[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:26

Oh bah, dat met die liften is altijd een angst van me. Vooral als ik met kinderen in een lift sta. Of op een roltrap, na dat filmpje hier van die vrouw die erin verdwijnt.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:31

webster543 schreef:
Dat filmpje van die lift.... jeetje. Ik hoop dat het snel gegaan is voor hem.

Het filmpje gaat al supersnel en ik denk dat voordat hij besefte wat er gebeurde, het al voorbij was.

Maar ik snap het ook niet helemaal wat er gebeurde, al is dit wel zo'n ding wat ik ga onthouden als ik in een lift sta, vrees ik :-(

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:51

Snap sowieso niet dat ze daar niet even een raster voor doen, zodat je niet vast kan komen te zitten. Ik dook als kind ook daar dan heen, omdat ik dat interessant vond. Totdat ik dus ooit eens hoorde dat je vastgezogen kan worden, sindsdien nooit meer gedaan.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:58

Die eerste moest ik echt even kijken naar dat paard wat gekruisigd is. Bijzonder wel, maar van mij hoeft dat ook niet zo.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:43

Volgens mij las ik in het andere topic dat bij babies vrij snel de huid loslaat na overlijden. Dat kan behoorlijk traumatisch zijn als je afscheid wilt nemen. Ik vind dit een mooie manier om een kindje op te baren.

Ik denk ook wel dat je van vrienden kan inschatten of ze wel of niet hun kind zo op de foto willen zetten of aan je laten zien op bezoek. Het zal toch niet snel gebeuren dat je dan tegen een aquarium aanloopt zeg maar. Ik kan me ook voorstellen dat mensen dat privé willen houden.

Maar goed, ieder zijn ding. Er zijn ook mensen die een foto van een overleden huisdier op Facebook gooien en daar heb ik ook altijd bepaalde afkeer van.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:50

Sanet schreef:
Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet denken. Mooi dat de baby dan beter bewaard blijft. Maar in de koeling zetten? Ik heb maar 1 soort koeling in huis en dat is de koelkast. Het idee dat zo’n baby naast de restjes van eten van gister staat.... ik weet niet. En dan uit het water halen om mee te knuffelen? Brrr...
wel mooi dat het kan en dat mensen hier gelukkig mee zijn.

Wat overigens wel heel vies is, is dat de vrouw van een oud collega de wc borstel in de vaatwasser had liggen. Mijn collega bleef volhouden dat het een nieuwe was. Ik hoefde geen drinken uit een glas meer daar :D.
Ik zou niet weten waarom je een nieuwe wc borstel in de vaatwasser zou doen?!

Bah!

Maar wij hadden ook weleens dode dieren en die moesten we voor sectie even in de koelkast bewaren ;-)

Ik neem aan dat die babies voor een paar dagen is om afscheid te nemen? Zeker bij die van 24+ weken geldt dat je binnen een week moet begraven. Maar eenmaal in met water denk ik niet toch dat je die er nog uit kunt halen..

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:34

Bij één baby krijg je die vanaf 20 weken al niet meer volledig in beeld, laat staan bij drie. Je ziet dus nooit alle drie de babies tegelijk en volledig in beeld.

Ik denk dat een vergissing snel gemaakt is met voeten tellen. Vaak is het hart het referentiepunt en kijken ze vanaf daar naar de rest van het lijf. Dat "stuk" had geen eigen hart, dus dat zal vaker aangezien zijn voor een beentje van een andere baby.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:44

Als dit het enige was wat geboren was, lijkt het me naar. Maar het was een drieling, dus het is niet dat ze met lege handen zitten.

Dit 'deel" heeft geen hart of hoofd en ik zou het dus niet zo snel zien als zijnde een kind.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:19


beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:43

Misschien als je niet helemaal heel meer bent ofzo na een ongeluk? Ik herken het ook niet, maar ik heb alleen maar oudere mensen gezien die door ziekte overleden waren.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:55

Doet me denken aan dit bericht van jaren geleden: Fries rijdt zeventig meerkoeten dood https://www.nu.nl/binnenland/2175455/fr ... -dood.html (via @NUnl)

Geen foto, maar iemand die toen per ongeluk 70 meerkoeten doodgereden had in Friesland. Lijkt me behoorlijk luguber om te zien..

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:01

Aan de andere kant hoeft het ook niet zo te zijn dat mensen die niet gemist worden, leuke doch eenzame mensen waren. Er bestaan ook mensen die gewoon niet leuk zijn, teveel drinken, denken dat de wereld om hun draait of verzuurd zijn. Dat kan ook een reden zijn dat iemand niet gemist wordt.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 01:22

LizMD schreef:
Wat ik vooral zo bizar vind aan dat verhaal van die containerbaby, is dat ie een hielprikje gehad heeft. Ergens moet er dus een arts of verpleegkundige zijn die die baby in zijn/haar handen gehad heeft. Lijkt me toch stug dat die de zaak toen niet in het nieuws voorbij heeft zien komen. Ik snap het medisch beroepsgeheim, maar vind dat in deze situatie lastig te verkroppen.

Dan moet je het kind wel herkennen. Bij ons de hielprik werd gedaan door een dame die ik nooit eerder gezien heb en daarna ook niet meer. Die kwam alleen langs om te prikken en ging door naar de volgende baby. En alle kinderen lijken toch wel wat op elkaar..

