Welke dingen doe jij die niet mogen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 06:51

Kmbrly schreef:
VPN opgooien voor andere films op Netflix :+

Maar illegaal is VPN niet, ook al vindt Netflix het niet leuk.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 06:53

Ik draag vrijwel nooit m'n autogordel omdat ik niet tegen dat wurggevoel in mijn nek kan. Als ik 'm een enkele keer draag dan doe ik m'n buitenste arm er overheen.

Ik rij vaak wat te hard, niet extreem hard, maar hard genoeg mocht er zo'n sneaky camera ergens achter 'n boom staan flitsen.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 25-08-19 06:53, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 07:59

Wildplassen in het bos (al kan ik me niet voorstellen dat je er in de natuur voor op de bon geslingerd zou kunnen worden)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:03

Ik download gratis muziek via youtube ipv voor een of ander abonnement te betalen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:04

MyChoice schreef:
elnienjo schreef:
Ik draag vrijwel nooit m'n autogordel omdat ik niet tegen dat wurggevoel in mijn nek kan. Als ik 'm een enkele keer draag dan doe ik m'n buitenste arm er overheen.

Ik rij vaak wat te hard, niet extreem hard, maar hard genoeg mocht er zo'n sneaky camera ergens achter 'n boom staan flitsen.


Dan beter ook de airbag uitzetten. Als je namelijk zonder gordel op je airbag klapt dan breek je je nek. Ding is erop berekend je vanaf de afstand die de gordel toelaat op te vangen. Zonder gordel klap je helemaal naar voren, door de snelheid van de airbag klapt je hoofd zo hard achterover dat je nek als een twijgje breekt.

https://www.dumpert.nl/mediabase/742262 ... je_om.html

Dat wist ik niet. Is wel een mooie snelle dood dan in elk geval. Beter dan half dood uit zo'n wrak gehaald worden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:22

Salinero123 schreef:
Pff ik fiets wel eens door rood, ik app of snap wel op de fiets. En Oohja ik rijd wel eens zonder cap :') nu weet ik dat ik hier veel commentaar op ga krijgen

Ik reed altijd zonder cap, behalve op wedstrijd of als ik 'n paard ging zadelmak maken. In mijn jeugd reed vrijwel niemand met cap, zeker niet op buitenritten.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:29

Ik heb jonge amerikaanse eikenbomen (dunnetjes van ca 3 meter hoog) uit het bos gehaald (gaan uitgraven en achter in de auto gegooid) om in mijn eigen tuin te planten. Deze jongens zijn inmiddels een meter of 15 hoog.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:23

WeCo schreef:
elnienjo schreef:
Wildplassen in het bos (al kan ik me niet voorstellen dat je er in de natuur voor op de bon geslingerd zou kunnen worden)


Dat mag gewoon, dus dat telt niet :D

Wild plassen is alleen verboden binnen de bebouwde kom.

Dat heb ik ook één keer gedaan. Was met vriendinnen onderweg naar de Equitana in Essen (D) en op het moment dat ik zei stop bij het volgende tankstation maar want ik moet piesen, kwamen we er geen enkele meer tegen. Het werd ook nog stapvoets rijden tot de parking en toen kon ik 't niet langer houden en ben tussen 2 auto's in gewoon op het parkeerterrein gegaan. Jammer dan, beter dat dan 'n natte broek O:)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:19

Deoro schreef:
Ik heb net antwoord gekregen en ik weet niet of het per ongeluk was of niet, ik zou dan toch in ieder geval anders reageren denk ik. Voelde me wel banketstaaf dat bericht te sturen, maar ben blij dat jullie zeggen dat het kan haha.


[ [url=m/9PeLeM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als het serieus was bedoeld dan zouden ze wel op je bankrekening storten.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:58

Whale schreef:
Dioxide schreef:
Dat laatste is iets wat jij en vele anderen er zelf bij bedenken.

Okay, ander abstract voorbeeld: stel je rijdt zonder cap buiten, je paard is buiten nog wat groen maar je wil hem verkeersmak krijgen en gaat dus (onder begeleiding) buitenrijden. Helaas kom je langs een provinciale weg met alleen een fietspad er naast. Je lazert er af, want je paard schrikt en naait er uit. Jouw verwondingen vallen gelukkig mee, maar vervolgens ligt jouw paard ineens door de voorruit van een auto. Op schoot bij de bestuurder die keurig 80 reed op de provinciale weg.

Jij hebt dan ook een overwogen risico genomen door met een niet volledig verkeersmak buiten te gaan rijden en dus mogelijk ongelukken met heftige afloop te creeëren.

De essentie van bovenstaande is éxact dezelfde menselijke risicoinschatting als bij mensen die onder invloed rijden of appen, alleen is de veroordeling bij die laatsten 1000x zo groot.


Dat is toch ook gewoon dom om te doen? Net zo dom als appen achter het stuur.

Hoezo is dat dom om te doen? Je krijgt een paard alleen maar verkeersmak door te oefenen op de weg en tijdens het oefenen kun je pech hebben dat je er aflazert en pech dat er net 'n auto aankomt die niet meer op tijd kan uitwijken of remmen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:02

Isabel schreef:
Het is iig dom om dat zonder cap te doen.

