Thomas Cook failliet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mvdende
Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Thomas Cook failliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 11:21

Nooit gedacht dat zn groot bedrijf zonder waarschuwing kon omvallen.... -:(-

Wij zitten nu dus met de gebakken peren.....

Een reis die al eigenlijk compleet onmogelijk was om te boeken..

Mn ouders hebben een complete middag bij het reisbureau gezeten om hun 30 jarige jubileum reis te kunnen boeken. Waar onze bestemming andere jaren al heel lastig boekbaar was, was het nu zowat onmogelijk, reisbureau moest zelfs het hoofdkantoor bellen om de reis uiteindelijk te kunnen boeken.

Mn vader was er al 100% zeker van dat er iets fout zou gaan...Maar dit had hij natuurlijk niet verwacht.

We gaan met 5 volwassenen en 3 losse pakketreizen naar La Gomera.

Dus dat betekent vliegen op Tenerife, transfer naar de haven van Los Christanos, daar de boot naar La Gomera en dan een touringcar naar de andere kant van het eiland.

Dat is te doen in één dag, mits je de ochtend vlucht hebt (zo rond 05:00) zit je op de middag vlucht (rond 15:00) dan moet je overnachten op Tenerife want tegen de tijd dat je in de haven van Los Christanos staat, is de laatste boot naar La Gomera al lang vertrokken.

De terug reis moet dus precies andersom: avond vlucht want anders red je het niet om met de boot terug te gaan naar Los Christanos en optijd op het vliegveld te zijn. Gelukkig is dit tot nu toe altijd goed gegaan, wel hebben we (En mn ouders) al meerdere keren meegemaakt dat er dus een overnachting op Tenerife nodig was.

Dit jaar dus 3 losse pakketreizen: mn ouders samen op een kamer, mn zusje en haar vriend samen op een kamer, hun gaan 2 weken. Ik alleen op een kamer en ga maar één week.


We zouden eind oktober vertrekken. Nu dus heeeel hard hopen dat Vakantie Expert het voor elkaar krijgt deze reis bij een andere aanbieder te boeken, maar ik houdt mn hart vast..... %)

(Zoals jullie snappen was dit ook niet echt een goedkope vakantie dus mocht omboeken niet lukken, dan hoop ik iig dat al het geld terug komt!)



mvdende
Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 11:47

Jessica007 schreef:
Voor ons geen ingewikkelde reis, maar mijn schoonouders hebben ook 2 middagen op het reisbureau gezeten om een leuke reis ter ere van hun 50 jarig huwelijk te boeken voor de hele familie. Die staat voor kerst gepland. Nu maar hopen dat het door kan gaan.

Of het doorgaat of dat het geld terug komt, de voorpret is zo al een stuk minder. Hopelijk komt jullie reis toch nog voor elkaar!



Voor jullie ook echt zwaar klote, reizen voor een hele familie is ook niet bepaald goedkoop te noemen...


Weet je, ik ben gewoon pissed dat ze mensen tot donderdag avond gewoon hebben laten boeken alsof er niets aan de had was, terwijl ze dondergoed wisten dat ze op vrijdag faillissement aan moesten vragen.

Nou is onze reis een paar maanden geleden al geboekt, maar ook toen moet Thomas Cook al in financiële problemen hebben gezeten en toch hebben ze ons laten boeken -:(-

mvdende
Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 12:02

Alpha89 schreef:
Illios Reizen kan La Gomera wellicht makkelijk voor je regelen?
https://www.iliosreizen.nl/zoeken?bestemming[]=r_46&ZoekmethodeMaatwerk_sorter_sortering=pakketgroepcode&ZoekmethodeMaatwerk_sorter_direction_sortering=asc


Bedankt.

Alleen als je daar probeert te boeken, geven ze geen enkele mogelijkheid. Alles is niet beschikbaar.

Wij gaan dan ook in het hoogseizoen van het eiland en is het gewoon een heel klein eilandje met al weinig toerisme.

mvdende
Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 12:36

Laurievc schreef:
Hier zitten mijn ouders in hetzelfde schuitje helaas... Zouden normaal zondag vertrekken. Belden gisteren naar het geboekte hotel (ook pakketreis, vlucht + hotel) en daar was nog geen betaling van Thomas Cook binnengekomen, dus ze zouden zoiezo opnieuw moeten betalen.

Momenteel zijn ze van plan maar zelf iets vast te leggen ergens anders... Geld terugkrijgen is normaal geen probleem met Garantiefonds Reizen...


Ook voor jou ouders ontzettend balen.

Maar als ze het geld hebben, zou ik ook zeggen: nu lekker wat anders boeken en het geld van de geannuleerde reis komt wel weer terug.

Hopelijk hadden ze niet specifiek voor één bepaalde bestemming gekozen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, Danseresje, Femek2902, furious, GrapeshotBot, ManonGrr, OmgiliBot, Suzysuze, Touchem en 113 bezoekers