Maar goed, de kraamhulp of verloskundige zou je zeggen, die zien een kind langer en vaker? Raar inderdaad.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:29

Ja klote wel, maar tegelijkertijd ook wel een tikkeltje overdreven om maar in het wilde weg te gaan schieten als iemand op de deur klopt. Je kan ook het wapen richten op degene die voor de deur staat en pas schieten als je daadwerkelijk aangevallen wordt.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:15


beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:58

Ja en heel eerlijk, het idee dat je moeder of tante ligt te verteren in de buik van een slang is ook een beetje luguber?

Maar idd, zal vooral zijn om herhaling te voorkomen.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:53

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/09 ... amerika-s/

Artikel over bejaarde seriemoordenaar die gepakt is voor mogelijk 90 moorden of meer. Bizar dat je zo lang door kan moorden. Al in 2018 gearresteerd trouwens, maar nu nieuwe feiten denk ik. Omdat het ineens opnieuw in de media is.


beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:08

Mijn opa wilde bewust een anoniem graf, die had er verder niet zoveel mee. Dus ook geen steen. Mijn oma vond dat wel heel erg en toen zij overleed, had ze op de steen laten zetten "echtgenote van.... " Zodat mijn opa stiekem toch een steen had.

Ik vond het wel creatief gevonden :-)

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:39

Pepperrr schreef:
Geen idee eigenlijk. Werd mij aangeraden :')

Heeft dat niet ook te maken met parasieten die slakken bij zich kunnen hebben?

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:17


beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:31

Via de Limburger kan ik het wel lezen (ingelogd). Daar staat ook een filmpje bij. Maar de kudde stak de weg over. Tegenliggers stonden stil om de kudde over te laten steken en de bestuurder zag dus niet waarom ze stil stonden en reed door. Zijn Audi A6 is Total loss en hij was blij dat hij zo'n grote auto had. Op het filmpje van de Limburger lijkt de helft uit volwassen dieren te bestaan, dus zal een behoorlijke klap geweest zijn..

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:22

Hij minderde ook vaart, maar tegenligger had groot licht aan. Dus kan best dat hij even verblind was?

Citaat:
De Hasseltse chauffeur was dinsdagavond laat op de terugweg van de sportclub toen hij ineens de koplampen van een tegenligger zag opduiken. „Het was toen half één. Die chauffeur had zijn grootlichten opstaan, waardoor ik vaart minderde. Er geldt op die weg een maximumsnelheid van zeventig kilometer per uur, maar zo snel reed ik niet meer.”

Wat de Hasselaar niet wist, was dat buurtbewoners enkele minuten daarvoor een groep van zo’n veertig wilde zwijnen in de buurt hadden gespot en dat de kudde op dat moment over de weg liep. „Die tegenligger stond blijkbaar stil met achter hem een tweede wagen om de wilde zwijnen te laten passeren. Maar dat kon ik onmogelijk zien. Het was daar erg donker.”

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:23

Mensen doen er vrijwillig aan mee, dus gestoord of niet... Er is markt voor. Voldoende markt zelfs om al jaren te blijven draaien en acteurs in te kunnen huren?

Even verder gelezen. Er is een wachtlijst met 24.000 mensen (volgens Wikipedia). Dus er is meer markt voor dan we denken.

In een artikel stonden voorbeelden van het contract, zoals dat je kaalgeschoren kan worden, in muizenvallen kan staan en dat soort pijnigheden.

Volgens mij heeft niemand het gehaald, maar had die vrouw het een paar uur volgehouden voor ze besloot te stoppen. Dat idee kreeg ik uit het filmpje hierboven.
Laatst bijgewerkt door beert op 26-10-19 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:51

Suzanne F. schreef:
Ailill schreef:
An sich is het best een interessant concept, denk alleen dat ik zelf in de fight-modus schiet, voor zover ik dat dan nog kan :')


Ik ook, ik zou die mensen wat aandoen ben ik bang. Of in ieder geval schade aanrichten.

Volgens mij mag dat niet, volgens je contract. Maar ik denk ook dat ze om die reden grote en meerdere mannen hebben als acteurs. Dat zullen geen watjes zijn..

Ik denk dat heel veel mensen denken dat dit makkelijk geld verdienen is en dat ze dat best aan kunnen. Het is ook een leuke kans om in 8 uur 20.000 dollar te verdienen natuurlijk.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:18

Tinkerloos schreef:
Misschien luguber van mij,maar als mijn kind dit overkomt,hoop ik dat ze het niet overleefd.

Probleem bij verbranding is dat je niet meteen het eindresultaat ziet natuurlijk. Je kind vliegt in brand, dus je schakelt meteen hulpdiensten in. Die gaan redden wat er te redden valt. Het herstel gaat in kleine stappen en zeker als je kind weer bijkomt, zeg je niet "laat Toch maar doodgaan". Als ik zo het eindresultaat zie, heb ik ook zoiets van "wat ik dat voor leven", maar een kind van 2 laat je ook niet snel doodgaan.

Ik vraag me wel af of ze hier geen gezichtstransplantatie kunnen doen?

Misschien ziet hij wel iets met licht en donker, want er staat dat de huid voor de ogen is gezet. Als je blind wordt genoemd, ben je vaak ook niet voor de volle 100% blind.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ecudes, GrapeshotBot, StonedRomy, YandexBot en 85 bezoekers

cron