Dat deed er in dit voorbeeld niet toe want de ruiter was niet gewond, enkel gevallen. Maar bij elke val kan het gebeuren dat je paard er van tussen naait en dan ben je afhankelijk van z'n eigen common sense en de oplettendheid/reactievermogen van de andere weggebruikers.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:37

Citaat:
Hij heeft ook zo'n ding waar hij z'n telefoon op kan klikken naast z'n stuur en zei dus tegen mij dat ik dan ook maar zo één moet kopen voor in m'n eigen auto straks waarop ik zei nou ik dacht het niet mijn telefoon blijft lekker in m'n tas op de achterbank ofzo..

Je hebt die houder nodig om googlemaps te kunnen gebruiken.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:49

xApple schreef:
Ik neem wel eens illegaal een flesje water mee naar de bios of iets lekkers terwijl het verboden is iets mee te nemen.

Dat doe ik ook. Heb sowieso altijd wel 'n flesje water in m'n tas als ik ergens naartoe ga en ik ga in een bioscoop geen 3 euro voor zo'n flesje betalen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:22

Shaggy09 schreef:
Nou, niet helemaal. Als beginnend bestuurder mag je geloof ik 0.2 % promillage hebben en dat is letterlijk 2 slokken.
Als ervaren bestuurder mag je 0,5. Das een glas geloof ik.
En dan moet je denken aan bier of wijn.

Maar letterlijk één glaasje teveel, is dus 2 glaasjes ipv het wettelijk toegestane 1.
Ik zag het ergens hier voorbij komen, weet niet welke bokker het was.

Je mag 2 glaasjes op hebben. Een alcoholische eenheid verteert binnen ca 1,5 uur. Dus als je bij het eten wat gedronken hebt en rijdt later op de avond naar huis, blaas je schoon in geval van controle.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:30

Emmaa_ schreef:
elnienjo schreef:
Je mag 2 glaasjes op hebben. Een alcoholische eenheid verteert binnen ca 1,5 uur. Dus als je bij het eten wat gedronken hebt en rijdt later op de avond naar huis, blaas je schoon in geval van controle.

Dit klopt niet. Wat voor impact 1 glas wijn heeft op je promilage heeft super erg te maken met hoe je lichaam alcohol verteert, hoe veel je weegt en bv hoe lang je bent. Voor kleine, dunne mensen die slecht tegen alcohol kunnen kan het zijn dat ze met 1 glas al echt te veel op hebben om te drinken, voor anderen kan het heel anders liggen. De vuistregel dat je (als ervaren bestuurder) 2+1 per anderhalf uur mag is voor een super gemiddeld persoon enigszins van toepassing, maar echt niet verstandig om op af te gaan. Ik ben geen heilige en ik weet dat dit een dooddoener is; maar als je het niet zeker weet gewoon niet drinken of het bij 1 glas houden.

Ik ben een keer aangehouden om te blazen toen ik ca 2 uur daarvoor 3 kleine glaasjes wijn op had. Ik blies volkomen schoon. (Toch nog een voordeel van te dik zijn....)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:31

Deoro schreef:
Kreeg vannacht om 1.30 uur een berichtje. We wilden net komen betalen maar het was gesloten. Heb gestuurd kom maar morgen tussen 16.00 en 00.00 uur.

Serieus om half 2? Die zijn je voor de gek aan 't houden. Waarom maken ze het geld niet naar je over?
Ik zou rekening/paypal appen en zeggen dat als het geld niet voor 12 uur op je rekening staat de camerabeelden naar de politie gaan.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:56

Nabster schreef:
Als ik al die hei foto's zie momenteel. Mag je met je paard dwars door de hei banjeren? Of moet je eigenlijk op het pad blijven?

Officieel moet je op het pad blijven. Als je er toch vanaf wil wijken, kijk dan goed uit omdat je holen van konijnen/hazen kan treffen waar je paard akelig z'n benen in kan bezeren.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:51

Danielleeee_ schreef:
Suzanne F. schreef:
Yep naar de bios hier ook een shoppertas mee met etenswaren en drinken. Ze vragen er zelf om. Als ze daar normale prijzen hanteren dan wil ik het ook wel daar kopen. Maar niet voor meer dan het dubbele van de supermarkt.

Controleren ze je niet als je echt met een shoppertas aankomt?

Ik ben zelf echt een te grote schijterd om eten en drinken mee te nemen naar de bioscoop :+ Maar ik heb het wel ooit een keertje gedaan. En toen was ik ook echt zenuwachtig :')

Een halve literfles past vaak best in je schoudertas en als je ook nog wat wil snaaien doe je een zak maltesers of een reep van een of ander in je jaszak.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, annaxmaex, Berdien, Besje, Britta31, c_alsemgeest, CarpeDiem_, Celebi, daiswees, DDD3, Dees, Eva1975, GrapeshotBot, Jacquelinee_, Jive03, Larissa123, limagirl, Luna_Rose, maava, Mutti, Natascha, rien10, Unit, Winged, xdniesje en 47 bezoekers