 inclusief verzenden, dus ik zou €3 wisselgeld bij het boek moeten doen. Ik vind het wel een beetje vreemd, waarom zou je de kosten voor het versturen van het geld + het risico lopen als je ook gemakkelijk over kan maken? Maar aan de andere kant heeft hij/zij wel mijn adres, en zie ik het ook wel gebeuren dat het envelopje nooit aankomt....

Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:50

Relaxed schreef:
xJitskee schreef:
Ik heb iemand die een boek wil kopen, maar het geld op wil sturen via de post. Het wisselgeld moet ik dan in het boek doen. Ik vind het nogal vreemd, maar in de communicatie is het wel gewoon een aardig iemand en hij/zij heeft 34 goede recensies en een profiel dat al 12 jaar actief is.... What to do?.....


Ach als zij het zo wil... Je loopt echt geen enkel risico.. Ik zou wel zeggen dat ze gepast moet betalen :j


Dat ligt er maar aan.
Stel dat het een boek is van 10,- en iemand stuurt je een vals briefje van 50,-
Als je dat niet door hebt en je stuur 40,- euro terug met het boek..

Maar misschien is het een ouder persoon die niet kan internetbankieren?
Mijn vader van 63 kan het ook nog steeds niet :')

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:52

En dan komt het envelopje nooit aan en beweert zij het wel opgestuurd te hebben. Ik zou echt willen weten waarom ze deze omslachtige methode kiest. Ik zie geen enkel voordeel voor koper noch verkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:52

Kirja, dat is toch je eigen verantwoordelijkheid om ff dat geld te checken? Doe je toch ook als iemand aan je deur met 50 euro betaalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:53

Gini schreef:
En dan komt het envelopje nooit aan en beweert zij het wel opgestuurd te hebben. Ik zou echt willen weten waarom ze deze omslachtige methode kiest. Ik zie geen enkel voordeel voor koper noch verkoper.


Maar dat is toch het risico voor de verkoper? Zou ik me als koper echt niet druk om kunnen maken.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:54

Relaxed schreef:
Gini schreef:
En dan komt het envelopje nooit aan en beweert zij het wel opgestuurd te hebben. Ik zou echt willen weten waarom ze deze omslachtige methode kiest. Ik zie geen enkel voordeel voor koper noch verkoper.


Maar dat is toch het risico voor de verkoper? Zou ik me als koper echt niet druk om kunnen maken.


Jitskee is toch verkoper?